表紙:自動車自動緊急ブレーキシステム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189910

自動車自動緊急ブレーキシステム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Automotive Autonomous Emergency Braking System Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 75 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車自動緊急ブレーキシステム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車自動緊急ブレーキシステム市場は、2021年に183億8000万米ドルと評価され、2027年には774億米ドルを超え、予測期間中(2022~2027年)にCAGR20%を記録すると推定されます。

COVID-19の大流行により、自動車の生産活動が停止し、OEMの投資力が阻害され、新しい自動車モデルの発売が抑制されたため、市場の成長に影響を与えました。しかし、2021年以降、封鎖措置が緩和され、予測期間中に市場は大幅な成長を遂げると予想されます。

毎年、約125万人が交通事故で死亡しており、その数は新興国が最も多くなっています。交通事故の増加に歯止めをかけるため、世界中の多くの政府が厳しい規制を設けるようになりました。大手自動車メーカーは、先進技術の開発のために研究開発への投資を開始しました。自動車の安全性に対する懸念の高まり、高度なブレーキシステム、高度なAI搭載システムの採用の増加、政府の自動車安全規制が、世界の自動車生産の伸びと相まって、予測期間中に自動車自動緊急ブレーキシステム市場を押し上げると予想されます。

多くのOEMは、ほとんどの中級車や高級車にAEBシステムを搭載しています。予測期間中にCAGRが21%以上になると予想される自律走行車の生産台数の増加に伴い、調査された市場は2020年以降も高い成長率を示すと予測されます。

主な市場動向

自律型緊急ブレーキシステムの採用が進む

自律型緊急ブレーキシステムに対する顧客の関心の高まりが市場を牽引しており、交通事故件数の増加がこの需要を後押ししています。世界各国の政府は、交通事故を回避するために、さまざまな種類の安全機能を推奨しています。可処分所得の増加や、安全機能をフル装備した車への顧客嗜好の変化が市場を牽引しています。予測期間中は、乗用車セグメントが市場をリードすると予想されます。

調査によると、全衝突事故の75%は都市部の運転環境における時速25マイル以下の速度で発生しており、AEBによって追突事故が38%減少しています(EURO NCAP)。レベル4、5の自律走行車による自律走行技術は、世界的に大きな市場になる可能性があります。予測期間中、北米は中国、西欧と並んで世界の自動運転車の主要なシェアを占めると予想されます。これらの要因は、自動車自動緊急ブレーキシステム市場の成長にプラスに働くと予想されます。

北米が市場をリードすると予想される

米国で販売されているモデルラインの51%で自律ブレーキが提供されています。 TeslaとVolvoはAEBを100%の車両に標準装備しています。

衝突被害軽減ブレーキは、市場で最大のシェアを占めています。主に前方衝突警報システムに組み込まれ、ECUに重要な情報を提供します。この要因は、自動車におけるディスクブレーキシステムの使用率の上昇と相まって、予測期間中に市場を押し上げると予想されます。

AEBの進化に伴い、OEMはAEBの実現に積極的に取り組まなければ、安全性の進化に遅れをとることでブランドの低下を招く可能性があります。特に、米国政府の安全性評価にAEBが組み込まれることで、消費者の認識が変わる可能性があります。しかし、自動車メーカーがAEBシステムを重要視する度合いが異なるため、公約以前はそうではありませんでした。AEBが標準装備されていないため、自動車業界全体が歩み寄る必要があるかもしれません。

LexusやSubaruなどのアジアブランドは自動緊急ブレーキでリーダー的存在であるが、いくつかのブランドは後塵を拝しています。韓国のブランド、すなわちHyundaiとKiaは、すべてのボディスタイルを通じてAEB技術に多額の投資を行う必要があるかもしれません。

競合情勢

自動車自動緊急ブレーキシステム市場は、少数の主要企業が市場を独占しており、適度に統合されています。Robert Bosch、Continental AG、ZF Friendrichagen AG、Hyundai Mobis、Hitachi Automotive System Ltdが市場をリードしています。市場のプレイヤーたちの間で主な発展がありました。

主要プレイヤーは、戦略的アプローチで一貫して世界ビジネスにおける競争力を獲得しています。ブレーキシステムの一貫した進歩と革新は、メーカーが競争の舞台で牽引力を得るのに役立っています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 技術別
    • LiDAR
    • レーダー
    • カメラ
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • 南アフリカ共和国
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • M&A(合併・買収
  • 企業プロファイル
    • Robert Bosch GmbH
    • WABCO Holdings Inc.
    • Mobileye
    • Denso Corporation
    • ZF Friedrichshafen AG
    • Continental AG
    • Autoliv Inc.
    • Valeo SA
    • Aisin Seiki Co. Ltd
    • Delphi Automotive PLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50509

The automotive autonomous emergency braking system market was valued at USD 18.38 billion in 2021, and it is estimated to surpass USD 77.40 billion by 2027, registering a CAGR of 20% during the forecast period (2022-2027).

The COVID-19 pandemic affected the market's growth due to a halt in vehicle production activities and hampered investing power of OEMs, restraining the launch of new vehicle models. However, post 2021, with the easing of the lockdown measures, the market is anticipated to witness considerable growth during the forecast period.

Every year, around 1.25 million people are killed in road accidents, with the highest numbers being from developing countries. Many governments worldwide started imposing stringent regulations to curb rising road accidents. Major OEMs started investing in R&D to develop advanced technologies. Increasing concerns toward vehicle safety, the rising adoption of advanced braking systems, advanced AI-powered systems, and government vehicle safety norms, combined with growth in vehicle production worldwide, are expected to help boost the automotive autonomous emergency braking system market during the forecast period.

Many OEMs are equipping their products with AEB systems in most medium and luxury cars. With the increasing production of autonomous vehicles, which is expected to have a CAGR of over 21% during the forecast period, the market studied is expected to have a high growth rate post 2020.

Key Market Trends

Rising Adoption of Autonomous Emergency Braking Systems

Customers' growing interest in autonomous emergency braking systems is driving the market, and a rising number of road accidents has fuelled this demand. Governments worldwide are encouraging several kinds of safety features to avoid road accidents. Increasing disposable income and changing customer preferences toward fully loaded safety features cars are driving the market. The passenger car segment is expected to lead the market during the forecast period.

Research shows that 75% of all collisions occur at speeds below 25 mph in urban driving environments, and AEB has led to a 38% reduction in rear-end crashes (EURO NCAP). Autonomous vehicle technology with level 4 and 5 autonomous cars may become a large market worldwide. North America is expected to hold a major share of the world's self-driving cars, along with China and western Europe, during the forecast period. These factors are expected to positively contribute to the growth of the automotive autonomous emergency braking system market.

North America is Expected to Lead the Market

Autonomous braking is offered on 51% of the model lines available in United States. Tesla and Volvo have AEB as a standard feature on 100% of their vehicles.

Crash imminent braking holds the largest share in the market. It is mainly integrated into a forward-collision warning system that provides vital information to ECU. This factor, combined with the rising usage of the disc brake system in cars, is expected to boost the market during the forecast period.

With growing advancements, OEMs must be active in achieving the AEB commitment or face the possibility of brand erosion due to falling behind in safety advances. In particular, the incorporation of AEB into US government safety ratings may alter consumer perception. However, this was not the case before the pledge, as automakers put different importance levels on AEB systems. The entire industry may need to step up to the vehicle fleet's challenge as AEB is not offered as a standard feature.

While Asian brands, such as Lexus and Subaru, are among the leaders in automatic emergency braking, several brands are below the curve. The Korean brands, namely Hyundai and Kia, may need to invest heavily in AEB technology through all body styles.

Competitive Landscape

The automotive autonomous emergency braking system market is moderately consolidated, with few major players dominating the market. Robert Bosch, Continental AG, ZF Friendrichagen AG, Hyundai Mobis, and Hitachi Automotive System Ltd have led the market. There have been key developments among the players in the market.

Key players are consistently gaining a competitive edge in the global business with strategic approaches. Consistent advancements and innovations in the braking system have helped manufacturers gain traction in the competitive arena.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Car
    • 5.1.2 Commercial Vehicle
  • 5.2 By Technology
    • 5.2.1 LiDar
    • 5.2.2 Radar
    • 5.2.3 Camera
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Mergers and Acquisitions
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Robert Bosch GmbH
    • 6.3.2 WABCO Holdings Inc.
    • 6.3.3 Mobileye
    • 6.3.4 Denso Corporation
    • 6.3.5 ZF Friedrichshafen AG
    • 6.3.6 Continental AG
    • 6.3.7 Autoliv Inc.
    • 6.3.8 Valeo SA
    • 6.3.9 Aisin Seiki Co. Ltd
    • 6.3.10 Delphi Automotive PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS