市場調査レポート
商品コード
1072112

GPSバイクコンピュータ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

GPS Bike Computers Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~3営業日

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GPSバイクコンピュータ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年04月28日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2021年のGPSサイクルコンピューター市場は5億4,250万米ドルで、2027年には7億6,800万米ドルに達し、予測期間(2022年~2027年)に約6.0%のCAGRで推移すると予想されています。

市場は、2021年のCOVID-19によってマイナスの影響を受けました。COVID-19の大流行により、ほぼすべての主要地域で経済成長が低下したため、消費者の消費パターンに変化が生じました。COVID-19の流行により、2020年前半にはサイクルコンピュータの取引と生産が停止しました。しかし、閉鎖措置の解除後、世界中の多くの個人がフィットネス上の理由からサイクリング活動を好むようになりました。また、いくつかの国では、自転車のレクリエーション活動の急増を示しました。このため、フィットネス活動やサイクリング中の健康状態の把握、ナビゲーションなどを目的としたサイクルコンピュータの需要が高まっています。

中期的には、手頃な価格のGPS自転車コンピュータへの上昇顧客の傾きは、低コスト、ユニークなデザイン、使いやすい、機能的な製品を製造するために主要な選手を推進しています。例えば、Omata Oneは、直感的なアナログ表示とインテリジェントでシンプルなデザインのデジタルデータ収集装置です。心拍センサーを搭載したANT+プロトコルを採用し、Bluetooth Low Energy(BLE)にも対応、幅広い3次元ダイヤルやパワー出力メーターで、スマートGPSサイクルコンピュータなどの計測統計に適しています。この傾斜は、予測期間にわたって、GPS自転車コンピュータ市場の成長にプラスの影響を与えると予測されています。

中国は、世界有数の自転車生産国であり、北米や欧州の国々に自転車の多くを輸出しています。2021年、中国は自転車の6,926万台を輸出し、2020年と比較すると14.9%増加しました。

主な市場動向

スマートサイクリングプロダクトの普及が進む

心拍数、消費カロリー、水分量、エネルギーレベル、ナビゲーションなど様々なデータを記録できるサイクルコンピュータは、自転車ユーザーの健康志向の高まりにより需要が拡大しています。スマート・ウェアラブルの認知度向上と健康志向の高まりは、メーカーがより多くの顧客を獲得するために革新的な製品を発売する要因となっています。例えば、ガーミンインターナショナルは、強化されたサイクリング意識、パフォーマンス、およびナビゲーションの組み合わせを提供するハイエンドのサイクリングGPSバイクコンピュータ- エッジ1030を提供しています。これは、自動調整可能な画面の明るさと、濡れた手や悪天候でも、または手袋をしたまま操作するハンドラを許可するデバイスの軽量化設計を持っています。

Polar Electroは、サイクリングパフォーマンスのあらゆる部分を分析したいプロのサイクリストのために設計された最先端のサイクルコンピューター、Polar V650を提供しています。このデバイスは、プロだけでなく、アマチュアのサイクリストの両方の必要性を満たすポラースマートコーチング機能で強化されています。さらに、GPSサイクルコンピュータ市場の成長は、このような革新的な製品の発売によって駆動されます。

北米は、重要な市場シェアを保持している

北米地域は、予測期間中にGPSサイクルコンピュータの主要な市場になることが期待されます。地域の人口の間でアウトドアスポーツ活動に向かって強い嗜好のために、北米は良い成長を記録することが期待されます。カナダと米国は、GPSサイクルコンピュータのための北米で重要な市場です。個人の高い可処分所得、技術的に高度な製品への付着、および電子バイクの需要の増加は、北米の電子バイク市場を駆動するいくつかの主要な要因です。COVID-19パンデミックの中で、自転車の需要は、特に米国全体で、北米の国全体で重要な示しました。例えば、ニューヨークタイムズによると、e-bikeの販売は、米国で2019年から2020年の間に145%で上昇しました。

また、北米では、e-bikeの採用が大きく伸びています。例えば、2021年1月から11月の間に、米国では約36万8000台のe-bikeが販売され、2020年全体の27万3000台と比較すると、より高い数値を示しています。このような従来の自転車とe-bikeの販売の成長は、北米を中心とした市場で事業を展開するプレーヤーにいくつかの収益創出の機会を提供すると予想されます。この地域には、Garmin Ltd.やPolar Electro Oyなどの有力なキープレイヤーが存在します。

競合情勢

GPSバイクコンピュータ市場は、非常に競争力のある市場環境をもたらし、国際的および地域的なプレーヤーの存在によって特徴付けられます。市場の主要なプレーヤーは、Bryton Inc.、CatEye、Garmin Ltd.、Lezyne Inc.、Polar Electro Oy、Giant Manufacturing、MiTAC Holdings Corp、Pioneer Electronics(USA)Inc、Wahoo Fitness LLC.などがあります。GPSバイクコンピューター市場の多くの競合他社は、地理的な足場を発展させ、製品技術を促進するために、買収と事業拡大を主な発展戦略として採用しました。

  • 2019年4月、Garminは室内自転車トレーナーの重要なメーカーであるTacx Onroerend en Roerend Goed B.V("Tacx")を買収しました。これにより、ガーミンはインドアトレーニングアプリケーションとソフトウェアとともに、ハイエンドのインドアバイクトレーナー、アクセサリー、ツールのポートフォリオを増やすことができました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • アプリケーション
    • 陸上競技・スポーツ
    • フィットネス・通勤
    • レクリエーション/レジャー
  • タイプ
    • 地図作成
    • 非マッピング
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Garmin Ltd.
    • Lezyne Inc.
    • Polar Electro Oy
    • CatEye Co., Ltd.
    • Bryton Inc.
    • Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • MiTAC Holdings Corp.
    • Pioneer Electronics(USA)Inc.
    • Wahoo Fitness LLC.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 72555

The GPS Bike Computers Market was valued at around USD 542.5 Million in 2021, and it is expected to reach USD 768.0 Million by 2027, registering a CAGR of about 6.0% during the forecast period (2022 - 2027).

The market was negatively impacted by the COVID-19 in 2021. The COVID-19 pandemic saw a fall in the economic growth in nearly all the major regions, thus altering consumer spending patterns. The COVID-19 pandemic also halted the trade and production of bike computers in fisrt half of 2020. However, post removal of lockdown measures, a large number of individuals across the world preferred for cycling activities due to fitness reasons. Also, several countries witnessed a surge in bicycle recreational activities. This surged the demand for bike computers to track fitness activities, health monitoring while cycling, and for navigation purpose.

Over the medium term, the rising customer inclination towards affordable GPS bike computers is propelling key players to manufacture low cost, unique designed, easy to use, and featured products. For instance, Omata One is a digital data collector instrument with intelligent and simple design along with intuitive analog displays. It is equipped with an ANT+ protocols with heart rate sensors and is well-suited with Bluetooth Low Energy (BLE) along with broad three-dimensional dial and power output meters for measurement statistics such as smart GPS bike computers. This inclination is projected to have a positive impact on the GPS bike computers market's growth over the forecast period.

China is globally leading bicycle producer and exports a large number of bicycles to countries across North America and Europe. In the year 2021, CHina exported 69.26 million units of bicycles, which was an increase of 14.9% when compared to 2020

Key Market Trends

Rising Acceptance of Smart Cycling Products

The demand for bike computers is increasing owing to the upsurge of health-consciousness amongst bicycle users, as these devices track various data like heart rate, calories burned, water percentage, energy level, and navigation. Increasing awareness of smart wearables and growing health consciousness are factors influencing manufacturer to launch innovative products to attract more customers. For instance, Garmin International offers a high-end cycling GPS bike computer - Edge 1030 that delivers a combination of enhanced cycling awareness, performance, and navigation. It has an auto-adjustable screen brightness and lightweight design in the device which permits handlers to operate even in wet hands or bad weather conditions or with gloves.

Correspondingly, Polar Electro offers a state-of-art bike computer, Polar V650, designed exclusively for professional bicyclists who want to analyse every part of their cycling performance. The device is fortified with Polar Smart Coaching features that meet the necessities of both professional as well as amateur cyclists. Furthermore, the growth of the GPS bike computers market is driven by such innovative product launches.

North America Holds Significant Market Share

The North America region is expected to be the major market for GPS bike computers during the forecast period. Owing to the strong preference towards outdoor sports activities amongst the population in the region, North America is anticipated to register the good growth. The Canada and United States are crucial markets in North America for GPS bike computers. High disposable income of individuals, adherence to technologically advanced products, and growing demand for e-bikes are some major factors driving the e-bike market in North America. AMid the COVID-19 pandemic, the demand for bicycles witnessed a significant across North American countries, especially across United States. For instance, according to New York Times the sale of e-bike rose at 145% between 2019 and 2020 in United States.

Also, North America is witnessing significant growth in the adoption of e-bikes. For instance, between January to November 2021, around 368,000 units of e-bikes were sold in United States, which is higher when compared to 273,000 units sold in entire 2020. Such growth in sales of conventional bikes and e-bikes is anticipated to offer several revenue generation opportunities for players operating in the market in focus across North America. The region has presence of svereal key players such as Garmin Ltd., and Polar Electro Oy etc.

Competitive Landscape

The GPS Bike Computers Market is characterized by the existence of international and regional players, resulting in a highly competitive market environment. Some of the leading players in the market are Bryton Inc., CatEye Co., Ltd., Garmin Ltd., Lezyne Inc.,Polar Electro Oy, Giant Manufacturing Co. Ltd., MiTAC Holdings Corp., Pioneer Electronics (USA) Inc., and Wahoo Fitness LLC. Many competitors in the GPS Bike Computers Market adopted acquisition and business expansion as their key developmental strategies to develop their geographical foothold and promote their product technologies.

  • In April 2019, Garmin acquired Tacx Onroerend en Roerend Goed B.V ("Tacx"), the important manufacturer of indoor bike trainers. It has helped Garmin to increase their portfolio of high-end indoor bike trainers, accessories, and tools along with indoor training application and software.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Athletics and Sports
    • 5.1.2 Fitness and Commuting
    • 5.1.3 Recreational/Leisure
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Mapping
    • 5.2.2 Non-Mapping
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Garmin Ltd.
    • 6.2.2 Lezyne Inc.
    • 6.2.3 Polar Electro Oy
    • 6.2.4 CatEye Co., Ltd.
    • 6.2.5 Bryton Inc.
    • 6.2.6 Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • 6.2.7 MiTAC Holdings Corp.
    • 6.2.8 Pioneer Electronics (USA) Inc.
    • 6.2.9 Wahoo Fitness LLC.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS