表紙:PCRパッケージ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1136203

PCRパッケージ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

PCR Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.58円
PCRパッケージ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

PCRパッケージング市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR5.8%を記録すると予測されています。

プラスチック廃棄が環境に与える影響に対する消費者の意識の高まりが、ブランドを従来の素材から引き離し、消費者の行動パターンの変化が市場に有利な方向に作用しています。

主なハイライト

  • PCRパッケージは、再生材料から作られたフィルムで製造され、すでに再生材料から作られているため、再びリサイクルすることはできません。このため、ブランドは使用後のパッケージのリサイクルやコンポスト化を消費者に頼ることなく、持続可能性の目標を達成することができます。このような要因が市場の成長を後押ししています。
  • 持続可能なパッケージングに対する需要の高まりと、世界の政府のさまざまな取り組みによる支援が、市場の成長を後押ししています。例えば、2020年9月、カリフォルニア州政府は、プラスチック飲料容器のリサイクル含有量を定める法律に署名し、2022年1月1日から消費後プラスチックリサイクル含有量基準を15%とし、2025年には25%、2030年には50%に引き上げることを義務付けました。
  • しかし、医薬品や医療用など特定の用途では、汚染のリスクや一貫性の欠如のためにPCR包装が適用できないことが、市場成長の妨げになる可能性があります。
  • 業界のいくつかの企業は、ポストコンシューマーリサイクル樹脂を使用した新製品の発売を打ち出しています。例えば、2021年2月、INDEVCO Plasticsは、最大50%のリサイクル樹脂を含む重厚な材料で作られたPCRリサイクル包装工業ソリューションの提供を開始しました。このソリューションは、フォーム/フィル/シール(FFS)フィルム、センターフォールドフィルム、プレフォームドバッグで提供されています。同社は、PIR(Post-Industrial Recycled)またはPCR(Post-Consumer Recycled)樹脂と水性インクを使用して、ペットフードやトイレタリー製品、農業資材、建築資材、産業資材、その他の重量物の用途に適用できる新しいパッケージオプションを開発しています。
  • COVID-19の未曾有の大流行によるサプライチェーンの混乱は、各業界の生産に影響を与えました。パンデミック時には、大きなシェアを占める化粧品業界の売上が減少しました。一方、簡便な食品、飲食品、医薬品の販売増が継続的に市場に成長をもたらしています。

主な市場動向

成長を牽引する飲料業界

  • プラスチック包装に一定割合のPCRを使用することを義務付けるPCR指令が実施されています。例えば、カリフォルニア州では2030年までに消費者使用後の再利用率(PCR)を30%にするという指令が出されており、飲料メーカーはカリフォルニア州で販売するボトルのRPET含有率を平均的に高くすることでこの法律に対応しています。
  • 清涼飲料水の需要増加により、再生プラスチックの価格は2021年には2倍になり、飲料メーカーが目標達成に注力した結果、欧州では消費者使用後のポリエチレンテレフタレート(PET)価格が上昇しました。
  • さらに、ポストコンシューマーリサイクル(PCR)目標を達成するために、各社は投資を伴うリサイクル能力拡大に注力しています。例えば、2022年9月、PepsiCo North Americaは、ニューヨークの投資会社Closed Loop Partnersが立ち上げたClosed Loop Local Recycling Fundに、再生PET(rPET)供給を強化するために地元のリサイクル施設に3500万米ドルを投資すると発表しています。
  • 2021年のPCR消費量は食品業界が大きく占めており、予測期間中にパッケージングにおけるPCRの追加需要を生み出すと予想されます。複数のFMCGブランドは、環境への影響を削減するための目に見える取り組みとして、100%リサイクルPET飲料ボトルを披露しています。例えば、2021年に北米コカ・コーラは、コーラ、ダイエットコーク、コーラゼロシュガー、コカ・コーラフレーバーズ向けに100%リサイクルPETボトルを展開しました。

欧州が大きな市場シェアを占める

  • 欧州委員会は、再生材の義務化目標を建設、自動車、包装などの分野にも拡大し、需要を増やして再生プラスチック市場を活性化することを検討しています。これらの措置は、2025年までにポリエチレンテレフタレート(PET)飲料用ボトルに再生PET(rPET)を25%以上、2030年までにすべての飲料用ボトルに再生材を30%以上使用するという欧州委員会の現在の要求事項に追加されることになります。
  • その結果、プラスチックメーカーと上流のリサイクル業者は、市場の強い需要と法的目標に応えてPCR材料の生産を拡大し、革新的なブランドは下流の製品にこれらの材料を積極的に活用しています。
  • PlasticsEuropeによると、包装材の再生材比率を2030年までに30%とすることが義務付けられているため、加盟企業はケミカルリサイクル技術やインフラへの投資を計画しており、欧州では2025年までに26億ユーロ、2030年までに72億ユーロを見込んでいます。
  • この地域の包装業界の主要企業は、ポストコンシューマーリサイクル(PCR)包装ソリューションの需要増加に対応し、EUやFDAに準拠した製品を発表しています。例えば、2022年5月、軟包装メーカーのProAmpacは、ペットと人間の食品包装用のPCRレトルトパウチを発売しました。このパウチは重量比30%以上のPCR含有量を提供し、包装に使用するバージン樹脂の使用を削減します。また、このパウチは、英国のプラスチック包装税に準拠しています。

競合情勢

PCR包装の市場は、多くの企業が参入しているため断片的な市場となっています。激しい競争の中、市場参加者は市場でのポジションを強化するために、様々な戦略的イニシアチブをとっています。一部の企業は、製品開発に投資し、またパートナーシップやコラボレーションを形成しています。

  • 2022年7月- クラリアント、ジークヴェルク、ボレアリス、バイヤスドルフが参加するDesign4Circularityイニシアチブは、デザイン差別化のために印刷された脱墨可能な全身シュリンクスリーブを特徴とする、ポストコンシューマーリサイクル(PCR)100%の無色パーソナルケアボトルを開発しました。これらのパーソナルケア業界のプレーヤーによるコラボレーションは、開発プロセスの各ステップを考慮することで、循環型パッケージングソリューションを開発することを目的としています。この取り組みにより、プラスチック廃棄物の削減、バージンプラスチック材料の使用量削減、気候への影響の低減をサポートするソリューションが生み出されるでしょう。
  • 2022年5月- カナダに本社を置く紙製品・パッケージ大手Cascadesは、100%PCRパッケージを発表し、100%RPET食品トレイを販売しています。このリサイクル可能なトレイは、食品加工業者や小売業者がすでに使用している包装機器と互換性を持たせた革新的なデザインとなっています。同社は、100%RPETパッケージの開発に2300万米ドル以上を投資していると予測されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • 飲料業界からの採用拡大
    • PCRプラスチック包装に対する政府の取り組みが活発化
  • 市場の抑制要因
    • 代替ソリューションの利用可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • 素材別
    • PET
    • PE
    • PVC
    • PP
    • PS
    • その他
  • 製品別
    • ボトル
    • トレイ
    • パウチ
    • その他の製品タイプ
  • 業界別
    • 食品
    • 飲料
    • ヘルスケア
    • 化粧品
    • 工業用
    • その他業界別
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Berry Global
    • Amcor plc
    • ePac Holdings, LLC
    • Mondi plc
    • Transcontinental Inc.
    • IDEALPAK
    • Sonoco Product Company
    • Genpak LLC
    • Aloha Packaging Holdings Inc.
    • ALPLA Group
    • INDEVCO
    • Spectra Packaging Solutions Ltd.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 92165

The PCR Packaging market is expected to register a CAGR of 5.8% during the forecast period (2022-2027). Rising consumer awareness about the environmental impact of plastic disposal is driving brands away from traditional materials and changing consumer behavior patterns are taking the scales in favor of the market.

Key Highlights

  • PCR packaging is manufactured with a film made from recycled materials and cannot be recycled again since it is already made from recycled materials. This allows brands to fulfill their sustainability goals without relying on the consumer to recycle or compost the package after use. Such factors are propelling the market's growth.
  • The growing demand for sustainable packaging and support from various global government initiatives are driving the market growth. For instance, in September 2020, the government in California signed a law that establishes recycled content for plastic beverage containers and requires a postconsumer plastic recycled content standard of 15% beginning January 1, 2022, increasing to 25% in 2025 and 50% in 2030.
  • However, the lack of applicability of PCR packaging in certain applications owing to a risk of contamination or lack of consistency, such as pharmaceutical or medical applications, is likely to hamper the growth of the market.
  • Several players in the industry are coming up with new product launches using post-consumer recycled resins. For instance, in February 2021, INDEVCO Plastics started offering PCR recycled packaging industrial solutions made from heavy-duty materials with up to 50% recycled resin content. The solution is available in form/fill/seal (FFS) films, centerfold films, and pre-formed bags. The company uses post-industrial recycled (PIR) or post-consumer recycled (PCR) resins and water-based, environmentally friendly inks to develop these new package options applicable for pet food and litter products, agricultural ingredients, building and industrial materials, and other heavy-duty uses.
  • The supply chain disruption caused due to the unprecedented outbreak of COVID-19 affected production across the industries. During the pandemic, sales in the cosmetics industry, which accounts for a significant share of the market, have dropped. At the same time, the increasing sales of convenient foods, beverages, and pharmaceutical products are continuously adding growth to the market.

Key Market Trends

Beverage Industry Driving the Growth

  • PCR mandates are being implemented mandating certain percentage of PCR to be used in plastic packaging. For instance, to achieve the mandate of 30% post-consumer recycled (PCR) in California by 2030, the beverage companies are complying with the law by averaging high RPET content in their bottles sold in California, which includes BlueTriton Brands at 30%, CG Roxane (owner of Crystal Geyser brand water) at 50%, The Coca-Cola Company with 20%, and Pepsi Cola Bottling Group with 23% PCR.
  • Prices of recycled plastic have doubled in the year 2021 owing to the increasing demand for soft drinks, and the focus of beverage manufacturers on achieving targets that resulted in an increase in the price of post-consumer polyethylene terephthalate (PET) in Europe.
  • Moreover, to achieve the post-consumer recycled (PCR) target, the companies are focusing on recycling capacity expansion with investment. For instance, in September 2022, PepsiCo North America announced the investment of USD 35 million in the Closed Loop Local Recycling Fund launched by New York-based investment firm Closed Loop Partners in local recycling facilities to boost recycled PET (rPET) supply.
  • The food industry accounted for significant PCR consumption in 2021 and is expected to create additional demand for PCR in packaging during the forecast period. Multiple FMCG brands have showcased 100% recycled PET beverage bottles as a visible commitment to cutting their environmental impact. For instance, in 2021, Coca-Cola North America rolled out 100% recycled PET plastic bottles for Coke, Diet Coke, Coke Zero Sugar, and Coca-Cola Flavors.

Europe Holds Significant Market Share

  • The European Commission is considering an extension of mandatory recycled content targets to the sectors such as construction, automotive, and packaging, thereby increasing demand and stimulating the recycled plastics market. These measures would be in addition to the Commission's current requirements that polyethylene terephthalate (PET) beverage bottles contain at least 25% recycled PET (rPET) by 2025 and that all beverage bottles contain at least 30% recycled content by 2030.
  • As a result, plastics producers and upstream recyclers are ramping up the production of PCR materials in response to strong market demand and legislative targets, while innovative brands are actively leveraging these materials in downstream products.
  • According to PlasticsEurope, as the mandatory target of recycled content in packaging is 30% by 2030, its member has planned investments in chemical recycling technology and infrastructure, predicting Euro 2.6 billion by 2025 to Euro 7.2 billion by 2030 in Europe.
  • In response to increasing demand for post-consumer recycled (PCR) packaging solutions the key players of packaging industry in the region are launching products according to EU and FDA compliance. For instance, in May 2022, flexible packaging manufacturer ProAmpac launched PCR retort pouch for pet and human food packaging. This pouch offers 30% or more PCR content by weight, reducing the use of virgin resins in the packaging. In addition, these pouches comply with the United Kingdom Plastics Packaging Tax.

Competitive Landscape

The PCR Packaging market is fragmented owing to a large number of players in the market. With the fierce competition, the players in the market are opting for various strategic initiatives to strengthen their position in the market. Some players are investing in product development and also forming partnerships and collaborations.

  • July 2022 - The Design4Circularity initiative, which includes Clariant, Siegwerk, Borealis, and Beiersdorf, developed a colorless personal care bottle with 100% post-consumer recyclate (PCR) content, which features a printed deinkable full-body shrink sleeve for design differentiation. The collaboration between these personal care industry players aims to develop circular packaging solutions by accounting for each step of the development process. The initiative will create solutions that support plastic waste reduction, less use of virgin plastic material, and lower climate impact.
  • May 2022 - Canada-headquartered paper products and packaging giant Cascades unveils 100% PCR packages and is selling a 100% RPET food tray. The recyclable tray has an innovative design that makes it compatible with packaging equipment already in use by food processors and retailers. The company said it has invested over USD 23 million into developing 100% RPET packaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitutes
  • 4.4 COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Adoption from Beverage Industry
    • 5.1.2 Rising Government Initiatives Toward PCR plastic packaging
  • 5.2 Market Restrain
    • 5.2.1 Availability of Alternative Solutions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 PET
    • 6.1.2 PE
    • 6.1.3 PVC
    • 6.1.4 PP
    • 6.1.5 PS
    • 6.1.6 Others
  • 6.2 By Product
    • 6.2.1 Bottles
    • 6.2.2 Trays
    • 6.2.3 Pouches
    • 6.2.4 Other Product Types
  • 6.3 By End-user Verticals
    • 6.3.1 Food
    • 6.3.2 Beverage
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Cosmetics
    • 6.3.5 Industrial
    • 6.3.6 Other End user verticals
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Berry Global
    • 7.1.2 Amcor plc
    • 7.1.3 ePac Holdings, LLC
    • 7.1.4 Mondi plc
    • 7.1.5 Transcontinental Inc.
    • 7.1.6 IDEALPAK
    • 7.1.7 Sonoco Product Company
    • 7.1.8 Genpak LLC
    • 7.1.9 Aloha Packaging Holdings Inc.
    • 7.1.10 ALPLA Group
    • 7.1.11 INDEVCO
    • 7.1.12 Spectra Packaging Solutions Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET