デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1189835

抗ウイルス治療薬市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Anti-Viral Therapeutics Market - Growth, Trends , , and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.90円
抗ウイルス治療薬市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

抗ウイルス治療薬市場は、予測期間中に4.58%のCAGRで推移すると予想されます。

COVID-19の突然の発生は、世界の抗ウイルス治療薬市場の成長に楽観的な影響を及ぼしました。COVID-19の大流行による市場の力強い成長は、主にCOVID-19治療薬の開発に対する主要市場プレイヤーの注力度が高まったことに起因しています。例えば、2022年1月、製薬大手ルパンはインドでCOVID-19成人の治療用に抗ウイルス薬MolnupiravirをMolnulupというブランド名で発売しました。さらに、Emcure Pharmaceuticalsは、軽度のCOVID-19の治療薬としてMolnupiravirを発売するにあたり、インド医薬品監督庁(DCGI)から緊急使用承認(EUA)を取得しました。同社は、この経口剤を「Lizuvira」のブランド名でインド市場に投入する予定です。このように、市場はその効果に素早く反応し、市場の成長を加速させるような変化を遂げました。

同様に、製品の上市も市場の成長を後押しする要因の一つです。例えば、2021年11月、ファイザー株式会社は、治験中のCOVID-19経口抗ウイルス剤候補であるPAXLOVIDを発表し、重症化リスクの高い非入院成人COVID-19患者の第2/3相EPIC-HR(高リスク患者に対するプロテアーゼ阻害の評価)無作為化二重盲検試験の中間解析に基づいて入院率と死亡率を大幅に低減すると主張しています。抗ウイルス剤市場は、主に世界の患者数の増加により、急拡大すると予想されています。WHOによると、世界では2021年末時点で3,840万人がHIVとともに生活しています。世界の15~49歳の成人の0.7%がHIVに感染していると推定されていますが、流行の負担は国や地域によってかなり異なる状態が続いています。そのため、HIV感染者の増加に伴い、治療に対するニーズが高まり、市場の拡大につながっています。

さらに、主要企業の活発な研究開発パイプラインと製品上市の増加が、抗ウイルス治療薬市場の成長における主な要因となっています。例えば、2021年4月、Atriva Therapeutics GmbHは、連邦政府の資金として1,205万米ドル(1,140万ユーロ)の資金を受け取りました。同社はこの資金で、現在RESPIREと呼ばれる第II相臨床試験中の薬剤ATR-002を前進させる予定です。抗ウイルス治療薬は、インフルエンザ、C型肝炎、水痘、乳頭腫、AIDSなどの疾患に対して市販されています。

したがって、上記の要因は、抗ウイルス治療薬市場の成長に影響を及ぼしています。しかし、抗ウイルス剤治療のコストが高いことが、市場の成長を抑制すると予想されます。

主な市場動向

インフルエンザ抗ウイルス薬セグメントは予測期間中、重要な市場シェアを占めると予想される

インフルエンザは、呼吸器系の一部、すなわち鼻、喉、肺の感染症です。インフルエンザ抗ウイルス薬セグメントの成長の主な理由は、インフルエンザの世界の流行と薬剤の上市数の増加です。米国疾病対策予防センターが発表したデータによると、2022年2月、米国では風邪が原因で毎年2,200万日の学校が欠席しています。また、米国では、毎年10億人近くが風邪をひいています。さらに、米国疾病対策予防センター(CDC)が発表した推計によると、2020年9月28日から2021年5月22日までに米国の臨床検査機関で検査した呼吸器検体81万8939件のうち、1675件(0.2%)でインフルエンザウイルスが陽性と判定されたとのことです。

市場の大きなアンメットニーズに対応するため、プレイヤーは潜在的な候補物質の研究開発に注力しています。例えば、2022年8月、ロシュ・グループの一員であるジェネンテックは、米国FDAが、症状が48時間以内である5歳以上12歳未満の健康な小児における合併症のない急性インフルエンザの治療を適応とするXofluza(バロキサビルマルボキシル)の新薬承認申請(sNDA)を承認したと発表しています。この強力なパイプラインからの製品の新規上市は、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

したがって、上記の要因は、予測期間中に市場のセグメント別成長を促進すると予想されます。

北米は予測期間中も市場の優位性を維持すると予想される

北米は、HIVやその他のウイルス感染症の有病率の増加とともに、確立された市場プレイヤーの存在により、予測期間中も抗ウイルス治療薬市場を独占し続けると予想されます。例えば、HIV.govが発表した記事によると、2022年10月、米国では約120万人がHIVに感染しています。約13%はこの病気に気付いておらず、HIV検査が必要です。さらに、北米地域における市場の成長は、主要プレイヤーによる研究開発への投資の増加や、近年の米国食品医薬品局(FDA)による強固な医薬品承認にも起因しています。例えば、2021年12月、FDAはファイザーのPAXLOVIDとメルク・アンド・カンパニーのMOLNUPIRAVIR、最初の経口COVID-19抗ウイルス剤の認可を検討しました。

同様に、製品承認も市場の成長を促進する要因の1つです。例えば、2021年12月、ファイザー株式会社は、SARS-CoV-2ウイルスの直接検査で陽性結果が得られた成人および小児患者であって、重度のCOVID-19に進行するリスクが高い患者の軽度から中度のCOVID-19の治療にパックスロビッドの緊急使用を米国FDAが承認したと発表しました。

このように、上記の要因により、北米地域が予測期間中の市場成長を牽引すると予想されます。

競合情勢

抗ウイルス治療薬市場の競争は緩やかです。抗ウイルス治療薬市場の主なプレイヤーには、AbbVie Inc.、GlaxoSmithKline PLC、Bristol-Myers Squibb Company、Johnson &Johnson、Merck and Co.Inc.です。抗ウイルス治療薬市場は、急成長している市場です。市場の主要プレイヤーは、生き残りと拡大のために有機的および無機的な戦略を採用しています。さらに、主要企業は現在および将来の市場機会を活用するために、米国食品医薬品局(FDA)の承認や製品の上市を増やすことに注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 官公庁および非公開会社によるウイルス性疾患抑制への取り組み強化
    • 研究開発投資の増加
    • HIV感染者の増加
  • 市場抑制要因
    • 抗ウイルス剤による治療コストの高騰
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース:百万米ドル)

  • 薬剤タイプ別
    • ヘルペス治療薬
    • 肝炎治療薬
    • HIV用抗ウイルス剤
    • インフルエンザ治療薬
    • その他の薬剤
  • 販売チャネル別
    • 病院薬局
    • 独立系薬局・ドラッグストア
    • オンライン薬局
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AbbVie Inc.
    • AstraZeneca
    • Boehringer Ingelheim
    • Bristol-Meyrs Squibb Company
    • Cipla Inc.
    • Dr. Reddy's Laboratories Ltd
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Johnson & Johnson
    • Merck & Co. Inc.
    • Novartis AG
    • Pfizer Inc.
    • Sanofi SA
    • Gilead Sciences Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66375

The anti-viral therapeutics market is expected to register a CAGR of 4.58% over the forecast period.

The sudden outbreak of COVID-19 had an optimistic effect on the global anti-viral therapeutics market's growth. The strong market growth due to the COVID-19 pandemic was mainly attributed to the increasing focus of major market players on developing COVID-19 drugs. For instance, in January 2022, Pharma major Lupin launched the antiviral drug Molnupiravir in India under the brand name Molnulup for treating COVID-19 adults in the country. Furthermore, Emcure Pharmaceuticals received an Emergency Use Authorisation (EUA) approval from the Drug Controller General of India (DCGI) for launching Molnupiravir to treat mild COVID-19. The company plans to launch the oral drug under the brand Lizuvira in the Indian market. Thus, the market responded to the effect quickly and changed in a way that accelerated market growth.

Similarly, product launches are another factor boosting the growth of the market. For instance, in November 2021, Pfizer Inc. announced its investigational COVID-19 oral antiviral candidate, PAXLOVID, and claimed to significantly reduce hospitalization and mortality rate based on an interim analysis of the Phase 2/3 EPIC-HR (Evaluation of Protease Inhibition for COVID-19 in High-Risk Patients) randomized, double-blind study of non-hospitalized adult patients with COVID-19, who are at high risk of progressing to severe illness. The anti-viral therapeutics market is expected to witness an upsurge mainly due to the increasing patient population in the world. According to WHO, globally, 38.4 million people were living with HIV at the end of 2021. An estimated 0.7% of adults aged 15-49 years worldwide live with HIV; however, the epidemic's burden continues to vary considerably between countries and regions. Thus, with an increase in HIV cases, the need for its therapy increased, leading to market growth.

Moreover, intense research & development pipelines of the major players and increasing product launches are the key drivers in the growth of the antiviral therapeutics market. For instance, in April 2021, Atriva Therapeutics GmbH received USD 12.05 million (EUR 11.4 million) in federal funding. The company will use the funds to advance its drug ATR-002, which is currently in a Phase II clinical study called RESPIRE. Anti-viral therapeutics are commercially available for diseases like influenza, hepatitis C, chickenpox, papilloma, and AIDS.

Thus, the abovementioned factors are impacting the market growth for the anti-viral therapeutics market. However, the high cost of anti-viral drug treatment is expected to restrain the market growth.

Key Market Trends

Influenza Anti-viral Drugs Segment Expected to Hold Significant Market Share over the Forecast Period

Influenza is an infection of a part of the respiratory system, i.e., the nose, throat, and lungs. The primary reason for the growth of the influenza anti-viral drugs segment is the global prevalence of influenza and the increasing number of drug launches. According to the data published by the Centers for Disease Control and Prevention, in February 2022, the common cold causes 22 million school days to be missed each year in United States. Also, in United States, almost 1 billion people have colds each year. Furthermore, according to the estimates published by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), 1,675 (0.2%) of 818,939 respiratory specimens tested by United States clinical laboratories were found positive for an influenza virus from September 28, 2020, to May 22, 2021.

To cater to the significant unmet needs in the market, players are focusing on research & development with potential candidates. For instance, in August 2022, Genentech, a member of the Roche Group, announced that United States FDA had approved a supplemental New Drug Application (sNDA) for Xofluza (baloxavir marboxil) for the treatment of acute, uncomplicated influenza in otherwise healthy children aged between 5 years to less than 12 years, who have been symptomatic for no more than 48 hours. The novel launch of products from this strong pipeline is anticipated to propel market growth over the forecast period.

Therefore, the factors mentioned above are expected to drive segmental growth in the market during the forecast period.

North America Expected to Continue Market Dominance over the Forecast Period

North America is anticipated to continue to dominate the anti-viral therapeutics market over the forecast period due to the presence of well-established market players along with the growing prevalence of HIV and other viral infections. For instance, according to an article published by HIV.gov, in October 2022, approximately 1.2 million people in United States had HIV. About 13% are unaware of the disease and need HIV testing. Furthermore, the market's growth in the North American region is also attributed to the increasing investments in research & development by major players and robust drug approvals by the US Food and Drug Administration (FDA) in recent years. For instance, in December 2021, the FDA considered authorizations for Pfizer's PAXLOVID and Merck & Co.'s MOLNUPIRAVIR, the first two oral COVID-19 antivirals.

Similarly, product approval is another factor driving the growth of the market. For instance, in December 2021, Pfizer Inc. announced that United States FDA had authorized the emergency use of PAXLOVID to treat mild-to-moderate COVID-19 in adults and pediatric patients with positive results of direct SARS-CoV-2 viral testing and who are at high-risk for progression to severe COVID-19.

Thus, owing to the abovementioned factors, the North American region is expected to drive market growth during the forecast period.

Competitive Landscape

The anti-viral therapeutics market is moderately competitive. Some of the major players in the anti-viral therapeutics market are AbbVie Inc., GlaxoSmithKline PLC, Bristol-Myers Squibb Company, Johnson & Johnson, Merck and Co. Inc. The anti-viral therapeutics market is a fast-growing market. The major players in the market are adopting organic and inorganic strategies to survive and expand. Moreover, the key players are focusing on increasing US Food and Drug Administration (FDA) approvals and product launches to leverage current and future market opportunities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Initiatives to Curb Viral Diseases by Public and Private Companies
    • 4.2.2 Increasing Research & Development Investment
    • 4.2.3 Growing Burden of HIV Infection
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost of Anti-viral Drug Treatment
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value in USD million)

  • 5.1 By Drug Type
    • 5.1.1 Herpes Anti-viral Drugs
    • 5.1.2 Hepatitis Anti-viral Drugs
    • 5.1.3 HIV Anti-viral Drugs
    • 5.1.4 Influenza Anti-viral Drugs
    • 5.1.5 Other Drug Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Hospital Pharmacy
    • 5.2.2 Independent Pharmacy and Drug Store
    • 5.2.3 Online Pharmacy
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 AbbVie Inc.
    • 6.1.2 AstraZeneca
    • 6.1.3 Boehringer Ingelheim
    • 6.1.4 Bristol-Meyrs Squibb Company
    • 6.1.5 Cipla Inc.
    • 6.1.6 Dr. Reddy's Laboratories Ltd
    • 6.1.7 F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • 6.1.8 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.1.9 Johnson & Johnson
    • 6.1.10 Merck & Co. Inc.
    • 6.1.11 Novartis AG
    • 6.1.12 Pfizer Inc.
    • 6.1.13 Sanofi SA
    • 6.1.14 Gilead Sciences Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS