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市場調査レポート
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1139255

カタログ管理システム市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Catalog Management System Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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カタログ管理システム市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

カタログ管理システム市場は、予測期間中にCAGR 9%で成長すると予想されています。

一元管理された製品およびサービスデータへの要求、顧客要求の増加、小売およびeコマース業界の垂直統合におけるデジタル変革の取り組み数の拡大が、カタログ管理市場の成長を促進する決定要因となっています。

主なハイライト

  • 販売プロセスを合理化するニーズの高まりが、業界別カタログ管理ソリューションの選択を促進します。しかし、組織が運用コストの削減とポジティブな顧客体験の提供に重点を置いているため、サービス分野の成長率はより高くなると思われます。例えば、マルチチャネルの顧客の約75%を含む4,000以上のアクティブな顧客が、フィードノミクスのフルサービスのフィード管理を使用しています。このビジネスを展開する約400社の顧客は、10万SKU以上の製品カタログを持ち、その中にはサムスン、プーマ、ソノスなど、世界のトップブランドや小売業者も含まれています。毎日130億以上のSKUを処理する強力なフィード管理技術により、Feedonomicsは膨大な商品カタログを取り込み、最適化し、多数のチャネルでシンジケートすることができます。
  • カタログ管理システム市場では、クラウド展開モデルが驚異的な成長を遂げると思われます。重要な要因としては、インタラクティブなダッシュボード、柔軟性の高さ、セキュリティ機能の強化、拡張性の高さなどがあり、これらが企業のクラウド展開の利用を促進する可能性があります。また、中小企業は経済的なメリットからクラウド展開されたカタログ管理システムを好み、世界市場を牽引しています。
  • 世界中の顧客はハイテクに精通するようになり、ソーシャルメディア、モバイルアプリ、ウェブサイトなどのデジタルチャネルを通じて企業と関わりたいと考えるようになっています。そのため、この業界では現在、顧客満足度、要件、フィードバックを重視し、デジタル技術を導入しています。さらに、eコマースと小売の業界別では、技術的に進んだ消費者のニーズを満たすために、顧客エンゲージメントチャネルを戦略的に活用しています。例えば、Vue.aiはAIを使用して商品データを強化し、コンテンツを制御し、グラフィックを作成し、小売業者が組織的なカタログを作成するのを支援します。
  • カタログ管理には、1つのチャネルから別のチャネルへのデータ収集と転送が含まれます。カタログ管理システムには、チャネル間のデータ同期と公開も含まれます。多くの企業は、カタログ管理システムが、高度に抽象化されたデータセットにおいてデータ侵害を引き起こす可能性があると考えています。これは、セキュリティフレームワークとその実装方法に関する十分な情報がないためです。カタログ管理ソリューションの導入を阻む主な障壁は、データ・セキュリティに関する懸念です。
  • カタログ管理ソリューションの市場は、COVID-19の大流行による恩恵を受けています。小売やeコマース、電気通信、メディア、エンターテイメントなど、いくつかの業界は、COVID-19のおかげでデジタル変革を遂げました。データの取得とアップロード、消費者の要求への対応に加え、これらのシステムは、チャネル内の製品の概要を迅速に提供します。また、リアルタイムのデータ検証、強化、補強を支援します。また、多くのソースからのデータを利用してカタログ情報の作成を自動化し、商品の品揃えを強化するとともに、チャネル間での商品データのシンジケーションを迅速に実現します。

主な市場動向

IT・通信業界別が市場を牽引

  • デジタル時代の到来により、スマートフォンやその他のデータハングリーデバイスのニーズが高まる中、顧客に適切な製品を適切なタイミングで提供することは、CSPにとって引き続き課題となっています。CSPがデータ提供サービスを効率的に作成、管理し、収益化することは困難な場合があります。一元化された製品カタログは、収益を生み出す機会の獲得、市場投入までの時間の短縮、比類のない体験品質(QoE)の提供、収益性の高い加入者ベースの維持、解約の減少、ブランド・ロイヤルティの向上を支援します。
  • カタログ管理システムは、CSPがオファーのライフサイクルを簡単に設計、コラボレーション、整理、管理できるよう支援し、数多くの革新的なプランやサービスを立ち上げるための競争力を提供します。TTMの短縮と顧客の要求に即座に対応する能力により、顧客の満足度を高め、顧客体験を再定義し、ARPUとROIを高め、運用コストを低減します。
  • 例えば、Ericsson Catalog Managerは、集中型カタログ、グラフィカル・デザイナー・ツール、拡張可能なランタイム・アクセスなどの主要なカタログ機能を提供し、シンプルなユーザー体験とエンタープライズ製品・サービス・リソースカタログ機能によって、顧客が新しい革新的サービスを迅速に立ち上げて実現することを可能にします。
  • 製品カタログを内蔵したAlepoの次世代デジタルBSSプラットフォームは、革新的な製品やサービスの迅速なTTMを促進することにより、収益と顧客ロイヤルティの向上を図るよう設計されています。一元化されたAlepo製品カタログにより、CSPはプリペイド、ポストペイド、ハイブリッドプランを細かく設定し、複数のアクセス技術にわたって継続的に進化する市場に機敏に対応できる柔軟性を備えています。
  • カタログ管理システムは、カタログ主導のビジネスプロセス戦略と、ビジネスおよびITアーキテクチャにおけるアクティブ/ダイナミックな製品カタログの概念につながりました。Infosys Limitedによると、カタログ主導のアーキテクチャは、ストレートスループロビジョニングを最大25%増加させ、注文取得の平均処理時間を60~80%短縮し、顧客注文の取得と実行のための手動処理作業を25~30%削減し、製品の拡張と発売の市場化までの時間を最大80%改善するなどのメリットを実現するものであるとしています。

アジア太平洋地域は市場の最速成長地域

  • アジア太平洋地域は、カタログマネジメントシステムの世界市場において、予測期間中に最も急速に成長する地域であると予想されます。急速な経済開拓、デジタル化、世界化、クラウドベースの技術採用の増加が、APAC地域のカタログ管理システム市場を牽引すると予測されます。
  • アジア太平洋地域のカタログ管理市場は、同地域の多くの中小企業によるカタログ管理ソリューションの採用増加によって促進されると予想されます。また、同地域におけるeコマース分野の成長も、予測期間中のカタログ管理市場の原動力になると推測されます。India Brand Equity Foundationによると、インドのeコマース部門は2022年に21.5%の成長を遂げ、748億米ドルに達すると予想されています。2030年には、インドのeコマース事業は3,500億米ドル規模になると予想されています。
  • また、同国での業界の成長に拍車をかけているのが、インターネットとスマートフォンの利用率の急増です。デジタルインディア」キャンペーンにより、2021年のインターネット接続数は8億3,000万と大幅に増加しました。インターネット接続の約55%は大都市圏で行われ、その97%は無線接続であり、これが同国のeコマースビジネスを盛り上げ、同時に同国だけでなく地域のカタログ管理システム市場も動かしています。
  • GSMAによると、2021年5月に開催されるAPAC 5G産業フォーラムには、35カ国以上から政府機関、アナリスト、コンサルティング、業界団体、携帯電話会社、企業、ソリューションプロバイダーを含む900人以上の登録者と600人のゲストが参加しています。イベント後のアンケートでは、80%以上の参加者が、5G業界のイノベーション、アプリケーション、ビジネスの展望を後押しするためのコラボレーションプラットフォームとして、APAC 5G Industry Communityを設立することに同意しました。これは、同地域における企業のデジタル変革の成長性を示しており、APACの市場を牽引しています。
  • IT・通信インフラのコスト最適化と有効活用のニーズは、カタログ管理システムソリューションとその関連サービスの需要を促進すると予想されます。例えば、Accenture China Digital Transformation Index 2021によると、中国企業のデジタルコンピテンシーに関するスコアは100点満点中54点に達し、中間点を通過しており、より多くの中国企業がデジタル変革プロセスを着実に進めていることが示されています。

競合情勢

カタログ管理システム市場は、国内外から多くの企業が参入しており、競争は緩やかです。この市場で活動するベンダーは、市場シェアを獲得するために手頃な価格のソリューションを提供しています。小売業やeコマース分野におけるデジタルトランスフォーメーションの改善が、新規プレイヤーの市場参入の道を切り開く。

  • 2022年4月-eコマースフルフィルメントプラットフォームのEdgistifyとeコマースイネーブラーのEunimartが提携し、企業にシンプルなハイパーローカル配送PANインドを提供することになっています。Eunimartは、Edgistifyの倉庫と統合し、その広範なネットワークを活用することで、小売業者に超ローカル配送を提供することができます。EunimartとEdgistifyの提携により、小売業者はスムーズなeコマース体験を実現することができます。小売業者は、ラストマイル配送から調達、カタログ管理、在庫管理、倉庫管理まで、あらゆるサービスを利用することができるようになります。
  • 2022年3月- オープンデジタルアーキテクチャ(ODA)の変革のために、stcは現在の顧客関係管理(CRM)&注文管理システムの顧客注文管理機能を置き換えるために、エリクソンのカタログ管理ソリューションを選択しました。同社のサービスは5GとIoTに注力しており、新たな収益源の創出や継続的なコスト削減とともに、統合カタログと受注管理システムが不可欠となります。エリクソンとの提携により、同社のデジタルインフラを整備し、より迅速にデジタルトランスフォーメーションへ移行することが可能となります。
  • 2022年9月-Omnicom Group Inc.のeコマース専門プラクティス「Transact」。OMC)が導入されました。Transactは、eコマースコンサルティングとeリテール実行サービスに加え、リテールメディアとアナリティクス、コンテンツ最適化、カタログ管理、アカウント管理などを提供します。トランザクトはオムニコマースから資金提供を受けています。クロスチャネルでの支出配分、在庫・販売システムの運用調整、戦略的選択とマーケティングメッセージの結合などで顧客を支援することで、オムニコムのeコマース能力を向上させると思われます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • デジタルトランスフォーメーションへの取り組みが活発化
    • マーケティング・販売力強化のための一元化の必要性
  • 市場抑制要因
    • プライバシーとセキュリティへの懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • サービスカタログ
    • 製品カタログ
  • デプロイメントタイプ別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 業界別一覧
    • IT・通信
    • 小売・eコマース
    • BFSI
    • メディア&エンターテインメント
    • 旅行・ホスピタリティ
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • IBM Corporation
  • Oracle Corporation
  • SAP SE
  • Coupa Software Inc.
  • ServiceNow Inc.
  • Proactis Holdings Plc
  • Fujitsu Limited
  • Broadcom Corporation
  • Comarch SA
  • Zycus Inc
  • GEP Worldwide
  • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
  • Salsify Inc.
  • Insite Software Solutions, Inc.
  • Amdocs
  • Vroozi, Inc.
  • Sellercloud Inc.
  • Plytix.com ApS

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 71491

The Catalog Management System Market is expected to grow at a CAGR of 9% over the forecast period. The requirement to have centrally managed product and service data, increasing customer requirements, and expanding the number of digital transformation initiatives in the retail and eCommerce industry verticals are determinants driving the growth of the catalog management market.

Key Highlights

  • A growing need to streamline selling processes will drive the selection of catalog management solutions across business verticals. Nevertheless, the services segment would grow at a higher growth rate as organizations focus on reducing operational costs and providing a positive customer experience. For example, more than 4,000 active customers, including almost 75% of multichannel customers, use Feedonomics' full-service feed management. Nearly 400 clients with the business have product catalogs with more than 100,000 SKUs, including some of the top brands and retailers worldwide, like Samsung, Puma, and Sonos. Because of its strong feed management technology, which processes more than 13 billion SKUs daily, Feedonomics can import, optimize, and syndicate huge product catalogs across numerous channels.
  • The cloud deployment model would grow tremendously in the catalog management systems market. Significant factors include interactive dashboards, ease of flexibility, enhanced security features, and better scalability that could promote businesses to utilize cloud deployment. In addition, SMEs prefer the cloud-deployed catalog management system because of its economic benefits, driving the global market.
  • Customers worldwide are becoming tech-savvy and prefer to engage with businesses via digital channels, such as social media, mobile apps, and websites. Hence, nowadays, this industry vertical is wholly focused on customer satisfaction, requirements, and feedback and is adopting digital technologies. Moreover, the eCommerce and retail industry verticals strategize customer engagement channels to fulfill the need of technologically advanced consumers. For example, Vue.ai use AI to enhance product data, control content, create graphics, and assist retailers in creating organized Catalogs.
  • Data collection and transmission from one channel to another are involved in catalog management. Catal catalog management systems also include data synchronization and publication across channels. Many businesses believe that catalog management systems could result in data breaches in their highly abstracted data sets because they lack sufficient information about security frameworks and how to implement them. The main barriers limiting the adoption of catalog management solutions are concerns regarding data security.
  • The market for catalog management solutions has benefited from the COVID-19 pandemic. Several industries, including retail and eCommerce, telecom, media, and entertainment, have undergone a digital transformation because of COVID-19. In addition to capturing and uploading data and mapping it to consumer demands, these systems offer a fast overview of the products in a channel. They also assist in real-time data validation, enrichment, and augmentation. They automate the production of catalog information utilizing data from many sources to enhance product assortment and accomplish quicker product data syndication across channels.

Key Market Trends

IT & Telecom Vertical to Drive the Market

  • With the increasing need for smartphones and other data-hungry devices in the digital era, giving customers the right products at the right time continues to be a challenge for CSPs. It can be challenging for CSPs to create, manage, and monetize data offers efficiently. A centralized product catalog assists seize revenue-generating opportunities, reduce time-to-market (TTM), deliver unparalleled Quality of Experience (QoE), retain a profitable subscriber base, reduce churn, and improve brand loyalty.
  • Catalog Management System helps CSPs design, collaborate, organize, and manage offer life cycles with ease, giving them a competitive edge to launch numerous innovative plans and services. The decreased TTM and capacity to respond instantly to customer demands assure customer happiness, redefine the customer experience, boost ARPU and ROI, and lower operating costs.
  • For instance, Ericsson Catalog Manager allows customers to rapidly launch and enable new innovative offerings with simple user experience and enterprise product, service & resource catalog capabilities, providing key catalog features such as centralized catalog, graphical designer tool, and scalable run-time access among others.
  • Alepo's next-gen Digital BSS platform, with a built-in product catalog, is designed to increase revenue and customer loyalty by facilitating a rapid TTM for innovative products and services. The centralized Alepo Product Catalog gives CSPs the flexibility to agilely respond in a continuously evolving market across multiple access technologies with fine-grained prepaid, postpaid, and hybrid plans.
  • Catalog Management System has led to a catalog drove business processes strategy and the concept of an active/dynamic product catalog in business and IT architecture. According to Infosys Limited, catalog-driven architecture realizes several benefits, such as up to 25% increase in straight-through provisioning, 60-80% reduction of average handling time for order capture, 25-30% reduction of manual handling effort for capturing and executing customer orders, up to 80% improved time-to-market for product enhancements and launches.

Asia Pacific is the Fastest Growing Region of the Market

  • APAC is foreseen to be the fastest-growing region in the global catalog management systems market during the forecast period. Rapid economic developments, digitalization, globalization, and the increased adoption of cloud-based technologies are expected to drive the APAC region's catalog management systems market.
  • The catalog management market in the Asia Pacific is expected to be fueled by an increase in the adoption of catalog management solutions by many SMEs in the region. The growth of the e-commerce sector in the region is also estimated to drive the catalog management market during the forecast period. According to India Brand Equity Foundation, the Indian e-commerce sector is expected to grow by 21.5% and reach USD 74.8 billion in 2022. By 2030, it is anticipated that India's e-commerce business will be worth USD 350 billion.
  • In addition, the surge in internet and smartphone usage is what has spurred the industry's growth in the country. Because of the "Digital India" campaign, there were 830 million more internet connections in 2021, a huge increase. Approximately 55% of all internet connections were made in metropolitan areas, and 97% of those connections were wireless, which is fuelling the e-commerce business in the country and simultaniously driving the catalog management system market in the country as well as in the region.
  • According to GSMA, there are more than 900 registrations and 600 guests from more than 35 countries, encompassing government & agencies, analysts, consulting & industry association, mobile operators, companies, and solution providers have been partcipated at the APAC 5G Industry Forum in May 2021. More than 80% of participants in the post-event survey agreed to establish the APAC 5G Industry Community as a platform for collaboration to boost 5G industry innovation, application, and business prospects. This shows the growth potential of digital transformation of businesses in the region and drivng the market in APAC.
  • The need for cost optimization and effective utilization of IT & Telecom infrastructures is expected to propel the demand for catalog management systems solution and its associated services. For instance, according to Accenture China Digital Transformation Index 2021, the cjineese companies' scores for digital competency reached 54 out of a possible 100 points, passing the halfway point, demonstrating that more Chinese businesses are steadily progressing through their digital transformation processes.

Competitive Landscape

The Catalog Management System Market is moderately competitive, with many local and international companies. Vendors working in the market are giving affordable solutions to gain market share. An improvement in the digital transformation in retail and e-commerce sectors creates a way to enter new players into the market.

  • April 2022 - Edgistify, an eCommerce fulfillment platform, and Eunimart, an eCommerce enabler, have partnered to provide businesses with simple hyper-local delivery PAN India. To give merchants access to hyper-local delivery, Eunimart would integrate with Edgistify's warehouses and leverage their extensive network. A smooth eCommerce experience for retailers would result from this agreement between Eunimart and Edgistify. They would have access to everything from last-mile delivery to procurement, catalog management, inventory management, and warehousing.
  • March 2022 - For the Open Digital Architecture (ODA) transformation, stc has chosen Ericsson's Catalog Management solutions to replace the customer order management features of the current Customer Relationship Management (CRM) & Order Management system. The company's services focus on 5G and IoT, and a consolidated catalog and order management system become essential, along with generating new revenue sources and reducing continuing costs. The partnership with Ericsson would help the company to improve its digital infrastructure and move more quickly toward a digital transformation.
  • September 2022 - Transact, a specialized e-commerce practice of Omnicom Group Inc. OMC, has been introduced. In addition to eCommerce consulting and e-retail execution services, Transact provides retail media and analytics, content optimization, catalog management, and account management. Transact has been funded by Omni Commerce. It would improve Omnicom's e-commerce capabilities by assisting customers with cross-channel expenditure allocation, operational adjustments to inventory and sales systems, and the coupling of strategic choices with marketing messaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Digital Transformation Initiatives
    • 5.1.2 Necessity of Centralized Systems for Improved Marketing and Selling
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Privacy and Security Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Service Catalogs
    • 6.1.2 Product Catalogs
  • 6.2 By Deployment Type
    • 6.2.1 Cloud
    • 6.2.2 On-Premises
  • 6.3 By Industry Vertical
    • 6.3.1 IT & Telecom
    • 6.3.2 Retail & e-Commerce
    • 6.3.3 BFSI
    • 6.3.4 Media & Entertainment
    • 6.3.5 Travel & Hospitality
    • 6.3.6 Other Industry Verticals
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 IBM Corporation
  • 7.2 Oracle Corporation
  • 7.3 SAP SE
  • 7.4 Coupa Software Inc.
  • 7.5 ServiceNow Inc.
  • 7.6 Proactis Holdings Plc
  • 7.7 Fujitsu Limited
  • 7.8 Broadcom Corporation
  • 7.9 Comarch SA
  • 7.10 Zycus Inc
  • 7.11 GEP Worldwide
  • 7.12 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
  • 7.13 Salsify Inc.
  • 7.14 Insite Software Solutions, Inc.
  • 7.15 Amdocs
  • 7.16 Vroozi, Inc.
  • 7.17 Sellercloud Inc.
  • 7.18 Plytix.com ApS

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET