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市場調査レポート
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1145990

胃バルーン市場:成長、動向、予測(2022年~2027年)

Gastric Balloons Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 2~3営業日

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胃バルーン市場:成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月31日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

胃バルーン市場は、予測期間中にCAGR9.5%を記録すると予想されています。

COVID-19の発生は、世界中の政府による社会的距離を置く措置により、病院やヘルスケアサービスが大幅に削減されたため、調査対象市場に大きな影響を及ぼしました。例えば、"When Pandemics Collide:2021年2月に発表された「The Impact of COVID-19 on Childhood Obesity」では、小児肥満という病気が米国の若者でパンデミックレベルまで上昇し、重度の肥満で最も速い上昇が見られたと指摘されています。また、過剰な体重は個人の免疫反応を低下させるため、肥満の人はCOVID-19が重症化するリスクがあると指摘されました。COVID-19の流行期間中に肥満患者が増加したことは、分析期間中の市場成長を高める可能性があります。したがって、COVID-19は調査した市場に顕著な影響を与えました。

さらに、肥満の有病率の上昇と低侵襲手術の需要の増加は、調査された市場の成長に積極的に影響を与えています。

国連2022年3月の記事によると、2022年に世界で10億人以上が肥満であり、その内訳は成人6億5000万人、青年3億4000万人、子ども3900万人で、この数字は増加する可能性があります。世界保健機関は、2025年までにおよそ1億6700万人が太りすぎや肥満により健康でなくなると予測しています。肥満と診断され、糖尿病や高血圧などの健康リスクを伴う患者さんには、胃バルーン手術を受けるという選択肢があります。肥満の有病率の上昇は、胃バルーン市場の主要な促進要因となっています。

さらに、製品の承認、上市、パートナーシップ、買収が市場成長を促進すると予想されます。例えば、2020年7月、Allurion Technologiesは、香港、マレーシア、シンガポールでElipse Gastric Balloon Weight Loss Programを発売し、アジア市場に進出しました。これまで非侵襲的な減量治療へのアクセスが限られていたアジアへの進出により、同地域の10億人以上の過体重または肥満の人々が恩恵を受けると期待されました。このような取り組みは、市場の成長をさらに押し上げると予測されます。

したがって、前述の要因によって、調査対象市場は分析期間中に成長を示すと予想されます。ただし、償還政策の不備や胃バルーンに関連する副作用や合併症が市場成長の妨げになる可能性があります。

主な市場動向

予測期間中、トリプル胃バルーン市場が優勢になると予想される

トリプル胃バルーンシステムは、最適な体重減少のために3つのバルーンを配置する非外科的治療法です。オバロンバルーンは、減量に役立つ唯一の食品医薬品局承認のトリプル胃バルーンまたはデバイスであり、胃内のスペースを取ることによって機能します。オバロンバルーンは、小さな曲がるチューブに接続されたカプセルを飲み込むことで胃に送り込まれ、専門家が指導する栄養と運動のプログラムと合わせて6カ月間使用されます。

肥満症は、体内に脂肪組織が過剰に蓄積し、健康への悪影響が生じる慢性疾患です。2021年6月に更新された世界保健機関(WHO)のデータによると、2020年に体重過多または肥満の5歳未満の子どもは約3,900万人であるとされています。また、人口の間で肥満が急増していることも報告されており、したがって、このセグメントの成長を後押しすることが期待されます。

承認と上市は、このセグメントの成長の主要な促進要因です。例えば、2021年10月、Spatz Medicalは、最初の調整可能な胃バルーンの1つであるSpatz3 Gastric Balloonの食品医薬品局承認を取得しました。これらの承認は、胃バルーンに対する需要を増加させ、セグメントの成長を増大させると予測されます。

したがって、上記の要因によって、トリプル胃バルーンセグメントは予測期間中に成長を示すと予想されます。

予測期間中、北米が胃バルーン市場を独占する見込み

北米は、肥満の発生率の上昇、老人人口の増加、この地域における業界プレイヤーの強い存在感、より良い医療インフラ、利用可能な技術に関する人々や医療業界関係者の認識、米国における市場プレイヤーの高い集中などの要因によって市場を独占すると予想されます。

研究論文「Incidence of Obesity at 1 and 3 Years Among Community-Dwelling Adults:2022年1月に発表された「A Population-Based Study」によると、米国で研究に参加し追跡データがある40,390人の大半は40歳から69歳の成人(47.5%)、女性(59.8%)で、そのうちの21,379人が体重超過のグループに分類されます。肥満の有病率は、1年後に7%、3年後に16%の追跡調査でした。また、男性40歳から69歳、女性20歳から39歳の年齢層で、それぞれ1年後、3年後に肥満を発症した人の割合が最も多かったと報告されています。同地域における肥満の増加は、治療のための胃バルーン手術の需要を高め、同地域の市場成長を押し上げると予想されます。

特に米国では、製品の上市、提携、合併、買収、政府の取り組みが増加しており、市場成長の拡大につながっています。例えば、2021年3月にApollo Endosurgery, Inc.は、肝線維化を伴い、基礎代謝指数(BMI)が30~40kg/m2の非切開性非アルコール性脂肪肝炎(NASH)患者の治療における使用適応に焦点を当て、orbera胃内バルーンを米国食品医薬品局からブレークスルーデバイス指定を受けています。したがって、このような発売により、同地域における胃バルーンの使用量が増加し、市場の成長が増大することが期待されます。

さらに、2021年1月、ReShape Lifesciences Inc.は、Obalon Therapeutics, Inc.と合併契約を締結しました。契約条件に基づき、ObalonはReShape Lifesciences Inc.に社名変更されました。両社は、減量技術およびソリューションの製造に携わっています。この合併は、同地域の研究市場の成長につながると予想されています。

したがって、上記の要因により、北米地域での市場拡大が期待されます。

競合情勢

胃バルーン市場は、世界的および地域的に事業を展開する少数の企業の存在により、適度に統合されています。競合情勢には、市場シェアを持ち、知名度の高い国際企業や地元企業の分析が含まれています。その中には、ReShape Lifesciences, Inc.、Allurion Technologies, Inc.、Apollo Endosurgery, Inc.、Districlass Medical、Helioscopie Medical Implants、Silimed, Inc.が含まれます。LEXEL S.R.L.、Medispar cvba、Spatz Cosmeceutical Inc.、ENDALISなど。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 肥満の有病率の上昇
    • 低侵襲手術の需要増加
  • 市場抑制要因
    • 劣悪な償還政策
    • 胃バルーンに関連する副作用または合併症
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模:100万米ドル)

  • 製品タイプ別
    • シングル胃バルーン
    • デュアルガストロニックバルーン
    • トリプル胃部バルーン
  • 充填材料別
    • 生理食塩水充填バルーン
    • ガス充填バルーン
  • 挿入方法別
    • 内視鏡的
    • 経口
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Reshape Lifesciences Inc
    • Allurion Technologies Inc.
    • Apollo Endosurgery, Inc.
    • Districlass Medical SA
    • Helioscopie Medical Implants
    • Silimed, Inc.
    • Medispar cvba
    • Spatz Cosmeceutical Inc.
    • ENDALIS
    • LEXEL S.R.L

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67636

The gastric balloon market is expected to register a CAGR of 9.5% over the forecast period.

The COVID-19 outbreak had a significant impact on the studied market as hospital and healthcare services were significantly reduced due to social distancing measures taken by governments across the world. For instance, an article titled "When Pandemics Collide: The Impact of COVID-19 on Childhood Obesity" published in February 2021 indicated that the disease of childhood obesity had risen to pandemic levels in United States youth with the fastest rise seen in severe obesity. The article also indicated that obese people were at risk for severe COVID-19, as excess weight decreases an individual's immune response. The increase in obesity cases during the COVID-19 pandemic is likely to enhance the market growth in the analysis period. Hence, COVID-19 had a pronounced impact on the studied market.

In addition, the rising prevalence of obesity and increasing demand for minimally invasive surgeries are actively affecting the growth of the studied market.

According to United Nations March 2022 article, more than one billion people worldwide are obese in 2022, including 650 million adults, 340 million adolescents, and 39 million children and the numbers are likely to rise. The World Health Organization predicted that by 2025, roughly 167 million people are projected to become less healthy due to being overweight or obese. Patients diagnosed with obesity and associated health risks such as diabetes and hypertension are given the option to undergo a gastric balloon procedure. The rising prevalence of obesity is the key driving factor in the gastric balloon market.

Furthermore, product approvals, launches, partnerships, and acquisitions are expected to propel market growth. For instance, in July 2020 Allurion Technologies expanded into the Asian market with the launch of the Elipse Gastric Balloon Weight Loss Program in Hong Kong, Malaysia, and Singapore. Over 1 billion overweight or obese people in the region were expected to benefit from the company's entry into Asia, a region that has previously had limited access to non-invasive weight loss treatments. Such initiatives are projected to further boost the market growth.

Therefore, owing to the aforementioned factors the studied market is anticipated to witness growth over the analysis period. However, poor reimbursement policies and side effects or complications associated with gastric balloons may impede the market growth.

Key Market Trends

Triple Gastric Balloons Segment is Expected to to Dominate Over the Forecast Period

A triple gastric balloon system is a non-surgical treatment in which three balloons are placed for optimal weight loss. Obalon balloon is the only Food and Drug Administration-approved triple gastric balloon or device that helps in weight loss and works by taking up space in the stomach. Obalon balloon is delivered into the stomach by swallowing a capsule connected to a small bendable tube for six months combined with a professionally supervised nutrition and exercise program.

Obesity is a chronic disease characterized by excessive adipose tissue accumulation in the body, resulting in adverse health effects. Data provided by World Health Organization (WHO) updated in June 2021 indicated that there were around 39 million children under the age of five, who were overweight or obese in the year 2020. It also reported that there is steep rise in obesity among the population and thus it is expected to boost the segment's growth.

The approvals and launches are primary drivers of the segment's growth. For instance, in October 2021, Spatz Medical received the Food and Drug Administration approval for the Spatz3 Gastric Balloon, one of the first adjustable gastric balloons. These approvals are projected to increase the demand for gastric balloons and augment segment growth.

Therefore, owing to the above mentioned factors, the triple gastric balloons segment is expected to show growth over the forecast period.

North America is Expected to Dominate the Gastric Balloons Market Over the Forecast Period

North America is expected to dominate the market owing to factors such as the rising incidence of obesity, growing geriatric population, the strong presence of industry players in the region, better healthcare infrastructure, awareness among people and healthcare industry stakeholders about available technologies, and the high concentration of market players in the United States.

The research article titled "Incidence of Obesity at 1 and 3 Years Among Community-Dwelling Adults: A Population-Based Study" published in January 2022 stated that the majority of the 40,390 people in the United States who were part of the study and had follow-up data were adults aged 40 to 69 (47.5%), female (59.8%), and 21,379 (52.8%) of them fell into the overweight weight group. Obesity prevalence was 7% after one year and 16% after three years of follow-up. It also reported that the age groups of males aged 40 to 69 and women aged 20 to 39 had the largest percentages of those who developed obesity after one and three years of follow-up respectively. The increase in obesity in the region is expected to increase the demand for gastric balloon procedures for treatment and thus boost the market growth in the region.

The increasing product launches, partnerships, mergers, acquisitions, and government initiatives particularly in the United States are leading to an increase in market growth. For instance, in March 2021, Apollo Endosurgery, Inc. received a breakthrough device designation from the United States Food and Drug Administration for the orbera intragastric balloon, with a focus on the indication for use in treating patients with noncirrhotic nonalcoholic steatohepatitis (NASH) with liver fibrosis and a basal metabolic index (BMI) between 30 and 40 kg/m2. Hence, such launches are expected to increase the usage of gastric balloons in the region and augment market growth.

Additionally, in January 2021 ReShape Lifesciences Inc. signed a merger agreement with Obalon Therapeutics, Inc. Under the agreement terms, Obalon was renamed ReShape Lifesciences Inc. Both companies are involved in producing weight-loss technologies and solutions. The merger is anticipated to lead to growth in the studied market in the region.

Therefore, owing to the above-mentioned factors, the growth of the studied market is anticipated in the North America region.

Competitive Landscape

The Gastric balloon market is moderately consolidated due to the presence of a few companies operating globally as well as regionally. The competitive landscape includes an analysis of a few international and local companies that hold market shares and are well known. Some of the companies are ReShape Lifesciences, Inc., Allurion Technologies, Inc., Apollo Endosurgery, Inc., Districlass Medical, Helioscopie Medical Implants, Silimed, Inc. , LEXEL S.R.L, Medispar cvba, and Spatz Cosmeceutical Inc., and ENDALIS among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Prevalence of Obesity
    • 4.2.2 Increasing Demand for Minimally Invasive Surgeries
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Poor Reimbursement Policies
    • 4.3.2 Side Effects or Complications Associated with Gastric Balloons
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Single Gastric Balloons
    • 5.1.2 Dual Gastric Balloons
    • 5.1.3 Triple Gastric Balloons
  • 5.2 By Filling Material
    • 5.2.1 Saline Filled Balloons
    • 5.2.2 Gas Filled Balloons
  • 5.3 By Insertion Method
    • 5.3.1 Endoscopic
    • 5.3.2 Oral
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Reshape Lifesciences Inc
    • 6.1.2 Allurion Technologies Inc.
    • 6.1.3 Apollo Endosurgery, Inc.
    • 6.1.4 Districlass Medical SA
    • 6.1.5 Helioscopie Medical Implants
    • 6.1.6 Silimed, Inc.
    • 6.1.7 Medispar cvba
    • 6.1.8 Spatz Cosmeceutical Inc.
    • 6.1.9 ENDALIS
    • 6.1.10 LEXEL S.R.L

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS