表紙:缶詰肉市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190201

缶詰肉市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Canned Meat Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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缶詰肉市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の缶詰肉市場は、予測期間(2022-2027年)においてCAGR8.23%と予測されています。

世界の缶詰肉市場は、COVID-19のパンデミックにもかかわらず、市場にプラスの影響を及ぼしています。パンデミックの間、消費者の肉の消費パターンが変化しました。感染症が増加し、旅行にも制限が課される中、顧客は保存期間の長い製品を求めています。COVID-19の流行期間中は、特に調理を好まない消費者の間で、RTE食品の需要が急増しました。在宅勤務や留守番の傾向にある消費者は、調理が簡単で時間もかからないことから、調理済み食品を好みます。また、ツナ缶を中心とした缶詰は、自宅での検疫や移動の制限など、政府による規制の影響を受けている消費者に、賞味期限の長さをアピールし、販売を伸ばしました。

市場は主に、簡単で便利な食べ物を好む都市人口の増加や、タンパク質、機能性繊維、ビタミン、オメガ3脂肪酸を豊富に含む健康食品への需要によって牽引されています。このような特性を持つ製品に多少の出費をいとわない消費者と、小型で扱いやすく、再調理が可能な肉類、魚介類、有機果物・野菜の缶詰への需要が相まって、市場の売上を押し上げているのです。

さらに、プラスチック包装の害に対する意識の高まりと持続可能なソリューションへの要求、そして世界のリサイクル率の向上が、市場をさらに牽引しています。

主な市場動向

シーフード缶詰の需要増加

魚介類缶詰の需要は、特に欧米諸国において堅調に推移しています。水産物の栄養価の高さ、消費の利便性、保存性の高さに対する消費者の意識が高まっていることが要因です。欧州の地域人口のほとんどは、冷凍水産物よりも新鮮な魚介類を食べることを好むので、残りの地域で水産物缶詰の消費量はかなり低いですが、水産物缶詰の需要は主に地元で入手できない魚介類に由来しています。また、コロナウイルスの大流行により、生鮮食品の供給が制限され、消費者が水産物缶詰などの簡便な食品にシフトする原動力となっています。この時期、賞味期限の長さが最も重要視されました。例えば、低温殺菌されたカニ肉は、マグロなどの魚の缶詰に次いで、アジア太平洋地域で販売されている主な水産缶詰の一つです。

アジア太平洋地域は最も成長率の高い地域

アジア太平洋地域は、世界の缶詰肉、特に魚介類と果物の缶詰の市場において、最も急速に成長している地域です。日本、韓国、中国などの国々は、カニ肉の缶詰を大量に輸入しています。中国は、水産物缶詰の消費において、この地域で最も重要かつ高い潜在力を持つ拠点となっています。また、中国は一人当たりの水産物消費量が38~40キロと最も高い国の一つです。加工食品の需要には魚や肉のマリネや調理済み食品が含まれるため、予測期間中、中国市場全体で水産物缶詰の分野が成長することが予想されます。日本の農林水産省によると、日本の水産物の約半分は加工され、塩漬け、乾燥、燻製、缶詰などで消費されています。消費者がより使いやすい加工品を好むようになったことで、水産加工業の重要性はますます高まっています。また、 7-Eleven, E-mart, Big Cなどの大手スーパーマーケットの出店や、インターネットの普及に伴い、缶詰肉のオンライン購入市場が急拡大しており、市場の成長を後押ししています。

競合情勢

缶詰肉の市場は、各国の地域および国内の大規模なプレーヤーが存在するため、競争が激しく、非常に断片化されています。消費者の間でブランドの存在感を高めるために、主要企業が採用する戦略的アプローチとして、企業の合併、拡大、買収、提携、新製品開発などが重視されています。缶詰肉市場の主要なプレーヤーには、Hornel Foods Corporation、Bolton Group、Survival Cave Food、JBS Foods、Trident Seafood Corporationなどがあります。主要なプレーヤーは、地理的な範囲を拡大し、顧客基盤を増やすために、オンラインマーケティングと製品のブランディングのためのオンライン流通チャネルに焦点を当てています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • シーフードミート
    • 家禽肉
    • 赤身肉
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • 専門店
      • オンラインストア
      • その他のオフトレードチャネル
    • オントレード
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Hormel Foods Corporation
    • Bolton Group
    • Survival Cave Food
    • JBS Foods
    • Trident Seafoods Corporation
    • Mundella Foods
    • Xiamen Gulong Foods Co., Ltd
    • Meat Maniac
    • Crown Prince Inc.
    • Dongwan Group
    • Century Pacific Food Inc

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 68752

The global canned meat market is projected to be at a CAGR of 8.23% during the forecast period (2022-2027).

The global canned meat market has positively impacted the market despite the COVID-19 pandemic. The meat consumption patterns of consumers have changed during the pandemic. With the rising infections and the restrictions imposed on travel, the customers are looking for products with longer shelf life. The demand for ready-to-eat food products skyrocketed during the COVID-19 pandemic, especially among consumers that are not fond of cooking food. Consumers following the trend of working from home or staying home prefer ready-to-eat food as it is easy to prepare and takes minimal time. Similarly, the sale of canned products, mainly canned tuna, increased as such products' long shelf-life appealed to consumers subjected to home quarantines, regulatory measures restricting ease of movement, and other impacts of government lockdowns.

The market is mainly driven by the rising urban population that prefers easy and convenient food and the demand for healthy food rich in protein, functional fibers, vitamins, and omega-3 fatty acids. Consumers willing to spend a little more for the products offering such properties, coupled with the demand for small, manageable, remanageableto-cook meat, seafood, and organic canned fruits and vegetables, are thus, fueling the market sales.

Furthermore, the rising awareness of the ills of plastic packaging and the demand for a sustainable solution, and increasing recycling rates globally have been further driving the market.

Key Market Trends

Increasing Demand for Canned Seafood

The demand for canned fish and seafood has witnessed a steady growth, especially in western countries and Europe. Owing to the consumer awareness regarding the nutritional benefits of seafood coupled with the convenience in consumption it provides and the long shelf life it possesses. Although the consumption of canned seafood is considerably low in the remaining regions, as most of the regional population in Europe prefers to eat fresh seafood, when compared to frozen seafood, the demand for canned seafood mainly originated from seafood that is not available locally. Furthermore, the coronavirus pandemic is a driving force encouraging consumers to shift to consuming convenience foods, such as canned seafood, as lockdowns impacted the supply of fresh food. The importance of long shelf-life was paramount during this period. For example, pasteurized crab meat is one of the main canned seafood products sold in Asia-Pacific after canned fish, like tuna.

Asia Pacific is the Fastest-Growing Region

Asia-Pacific is the fastest-growing region in the global market for canned meat, especially canned fish/seafood and fruits. Countries like Japan, Korea, and China import canned crab meat in high quantities. China represents the region's most significant and highly potential hub for canned seafood consumption. The country also accounts for one of the highest per capita consumption of seafood i,e, 38-40 kilograms. As the demand for processed food includes marinated fish/meat products and ready-to-cook meals, the canned seafood segment is poised to grow across the Chinese market during the forecast period. According to the Japan Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries (MAFF), around half of the seafood in Japan is processed and consumed salted, dried, smoked as fish paste, or canned. The seafood processing industry has become increasingly important as consumers' preferences for easier-to-use processed products have increased. Also, with the food presence of major supermarkets, such as 7-Eleven, E-mart, Big C, etc., and the increasing internet penetration, the online market for the purchase of canned meat products is therefore surging the market growth.

Competitive Landscape

The market for canned meat is competitive and highly fragmented, owing to the presence of large regional and domestic players in different countries. Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies and new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. Some key players in the canned meat market include Hornel Foods Corporation, Bolton Group, Survival Cave Food, JBS Foods, and Trident Seafood Corporation. Key players are focusing on online distribution channels for their online marketing and branding of their products to expand their geographic reach and increase their customer base.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Seafood Meats
    • 5.1.2 Poultry Meats
    • 5.1.3 Red Meat
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Off-trade
      • 5.2.1.1 Supermarket/Hypermarket
      • 5.2.1.2 Specialty Store
      • 5.2.1.3 Online Retail Store
      • 5.2.1.4 Other Off-trade Channels
    • 5.2.2 On-trade
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Hormel Foods Corporation
    • 6.4.2 Bolton Group
    • 6.4.3 Survival Cave Food
    • 6.4.4 JBS Foods
    • 6.4.5 Trident Seafoods Corporation
    • 6.4.6 Mundella Foods
    • 6.4.7 Xiamen Gulong Foods Co., Ltd
    • 6.4.8 Meat Maniac
    • 6.4.9 Crown Prince Inc.
    • 6.4.10 Dongwan Group
    • 6.4.11 Century Pacific Food Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET