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市場調査レポート
商品コード
1188809

鶏肉の世界市場-2028年までの市場規模、シェア、予測

Global Poultry Meat Market - Size, Share, & Forecasts up to 2028

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 382 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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鶏肉の世界市場-2028年までの市場規模、シェア、予測
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 382 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

鶏肉市場のCAGRは1.12%と予測されています。

主なハイライト

  • 形態別最大セグメント:冷凍/缶詰:冷凍/缶詰の鶏肉は、品質を維持したまま製造され、新鮮な肉として密封され、保存期間が長いため、消費者に好まれるオプションとなっています。
  • 地域別最大セグメント-アジア太平洋:タンパク質が豊富な食事の需要の増加やクイックサービスレストランの増加により、鶏肉などの持続可能で安価なタンパク質源を求める人々が増えています。
  • 形状別急成長セグメント-加工品:加工された鶏肉は消費者に便利さを提供し、最も好まれています。また、手頃で汎用性の高い動物性タンパク質源であることに変わりはありません。
  • 地域別急成長セグメント:アフリカ:鶏肉消費の増加は、サハラ以南の多くの新興経済諸国における輸入量の増加と都市化傾向によってもたらされるでしょう。

主な市場動向

流通チャネル別では、オントレードが最大のセグメントです。

  • 鶏肉は、COVID-19の大流行により、2020年に金額で前年比4.84%の成長を記録しました。スーパーマーケットやインターネット通販など、さまざまなオフトレードチャネルを通じて、パニック買いにより冷凍鶏肉や加工鶏肉の売上が急増しました。さらに、2021年の鶏肉販売額は前年比3.49%増となっています。パンデミックの影響が和らぐと同時に、外食が機能を再開し、外食などのオントレードチャネルからの需要がエスカレートし、その需要を満たすために冷凍鶏肉を保管するようになりました。
  • オン・トレード・チャネルは鶏肉市場の主要な流通チャネルであり、2016年から2021年にかけて数量ベースで24.68%の成長を記録しました。鶏肉販売は、フードサービス数の増加と消費者の外食需要により増加しています。フードサービスでは、高品質であることから、主に冷凍鶏肉や加工鶏肉を仕入れています。世界のフードサービスの規模は、2021年に25億2,000万米ドルに達しました。予測期間中は、金額ベースで9.9%の成長を記録すると予測されています。
  • オフトレードチャネルは、予測期間中に金額で1.55%の成長を記録し、最も急成長している流通チャネルであると予測されます。これは主に、チキンバイト、チキンチップ、ナゲット、テンダーロイン、チキンウィングなど、冷凍肉製品および加工肉製品の幅広い製品ラインナップに起因するものです。これらの鶏肉製品は、タイソンフーズ、フォスターファーム、ITCマスターシェフ、スグナチキンなど、様々なブランドのほとんどのスーパーマーケットやオンラインストアで簡単に利用できるようになります。

アジア太平洋は、地域別で最大のセグメントです。

  • 2016年から2021年にかけて、世界の鶏肉全体の成長率は金額で26.5%に増加しました。2019年は2018年に比べ、成長率は金額で7.5%、数量で4.6%に突如急増しました。2019年の世界の鶏肉生産量は2.48%に増加しました。豚肉やマトンなど他の肉の価格上昇により、消費者は鶏肉にシフトしており、2018年は豚肉より50%、マトンより47%と比較的安価でした。
  • アジア太平洋地域は、2021年に金額ベースで2番目に大きな市場である北米を約20%上回るシェアを獲得し、市場を独占しています。同地域の人口が多いことが、同地域の高い消費量に寄与しています。アジアは2021年の人口で46億8,000万人を占めています。タンパク質需要の増加に伴い、国民は鶏肉などの持続可能で安価なタンパク質源を求めています。鶏肉は他の動物に比べて飼料対食肉効率が高く、入手性も高いため、多くの生産者が鶏肉生産を始めています。入手可能性の増加は低価格につながり、高い消費量が鶏肉販売を促進します。
  • アフリカは、鶏肉を消費する国の中で最も成長率が高く、予測期間(2022~2028年)のCAGRは金額ベースで3.12%と予測されています。クイックサービスレストランの増加や、政府・民間プレイヤーによる投資の増加が、鶏肉需要を促進しています。例えば、南アフリカでは、2021年に鶏肉産業の発展のために11億ZAR近くが投資されました。アグロトップは、エチオピアのNutropia Poultry &Feedと大規模な鶏肉統合プロジェクトを開発する契約を締結し、2021年に総投資額2000万米ドルを投じると予想されています。

競合情勢

世界の鶏肉市場は断片的であり、上位5社で13.61%を占めています。この市場の主要なプレーヤーは、BRF S.A.、Hormel Foods Corporation、New Hope Liuhe、Sysco Corporation、Tyson Foods Inc.(アルファベット順に並べ替え)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリー&キーファインディング

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲
  • 調査手法

第3章 主要な産業動向

  • 価格動向
  • 生産動向
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場のセグメンテーション

  • 形態
    • 生鮮・冷蔵
    • 冷凍/缶詰
    • 加工品
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンラインチャネル
      • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード
  • 地域別
    • アフリカ
      • 形態別
      • 流通経路別
      • 国別
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ地域
    • アジア太平洋地域
      • 形態別
      • 販売チャネル別
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 形態別
      • 流通経路別
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東地域
      • 形態別
      • 販売チャネル別
      • 国別
      • バーレーン
      • クウェート
      • オマーン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域
    • 北米
      • 形態別
      • 販売チャネル別
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • 形態別
      • 販売チャネル別
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米地域

第5章 競合情勢

  • Key Strategic Moves
  • 市場シェア分析
  • Company Landscape
  • 企業プロファイル
    • BRF S.A.
    • Cargill, Inc
    • Charoen Pokphand Foods Public Co. Ltd.
    • Fujian Sunner Development Co Ltd
    • Hormel Foods Corporation
    • Industrias Bachoco SAB de CV
    • JBS S.A
    • Koch Foods Inc.
    • New Hope Liuhe Co. Ltd.
    • Sanderson Farms Incorporated
    • Sysco Corporation
    • The Kraft Heinz Company
    • Tyson Foods Inc.
    • Wens Foodstuff Group Co., Ltd.

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析のフレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典・参考文献
  • 表と図のリスト
  • プライマリーインサイト
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92393

The Global Poultry Meat Market is projected to register a CAGR of 1.12%

Key Highlights

  • Largest Segment by Form - Frozen / Canned : Frozen/canned poultry meat is manufactured with retained quality and is sealed as fresh meat with a longer shelf life, making it a preferred option among consumers.
  • Largest Segment by Region - Asia-Pacific : With the rise in the demand for protein-rich meals and rising quick service restaurants, the population is seeking sustainable and cheaper protein sources like poultry meat.
  • Fastest-growing Segment by Form - Processed : Processed poultry meat provides convenience to the consumers, making it the most preferable. It also remains to be an affordable and versatile source of animal protein.
  • Fastest-growing Segment by Region - Africa : Rise in poultry consumption will be driven by the increasing import volume as well as the urbanization trends in many developing economies in sub-Saharan Africa.

Key Market Trends

On-Trade is the largest segment by Distribution Channel.

  • Poultry meat registered a growth of 4.84% by value in 2020 due to the COVID-19 pandemic compared to the previous year. Through a variety of off-trade channels, including supermarkets and internet retailers, frozen and processed poultry meat sales soared as a result of panic buying. Further, in 2021, poultry meat sales increased by 3.49% by value compared to the previous year. As soon as the pandemic's impact lessened, the food services resumed functioning, and there was an escalating demand from on-trade channels like food services, which stored frozen poultry to fulfill the escalating demand.
  • The on-trade channel is the major distribution channel in the poultry meat market; it registered a growth of 24.68% by volume from 2016 to 2021. Poultry meat sales are increasing due to a rise in the number of food services and consumers' demand for the consumption of restaurant food. Foodservices primarily stock frozen and processed poultry meat due to their high quality. The size of the global food services reached USD 2.52 billion in 2021. It is projected to register a growth of 9.9%, by value, during the forecast period.
  • The off-trade channel is projected to be the fastest-growing distribution channel, registering a growth of 1.55%, by value, during the forecasted period. It is primarily attributed to the wide range of product availability of frozen and processed meat products, such as chicken bites, chicken chips, nuggets, tenderloins, and chicken wings. These poultry products are made easily available in most supermarkets and online stores of various brands, such as Tyson foods, Foster farms, ITC Master Chef, and Suguna Chicken.

Asia-Pacific is the largest segment by Region.

  • The overall growth of global poultry meat increased to 26.5% by value from 2016 to 2021. In 2019, the growth rate suddenly spiked to 7.5% in value, and volume spiked to 4.6% compared to 2018. Global poultry production increased to 2.48% in 2019. The increase in the prices of other meat, like pork and mutton, has resulted in a shift in consumers toward poultry meat, which was comparatively 50% cheaper than pork and 47% cheaper than mutton in 2018.
  • The Asia-Pacific region dominates the market with a market share of around 20% more than North America, the second-largest market in 2021 by value. The highest population in the region contributed to the high consumption in the region. Asia accounted for 4.68 billion in population in 2021. With the rise in the demand for protein, the population is seeking sustainable and cheaper protein sources like poultry meat. Many producers are starting poultry meat production because it has a higher feed-to-meat efficiency compared to other animals and more availability. An increase in availability helps in low prices, with high consumption driving poultry meat sales.
  • Africa is predicted to be the fastest-growing country that consumes poultry meat, with a projected CAGR of 3.12% by value during the forecast period (2022-2028). The rise in the number of quick-service restaurants and the increase in the number of investments from government and private players is driving the demand for poultry meat. For instance, in South Africa, nearly ZAR 1.1 billion were invested in the development of the poultry industry in 2021. Agrotop signed a contract to develop a large-scale poultry integration project with Nutropia Poultry & Feed in Ethiopia, with a total investment of USD 20 million in 2021.

Competitive Landscape

The Global Poultry Meat Market is fragmented, with the top five companies occupying 13.61%. The major players in this market are BRF S.A., Hormel Foods Corporation, New Hope Liuhe Co. Ltd., Sysco Corporation and Tyson Foods Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study​
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
  • 3.2 Production Trends
  • 3.3 Regulatory Framework
  • 3.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION

  • 4.1 Form
    • 4.1.1 Fresh / Chilled
    • 4.1.2 Frozen / Canned
    • 4.1.3 Processed
  • 4.2 Distribution Channel
    • 4.2.1 Off-Trade
      • 4.2.1.1 Convenience Stores
      • 4.2.1.2 Online Channel
      • 4.2.1.3 Supermarkets And Hypermarkets
      • 4.2.1.4 Others
    • 4.2.2 On-Trade
  • 4.3 Region
    • 4.3.1 Africa
      • 4.3.1.1 By Form
      • 4.3.1.2 By Distribution Channel
      • 4.3.1.3 By Country
      • 4.3.1.3.1 Egypt
      • 4.3.1.3.2 Nigeria
      • 4.3.1.3.3 South Africa
      • 4.3.1.3.4 Rest Of Africa
    • 4.3.2 Asia-Pacific
      • 4.3.2.1 By Form
      • 4.3.2.2 By Distribution Channel
      • 4.3.2.3 By Country
      • 4.3.2.3.1 Australia
      • 4.3.2.3.2 China
      • 4.3.2.3.3 India
      • 4.3.2.3.4 Indonesia
      • 4.3.2.3.5 Japan
      • 4.3.2.3.6 Malaysia
      • 4.3.2.3.7 South Korea
      • 4.3.2.3.8 Rest Of Asia-Pacific
    • 4.3.3 Europe
      • 4.3.3.1 By Form
      • 4.3.3.2 By Distribution Channel
      • 4.3.3.3 By Country
      • 4.3.3.3.1 France
      • 4.3.3.3.2 Germany
      • 4.3.3.3.3 Italy
      • 4.3.3.3.4 Netherlands
      • 4.3.3.3.5 Russia
      • 4.3.3.3.6 Spain
      • 4.3.3.3.7 United Kingdom
      • 4.3.3.3.8 Rest Of Europe
    • 4.3.4 Middle East
      • 4.3.4.1 By Form
      • 4.3.4.2 By Distribution Channel
      • 4.3.4.3 By Country
      • 4.3.4.3.1 Bahrain
      • 4.3.4.3.2 Kuwait
      • 4.3.4.3.3 Oman
      • 4.3.4.3.4 Qatar
      • 4.3.4.3.5 Saudi Arabia
      • 4.3.4.3.6 United Arab Emirates
      • 4.3.4.3.7 Rest Of Middle East
    • 4.3.5 North America
      • 4.3.5.1 By Form
      • 4.3.5.2 By Distribution Channel
      • 4.3.5.3 By Country
      • 4.3.5.3.1 Canada
      • 4.3.5.3.2 Mexico
      • 4.3.5.3.3 United States
      • 4.3.5.3.4 Rest Of North America
    • 4.3.6 South America
      • 4.3.6.1 By Form
      • 4.3.6.2 By Distribution Channel
      • 4.3.6.3 By Country
      • 4.3.6.3.1 Argentina
      • 4.3.6.3.2 Brazil
      • 4.3.6.3.3 Rest Of South America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles
    • 5.4.1 BRF S.A.
    • 5.4.2 Cargill, Inc
    • 5.4.3 Charoen Pokphand Foods Public Co. Ltd.
    • 5.4.4 Fujian Sunner Development Co Ltd
    • 5.4.5 Hormel Foods Corporation
    • 5.4.6 Industrias Bachoco SAB de CV
    • 5.4.7 JBS S.A
    • 5.4.8 Koch Foods Inc.
    • 5.4.9 New Hope Liuhe Co. Ltd.
    • 5.4.10 Sanderson Farms Incorporated
    • 5.4.11 Sysco Corporation
    • 5.4.12 The Kraft Heinz Company
    • 5.4.13 Tyson Foods Inc.
    • 5.4.14 Wens Foodstuff Group Co., Ltd.

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR MEAT INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms