市場調査レポート
商品コード
1136089
プレミアムヘアケアの世界市場-成長、動向、予測(2022年~2027年)Global Premium Hair Care Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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プレミアムヘアケアの世界市場-成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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プレミアムヘアケアの世界市場は、予測期間である2022年から2027年にかけてCAGR6.6%を記録すると予測されます。
COVID-19の流行は、消費者の消費習慣や購入の意思決定にプラスの影響を与え、また、様々な政府がCOVID-19の蔓延を遅らせることを意図した複数の措置を講じたため、成長の鈍化を目の当たりにしてきました。基本的な取り組みには、社会的隔離指令、営業時間の制限、旅行制限などがあります。International Journal of Dermatologyと米国国立医学図書館によると、脱毛はCOVID-19の遅発性症状であり、患者の約25%がこの問題と脱毛症(病気、妊娠、あるいは急激なダイエットなどの身体的外傷を受けたときに経験する急性脱毛)を報告していることが判明しています。もうひとつの注目すべき動向は、DIY(ドゥ・イット・ユアセルフ)ヘアケア製品や習慣の台頭です。美容室が閉店し、また閉店していない場所でも、消費者は身体への負担を懸念して美容室を利用しなくなりました。その結果、DIYヘアカラーは新たな顧客を獲得し、2020年4月の染毛剤売上高は前年同月比23%増となったとベアードでは述べています。
中期的には、世界市場の消費者はヘアケアに関するさまざまな問題に直面しており、その中でも抜け毛と頭皮の脂性は最も一般的な問題です。これらの問題は、主に暑くて汗ばむ気候条件や汚染などが原因で、消費者は毎日シャンプーをして、髪や頭皮に存在する天然オイルを取り除いています。このことが、世界のプレミアムヘアケア市場を牽引しています。
また、セレブリティの支持や化学・合成製品の有害性に対する意識の高まりは、天然・有機・ビーガンヘアケア製品の需要を拡大し、使いやすさや旅行用サイズの小型パックの登場も、同市場で観察される重要な動向のひとつです。
世界のプレミアムヘアケア市場では、ヘアケア製品に含まれるパラベンやアルミニウム化合物などの特定の化合物の有害性に対する消費者の意識が高まっているため、ナチュラル製品やオーガニック製品に対する需要が高まっています。消費者の多くは、自然な処方に基づいて、他のブランドよりもあるブランドを選択します。DSMによると、56%の消費者が、購入の意思決定において、ブランド、パッケージ、香りよりも有効成分の方が重要であると考えています。
さらに、敏感な消費者は、天然素材や無香料の製品を探す傾向にあります。スカンジナビア諸国では、無香料製品へのシフトが進んでいます。バテル記念研究所とサイレントスプリング研究所の調査によると、リラクサー、毛根刺激剤、縮毛矯正剤など、一般的に使用されている18種類の製品を分析した結果、有害な影響を及ぼす可能性のある66種類の化学物質が検出されました。また、米国内のヘアトリートメントの30%から、肥満や乳がんのリスク上昇に関連する化合物であるノニルフェノールが検出されたそうです。このように、天然成分に対する需要の高さは、調査した市場でも明らかです。そのため、ほとんどの企業が植物由来成分や高級植物成分など、自然をイメージさせる成分を配合した製品を発売しています。
例えば、2020年、ヘンケルはフランスで、固形と液体の製品を揃えた自然派トイレタリー&ヘアケア製品のブランド「ネイチャーボックス」を発売しました。このシリーズには、5種類の液体シャンプーとそれに相当する固形シャンプー、さらにコンディショナーがあります。製品は、コールドプレスされた麻、ココナッツ、ナッツ、アルガン、アボカドオイルから抽出した99%天然成分で構成され、液体と固体の両方で、エコ包装されています。
アジア太平洋地域の市場は、個人の衛生や健康に対する意識の高まりと、可処分所得水準や生活水準の徐々に向上により、予測期間中に最も速い成長率を記録すると予想されます。さらに、ヘアケアは男女ともに常に最優先事項となっています。また、個人の健康に対する意識の変化により、プレミアムヘアケア製品などの男性用グルーミング製品の需要も高まっています。さらに、新興国では男性の労働人口が増加し、ホワイトカラーへの移行が進んでいることも、製品需要の増加につながると予想されます。ミレニアル世代は、プレミアムヘアケア製品の有力な消費者層の一つです。K-POP文化の影響や、タイや韓国のセレブリティが、最新のヘアケアやスタイリングの動向に対する意識を高めています。そのため、白髪染めや髪の悩みを解消するためのトリートメント製品への需要が高まっています。
また、ヘアケアへの関心が高いことから、専用のプレミアム製品への需要も高まっています。髪質は人それぞれで、髪や頭皮の悩みもさまざまです。髪の傷みやパサつきが気になる人もいれば、切れ毛や抜け毛に悩む人もいます。そのため、この地域では、さまざまな要因によるダメージの修復を謳った専門的な製品が登場してきています。例えば、2021年、Dabur IndiaはDabur Vatika Selectというブランドでプレミアムシリーズのシャンプーを発売し、製品ポートフォリオを多様化しました。新しいシリーズの各バリエーションには、特定の髪の問題を解決するユニークな成分が含まれています。
世界のプレミアムヘアケア市場は、世界メーカーと中小規模の地域メーカーが存在し、非常に競争が激しい市場です。主な競合企業は、Procter &Gamble Company、L'Oreal S.A.、The Estee Lauder Companies、Johnson &Johnson、Unilever Plc.です。
消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用した戦略的アプローチとして、新製品開発とともに企業の合併、拡大、買収、提携が重視されています。企業は、世界のプレゼンスを拡大するために、研究開発(R&D)の取り組みとマーケティングを強化しています。また、多くの顧客にアプローチするため、流通網の拡大にも注力しています。また、小売業者もナチュラル・オーガニックヘアケア製品に関する基準を策定しています。例えば、2020年12月、Henkel Beauty Careは、オーガニックブランドNAEとSchwarzkopfの染毛剤について、2021年に複数の製品を発売すると発表しました。また、フランスでは環境に配慮した「Nature Box」という名称で、自然素材のトイレタリーやヘアケア製品のブランドを立ち上げています。
The global premium hair care market is projected to register a CAGR of 6.6% during the forecast period, 2022-2027.
The COVID-19 pandemic had positively influenced consumers' spending habits and purchase decisions and had also witnessed a slowdown in growth owing to various governments imposing multiple measures intended to slow down the spread of COVID-19. Some basic initiatives included social isolation directives, limitations on business opening hours, and travel restrictions. According to the International Journal of Dermatology and the US National Library of Medicine, hair loss had been found to be a late onset symptom of COVID-19 with almost 25% of patients reporting the issue and Telogen effluvium (an acute hair loss that is experienced when the body goes through physical trauma such as illness, pregnancy or even a crash diet). Another notable trend is the rise of do-it-yourself (DIY) hair care products and routines. As many beauty salons had closed, and even in places where they were not, consumers had forgone services owing to concerns over close physical contact. As a result, DIY hair coloring is finding new customers with the hair dye sales increasing 23% in Apr 2020 (Y-O-Y) as stated by Baird.
Over the medium term, consumers across the global market face varied hair care-related problems, among which, hair loss and oily scalp are the most common ones. These problems are mainly due to hot and sweaty weather conditions, pollution, among others which lead the consumers to shampoo their hair daily, removing the natural oils present in the hair or scalp. This in turn is driving the global premium hair care market.
Increasing celebrity endorsements and raising awareness about the harmful effects of chemicals and synthetic products augment the demand for natural/organic, and vegan hair care products, along with ease of usage and availability of small travel-size packs acting as significant trends observed in the market.
The global premium hair care market is witnessing an increasing demand for natural and organic products due to the rise in consumer awareness about the harmful effects of certain compounds, such as paraben and aluminum compounds present in hair care products. A high percentage of consumers choose one brand over others based on its natural formulation. This enhanced the demand for safe, natural, and organic hair care products in recent times, according to DSM 56% of consumers believe that active ingredient is more important than brand, package, or fragrance when it comes to purchasing decisions.
Moreover, consumers with sensitivity tend to look for natural and fragrance-free products. In Scandinavian countries, there has been a growing shift toward fragrance-free products. Wherein according to research by Battelle Memorial Institute and Silent Spring Institute, the analysis of 18 commonly used products like relaxers, hair root stimulators, and anti-frizz products detected 66 chemicals with potentially toxic effects. The researchers also detected nonylphenol, a compound associated with obesity and a higher risk of breast cancer, in 30% of the hair treatments in the United States. Thus, the high demand for natural ingredients is evident in the market studied. It has led to most companies launching products with nature-inspired ingredients, such as plant-based and premium botanical ingredients.
For instance, in 2020, Henkel launched a brand of natural toiletries and hair care products, Nature Box, with both solid and liquid products in France. The range features five liquid shampoos and their solid equivalents, plus a conditioner. The products are incorporated of 99% natural ingredients derived from fair sourcing cold-pressed hemp, coconut, nut, argan or avocado oil in both liquid or solid product and packed in eco-packaging.
The market in the Asia Pacific region is expected to register the fastest growth rate during the forecast period due to the rising awareness about personal hygiene and well-being along with the gradually increasing disposable income levels and standards of living. Furthermore, hair care has always been a top priority for both men and women. Also, there is an increased demand for premium hair care and other grooming products by men, owing to a robust shift in attitude toward personal well-being. In addition, the vast male population in emerging countries is doing away with manual work and adopting white-collar jobs, which is further anticipated to create product demand. Millennials are one of the prominent consumer segments for premium hair care products. The influence of K-Pop culture along with Thai and Korean celebrities are creating awareness regarding the latest hair care and styling trends. This has exhibited stronger demand for coloring and treatment products for grey hair coverage and resolving hair-related concerns, respectively.
Owing to the high concern for hair care, there's a rise in demand for specialized premium products. Hair textures vary from person to person and so do the hair and scalp-related issues. Some people might have damaged or dry hair, while others have to deal with breakage and hair fall problems. As a result, specialized products are being introduced in the region that claims to fix damages caused by many factors. For instance, in 2021, Dabur India has diversified its product portfolio with the launch of a premium range of shampoos under the brand Dabur Vatika Select and each variant of the new range has a unique ingredient that solves specific hair problems.
The global premium hair care market is highly competitive with the presence of global and small- and medium-scale regional manufacturers. The key players in the market are Procter & Gamble Company, L'Oreal S.A., The Estee Lauder Companies, Johnson & Johnson, and Unilever Plc.
Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. Companies are increasing in research and development(R&D) efforts and marketing to expand their presence globally. They are focusing on expanding their distribution network to reach out to maximum customers. Retailers are also developing their standards for natural and organic hair care products. For instance, in December 2020, Henkel Beauty Care announced the launch of several products in 2021 for organic brand NAE and Schwarzkopf hair dyes. It also launched a brand of natural toiletries and hair care products under the name Nature Box, an environmentally friendly brand in France.