市場調査レポート
商品コード
1136158
カフェ・バーの世界市場-成長、動向、予測(2022年~2027年)Global Cafe and Bars Market- Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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カフェ・バーの世界市場-成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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カフェ・バーの世界市場は、予測期間である2022-2027年にCAGR4.06%を記録すると予測されます。
カフェ・バー市場は、主に本格的な軽食を様々な飲料とともに提供するカフェの増加により拡大しています。また、テキーラ、ウイスキー、コニャックなどのアルコール飲料の消費量が増加していることも、カフェ・バー市場の世界の成長の主な要因となっています。今日では、カフェの所有者は、新しい世代が食べ物と一緒に雰囲気を楽しむために、インスタに適したカフェを訪問するようにソフトな音楽、よくデッキアップされたスタッフ、革新的なテーマの装飾を再生で構成されて快適な雰囲気のカフェに向かって傾斜しています。また、海外の文化を取り入れる動きが活発化する中、本格的な飲食物を提供するカフェやバーの出店が世界的に進んでいます。例えば、2022年3月、テスコはロンドンで新しいポップアップカフェを発足させました。このカフェでは、朝食やアフタヌーンティー、5品のコース料理など、あらゆる嗜好に合わせた「ホットクロスバンを使った食事体験」を提供しています。
短期的には、市場は欧州とアジアの消費者によって支配されており、彼らは継続的に味覚の幅を広げたいと考えています。これは、国内と海外の両方の料理を支え、この地域のカフェ市場を支えています。さらに、ミレニアル世代の消費者の購買力の上昇は、このような程度にカフェ市場を加速させるとしています。
さらに、バーがますます研究市場の成長につながった様々な地域で技術ベースのサービスやソリューションを提供しています。例えば、セルフオーダーのタッチスクリーン・キオスク、カスタマイズ可能なオーダーや迅速な支払いを可能にするモバイルアプリ、ゲームやグラフィティなどのデジタルエンターテインメント、顧客の請求額の20%を直接チャリティーとして寄付するLivnGivのようなチャリティー寄付ソリューションなどが導入されています。
欧米社会の影響を強く受け、爽やかな飲み物や深夜に食べる食事が充実していることから、若年層の間でバーの人気が高まっています。カフェやバーのチェーン店が増えている背景には、カスタマイズと利便性が大きな要因となっているようです。医療上の必要性、食事制限、食物アレルギーなど、自分の嗜好に合った料理を選ぼうとする顧客は、ますますパーソナライズされた料理を求めるようになっています。例えば、ピザを購入する際、お客様は新鮮な生地、純粋な材料、グルテンフリー、人工着色料、保存料、化学物質、添加物ゼロで作られたピザを好む傾向が強く、より多くの費用を払う覚悟があります。ピザを注文する際に、薄いクラスト、厚いクラスト、チーズの追加、チキンの追加をする人が少ないのと同じです。そのため、カフェやバーでは、お客様の好みに合わせた商品を提供することで、人気を博しています。さらに、経済の改善、消費者の健康や倫理的な消費への継続的な関心、バーでアルコール飲料と一緒にビーガン食品を利用できることなどにより、この業界は成長しています。さらに、カフェやバーの拡大や新世代の革新的なデザインのアウトレットは、市場支配力を強化するためにオーナーが好む戦略の一部です。例えば、2021年にCravableBrands Ltd.のRed Roosterブランドは、世界市場でその署名ローストと一緒に、最新のカリカリフライドチキンの発売を宣言しました。
北米のカフェ・バー市場は、若年層の嗜好が多様化し、様々な種類の高級飲料を好むようになったことから、高級バーやパブが出現し、また、新興国の空港や高速道路の新設に伴い、様々なレストランやホテルチェーンがルーフトップバーやパブを設けるようになり、急速に拡大しつつあります。時を経て、北米の消費者はより洗練されてきました。北米の消費者は、高品質で個性的なアルコール飲料を求めるようになったのです。その結果、ワインやウイスキー、テキーラなど、最高級のアルコール飲料に対する市場ニーズが高まっています。例えば、The United States Distilled Spirits Councilは、2021年の米国におけるサプライヤー売上高は12%増の合計358億米ドル、数量は9.3%増の2億9110万9リットルケースと予測しています。米国では、これまで飲料の需要拡大によりカフェ文化が発展してきましたが、果汁飲料、コーヒー、紅茶、フレーバー飲料など、すぐに飲める飲料の需要が拡大しています。また、ソフトドリンクやオーガニックコーヒーの人気が高まっていることから、新興企業や様々な職人のベーカリーやパティスリーが参入し、同地域のカフェ文化はより一層充実しています。
世界のカフェ・バー市場は、バーやカフェを展開する巨大企業の存在感が強く、大半の地域市場において複数のブランドで幅広い商品ポートフォリオを有しているため、非常に競争が激しい市場です。世界のカフェ・バー市場を運営する主要なプレーヤーは、スターバックス、ザ・コカ・コーラ・カンパニー、オディゼン・リミテッド、マクドナルドなどです。これらのプレイヤーは、他の巨大ブランドとの合併、地域および国際市場での新店舗の立ち上げ、および調査された市場での指導的地位を維持するために新しい飲料製品を革新することを含む世界市場に浸透するために様々なマーケティング戦略に焦点を当てています。例えば、2020年にルイ・ヴィトンは、日本の大阪にカフェテリアとレストランをオープンすることを発表しました。
The global cafe and bars market is projected to register a CAGR of 4.06% during the forecast period, 2022-2027.
The market for cafes and bars is expanding primarily as a result of the rise in cafes offering authentic snacks with a variety of beverages. Other factors, such as the increasing consumption of alcoholic beverages such as tequila, whiskey, and cognac, are majorly attributed to the growth of the cafe and bar market globally. Nowadays, cafe owners are inclined towards a pleasant ambiance cafe which consists of playing soft music, well decked up staff, innovative theme decoration as new generation visits Insta-friendly cafes in order to enjoy the ambiance along with the food. With the ever-increasing adoption of foreign cultures, manufacturers are opening various new cafes and bars globally with authentic foods and beverages. For instance, in March 2022, Tesco inaugurated a new pop-up cafe in London. The cafe provides breakfast, afternoon tea, and five-course meals, among other "hot cross bun-filled dining experiences to suit all preferences.
In short term, the market is dominated by European and Asian consumers, who are continuously looking to expand their palates. This supports both domestic and international cuisines along and supports the cafe market in the region. Further, the rising purchasing power of the millennial generation of consumers is going to accelerate the cafe market to such an extent.
Additionally, bars are increasingly offering tech-based services and solutions in various regions which has led to the growth of the market studied. For example, they are introducing self-ordering touchscreen kiosks, mobile apps for customizable orders and quick payment, digital entertainment like gaming and graffiti, and charity donation solutions like LivnGiv that directly donate 20% of the customer's bill for charity.
The popularity of bars among young adults is rising as a result of the strong impact of Western society and the availability of a wide range of refreshing drinks and late-night comfort food. Customization and convenience seem to be the major drivers driving behind the rise of the cafe and bar chains. Customers are increasingly looking for personalized foods as they try to match their culinary choices to their preferences, whether it be due to medical needs, dietary limitations, or food allergies. For instance, when purchasing pizza, customers are more likely to prefer and are prepared to spend more for pizza produced with fresh dough, pure ingredients, gluten-free, and zero artificial colors, preservatives, chemicals, or additives. Similar to how few people order pizza with a thin crust, a thick crust, extra cheese, or extra chicken. As a result, cafes and bars are becoming more popular by providing products based on customer preferences. Additionally, the industry is growing as a result of the improving economy, consumers' continued interest in health and ethical consumerism, and the availability of vegan food items alongside alcoholic beverages at bars. Further, expansion and new-gen innovative design outlets of cafes and bars are some of the strategies preferred by owners to strengthen their market dominance. For instance, in 2021, the Red Rooster brand of CravableBrands Ltd. declared the launch of its latest crunchy fried chicken, alongside its signature roasts in the global market.
The market for bars and cafes in North America is expanding quickly due to the nation's young adults' diverse tastes and preferences for different kinds of premium beverages, which has resulted in the emergence of upscale bars and pubs, while the construction of new airports and highways in developing nations has encouraged various restaurant and hotel chains to establish rooftop bars and pubs. Over time, North American consumers have become more sophisticated. They have been looking for high-quality, distinctive alcoholic drinks. As a result, there is now a greater market demand for alcoholic beverages such as wine, whisky, and tequila of the highest caliber. For instance, The United States Distilled Spirits Council projected that supplier sales in the United States increased by 12% in 2021 to a total of USD 35.8 billion, while volumes increased by 9.3% to 291.1 million 9-liter cases. However, the nation's cafe culture has grown as a result of the expanding demand for ready-to-drink fruit juice, coffee, tea, flavored drinks, and other beverages. Additionally, the rising popularity of soft drinks and organic coffee has attracted startups and a variety of artisan bakeries and patisseries, enhancing the cafe culture in the region.
The global cafe and bars market is highly competitive due to the strong presence of giant companies having bars and cafes and a wide range of product portfolios under multiple brands in the majority of the regional markets. The major players operating the global cafe and bars market are Starbucks, The Coca-Cola Company, The Coca-Cola Company, Odyzean Limited, and McDonald's, among others. These players are focusing on various marketing strategies to penetrate the global market which include, merging with other giant brands, launching new outlets in the regional and international markets, and innovating new beverage products to maintain their leadership position in the market studied. For instance, in 2020, Louis Vuitton declared their expansion of cafeteria and restaurant to open in n Osaka, Japan.