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市場調査レポート
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1138672

リーチスタッカー市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Reach Stacker Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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リーチスタッカー市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

リーチスタッカー市場は、2021年に23億6909万米ドルと評価され、2027年末には32億1676万米ドルの純評価額を超え、予測期間中に5.23%の堅調なCAGR成長を記録すると予測されています。

経済間の貿易活動の増加や、港の取扱量を増やすために新しい港の建設や既存の港の能力増強に政府が支出することから、リーチスタッカー市場は予測期間中に顕著な需要を示すと予想されます。

COVID-19の発生は、世界の生産と国際貿易の両方の最初の減少につながりました。世界中のミュートされた製造施設は、実質的に輸入のための需要を減少させました。さらに、中国でのロックダウンは、世界サプライチェーンを阻害することにつながった業界にとって深刻な混乱でした。中国は世界の工業生産において極めて重要な役割を担っているため、短期的な経済効果は、主に商品に対する世界の需要の縮小から始まりました。2020年以降、電子機器(パソコン、ゲーム機など)、携帯電話、運動器具、住宅設備、マスク、ガウン、消毒液などの医療機器など、複数の製品の需要が縮小し、その大半は中国で生産されていますが、さらに港湾で需要が減少し、リーチスタッカーの需要に影響を及ぼしています。

また、世界の2大経済大国である中国と米国の間で貿易摩擦が高まる中、世界の海上貿易は貿易量の減速を目の当たりにしており、港湾は最大限の出力を活用されていないため影響を受けています。このような貿易摩擦は、両国の経済に大きな打撃を与えているため、両国が問題の解決策を見いだし、貿易の拡大に取り組んでいることから、近いうちに緩和されると予想されます。

しかし、長期的には、リーチスタッカーにおけるハイブリッドや電動パワートレインの需要の高まりが、需要を高めると予想されます。加えて、空気の質を改善するための厳格な政府規範に、多くの港湾事業者は、同じ時間の増加、運用効率で汚染レベルに従っているハイブリッド港湾機器を選択しています。また、技術の進歩は、港湾事業者が乗組員の安全を確保するための自律走行車と物事のインターネットを使用することを可能にしました。

アジア太平洋地域は、リーチスタッカー需要のための主要なホットスポットとなっています。これは、インド、中国、日本、韓国に位置する戦略的なポートの一握りのリストに起因し、全体的な海上貿易活動で強い潜在力に共鳴しています。

これらの要因や発展を考慮すると、リーチスタッカーの需要は予測期間中に高い成長率を示すことが期待されます。

主な市場動向

電動リーチスタッカーが勢いづく

世界の二酸化炭素排出量の増加と気候変動は、主要先進国および発展途上国の政府機関にとって潜在的な課題となっています。輸送部門は温室効果に大きく寄与しており、世界のCO2排出量の約24%を占めています。運輸部門から排出される二酸化炭素を最小限に抑えるためには、低炭素化技術やゼロエミッション技術を大規模に展開することが必要です。

代替燃料車(AFV)は、ゼロ・カーボン・エミッション技術に関連して、エネルギー的に持続可能な輸送手段を提供し、この問題に対処するための潜在的な革新技術として注目されています。GDPの大部分を占める物流・商品サービスセクターでは、ゼロエミッション車がエコシステム全体の電化につながる機会を急速に模索しています。例えば、2022年7月、スウェーデンのヘルシンボリ港は、同社初の全電気式カルマル・リーチスタッカーを発注しました。この電動リーチスタッカーは、ホイールベースが6.5メートルで、電力を供給するために587KWhのバッテリーパックを搭載しています。さらに、この装置には吊り上げ能力45トン、32トン、16トンのバリエーションがあります。

国家間の貿易活動の増加に伴い、既存の港の容量や新しい港の開発に対する需要は、世界各国の政府にとって大きな関心事となっています。こうした需要に対応するため、各国政府は既存の港湾や新規の港湾を開発するための資金を計画し、さまざまな取り組みを行っています。

これらの開発および要因を考慮すると、電動リーチスタッカーの需要はグラフのプラス側を維持することが期待されます。

アジア太平洋地域が最大の市場であることに変わりはありません。

米国と中国という世界の二大経済圏の間で貿易戦争が続いているにもかかわらず、世界の他の地域への貿易輸出は高い需要を示し、この地域の港は忙しくしています。予測期間中は、米国と中国の貿易摩擦が緩和され、貿易が正常化されるため、この地域からの輸出量が加速されると予想されます。この地域は、世界の貿易総額の約40%を占めています。この地域の政府は、将来を見据えて積極的に支出を行い、高い能力を持つ港湾を開発すると同時に、環境を清潔に保っています。

中国には34の主要港と2000の小規模港があり、国の貿易ルートを拡大しています。これらの港の多くは、世界の貿易量に対する経済的・歴史的貢献という点で、世界的に重要な役割を果たしています。さらに、中国の東海岸と南海岸に位置する158の港は、輸出入活動において最も重要な役割を果たしています。中国当局は、世界クラスの港湾開発のペースを速めています。2025年までに、主要港のグリーン、スマート、安全な発展におけるブレークスルーを達成し、地方港やその他の港の規模を拡大するという、非常に競争力のある目標を掲げています。2035年までに主要港を世界クラスの水準に引き上げ、2050年までに世界クラスの港湾クラスターをいくつか形成し、先進的な開発水準にすることです。

インドでは、貿易量の90%以上が海上ルートで行われており、製造業の成長を加速させ、「Make in India」イニシアティブを支援するために、インドの港湾と貿易関連インフラの整備が継続的に求められています。インドには13の主要港があり、累積で貨物やコンテナ輸送の大部分を扱っています。西海岸にはカンドラ、ムンバイ、マンガロール、モームガオ、JNPT、コーチンがあり、東海岸にはチェンナイ、ヴィシャーカパトナム、トゥティコリン、コルカタ、パラディープ、エノールがあります。

ポートの数を拡大すると、この地域は、マテリアルハンドリング、輸送サービスのためのリーチスタッカーのための巨大な需要を示すことができます。この地域の主要企業は、この地域の港湾向けに革新的で効率的なクリーン燃料装置を開発し、二酸化炭素排出量を削減すると同時に、生産効率を高めています。

2022年6月、カルマルは港の全体的な効率、財政的安定性、持続可能性を高めるために、中国北部煙台港に納入する3台のエコリーチスタッカーを最近発表しました。煙台港は山東半島の北部に位置し、21世紀の海上シルクロードにとって最も重要なノードです。また、カルマルと煙台港は1990年代から一貫して長期的な協力関係を維持しています。

このような背景から、リーチスタッカーはアジア太平洋地域で高い成長率を示すと予想されます。

競合情勢

リーチスタッカー市場は統合されており、少数のプレイヤーが市場シェアを完全に支配しています。リーチスタッカー市場の著名な企業には、CVS Ferrari、Kalmar、Konecranes、Liebherrなどがあります。国内の大手企業は、かなりの市場シェアを獲得するために、世界リーダーとの戦略的パートナーシップを締結しています。例えば、次のようなことです。

  • 2022年7月、カルマルはケア事業部門を分離し、リーチスタッカー、ストラドルキャリア、シャトルキャリア、スプレッダー、フォークリフトなど、より幅広い分野に注力することを決定しました。
  • 2020年3月、ケネクレーンズはドイツから過去最大のリーチスタッカーを受注しました。リーチスタッカー39台を受注したのは、ケネクレーンズの販売代理店であるリヒター・フォルダーテクニック社(Richter Fordertechnik GmbH &Co.KG.から受注し、2020年第3四半期から2021年第1四半期まで、22トン、16トン、6トンコンテナの異なる処理能力で納品される予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:100万米ドル)

  • アプリケーション別
    • 港湾
    • 産業用
  • トン数別
    • 中位
  • パワートレインタイプ
    • ICエンジン
    • ハイブリッド
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • メキシコ
      • ブラジル
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • CVS Ferrari S.P.A.
    • Kalmar Group
    • Konecranes
    • Liebherr Group
    • Sany Group
    • Hyster
    • SMV Global
    • Terex
    • Toyota

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70552

The Reach Stacker Market was valued at USD 2,369.09 million in 2021 and is expected to surpass a net valuation of USD 3,216.76 million by 2027 end, registering a solid CAGR growth of 5.23% over the forecast period.

Owing to the increasing trade activities between economies and government spending on building new ports and increasing the capacity of existing ports to increase the volume handling capacity of the ports, the reach stacker market is expected to witness prominent demand during the forecast period.

The outbreak of COVID-19 has led to an initial decline in both global production and international trade. Muted manufacturing facilities across the globe have substantially reduced the demand for imports. Moreover, the lockdown in China was a serious disruption for the industry which led to hinder the global supply chain. As China is the acts a pivotal role in global industrial production, short-term economic effects were initiated from the contraction of global demand, primarily for merchandise goods. A contraction in demand for multiple products has been experienced throughout the year 2020, like electronic equipment (such as computers and peripherals, video game consoles, etc.), mobile phones, exercise equipment, home equipment, medical equipment like surgical masks, gowns, and disinfectants, the majority of which have been produced in China, has made up for the decline in demand that was further flown in ports which impact on the demand for reach stacker.

In addition, with increasing trade tensions between two major economies of the world China and the United States, the global maritime trade is witnessing a slowdown in trade volumes globally, which is affecting the ports as they are not being utilized to their maximum outputs. These trade tensions are expected to ease up soon as both countries are working on finding solutions for the problem and increasing trade as this is hurting both economies badly.

Although, over the longer-term period, rising demand for hybrid and electric power trains in reach stacker is expected to elevate the demand. In addition, to strict government norms for improving the air quality, many port operators are opting for hybrid port equipment which are following the pollution levels at the same time increases operational efficiency. Also, technological advancement has enabled port operators to use autonomous vehicles and the internet of things for ensuring the safety of the crew.

Asia-Pacific has been the key hotspot for the reach stacker demand. This is attributed to a handful list of strategic ports situated in India, China, Japan, and South Korea that resonate with strong potential in overall maritime trade activities.

Considering these factors and developments, demand for reach stackers is expected to witness a high growth rate during the forecast period.

Key Market Trends

Electric Reach Stacker to Gain Momentum

Globally increasing carbon emissions and climate change have come up as a potential challenge for governing bodies of major developed and developing countries. The transportation sector holds a major contribution to greenhouse effects, accounting for around 24% of global Co2 emissions. In concern to minimalize the carbon emission from the transportation sector, technologies of low-carbon emission or zero carbon emission are required to be deployed at a vast scale.

In context to zero carbon emission technologies, alternative fuel vehicles (AFV) offers significant energy sustainable transportation and came up as a potential innovation to address the issue. In the logistics and goods services sector which even holds large share in the GDP, zero emission vehicles are quickly seeking opportunities to electrify the complete ecosystem. For instance, in July 2022, Port of Helsingborg of Sweden order their first all-electric Kalmar reach stacker. The electric reach stacker has wheelbase of 6.5 meters and carries 587 KWh battery pack to deliver power. In addition, the equipment comes with lifting capacity of 45, 32 and 16 tons variant.

With the increase in trade activities between the nations, the capacity of the existing ports, as well as demand for new ports development, remains the major concerned point for the governments globally. To match the demand, the governments are planning accordingly and spending funds for the development of existing ports as well as new ports under various initiatives.

Considering these development and factors, demand for electric reach stacker is expected to remain on the positive side of the graph.

Asia-Pacific Remains the Largest Market

Despite the ongoing trade war between two major economies of the world, the United States and China, the trade exports to other parts of the world witnessed high demand and kept the ports in the region busy. During the forecast period, it is expected that the trade tensions between these two countries will ease, and trade will be back to normal which will accelerate the export volumes from the region. The region accounts for around 40% of the total trade by volume globally. The governments in the region are spending aggressively with a future outlook to develop ports with high capacity while at the same time keeping the environment clean.

China has a total of 34 major ports and 2000 minor ports which are expanding the country's trade route. Many of these ports are globally relevant in terms of economic and historical contributions to global trade volumes. In addition, 158 ports which are situated on China's eastern and southern coasts also play the most crucial role in import-export activities. Chinese authorities are also accelerating their pace of developing world-class ports. With a very competitive aim to achieve breakthroughs in green, smart and safe development of major ports, with enhanced scale at regional and other ports by the year 2025. By 2035, major ports should advance to world-class levels and by 2050, several world-class port clusters should be formed, with leading development levels.

In India, which is also a fast-developing nation, more than 90% of trade by volume is conducted via the country's maritime route, there is a continuous need to develop India's ports and trade-related infrastructure to accelerate growth in the manufacturing industry and to assist the 'Make in India' initiative. There are 13 major ports in country which cumulatively handles most of the trade volume of cargo and container traffic. Further, over the west coast, Kandla, Mumbai, Mangalore, Mormugao, JNPT and Cochin are equipped with ports. whereas east coast ports are situated on Chennai, Visakhapatnam, Tuticorin, Kolkata, Paradip and Ennore.

Expanding number of ports enables the region to exhibit immense demand for the reach stacker for material handling, transportation services. The major players in the region are developing innovative, efficient and clean fuel equipment for the ports in the region to reduce the carbon footprints at the same time increasing the output efficiency.

In June 2022, Kalmar has announced its recent delivery of three Eco reach stackers to be delivered to North China Yantai Port to enhance overall efficiency, financial stability and sustainability of port. The Yantai Port is located in the north of Shandong Peninsula which is an most essential node for the 21st-century maritime silk route. In addition, the Kalmar and Yantai Port have consistently maintained longer-term working relationships since the 1990s.

Considering this development, reach stacker is expected to witness high growth rate in Asia-pacific region during the forecast period.

Competitive Landscape

The Reach Stacker Market is consolidated, with few players ruling the complete market share. Some of the prominent companies in the Reach Stacker Market are CVS Ferrari, Kalmar, Konecranes, Liebherr, and others. The major players in the country are entering into a strategic partnership with global leaders to gain considerable market share. For instance,

  • In July 2022, Kalmar decided to spin off its care business division to focus on the wider spectrum of reach stackers, straddle carriers, shuttle carriers, spreaders, and forklifts.
  • In March 2020, Konecranes has received the largest ever reach stacker contract from Germany. The order for 39 reach stackers was won with Konecranes' distributor Richter Fordertechnik GmbH & Co. KG. and the deliveries are scheduled to begin in Q3 2020 and run until Q1 2021 for different handling capacities of 22-ton, 16-ton and 6-ton containers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Million)

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Sea Ports
    • 5.1.2 Industrial
  • 5.2 By Tonnage
    • 5.2.1 Low
    • 5.2.2 Medium
    • 5.2.3 High
  • 5.3 Power Train Type
    • 5.3.1 IC Engine
    • 5.3.2 Hybrid
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Mexico
      • 5.4.4.2 Brazil
      • 5.4.4.3 United Arab Emirates
      • 5.4.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 CVS Ferrari S.P.A.
    • 6.2.2 Kalmar Group
    • 6.2.3 Konecranes
    • 6.2.4 Liebherr Group
    • 6.2.5 Sany Group
    • 6.2.6 Hyster
    • 6.2.7 SMV Global
    • 6.2.8 Terex
    • 6.2.9 Toyota

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS