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市場調査レポート
商品コード
1445552

グルコース(ブドウ糖): 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Glucose (Dextrose) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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グルコース(ブドウ糖): 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

グルコース市場規模は2024年に9億米ドルと推定され、2029年までに10億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.66%のCAGRで成長します。

グルコース(ブドウ糖)- 市場

グルコースはベーキング製品の甘味料としてよく使用されます。味がスクロースに60~70%似ているため、ベーカリー、乳製品、菓子類などの加工食品によく含まれています。グルコースは、(フルーティーな)風味を引き出し、軽い清涼感を与え、甘味のバランスをとるために菓子類用途にも使用されます。その他の応用分野には、飲料、アイスクリーム、料理および肉の加工、医薬品などがあります。乳ベースの飲料(チョコレートまたはその他のフレーバー)では、グルコースは他の砂糖と組み合わせて全体の甘さを制御するために広く使用されています。

グルコースは、ソフトですくえるアイスクリーム、アイスキャンディー、ウォーターアイス、および透明で適度な甘さが求められるその他の冷凍デザートに非常に役立ちます。グルコースは、アイスクリームのおいしさと好ましいメルトダウン特性を向上させることができます。-18°Cですくえるアイスクリームは、グルコースの凝固点を下げる能力の恩恵を受けています。米国農務省によると、2021年に米国全土で平均的な人が約21.9ポンドの冷凍乳製品を消費しました。

食習慣の変化と、デキストロースが効果的な甘味料として使用されるスナックやデザートへの傾向により、食品および飲料分野でのデキストロースの使用が促進されています。この市場は、菓子類、ベーカリー、乳製品などのいくつかの業界分野で、追加の健康上の利点を持つ甘味料を多用途に使用したインスタント食品の需要の増加によって牽引されています。市場は、サプライチェーンの問題や世界経済の急速な変化により、トウモロコシを中心とした原材料価格の変動という課題に直面しています。世界中の製糖大手は、焼き菓子、飲料、アイスクリームに使用できる高品質のグルコースシロップを製造するための持続可能な選択肢として小麦とクックデンプンを検討しています。クリーンラベルソリューションを求める傾向が高まっており、グルコース(ブドウ糖)メーカーにとって大きな可能性をもたらします。企業は、技術の進歩に支えられた製品イノベーションによりポートフォリオをアップグレードしています。

グルコース市場の動向

飲料分野での応用の増加

アルコール飲料やノンアルコール飲料を含む飲料業界は、さまざまな新規企業の市場参入により活況を呈しており、市場の競争が激化しています。企業は消費者を魅了する革新的な製品を開発しており、甘味料を含むより良い原料の必要性を生み出しています。中国国家統計局によると、2022年12月に中国で合計1,380万トンのソフトドリンクが生産され、前年同時期に比べて4.6%増加しました。

グルコースは、使用される特定の果物に応じて、濃縮果物または果肉果物から製造されるソフトドリンクの甘味と風味のバランスを正確に制御できます。グルコースと高甘味度甘味料は、さまざまな飲料での使用に適合します。さらに、低カロリーのビールを製造する際、麦芽やその他の添加物から作られた麦汁に発酵性グルコースを素早く添加することで、発酵に即座に利用できる糖の割合が増加します。これにより、通常のアルコール濃度の低カロリーのビールが生成されます。アルコール含有量の高いスペシャルティビールを製造するために、最大3段階の発酵段階が使用されます。瓶の中で、余分な酵母とともに最終発酵が起こります。グルコースはすぐに発酵に使用できるため、このような製品の甘味料として理想的であると考えられています。グルコースの多用途性とさまざまな成分との適合性が、予測期間中に市場を牽引すると予想されます。

アジア太平洋は最も急成長する市場として台頭すると予想される

アジア太平洋地域は、低カロリー食品の需要の高まりと、コーンスターチと小麦デンプンの大規模な入手可能性と手頃な価格により、飲食品のデキストロース市場が最も急速に成長すると予測されています。この地域ではインスタント食品および医薬品産業が急速に成長しており、グルコース(ブドウ糖)製品の消費量が増加しています。健康的なライフスタイルを維持するために、消費者はグルコースを大量に含むエナジードリンクをますます求めており、主に中国、オーストラリア、日本、インドなどの国々で食品および飲料分野を牽引しています。エナジードリンクなどの飲料の需要の高まりが、この地域全体の市場を牽引しています。グルコースは、エネルギーとスポーツ飲料の持続的なエネルギーと持久力に必要な容易に吸収される炭水化物を供給します。

グルコースは乳製品業界全体で広く使用されています。グルコースは保存期間を延ばし、乳製品や発酵デザートの甘味のバランスを取るのに適しています。アイスクリームとシャーベットの質感と口当たりは、グルコースの添加によりショ糖の再結晶化を防ぐことによって強化されます。グルコースは、乳飲料(チョコレートまたは他のフレーバー)の全体的な甘さを調整するために、他の砂糖と組み合わせてよく使用されます。 USDA外国農業局によると、インドの加工食品市場におけるアイスクリームと冷凍デザートの売上高は、2021年に総額13億2,000万米ドルに達しました。したがって、アジア太平洋地域全体の乳業の繁栄が、この地域全体の市場を推進しています。

グルコース業界の概要

グルコース(ブドウ糖)市場は世界レベルで非常に競争が激しいです。Cargill Incorporated、Archer Daniels Midland Company、Tereos SA、Wilmar International Limited、 Louis Dreyfus Holding BVなど、この国で事業を展開している大手企業は、自社の製品提供を通じて市場を強化してきました。世界の大手企業は膨大な製品ラインと地理的範囲を持っており、優位性を持っています。最近では、機能上の利点を伴う継続的な製品革新が市場における重要な競争要因となってきました。主要な世界的企業は、エンドユーザー業界の要件に基づいてニッチで革新的な製品を開発するために研究開発の取り組みを強化しています。調査した市場の著名な企業の1つであるTate &Lyleは、2021年に研究開発に4,100万ユーロを費やしたが、テレオスSAは2021年から2022年にかけて研究開発に1,720万ユーロを費やしました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • ソース
    • 小麦
    • トウモロコシ
    • その他の情報源
  • タイプ
    • 食品および飲料
      • ベーカリー・菓子類
      • スナックとシリアル
      • 飲料
      • 乳製品
    • 医薬品
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Archer Daniels Midland Company
    • Cargill Incorporated
    • Ingredion Incorporated
    • Roquette Freres
    • Tate &Lyle PLC
    • Tereos SA
    • Sudzucker AG(Agrana Group)
    • Louis Dreyfus Holding BV
    • International Flavors and Fragrances
    • Wilmar International Limited

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68789

The Glucose Market size is estimated at USD 0.9 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.09 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.66% during the forecast period (2024-2029).

Glucose (Dextrose) - Market

Dextrose is often used as a sweetener in baking products. It can be commonly found in processed foods like bakery, dairy products, confectionery, etc., as it tastes 60-70% like sucrose. Dextrose is also used in confectionery applications to bring out their (fruity) flavors, provide a light cooling effect, and balance their sweetness. Some of its other application areas include beverages, ice cream, culinary and meat curing, and pharmaceuticals. In milk-based drinks (chocolate or other flavors), dextrose is widely used to control the overall sweetness in combination with other sugars.

Dextrose is very useful in soft-scoopable ice cream, ice lollies, water ices, and other frozen desserts where a clear, moderate sweetness is sought. Dextrose can enhance ice cream's palatability and favorable melt-down properties. The scoopable ice cream at - 18 °C benefits from glucose's ability to lower the freezing point. According to the US Department of Agriculture, in 2021, an average person consumed about 21.9 pounds of frozen dairy across the United States.

Changes in food habits and an inclination toward snacks and desserts, in which dextrose is used as an effective sweetening agent, are driving the use of dextrose in the food and beverage segment. The market is driven by increasing demand for convenience foods with the versatile application of sweeteners with additional health benefits in several industry segments, such as confectionery, bakery, and dairy products. The market faces challenges in terms of fluctuating prices of raw materials, primarily corn, with issues in the supply chain and rapid changes in the global economy. Sugar giants worldwide view wheat and cook starch as sustainable options to produce high-quality glucose syrups that can be used in baked goods, beverages, and ice creams. There has been a growing trend for a clean-label solution, which offers great potential for glucose (dextrose) manufacturers. Companies are upgrading their portfolio with product innovation supported by technological advancements.

Glucose Market Trends

Increasing Application in the Beverage Sector

The beverage industry, including alcoholic and non-alcoholic beverages, is booming with various new players entering the market, thus making the market more competitive. Players are developing innovative products to attract consumers, creating the need for better ingredients, including sweeteners. According to the National Bureau of Statistics of China, a total of 13.8 million metric ton of soft drinks were produced in China in December 2022, representing a 4.6% rise from the same time the year before.

Dextrose can precisely control the sweetness and flavor balance in soft drinks manufactured from concentrated or pulp fruit depending on the particular fruits utilized. Dextrose and high-intensity sweeteners are compatible for usage in different beverages. Additionally, while manufacturing low-calorie beers, the percentage of sugar instantly available for fermentation is increased by quickly adding fermentable dextrose to the wort made from malt and other adjuncts. This produces a low-calorie beer with a regular alcohol concentration. Up to three fermentation stages are used to create specialty beers with higher alcohol content. Inside the bottle, together with extra yeast, the final fermentation occurs. Dextrose is considered ideal as a sweetener in such products because it can be used for fermentation immediately. The versatility and compatibility of glucose with various ingredients are expected to drive the market during the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to Emerge as the Fastest-growing Market

The Asia-Pacific region is projected to be the fastest-growing in the dextrose market for food and beverages due to the rising demand for low-caloric food and the large-scale availability and affordability of corn and wheat starch. The region's rapidly growing convenience food and pharmaceutical industries have led to increased consumption of glucose (dextrose) products. In order to maintain a healthy lifestyle, consumers are increasingly looking for energy drinks that contain a significant amount of glucose, thus driving the food and beverage sector, primarily in countries like China, Australia, Japan, and India. The rise in demand for beverages such as energy drinks has been driving the market across the region. Dextrose delivers readily absorbed carbohydrates necessary for sustained energy and endurance in energy and sports beverages.

Dextrose is widely used across the dairy industry. Dextrose enhances shelf life and is suitable for balancing sweetness in dairy and fermented desserts. Ice cream and sorbet's texture and mouthfeel are enhanced by preventing sucrose recrystallization with the addition of dextrose. Dextrose is frequently used in conjunction with other sugars to regulate the overall sweetness in milk drinks (chocolate or other flavors). According to the USDA Foreign Agricultural Service, ice cream and frozen dessert sales in the Indian packaged foods market totaled USD 1.32 billion in 2021. Hence, the thriving dairy industry across the Asia-Pacific region has been propelling the market Aacross the region.

Glucose Industry Overview

The glucose (dextrose) market is highly competitive at the global level. The major players operating in the country, such as Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company, Tereos SA, Wilmar International Limited, and Louis Dreyfus Holding BV, have strengthened the market through their product offerings. The major global players have vast product lines and geographical reach, which give them an upper hand. In the recent past, continuous product innovations with functional benefits have been the key competitive factor in the market. Key global players have intensified their R&D efforts to develop niche and innovative products based on the end-user industry's requirements. Tate & Lyle, one of the prominent players in the market studied, spent EUR 41 million on research and development in 2021, whereas Tereos SA spent EUR 17.2 million on R&D during 2021-2022.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five ForceS Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Source
    • 5.1.1 Wheat
    • 5.1.2 Corn
    • 5.1.3 Other Sources
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Food and Beverage
      • 5.2.1.1 Bakery and Confectionery
      • 5.2.1.2 Snacks and Cereals
      • 5.2.1.3 Beverages
      • 5.2.1.4 Dairy Products
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.2 Cargill Incorporated
    • 6.3.3 Ingredion Incorporated
    • 6.3.4 Roquette Freres
    • 6.3.5 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.6 Tereos SA
    • 6.3.7 Sudzucker AG (Agrana Group)
    • 6.3.8 Louis Dreyfus Holding BV
    • 6.3.9 International Flavors and Fragrances
    • 6.3.10 Wilmar International Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS