デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1139413

乳加工装置市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Dairy Processing Equipment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 212 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
乳加工装置市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 212 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

乳加工装置の世界市場は、予測期間である2022~2027年に5.12%のCAGRで推移すると予測されます。

乳加工装置には、加工乳、バター&バターミルク、チーズ、粉ミルク、プロセスチーズなど、乳製品の製造・加工に関わる幅広い機械が含まれます。

消化器の健康、骨の健康、歯の健康、体重管理、筋肉量と水分補給、牛乳、チーズ、バターなどのような乳製品が提供する病気のリスクの低減などの乳製品に関連する健康上の利点についての消費者の意識が高まり、乳製品の需要は増加傾向にあります。したがって、これらの利点についての消費者の意識の高まりは、乳加工装置の需要を促進するのに役立っています。

乳製品の高い需要は、主にインド、中国、南米諸国などの新興国で見られています。この需要は、人口増加、急速な都市化、可処分所得の増加、冷蔵輸送・貯蔵などのコールドチェーン施設の出現と近代化によって喚起されています。世界市場における乳製品の需要増は、乳製品の国際取引を拡大し、加工装置市場を活性化させています。

しかし、さまざまな種類の加工機器の設置に伴う設備投資コストが高いことが、市場の成長を抑制しています。

酪農セクターは、COVID-19の大流行時に顕著な回復力を示しました。したがって、この部門は大きな影響を受けませんでした。しかし、新鮮な液体ミルクや新鮮な乳製品は腐敗しやすいため、サプライチェーンの混乱に対して特に脆弱です。

主な市場動向

加工乳製品に対する消費者の需要の高まり

乳製品市場では、牛乳、クリーム、チーズ、ヨーグルトなどの乳製品加工品に対する需要の高まりが、これらの製品がもたらす健康上のメリットに対する消費者の意識の高まりに起因していることが、動向となっています。牛乳は、人々の間で非常に好まれる乳製品の1つです。牛乳は非常に傷みやすいため、加工乳を使用することで数日、数週間、数ヵ月にわたって牛乳を保存することができ、食中毒を減らすのに役立っています。このことは、加工乳製品が好まれる重要な理由の一つとなっています。また、乳糖不耐症の消費者にとっては、加工することで健康的な本物の乳製品を楽しむことができるようになります。

米国では、アラバマ州、アラスカ州、コロラド州などで、消費者が無殺菌牛乳を購入することを禁止する法律が制定されています。実際、連邦医薬品局や疾病管理センターは、無殺菌牛乳の摂取による深刻な健康被害を警告しており、その結果、消費者は加工乳製品に傾倒するようになっているのです。

加工する理由の第一は、食品の安全性です。Dannon、Breyer's、yoplaitなどのブランドは、ヨーグルト製品にビタミンDを添加して栄養不足を解消していますが、こうした加工によって主要な栄養素を食品に添加できるため、消費者はこうした傾向の高まりに期待しているのです。

アジア太平洋地域は急成長中

牛乳はアジア太平洋地域で最も消費されている乳製品の一つです。OECD-FAOの農業見通し2021-2030によると、世界最大の牛乳生産国であるインドの牛乳生産量は2.1%増の195 Mt.です。したがって、インドの乳加工装置市場では低温殺菌機とホモジナイザーの市場が上昇してきています。

中国では、予測期間中、乳製品の消費量の伸びが堅調に推移すると予想されています。International Farm Comparison Network(IFCN)は、中国の乳製品需要は2015年の4300万トンの液体ミルクから2024年には6100万トンに増加し、42%の成長を示すと報告しています。日本と韓国の政府は、酪農産業の成長と発展を支援するために有利な政府政策をとっており、それが乳加工装置の成長を後押ししています。

低温殺菌による製品の保存性向上に対するメーカーの関心の高まりが、南アジアの乳加工装置市場シェアを押し上げると予測されます。ホテルやレストランの増加、膨大な人口、世帯収入の増加、観光部門の拡大などは、アジア太平洋地域における乳製品の成長に寄与する主な要因のひとつです。

競合情勢

世界の乳加工装置市場は、乳加工装置製品を幅広く提供し、市場での主導的地位を維持しようとする複数の地域企業や多国籍企業の存在により、競争が激化しています。

市場の主要なプレーヤーは、ALFA LAVAL、Coperion GmbH、Feldmeier Equipment, Inc.、I.M.A. INDUSTRIA MACCHINE AUTOMATICHE S.P.A, IDMC Limited、JBT.、Paul Mueller Company、Scherjon Dairy Equipment Holland B.V.., JBT、Paul Mueller Company、Scherjon Dairy Equipment Holland B.V.を含んでいます。SPX FLOW、Inc、およびTetra Laval International S.A.これらのプレーヤーは、調査した市場のかなりのシェアを保持し、このように、市場の成長を増強、彼らの可視性と提供のポートフォリオを拡大するために、製品の革新、パートナーシップ、オンラインとオフラインのマーケティング、および合併&買収に彼らの支配力を強化などの事業戦略に着手しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • パスチャライザー
    • ホモジナイザー
    • セパレーター
    • エバポレーター
    • ドライヤー
    • 膜ろ過装置
    • その他
  • 操作方法別
    • セミオートマチック
    • 全自動
  • 用途別
    • 加工乳
    • バター・バターミルク
    • チーズ
    • ミルクパウダー
    • その他
  • 地域別一覧
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • ALFA LAVAL
    • Coperion GmbH
    • Feldmeier Equipment, Inc
    • Ludwig Weinrich GmbH & Co. KG
    • I.M.A. INDUSTRIA MACCHINE AUTOMATICHE S.P.A
    • IDMC Limited
    • JBT.
    • Paul Mueller company
    • Scherjon Dairy Equipment Holland B.V
    • SPX FLOW, Inc
    • Tetra Laval International S.A.

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92078

The Global Dairy Processing Equipment Market is projected to register a CAGR of 5.12% during the forecast period, 2022-2027.

Dairy processing equipment includes a wide range of machines that are involved in the production and processing of dairy products such as processed milk, butter & buttermilk, cheese, milk powder, processed cheese, and others.

Growing consumer awareness about the health benefits associated with dairy products such as digestive health, bone health, dental health, weight management, muscle mass and hydration, and reduction in the risk of diseases offered by the dairy products like milk, cheese, butter, etc, the demand for dairy is on the rise. Thus, the rising consumer awareness about these benefits has helped drive demand for dairy processing equipment.

High demand for dairy products is primarily seen in emerging economies such as India, China, and South American countries. This demand is ignited by population growth, rapid urbanization, increased disposable income, and the emergence & modernization of cold chain facilities such as refrigerated transport & storage. The increasing demand for dairy products in the global market has increased the international trade of dairy products, thereby fuelling the market for processing equipment.

However, the high cost of capital investment associated with installing various types of processing equipment restricts the market growth.

The dairy sector has proved notably resilient during the COVID-19 pandemic. Thus, the sector was not significantly impacted. However, the perishable nature of fresh liquid milk and fresh dairy products made them particularly vulnerable to supply chain disruptions.

Key Market Trends

Growing Consumer Demand for Processed Dairy Products

The rise in demand for processed dairy products such as milk, cream, cheese, and yogurt, among others, owing to growing consumer awareness about the perceived health benefits of these products is trending in the dairy market. Milk is one of the highly preferred dairy products among people. As milk is a highly perishable item, processed milk allows the preservation of milk for days, weeks, or months and helps to reduce food-borne illness. This serves as one of the important reasons for preferring processed dairy products. In addition, for consumers who are lactose-intolerant, processing allows them the opportunity to still enjoy wholesome real dairy.

In the United States, states such as Alabama, Alaska, and Colorado, among others have passed laws to prohibit consumers from buying unpasteurized milk. In fact, both the Federal Drug Administration and the Centers for Disease Control warn of serious health risks when consuming unpasteurized milk which in turn, is increasing the consumer inclination toward processed dairy products.

The leading reason for processing is food safety. Consumers look forward to this growing trend as processing also allows key nutrients to be added to foods, a practice common among brands such as Dannon, Breyer's and yoplait, which fortify their yogurt products with vitamin D to help to close nutrition gaps.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

Milk is one of the most consumed dairy products in the Asia-Pacific. According to the OECD-FAO agricultural outlook 2021-2030, the production of milk in India, the world's largest milk producer, increased by 2.1% to 195 Mt. Hence, the market for pasteurizers and homogenizers has been rising in the Indian dairy processing equipment market.

In China, growth in dairy consumption is expected to remain strong during the forecast period. The International Farm Comparison Network (IFCN) reported that Chinese dairy demand would rise from 43 million tons of liquid milk in 2015 to 61 million tons by 2024, showing a growth of 42%. The governments in Japan and Korea have favorable government policies to support the growth and development of the dairy industries, which in turn boosts the dairy processing equipment growth.

Manufacturers' growing concern to improve product shelf life by pasteurization is projected to drive the dairy processing equipment market share in South Asia. The increasing number of hotels and restaurants, huge population base, rising family income, and expansion of the tourism sector are some of the major factors contributing to the growth of dairy products in the Asia-Pacific.

Competitive Landscape

The Global Dairy Processing Equipment Market is competitive owing to the presence of multiple regional and multinational companies offering a wide range of dairy processing equipment products and trying to maintain their leadership position in the market studied.

The major players in the market include ALFA LAVAL, Coperion GmbH, Feldmeier Equipment, Inc., I.M.A. INDUSTRIA MACCHINE AUTOMATICHE S.P.A, IDMC Limited, JBT., Paul Mueller Company, Scherjon Dairy Equipment Holland B.V., SPX FLOW, Inc, and Tetra Laval International S.A. These players hold a significant share of the market studied and have been embarking on business strategies including product innovations, partnerships, strengthening their hold over online and offline marketing, and mergers & acquisitions to expand their visibility and portfolio of offerings, thus, augmenting the growth of the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Pasteurizers
    • 5.1.2 Homogenizers
    • 5.1.3 Separators
    • 5.1.4 Evaporators
    • 5.1.5 Dryers
    • 5.1.6 Membrane Filtration Equipment
    • 5.1.7 Others
  • 5.2 By Operation
    • 5.2.1 Semi-Automatic
    • 5.2.2 Fully Automatic
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Processed Milk
    • 5.3.2 Butter & Buttermilk
    • 5.3.3 Cheese
    • 5.3.4 Milk Powder
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 ALFA LAVAL
    • 6.3.2 Coperion GmbH
    • 6.3.3 Feldmeier Equipment, Inc
    • 6.3.4 Ludwig Weinrich GmbH & Co. KG
    • 6.3.5 I.M.A. INDUSTRIA MACCHINE AUTOMATICHE S.P.A
    • 6.3.6 IDMC Limited
    • 6.3.7 JBT.
    • 6.3.8 Paul Mueller company
    • 6.3.9 Scherjon Dairy Equipment Holland B.V
    • 6.3.10 SPX FLOW, Inc
    • 6.3.11 Tetra Laval International S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER