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市場調査レポート
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1189780

アルミニウムインゴット市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Aluminum Ingots Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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アルミニウムインゴット市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アルミニウムインゴット市場は、予測期間中に6.5%を超えるCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19のパンデミックは、アルミニウムインゴット産業全体の成長に影響を与えました。しかし、パンデミック後、住宅や商業施設の建設が増加し、アルミニウムインゴットモルタルの需要を推進しました。

主なハイライト

  • 建設活動の急増と自動車産業におけるアルミニウムインゴットの用途の拡大は、業界の成長を促す重要な要因となっています。
  • 原材料の価格変動と様々な代替品の入手が、間もなくアルミニウムインゴット市場の妨げになると思われます。
  • 航空宇宙産業と包装産業におけるアルミニウムインゴットの応用の急増は、予測期間中に新たな成長機会を提供するでしょう。
  • アジア太平洋地域は、中国とインドにおける住宅や商業施設の建設活動の増加により、業界を支配しています。

主な市場動向

建築・建設分野での著しい成長

  • 建設業界における材料としてのアルミニウムの需要が高まっていることが、この分野の成長を促す主な要因の一つとなっています。アルミニウムインゴットは、主に土木工学の分野で使用されます。建設業界では、ドア、窓、カーテンウォール、階段、壁面パネル、浮き天井、屋根板など、さまざまな用途に加工されます。
  • 中国、インド、インドネシア、ブラジルなどの新興国における建設活動の急増が、アルミニウムインゴットの消費を押し上げると思われます。また、スタイリッシュでユニークな窓やドア、カーテンウォールの需要が高まっていることも、製品需要を後押ししています。
  • 中国は世界で最も重要な建設市場となっています。政府が中小都市のインフラ整備に力を入れることを計画したため、同国では建設業が活況を呈しています。中国の建設産業は、2021年に約1兆2,000億米ドルと評価されました。
  • 2022年の建設業界の成長は主にインフラ工事によってもたらされ、中国政府は経済成長を促進するためにインフラ工事に関する成果を加速させています。2022年1月~7月のインフラ投資は前年同期比7.4%増となり、主に水利インフラ投資が同14.5%増となったことが牽引しました。
  • また、米国では、人口増加や住宅ニーズの高まりにより、建設産業が堅調に推移しています。2021年には1,337,800戸の住宅が建設され、2020年比4%増を構成しています。米国の建設部門は8.8%の成長が見込まれ、2026年には同国の建設生産高は1兆6500億米ドルを超えると予測されています。
  • これらの要因が、建設業界におけるアルミニウムインゴットの需要を押し上げると思われます。

アジア太平洋地域が市場を独占する

  • アジア太平洋地域は、建設、自動車、半導体産業におけるアルミニウム需要の増加により、アルミニウムインゴットの最大の消費地となっています。中国とインドがこの地域の重要なアルミニウムインゴット市場となっています。これらの国々における建設活動の高まりが、アルミニウムインゴットの消費を促進しました。
  • 2021年度、インドは約108万トンのアルミニウム合金インゴットを輸出し、その主な輸出先は中国、日本、台湾、メキシコ、韓国などの国々でした。また、同期間、アルミニウム押出材は主に米国、UAE、カナダなどに輸出されました。
  • 中国政府は、主に国内のインフラ整備に注力しています。2022年の最初の7カ月間で、国家発展改革委員会(NDRC)は6兆6,000億人民元(1兆米ドル)相当の65件の固定資産投資プロジェクトを承認しました。
  • インドは、2025年までに世界第3位の建設市場になると予想されています。年間1150万戸の住宅が増加し、1兆米ドル市場になると予想されます。21年度のFDI流入額817億2,000万米ドルのうち、インフラ活動が占める割合は13%です。さらに、インドが2025年までに5兆米ドルの経済規模を持つという目標を達成するためには、インフラ整備が不可欠です。政府は、インフラ産業の拡大を促進するため、「Make In India」や生産連動インセンティブ(PLI)スキームなどの取り組みとともに、国家インフラパイプライン(NIP)を立ち上げました。
  • また、中国は年間販売台数、製造台数ともに世界最大の自動車市場であることに変わりはありません。2025年には、国内生産台数は3,500万台を超えると予想されています。中国の年間自動車生産台数は、世界の自動車生産台数の32%以上を占め、欧州連合、米国、日本の合計台数を上回っています。2021年の中国の自動車生産台数は約2608万台となり、2020年の2522万台から増加します。中国乗用車協会によると、2022年7月の乗用車EV販売台数は1年間で123.7%急増し、約56万4,000台となっています。
  • したがって、上記の要因は、今後数年間の市場に大きな影響を与えることが予想されます。

競合情勢について

アルミニウムインゴット市場は部分的に断片化されており、少数の大手企業が市場のかなりの部分を支配しています。主要企業には、Alcoa Inc.、Rio Tinto Group、Aluminum Corporation of China Limited、RUSAL Plc、Norsk Hydro ASAなどがあります(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 新興諸国における建設活動の活発化
    • 自動車産業におけるアルミニウムインゴットの用途拡大
  • 市場抑制要因
    • 原材料の価格変動
    • その他の市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模)

  • エンドユーザー産業
    • 自動車
    • 航空宇宙
    • 建築・建設
    • 半導体
    • 電気・電子
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、協業、契約
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • リーディングプレイヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • Alcoa Inc.
    • Aluminum Corporation of China Limited(Chalco)
    • Aluminium Bahrain
    • BHP Billiton
    • CHINA ZHONGWANG HOLDINGS LIMITED
    • Dubai Aluminium Company
    • Hindalco Industries Ltd.
    • JBMI
    • Norsk Hydro ASA
    • Rio Tinto Group
    • RUSAL Plc
    • SPIC, Inc.
    • United Company
    • Xinfa Group Co., Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

  • 航空宇宙産業とパッケージング産業におけるアルミニウムインゴットの用途拡大
目次
Product Code: 93357

The aluminum ingots market is expected to register a CAGR of over 6.5% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic impacted the overall aluminum ingots industry growth. However, the post-pandemic, increasing residential and commercial construction propelled the demand for aluminum ingots mortar.

Key Highlights

  • The surging construction activities and rising application of aluminum ingots in the automotive industry are significant factors driving the industry's growth.
  • Fluctuating prices of raw materials and the availability of various alternatives will likely hinder the aluminum ingots market shortly.
  • Upsurge in applying aluminum ingots in the aerospace and packaging industry will offer new growth opportunities during the forecast period.
  • Asia-Pacific dominated the industry owing to increasing residential and commercial construction activities in China and India.

Key Market Trends

Significant Growth in Building and Construction Segment

  • The rising demand for aluminum as a material in the construction industry is one of the major factors driving the segment's growth. Aluminum ingots are primarily used in civil engineering. The construction industry processes it into doors, windows, curtain walls, stairs, wall panels, floating ceilings, roof sheets, and many more uses.
  • The surging construction activities in emerging countries such as China, India, Indonesia, Brazil, and several others are likely to boost the consumption of aluminum ingots. The rising demand for stylish and unique windows, doors, and curtain walls also propelled product demand.
  • China became the most significant construction market in the world. As the government planned to focus on improving the infrastructure in small and medium-sized cities, the construction industry is booming in the country. The construction industry in China was valued at around USD 1.2 trillion in 2021.
  • The growth of the construction industry was primarily driven by infrastructure works in 2022, with the Chinese government accelerating results on infrastructure construction to drive economic growth. Investment in infrastructure increased by 7.4% Y-o-Y between January and July 2022, predominantly driven by a 14.5% YoY increase in water conservancy infrastructure investment.
  • Furthermore, United States also observed strong growth in the construction industry owing to the rising population and increasing need for residential buildings. In 2021, 1,337,800 housing units were built, constituting an increase of 4% compared to 2020. The construction sector in United States is expected to grow at 8.8 %, and by 2026, the country's construction production is predicted to exceed USD 1.65 trillion.
  • These factors above likely drive the demand for aluminum ingots in the construction industry.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific is the largest consumer of aluminum ingots owing to the increased demand for aluminum in the construction, automotive, and semiconductor industry. China and India are significant markets for aluminum ingots within the region. The upsurge in construction activities in these countries propelled the consumption of aluminum ingots.
  • In fiscal 2021, India exported approximately 1.08 million tons of aluminum alloy ingots, and these exports were major to countries such as China, Japan, Taiwan, Mexico, Korea, etc. Also, during the same period, aluminum extrusions were mainly exported to United States, UAE, Canada, etc.
  • The Chinese government is majorly focusing on infrastructural development in the country. In the first seven months of 2022, the National Development and Reform Commission (NDRC) approved 65 fixed asset investment projects worth CNY 6.6 trillion (USD 1 trillion).
  • India is expected to become the third-largest construction market in the world by 2025. 11.5 million homes are expected to be added annually, making it a USD 1 trillion market. In FY21, infrastructure activities accounted for a 13% share of the total FDI inflows of USD 81.72 billion. Moreover, infrastructure development is essential for India to achieve its goal of having a USD 5 trillion economy by 2025. The government launched the National Infrastructure Pipeline (NIP), along with other initiatives like "Make In India" and the production-linked incentives (PLI) scheme, to foster the expansion of the infrastructure industry.
  • Furthermore, by both annual sales and manufacturing output, China remains the largest market for vehicles in the world. By 2025, domestic production is anticipated to surpass 35 million vehicles. Annual vehicle production in China accounted for more than 32% of global vehicle production, exceeding that of the European Union, United States, and Japan combined. In 2021, China produced around 26.08 million vehicles, up from 25.22 million units in 2020. According to the China Passenger Car Association, passenger EV sales surged 123.7% in a year to around 564,000 vehicles in July 2022.
  • Therefore, the above factors are expected to impact the market in the coming years significantly.

Competitive Landscape

The aluminum ingots market is partially fragmented, with a few major players dominating a significant portion of the market. Some major companies are Alcoa Inc., Rio Tinto Group, Aluminum Corporation of China Limited, RUSAL Plc, and Norsk Hydro ASA, among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Surging Construction Activities in Developing Countries
    • 4.1.2 Rising Application of Aluminum Ingots in the Automotive Industry
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Fluctuating Prices of Raw Materials
    • 4.2.2 Other Market Restraints
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 End-user Industry
    • 5.1.1 Automotive
    • 5.1.2 Aerospace
    • 5.1.3 Building and Construction
    • 5.1.4 Semiconductor
    • 5.1.5 Electrical and Electronics
    • 5.1.6 Other End-user Industries
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 China
      • 5.2.1.2 India
      • 5.2.1.3 Japan
      • 5.2.1.4 South Korea
      • 5.2.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 North America
      • 5.2.2.1 United States
      • 5.2.2.2 Canada
      • 5.2.2.3 Mexico
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 Germany
      • 5.2.3.2 United Kingdom
      • 5.2.3.3 Italy
      • 5.2.3.4 France
      • 5.2.3.5 Rest of Europe
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Alcoa Inc.
    • 6.4.2 Aluminum Corporation of China Limited (Chalco)
    • 6.4.3 Aluminium Bahrain
    • 6.4.4 BHP Billiton
    • 6.4.5 CHINA ZHONGWANG HOLDINGS LIMITED
    • 6.4.6 Dubai Aluminium Company
    • 6.4.7 Hindalco Industries Ltd.
    • 6.4.8 JBMI
    • 6.4.9 Norsk Hydro ASA
    • 6.4.10 Rio Tinto Group
    • 6.4.11 RUSAL Plc
    • 6.4.12 SPIC, Inc.
    • 6.4.13 United Company
    • 6.4.14 Xinfa Group Co., Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Application of Aluminum Ingots in the Aerospace and Packaging Industry