表紙:紙・板紙技術市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1136157

紙・板紙技術市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Paper and Board Technologies Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 101 Pages | 納期: 2~3営業日

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紙・板紙技術市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

紙・板紙技術市場は、予測期間2022年から2027年にかけてCAGR7.8%を記録すると予想されています。

過去10年間で、業界の変化のペースは加速し、技術的な混乱が開発を上回る頻度が増えています。紙・板紙製品は、COVID-19の大流行時に、お客様にとって重要な役割を担ってきました。例えば、消費者が在宅勤務に移行する中、eコマース用のパッケージとして段ボールが広範囲に使用されました。

主なハイライト

  • 過去10年間、紙・板紙業界のプレーヤーは、資産の閉鎖や工場の転換など、紙・パルプ業界の強制的な再編成に大きく力を注いできました。グラフィック紙など一部の紙の需要が減少したため、紙・板紙業界のプレーヤーは資産をパッケージングやティッシュの生産能力にシフトすることを余儀なくされました。このようなリストラの局面に対応するため、多くの世界な紙パルプ企業が、隣接する事業分野の売却や、一部の地域からの撤退を行い、コアビジネスに集中するようになりました。
  • 紙・板紙業界は、デジタル技術や分析技術といった業界の技術革新の波と、持続可能性への関心の高まりによって、変革の時を迎えると予想されます。他の包装業界製品とは異なり、紙・板紙包装製品の需要は構造的に増加しているため、次のレベルの破壊は、持続可能性主導の変革とともに、生産性と生産高の増加を伴うと予想されます。
  • デジタルとアナリティクスは、業界の次の変革を提供することができます。これらの先端技術を用いることで、企業は生産性とスループットを10%から15%以上向上させることができ、多くの市場参加者や個々の工場や機械間の従来のコストカーブの違いを大幅に改善することができます。これらの技術は、繊維(森林やリサイクル)から最終製品までのエンドツーエンドのバリューチェーンを最適化し、サプライチェーンに沿ったデータの完全な価値を活用するために、さらに拡張することができます。
  • 業界のデジタル化は、COVID-19の大流行によって加速され、紙と板紙パッケージングのバリューチェーン全体において、より高い回復力と透明性が求められていることが明らかになりました。この進展により、コスト効率と生産性を監視し、リアルタイムでプロセスを追跡するための人工知能(AI)の利用が拡大すると予想されます。
  • いくつかのブランドやコンバーターは、COVID-19の大流行が起こる前に、すでにインテリジェントパッケージングアプリケーション用の無線自動識別(RFID)と近距離無線通信(NFC)の実験を行っていました。産業用RFIDタグは、出荷エラーの削減、セキュリティの向上、原材料や完成品の検証などの利点があるため、より一般的になってきています。

主な市場動向

プラスチックや使い捨ての紙製品から紙・板紙製品への置き換えが進む動向

  • 使い捨てプラスチックの廃止や紙製品の消費量削減の圧力は、製紙技術やコーティング技術の開発に拍車をかけています。紙や板紙の包装材には、油脂、水、水蒸気、酸素、香りなどの出入りを防ぐ機能性コーティング材やバリア性コーティング材が塗布され、包装される製品のバリア性を高めています。
  • プラスチック規制の対象は、レジ袋から使い捨てのプラスチック包装製品へと徐々に拡大しています。プラスチック製品の使用が制限されたことで、多くのエンドユーザーや多くの国が費用対効果が高く、環境に優しい代替品を探すようになりました。プラスチック製品の代替品としては、紙や板などの素材に加え、金属やガラス、生分解性プラスチック製品などが検討されてきました。
  • プラスチック禁止令の施行に伴い、COVID-19流行期以降、食品包装用の使い捨て紙箱、紙袋、紙缶などの関連紙・板紙製品の需要が増加しました。
  • これらの紙・板紙包装製品の製造においては、革新的な技術により、包装の軽量化・体積削減、エネルギー消費の削減、有害添加物の排除・最小化、さらには持続可能なビジネスモデルの構築が進んでおり、市場を牽引しています。
  • 例えば、2022年6月、ラトガース公衆衛生大学院および環境・職業健康科学研究所の科学者が、食品に噴霧することで病原微生物や腐敗微生物、輸送ダメージから食品をガードできる植物由来の生分解性コーティングを開発しました。この研究は、プラスチック製の食品用ラップや容器に代わる、環境に優しい製品を作ることを目的としています。このような技術により、紙とボードのパッケージング製品は、食品を含む幅広いエンドユーザー産業で使用されるようになりました。

アジア太平洋地域が最も速い成長率を記録すると予想される

  • アジア太平洋地域は、包装機械の普及が進んでいることから、予測期間中に最も高い成長率を記録することが予想されます。地域の主要ベンダーによる戦略的パートナーシップとコラボレーションの形成は、市場に成長をもたらします。例えば、2021年10月、インド最大の紙パルプメーカーの1つであるJK Paper Limitedは、JK Paperの最新の包装板拡張プロジェクトにPOMアプローチ(paper machine approach technology)フローおよびストック準備システムを供給するためにAFT Globalを選択しました。
  • COVID-19の大流行により、自動化がより一般的になりました。中国は、投資の増加や小売市場部門の規模拡大を考慮すると、紙・板紙パッケージングの自動化にとって重要な市場の1つになると予想されます。商品の消費率が上昇しているため、より多くのパッケージングの必要性が高まっており、パッケージングロボットの需要に影響を与えています。
  • 日本の包装市場も健全な成長を遂げています。日本における段ボール箱の需要は、飲食品や加工食品の需要の高まりと発展によって促進されています。日本の加工食品産業の成長も、紙・板紙技術市場の重要な促進要因の一つとして作用することが期待されます。
  • さらに、包装機器への産業用モノのインターネット(IIoT)の導入もこの地域で人気を集めており、機械、機械インフラ、オペレーターの改良のための新たな機会を開くことによって、包装ラインの効率を改善し、今後10年間の包装機器のデジタル化の未来に道を開くと予想されます。

競合情勢

紙・板紙技術市場は、かなりの数のプレイヤーが事業を展開しており、適度に断片化されています。新しい技術や高度な機械はより多くの資本と研究開発投資を必要とするため、より高度な技術は通常複数の大手企業によって提供され、したがって、市場の特定のセグメントはこれらの大手市場プレーヤーに集約されています。

  • 2022年6月- 国際的な技術集団であるアンドリッツは、イタリア・ミラノに本社を置くボネッティグループを買収する契約を締結しました。この買収により、アンドリッツのアフターマーケット事業は拡大・強化され、製紙機械サービスのポートフォリオが補完されました。
  • 2022年4月-Valmetは、中国・日照市のアジア・シンボル(山東)パルプ・アンド・ペーパー社に、ストック調製と幅広い自動化範囲を備えた上質紙製造ラインを供給することを発表しました。この新しい大容量上質紙製造ラインは、高品質の上質非塗工紙(WFU)グレードを製造するために設計される予定です。新製造ラインPM14の立ち上げは2023年を予定しています。このプロジェクトは、約8,000万ユーロから1億ユーロの価値があると予想されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場インパクトの評価

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • 包装用ボードの軽量化
    • 業界の自動化・デジタル化の進展
  • 市場の課題
    • 予算制約とソリューションの高コスト化

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 段ボール
    • 段ボール原紙
    • 包装紙
    • ティッシュ
    • その他紙・板紙
  • 用途別
    • 生産ラインとマシンセクション
    • 自動化
    • 印刷
    • サービス
    • その他のアプリケーション
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Valmet Oyj
    • Siemens AG
    • Andritz AG
    • Flint Group
    • Covestro AG
    • Honeywell International Inc.
    • ABB Ltd
    • Stora Enso Oyj
    • International Paper
    • BW Papersystems
    • Syntegon Technology GmbH

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 92112

The Paper and Board Technologies Market is expected to register a CAGR of 7.8% during the forecast period 2022 to 2027. In the last decade, the pace of change in the industry has accelerated, with more and more frequent technological disruptions outpacing development. Paper and Board products have played a crucial role for customers during the COVID-19 pandemic. For example, as consumers transitioned to work from home, corrugated board packaging was extensively used for e-commerce packaging.

Key Highlights

  • During the last decade, paper and board industry players focused heavily on a forced restructuring of the pulp and paper industry, with asset closures and mill conversions. A decline in demand is some types of paper, such as graphic paper, prompted paper and board market players to shift their assets into packaging and tissue capacity. To manage this phase of forced restructuring, many global diversified pulp and paper corporations were also engaged in divesting adjacent business sectors and exiting some geographies to focus back on their core businesses.
  • The paper and board industry is expected to witness a transformational change characterized by the wave of industry technology disruption, such as digital and analytics, coupled with an increasing focus on sustainability. Unlike other packaging industry products, demand for paper and board packaging products is structurally increasing; therefore, the next level of disruption is anticipated to involve an increase in productivity and output along with the sustainability-led transformation.
  • Digital and analytics are able to offer the next transformation in the industry. Using these advanced technologies, companies can improve productivity and throughput by more than 10% to 15%, representing considerable gains on traditional cost-curve differences between many market players or individual mills and machines. These technologies can be further extended to optimize the end-to-end value chain, from fiber (forest or recycled) to the final product, in order to harness the complete value of the data along the supply chain.
  • Digitalization in the industry has been accelerated by the COVID-19 pandemic, which exposed a requirement for more resilience and transparency across the paper and board packaging value chain. This development is anticipated to lead to greater use of artificial intelligence (AI) to monitor cost efficiency and productivity and track processes in real-time.
  • Several brands and converters were already experimenting with radio-frequency identification (RFID) and near-field communications (NFC) for intelligent packaging applications before the COVID-19 pandemic struck. Industrial RFID tags have become more popular owing to the advantages it provides, such as reducing shipping errors, improving security, and validating raw materials and finished goods., among others.

Key Market Trends

Increasing Trend of Replacing Plastic and Single-use Paper Products with Paper and Board Products

  • Pressures to eliminate single-use plastic and reduce single-use paper product consumption are spurring developments in papermaking and coating technologies. Functional and barrier coating materials are applied to paper and board packaging to provide a barrier against the egress or ingress of oil and grease, water and water vapor, oxygen, and aroma, for the products packed.
  • The scope of plastic restrictions has gradually expanded from plastic bags to disposable plastic packaging products. The limited use of plastic products has prompted a number of end-users and many countries to look for cost-effective and environmentally friendly alternatives. Materials such as paper and board, along with other materials like metals, glass, and biodegradable plastics products, have been considered as alternatives to plastic products.
  • With the implementation of plastic bans, the demand for disposable paper boxes, paper bags, paper cans, and other related paper and board products for food packaging increased post COVID-19 pandemic period.
  • In manufacturing these paper and board packaging products, innovative technologies are helping to reduce weight and volume of packaging, reduce energy consumption, eliminate and minimize toxic additives, as well as create sustainable business models, therefore driving the market.
  • For instance, in June 2022, a scientist from Rutgers School of Public Health and Environmental and Occupational Health Sciences Institute developed a plant-based biodegradable coating which can be sprayed on foods, guarding them against pathogenic and spoilage microorganisms as well as transportation damage. This research was aimed to produce environmentally friendly alternatives to plastic food wrap and containers. Owing to technologies like these, paper and board packaging products can be used in a wide range of end-user industries including food.

Asia Pacific is Expected to Register the Fastest Growth Rate

  • Due to the increasing penetration of packaging machinery in the region, Asia Pacific is expected to witness the highest growth rate during the forecast period. The formation of strategic partnerships and collaborations by key regional vendors add growth to the market. For instance, in October 2021, JK Paper Limited, one of India's largest pulp and paper producers, selected AFT Global to supply a POM approach (paper machine approach technology) flow and stock preparation system for JK Paper's latest packaging board expansion project.
  • Automation became more prevalent with the spread of the COVID-19 pandemic. China is expected to be one of the critical markets for paper and board packaging automation, considering the increasing investments and the growing size of the retail market sector. The rising consumption rate of goods accelerates the need for more packaging; therefore, influencing the demand for packaging robots.
  • The packaging market in Japan is also experiencing healthy growth. The demand for corrugated packaging in the country has been fueled by the growing demand and development of beverages and packaged food. Japan's growing processed food industry is also expected to act as one of the crucial drivers for the paper and board technologies market.
  • In addition, the introduction of the Industrial Internet of Things (IIoT) into packaging equipment is also gaining popularity in the region, which is expected to improve the efficiency of packaging lines and pave the way for the digital future of packaging equipment over the next decade, by opening new opportunities for improved machinery, machine infrastructure, and operators.

Competitive Landscape

The Paper and Board Technologies Market is moderately fragmented with a significant number of players operating in the market. As new technologies and advanced machineries require more capital and R&D investment, more advanced technologies are usually provided by several large companies, therefore, certain segments of the market are consolidated within these large market players.

  • June 2022 - ANDRITZ, an international technology group signed an agreement to acquire the Bonetti Group, headquartered in Milan, Italy. This acquisition expanded and strengthened ANDRITZ's aftermarket business and supplemented the company's Paper Machine Service portfolio.
  • April 2022 - Valmet announced to supply a fine paper-making line with stock preparation and extensive scope of automation to Asia Symbol (Shandong) Pulp and Paper in Rizhao, China. This new high-capacity fine paper-making line is planned to be designed to produce high-quality wood-free uncoated paper (WFU) grades. The launch of the new production line PM14 is scheduled for 2023. The project is expected to be of value around EUR 80 to 100 million.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Lightweighting of Packaging Board
    • 5.1.2 Increasing Automation and Digitalization of the Industry
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Budget Constraints and High Cost of Solutions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Containerboard
    • 6.1.2 Cartonboard
    • 6.1.3 Wrapping Paper
    • 6.1.4 Tissue
    • 6.1.5 Other Paper and Board
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Production Lines and Machine Sections
    • 6.2.2 Automation
    • 6.2.3 Printing
    • 6.2.4 Services
    • 6.2.5 Other Application
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Valmet Oyj
    • 7.1.2 Siemens AG
    • 7.1.3 Andritz AG
    • 7.1.4 Flint Group
    • 7.1.5 Covestro AG
    • 7.1.6 Honeywell International Inc.
    • 7.1.7 ABB Ltd
    • 7.1.8 Stora Enso Oyj
    • 7.1.9 International Paper
    • 7.1.10 BW Papersystems
    • 7.1.11 Syntegon Technology GmbH

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET