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市場調査レポート
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1139289

スマートトラッカー市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Smart Tracker Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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スマートトラッカー市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スマートトラッカーの世界市場(以下、調査対象市場)は、2020年に4億2102万米ドルとなり、2027年には9億1158万米ドルに達すると予測され、2020年から2027年の間に12.8%のCAGRを記録しています。

スマートフォンの普及に伴い、ユーザーベースと需要は飛躍的に増加しています。エリクソンが発表したデータによると、スマートフォンに関連する契約は2019年末時点で全携帯電話契約数の約70%を占め、年末には55億に達し、2025年には75億に達すると予想されています。

主なハイライト

  • スマートデバイスの普及に伴い、スマートフォンと接続し、日々の様々な生活項目を追跡できるトラッカーの需要が高まっています。近年では、さまざまな新興ベンダーが製品化やコスト削減に取り組んでいることもあり、こうしたトラッカーに対する消費者の認知度が大幅に向上しています。このようなデバイスは、紛失物を探すのに費やす時間と労力を削減し、紛失に伴う不安を軽減する傾向があります。
  • テレビのリモコン、電話、車のキー、眼鏡、靴、財布/財布などが、最もよく紛失したり、置き忘れたりする物の中に含まれています。ピクシーの調査によると、アメリカ人の約4分の1が週に2回、家や車の鍵を失くしており、仕事や学校に遅刻したことが原因で定期的に物を失くしているとのことです。また、この調査では、消費者は失くし物を探すのに年間約2.5日を費やし、失くした持ち物の交換に年間約27億米ドルを費やしていることがわかりました。ミレニアル世代は、テレビのリモコン、鍵、靴、財布/ポーチ、メガネ、電話など、持ち物を失くしがちな世代です。
  • 消費者の製品に対する認識が高まり、ベンダーが製品のラインアップを増やすことは、需要にプラスの影響を与えています。例えば、Tile社は、Mate製品の範囲を150フィートから200フィートに拡大し、さらに範囲を400フィートまで拡大したMate Proを提供しています。Bluetoothベースのトラッカーは、自宅や建物などの敷地内で紛失した製品を見つけることができる、より短い範囲を持つため、スマートホームソリューションの牽引役となることが期待されます。
  • スマートトラッカーは、COVID-19の追跡やトレース、実用的な情報の提供、患者の安全性向上など、さまざまなオプションを提供するスマートなウェアラブルです。COVID-19の患者モニタリングやGeo-fencingを利用した位置追跡・トレースに欠かせない、リアルタイムでのアラート、モニタリング、インシデントレポートが可能です。COVID-19の流行時に職場の安全を守ることに重点を置いているため、企業はスマートトラッキングソリューションを使用して、より生産的で効率的な環境に変えることができるかもしれません。
  • スマートトラッカーのベンダーは、直感的な機能を提供するようになってきており、そのような革新的な機能の1つがバーチャルアシスタントのサポートです。消費者は、AlexaやGoogle Homeなどのバーチャルアシスタントに尋ねることで、自分のアイテムを見つけることができます。この機能により、今後数年間、トラッカーの需要がさらに高まると予想されます。

主な市場動向

市場を独占するセルラー技術

  • スマートデバイス業界は、開発者や設計者が小型の電子機器にさまざまなセンサー、プロセッサ、メモリーを埋め込むことで飛躍的な成長を遂げています。センサーは、これらのデバイスの使い勝手を向上させ、データ収集と分析を通じて体験の質を高めるために追加されます。スマートトラッカーは、IoEにおいて重要な役割を担っています。これらのデバイスは、携帯電話通信などのマルチ通信インタフェースを備えています。
  • さらに、家庭の電子化が進むにつれ、スマートホームの接続機器にOTA(Over The Air)方式でソフトウェア更新を配信するために、組み込み型のセルラー接続が利用されるようになってきています。
  • 最近では、グーグルがジェスチャー認識ソフトウェア開発のFlutter、スマートメーター開発のNest Labs、ロボット工学専門のBoston Dynamicsを買収しています。一方、アップルは、ユーザーのスマートホームにある接続されたアクセサリーと通信し、制御できるさまざまなiOSアプリを作成するためのHomeKit開発者フレームワークをリリースしています。
  • 調査対象市場における大きな牽引力を背景に、市場の既存企業数社は、急増する需要に対応するため、セルラーベースのスマートトラッカーシステムを提供しています。いくつかの市場の既存企業は、Nutale Focus Smart Tracker(25米ドル)やSamsung's SmartThings Item Tracker(100米ドル)など、セルラー接続を使用してアイテムの位置を特定するスマートトラッカーを提供しています。

アジア太平洋地域が大幅な成長を遂げる見込み

  • 最新の技術革新の採用に関しては、中国が最前線にあります。AI技術の採用の増加は、同国のスマートトラッカー市場の需要上昇につながります。中国の国務院は最近、将来的に1500億米ドルの国家AI産業を構築し、2030年までに主要なAI超大国になるための戦略を詳述しました。
  • 需要の増加により、いくつかの地域のプレーヤーは、市場機会を活用するためにスマートデバイストラッカーを提供しています。例えば、Shenzhen Wonlex Technology社は、バッテリー350mAhを内蔵したWonlex mini tracker S01を提供しており、さらにGPSトラッキングを組み込んでいます。
  • また、日本などの国では、IoT市場の著しい成長、ホームオートメーションシステムによるコスト削減策、複数のメーカーによる製品ポートフォリオの拡大、遠隔地からのホームモニタリングやトラッキングの重要性の高まりなどの要因によって、調査対象市場の成長が見込まれています。
  • この地域の韓国、シンガポール、オーストラリア、インド、マレーシアなどの他の国も、スマートトラッカー市場でかなりのシェアを獲得するための高い潜在的な範囲を持っています。

競合情勢

スマートトラッカー市場は非常に断片化されており、需要に応える多数のベンダーが存在します。しかし、Tile、Samsung、Chipoloなど、少数の著名なベンダーが、自社製品の提供についてより高い消費者認知度を獲得しています。各社は、市場シェアを拡大するために戦略的パートナーシップを締結しています。

  • 2021年1月-Tileは、Appleの待望のAirTagsやその他の次期遺失物トラッカーと競合する新しいデバイスを発売する予定でした。Tileの新製品はUWB(超広帯域)技術を使って落し物の位置を特定します。
  • 2021年1月- サムスンは、Tileと同様に、置き忘れた物を見つけるために使われるかもしれない小さなBluetoothデバイスを発表しました。Galaxy SmartTagは、Tileトラッカーと同様の機能を持つ。これは、キーホルダーに接続できる小さなBluetooth Low Energy(BLE)ドングルです。SamsungのSmartThingsアプリを使用してスマートフォンに接続し、地図上に最新の位置を表示することができます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 市場促進要因
    • スマートフォンの普及によるトラッキングとモニタリングの拡大
  • 市場抑制要因
    • 規格の欠如と接続性の問題

第5章 市場セグメンテーション

  • 技術分野
    • セルラー
    • ブルートゥース
    • GPS
    • UWB
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Tile Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Chipolo DOO
    • Innova Technology LLC
    • Kaltio Technologies
    • Pebblebee(PB Inc.)
    • Qorvo Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来性

目次
Product Code: 71723

The global smart tracker market (henceforth referred to as the market studied) was valued at USD 421.02 million in 2020, and it is expected to reach USD 911.58 million by 2027, registering a CAGR of 12.8% during the period of 2020-2027. With the growing penetration of smartphones, the user base and demand for these devices have increased exponentially. According to the data published by Ericsson, the subscriptions associated with smartphones accounted for about 70% of all mobile phone subscriptions at the end of 2019, reaching 5.5 billion at the end of the year, and it is expected to reach 7.5 billion in 2025.

Key Highlights

  • Owing to the proliferation of smart devices, the demand for trackers capable of connecting to smartphones for tracking various day-to-day life items is increasing. In recent years, consumer awareness of such trackers has increased significantly, owing to various emerging vendors' efforts to commercialize the product and reduce its cost. Such devices are prone to reduce the time and effort spent on finding the missing items and reduce the anxiety associated with losing an item.
  • TV remotes, phones, car keys, glasses, shoes, and wallets/purses were amongst the most commonly misplaced or lost items. According to a study by Pixie, nearly a quarter of Americans mentioned misplacing their house or car keys twice a week and misplaced items regularly due to being late for work or school. The study also found that consumers spend about 2.5 days a year looking for lost items, spending about USD 2.7 billion a year replacing misplaced possessions. The millennials are among the most common generation that tends to misplace an item, such as TV remote, keys, shoes, wallets/purses, glasses, and phones.
  • With the growing consumer awareness of the product and vendors increasing the range of the products are positively influencing the demand. For instance, Tile increased the range of its Mate product from 150 feet to 200 feet and also offered Mate Pro, which has an extended range of 400 feet. Bluetooth-based trackers are expected to gain traction under the smart home solutions as these have a shorter range which can offer to find the products lost in the home, building, or other premises.
  • The smart tracker is a smart wearable that offers a variety of options for COVID-19 tracking and tracing, as well as giving actionable information and increasing patient safety. The system allows for real-time alerts, monitoring, and incident reporting, which is essential for COVID-19 patient monitoring and position tracking and tracing using Geo-fencing. With a focus on protecting workplace safety during the COVID-19 pandemic, enterprises may use the smart tracking solution to transform them into more productive and efficient environments.
  • Smart tracker vendors in the market are increasingly offering intuitive features; one such innovative feature is virtual assistant support. Consumers can find their items by asking their virtual assistants, such as Alexa or Google Home. This feature is expected to further augment the demand for trackers over the coming years.

Key Market Trends

Cellular Technology to Dominate Market

  • The smart device industry is growing exponentially with developers and designers embedding different sensors, processors, and memories in small-size electronic devices. Sensors are added to enhance these devices' usability and improve the quality of experience through data collection and analysis. Smart trackers play a vital role in IoE. They are equipped with multi communication interfaces, such as cellular communications.
  • Moreover, as homes become increasingly computerized, an embedded cellular connection is being used to deliver software updates to the connected devices in smart homes using Over The Air (OTA) methods.
  • In the recent past, Google purchased gesture-recognition software developer Flutter, smart meter developer Nest Labs, and robotics specialist Boston Dynamics. In contrast, Apple released the HomeKit developer framework for creating different iOS apps that can communicate with and control the connected accessories in a user's smart home.
  • With significant market traction in the studied market, several market incumbents are offering cellular-based smart tracker systems to cater to the surging demand. Several market incumbents are offering smart trackers, such as the Nutale Focus Smart Tracker (USD 25) and Samsung's SmartThings Item Tracker (USD 100), which use cellular connectivity to locate items.

Asia Pacific is Expected to Witness the Significant Growth

  • China is at the forefront when it comes to the adoption of the latest technological innovation. The increasing adoption of AI technology leads to a rise in the demand for the country's smart tracker market. The State Council of China recently detailed its strategy to become the leading AI superpower by 2030 by building a USD 150 billion national AI industry in the future.
  • Owing to the increasing demand, several regional players are offering smart device trackers to capitalize on the market opportunity. For instance, Shenzhen Wonlex Technology Co. Ltd offers Wonlex mini tracker S01 with a built-in battery 350mAh, and it further incorporates GPS tracking.
  • Also, in countries like Japan, growth in the studied market is attributed to factors such as a significantly growing IoT market, cost reduction measures enabled by home automation systems, several manufacturers expanding their product portfolios, and the growing importance of home monitoring and tracking from a remote location.​
  • Other countries like South Korea, Singapore, Australia, India, Malaysia, etc. in the region also have high potential scope for gaining a considerable share in the smart tracker market.​

Competitive Landscape

The smart tracker market is highly fragmented and home to numerous vendors that cater to the demand. However, few prominent vendors, such as Tile, Samsung, Chipolo, and others, command higher consumer awareness of their product offerings. The companies enter into strategic partnerships in order to increase their market share.

  • January 2021 - Tile was set to launch a new device competing with Apple's long-awaited AirTags and other upcoming lost-item trackers. Tile's new product will use UWB (ultra-wideband) technology to locate lost goods.
  • January 2021 - Samsung launched a tiny Bluetooth device that, like Tile, may be used to find misplaced objects. The Galaxy SmartTag functions similarly to a Tile tracker. It's a tiny Bluetooth Low Energy (BLE) dongle you can connect to a key ring. It connects to a smartphone using Samsung's SmartThings app, which may display its most recent position on a map.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing Penetration of Smartphones Enabling Tracking and Monitoring
  • 4.4 Market Restraints 
    • 4.4.1 Lack of Standards and Connectivity Issues

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Technology
    • 5.1.1 Cellular
    • 5.1.2 Bluetooth 
    • 5.1.3 GPS
    • 5.1.4 UWB
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe 
    • 5.2.3 Asia Pacific 
    • 5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 Tile Inc.
    • 6.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.3 Chipolo DOO
    • 6.1.4 Innova Technology LLC 
    • 6.1.5 Kaltio Technologies
    • 6.1.6 Pebblebee (PB Inc.)
    • 6.1.7 Qorvo Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET