市場調査レポート
商品コード
1136245

米菓市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Rice Snacks Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

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米菓市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

米菓の世界市場は、予測期間である2022年から2027年にかけてCAGR7.5%を記録すると予測されています。

消費者の健康意識の高まりが、栄養価の高い食品の生産を支えています。米菓市場は、健康的な食習慣を求める顧客嗜好の変化により、多くの地域で拡大しています。顧客は米系スナックの消費を好むため、多忙なライフスタイルや労働文化を維持することができます。製造業者は認証された高品質の原材料を選ぶことを優先しています。低糖・低ナトリウムスナックの生産者には数多くのターゲット市場があり、これらすべての要因の結果として、米菓市場は絶えず拡大しています。

世界市場の40%以上を占める中国やインドなどのアジア諸国では、米の生産量が多いことが特徴です。インドなどでは、米菓は朝食として食べられています。チブダはインドで最も人気のある米菓です。米菓は栄養補給のために乳幼児の間でも食べられています。これらの国々では、ペースの速いライフスタイル、技術の向上、健康的なスナックへの顧客嗜好のシフト、都市化の進展が米菓市場の成長を促進しています。

主な市場動向

米菓製品の健康面での優位性に対する消費者の意識の高まり。

米菓の市場成長を後押ししている重要な動向は、米菓製品の健康面でのメリットの高まりです。幅広い層の人々が健康に対する意識を高めています。その結果、一流の材料で作られた健康的なスナックの需要が高まっています。こうした市場動向を受け、ベンダーは栄養価の高い米などの天然素材を使用したスナック菓子を発売しています。栄養価の高いスナックに対する消費者のニーズが高まった結果、米菓の世界市場は急速に拡大しています。米菓には食物繊維が豊富に含まれており、炎症の抑制、消化器官の健康増進、新陳代謝の促進に役立つため、消化器官に問題のある消費者が米菓を主に消費しています。糖尿病を患う消費者は、玄米スナックを食べることで血糖値をコントロールすることができます。さらに、セリアック病の消費者もグルテンフリーの米菓を好むため、栄養価の高い米菓を手に入れることができ、予測期間中の市場拡大を後押しすると予測されます。また、米菓は気分を安定させ、肉体的・精神的な健康を増進させる効果があるとされています。これらの要因が米菓市場の拡大に大きく貢献しています。

アジア太平洋地域は米菓市場の重要なシェアを占めています。

アジア太平洋地域の米菓市場拡大の主な要因は、中国、インドネシア、日本、インドなどの米食国からの需要増です。アジア太平洋地域の労働者階級の間で米菓の需要が増加していることから、予測期間を通じて市場の拡大が見込まれています。アジア太平洋地域では、米菓などの簡便食品の消費と生産が緩やかに増加しており、この数十年にわたる拡大傾向は今後も続くと予想されます。これらの市場もまた、テクノロジーの成功の恩恵を受けています。アジア太平洋地域の小売業者は、事業利益を上げるため、数種類の米菓を自社ブランドで販売しており、このことが同地域の米菓産業の拡大を後押ししています。プライベートブランド商品は、ブランド商品と比較して価格が低く設定されています。そのため、価格に敏感な顧客は米菓を購入する傾向があります。仕事中やドライブ中、公共の場などで米菓を購入する頻度が高いです。このような消費者行動の根本的な変化により、アジア太平洋地域のほとんどの国で米菓の消費量が増加しています。

競合情勢

米菓の世界市場は競合が激しいです。米菓市場の主要プレイヤーは、Pepsico Inc、The Kellogg Company、Element Snacks Inc、General Mills Inc、亀田製菓です。米菓の市場プレイヤーは、より多くの顧客を引き付け、特徴ある製品ポートフォリオを提供するために製品の革新に集中しています。消費者の嗜好の変化に合わせて、米菓メーカーも提供する商品を変えています。地元の企業や新興企業は、米菓製品を地元の小売チャネルや外出先で提供しています。企業は認証の付与に力を注いでいます。例えば、Pintola社はISO 22000認証とFSSAI認可を受けた工場から、栄養価の高い食材を提供しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ライスケーキ
    • ライスクリスプ
    • ライスクラッカー
    • その他のタイプ
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東&アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Pepsico Inc
    • The Kellogg Company
    • Element Snacks Inc
    • General Mills Inc
    • Kameda Seika Co. Ltd
    • Lundberg Family Farms
    • Hunter Foods LLC
    • DeZhou Harvest Foods Co. Ltd.
    • Jiangsu Daysun Foods Co. Ltd.
    • SanoRice Holding BV

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92221

The Global Rice Snacks market is projected to register a CAGR of 7.5% during the forecast period, 2022-2027.

Growing consumer health awareness supports the production of nutritious food products. The market for rice-based snacks is expanding in many regions due to changing customer preferences for healthier eating habits. Customers can maintain their hectic lifestyles and work cultures as customers prefer consuming rice-based snacks. Manufacturers prioritize selecting certified, high-quality ingredients. There are numerous target markets for the producers of low-sugar and low-sodium snacks, and as a result of all these factors, the rice snack market is expanding constantly.

The high production of rice grains in Asian nations like China and India, which account for over 40% of the global market, is among the highest. Rice snacks are eaten as breakfast in countries like India. Chivda is the most popular rice snack in India. Rice snacks are consumed among babies and toddlers for better nourishment. The fast-paced lifestyle, the technological improvement and a shift in customer preferences toward healthy snacks, and expanding urbanization in these nations are driving the growth of the rice snack market.

Key Market Trends

Increasing Consumer Awareness of the Health Advantages of Rice Snacks products.

The significant trend propelling the market growth for rice snacks is the growing health benefits of rice food products. The wider populace is becoming more health conscious. As a result, the demand for healthy snacks produced with top-notch ingredients is growing. In response to the market, vendors have introduced a range of snacks produced with natural components like rice, which is rich in nutrients. As a result of rising consumer demand for nutritious snacks, the global rice snack market is rapidly growing. Consumers who have digestion-related issues mostly consume rice snack products because rice snacks' high fiber content aids in lowering inflammation, enhancing digestive health, and increasing metabolism. Consumers with diabetes that eat brown rice snacks can help control their blood sugar levels. Moreover, consumers with celiac disorders also prefer rice snacks as they are all gluten-free and thus having access to such nutritious rice snacks is projected to boost market expansion during the forecast period. Rice snacks, regarded as mood stabilizers, can enhance physical and mental health. All these factors highly contribute to the expansion of the rice snacks market.

The Asia Pacific Holds Significant Share in Rice Snacks Market

The rising demand from rice-eating nations like China, Indonesia, Japan, and India, among others, is mainly accountable for the expansion of the rice snacks market in the Asia Pacific region. With an increased demand for rice snacks among the working class people in the Asia Pacific region, the market is anticipated to grow throughout the forecast period. There has been a gentle rise in the consumption and production of convenience foods, such as rice snacks, throughout the Asia Pacific region, and it is expected that this multi-decade trend of expansion would continue gradually. These markets are also being benefited from technology's success. To boost business profits, different retailers in the Asia Pacific sell several varieties of rice snacks under their private-label brands, which is assisting the expansion of the rice snacks industry in the region. Prices for private-label goods are lower compared to branded products. Price-conscious customers thus are more likely to buy such rice snack products. People purchase rice snacks more frequently, whether they are at work, driving, or in a public venue. The consumption of rice snacks has increased in most of the Asia-Pacific region's nations as a result of this fundamental shift in consumer behavior.

Competitive Landscape

The Global Rice Snacks Market is competitive. The major players in the rice market are Pepsico Inc, The Kellogg Company, Element Snacks Inc, General Mills Inc, and Kameda Seika Co. Ltd. The market players for rice snacks are concentrating on innovating their products to draw in more customers and provide a distinctive product portfolio. As consumer tastes and preferences change, rice snack manufacturers adapt their offerings. The local companies and startups provide their rice snack product in the local retail channels and on the go. Companies are concentrating on granting certifications. For instance, Pintola offers nutritious ingredients from a factory that is ISO 22000 Certified and FSSAI Approved.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Rice Cakes
    • 5.1.2 Rice Crisps
    • 5.1.3 Rice Crackers
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.2 Convenience stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Pepsico Inc
    • 6.3.2 The Kellogg Company
    • 6.3.3 Element Snacks Inc
    • 6.3.4 General Mills Inc
    • 6.3.5 Kameda Seika Co. Ltd
    • 6.3.6 Lundberg Family Farms
    • 6.3.7 Hunter Foods LLC
    • 6.3.8 DeZhou Harvest Foods Co. Ltd.
    • 6.3.9 Jiangsu Daysun Foods Co. Ltd.
    • 6.3.10 SanoRice Holding BV

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER