デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1436059

日本のマットレス市場:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Japan Mattress - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
日本のマットレス市場:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

日本のマットレス市場規模は2024年に51億2,000万米ドルと推定され、2029年までに63億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.44%のCAGRで成長します。

日本マットレス-市場

主なハイライト

  • 日本は収益が第4位にランクされており、マットレス生産の重要な中心地となりました。市場は主に、可処分所得の増加と生活様式の変化によって影響を受けます。住宅、ホテル、医療などの構造化された小売および消費者部門の成長により、日本におけるマットレスの需要が高まっています。
  • パンデミックによる初期の課題にもかかわらず、マットレス業界は大幅な成長を遂げました。特に高品質マットレスの需要は大幅に増加し、成長率は40%となった。パンデミックにより、高品質のマットレスへの投資の必要性に対する意識が高まりました。睡眠の質を向上させるだけでなく、より耐久性があり比類のないサポートを提供するため、顧客の健康に長期的なメリットをもたらす可能性があります。これは痛みや不快感を防ぐのに役立つ可能性があります。
  • 若い消費者、特に「デジタルネイティブ」(つまりミレニアル世代)は、古い世代よりもオンラインでマットレスを購入することに抵抗がありません。ショールームの使用料や手数料をなくすことで、消費者に直接販売するブランドはコストを削減し、仲介業者を排除することができます。マットレスを購入する際、83%の人が最も重要なのは快適さとサポートだと答えています。次に、57%がサイズ/厚さを挙げています。構造/材料が56%、評判が40%、保証が31%、カスタマイズが29%、技術/イノベーションが16%となっています。
  • 新しいマットレスの材料と構造はマットレス業界に変革をもたらしました。人気のマットレス材料には、低反発マットレス、ラテックスマットレス、ハイブリッドマットレスなどがあります。環境に優しい製品への需要の高まりに応えるために、マットレスメーカーはオーガニックコットン、天然ラテックス、植物由来のフォームなどの持続可能な材料を模索しています。
  • 2023年、マットレスと睡眠体験の世界有数のメーカーであるSerta Simmons LLCは、最新製品であるiComfort ECOを発表しました。このアップデートされたバージョンは、より持続可能な材料を使用しながら、iComfortが表すのと同じレベルの快適さ、サポート、冷却を実現しました。

日本のマットレス市場動向

都市化の進展が市場の成長を牽引

  • 日本はマットレス部門から最高の収益を上げて第4位にランクされました。消費者は現在、環境に優しく技術的に進んだマットレスを求めており、都市化のプロセスは需要の変化を促進する重要な要因となっています。
  • 人口の91.7%が都市部に居住しているため、マットレスを含む寝室用家具には大幅な過剰需要があります。マットレスの輸入は年々着実に増加しており、これらの製品の市場と消費が増加していることを示しています。寝室用家具の販売から得られる総収益の約35%がマットレスの販売によるものと考えられます。
  • 腰痛や関節の不快感など、一般的な睡眠関連の問題に対処するために、人間工学に基づいたサポート、位置調整、圧力点の緩和を提供するマットレスの設計にますます注目が集まっています。さらに、マットレス業界は人口動態の変化やライフスタイルの選択にも影響を受けます。

日本における高齢化人口の増加が需要を促進

  • 日本の総務省が発表したデータによると、65歳以上の高齢者人口は毎年2万2,000人増加し、3,623万6,000人に達しました。この層は全人口の29.0%を占め、75歳以上の人口は69万1,000人増加し、合計1,936万1,000人となり、日本の高齢者の53.4%を占めています。
  • その結果、高齢者向けに特別に設計されたマットレスのニーズが高まっています。高齢者には、より多くのサポート、圧力の軽減、動き回る自由が必要です。脊椎のアライメントの改善、圧力の軽減、動きの遮断などの機能を備えたベッドを作成することで、急速に拡大する市場セグメントに参入する機会が得られます。

日本マットレス業界の概要

日本のマットレス市場は、国内外から多数の参加者が存在するため、適度に細分化されています。日本のマットレス市場には、マイナーなシェアを占める企業が数多くあります。市場で活動する主要企業は、日本のマットレス市場で大きなシェアを獲得するために戦略的な動きを行っています。

例えば、日本を拠点とするニトリは現在、2023年に国内外で800以上の店舗を運営しており、2032年までに3,000店舗に拡大するという積極的な意向を持っています。スマートマットレスの導入や新しいものへのアップグレードの結果、業界内の競合は激化しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 分析調査手法
  • 調査段階

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競合の程度
  • 市場の最近の発展
  • 消費者行動分析
  • 市場における政府の規制
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • スプリングマットレス
    • 低反発マットレス
    • ラテックスマットレス
    • その他
  • 流通チャネル別
    • オンライン
    • オフライン
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Simmons Co. Ltd
    • Sleep Select Co. Ltd
    • Airweave Inc
    • Nishikawa
    • Molten Medical KK
    • Platz
    • Serta
    • Tokyo Spring Industry Co. Ltd
    • Tempur
    • Paramount Bed
    • Nitori Net
    • Nihon Bed Manufacturing Co. Ltd

第7章 市場の将来

第8章 出版社について

目次
Product Code: 72335

The Japan Mattress Market size is estimated at USD 5.12 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.36 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.44% during the forecast period (2024-2029).

Japan Mattress - Market

Key Highlights

  • Japan became a significant center for mattress production as it is ranked as the fourth-highest country in generating revenue. The market is mainly influenced by increasing discretionary income and a changing way of life. The growth of structured retail and consumer sectors such as housing, hotels, and medical care enhances the demand for mattresses in Japan.
  • Despite the pandemic's initial challenges, there was significant growth in the mattress industry. In particular, the demand for high-quality mattresses increased significantly, with a growth rate of 40%. The pandemic raised awareness of the need to invest in a quality mattress. Not only did it improve sleep quality, but it could also have long-term benefits for customers' health as it was more durable and provided unparalleled support. This could help prevent pain and discomfort.
  • Younger consumers, especially 'digital natives' (i.e., millennials), are much more comfortable buying mattresses online than older generations. By eliminating showroom charges and commissions, brands selling directly to consumers can reduce costs and eliminate middlemen. When it comes to buying a mattress, 83% of people say the most important thing is comfort and support. Next, 57% say size/thickness. Construction/materials come in at 56%, reputation comes in at 40%, warranty comes in at 31%, customization comes in at 29%, and tech/innovation comes in at 16%.
  • New mattress materials and construction methods have transformed the mattress industry. Popular mattress materials include memory foam, latex, and hybrid mattresses. To meet the increasing demand for eco-friendly products, mattress manufacturers are exploring sustainable materials, such as organic cotton, natural latex, and plant-based foams.
  • In 2023, Serta Simmons LLC, the world's leading producer of mattresses and sleep experiences, introduced its latest product, the iComfort ECO. This updated version delivered the same level of comfort, support, and cooling that iComfort stands for, all while utilizing more sustainable materials.

Japan Mattress Market Trends

Growing Urbanization Driving The Growth In The Market

  • Japan ranked fourth in generating the highest revenue from the mattress sector. The urbanization process is a crucial factor fueling the demand shift, as consumers are now seeking environment-friendly and technologically advanced mattresses.
  • Since 91.7% of the population resides in urban areas, there is a significant excess demand for bedroom furniture, including mattresses. The importation of mattresses steadily grows yearly, indicating a rising market and consumption for these products. Approximately 35% of the total revenue generated from bedroom furniture sales may be attributed to mattress sales.
  • There is an increasing focus on designing mattresses that offer ergonomic support, alignment, and pressure point relief to address prevalent sleep-related problems like back pain and joint discomfort. Furthermore, the mattress industry is also influenced by demographic shifts and lifestyle choices.

The Rising Aging Population In Japan Drives The Demand

  • According to data released by the Ministry of Internal Affairs and Communications in Japan, the elderly population aged 65 and above witnessed an annual increase of 22,000, reaching 36,236,000. This group constitutes 29.0% of the entire population, and individuals aged 75 or older experienced a rise of 691,000, bringing the total to 19,361,000, which accounts for 53.4% of Japan's senior citizens.
  • As a result, there is a growing need for mattresses specifically designed for older adults. Older adults need more support, pressure relief, and freedom to move around. By creating beds with features like better spinal alignment, less pressure, and motion isolation, there is an opportunity to tap into a rapidly expanding market segment.

Japan Mattress Industry Overview

The mattress market in Japan is moderately fragmented due to the presence of a large number of domestic and international participants. The Japanese mattress market has many companies accounting for minor shares. Key players operating in the market are making strategic moves to gain a significant share of the Japanese mattress market.

For instance, in 2023, Japan-based Nitori Co. Ltd currently operates more than 800 locations in Japan and abroad, with aggressive intentions to expand to 3,000 by 2032. Competition within the industry is growing as a result of adopting smart mattresses and upgrading to new ones.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Degree of Competition
  • 4.6 Recent Development In Market
  • 4.7 Consumer Behaviour Analysis
  • 4.8 Government Regulation In Market
  • 4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Spring Mattresses
    • 5.1.2 Memory Foam Mattresses
    • 5.1.3 Latex Mattresses
    • 5.1.4 Other Mattresses
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Online
    • 5.2.2 Offline
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Simmons Co. Ltd
    • 6.2.2 Sleep Select Co. Ltd
    • 6.2.3 Airweave Inc
    • 6.2.4 Nishikawa
    • 6.2.5 Molten Medical KK
    • 6.2.6 Platz
    • 6.2.7 Serta
    • 6.2.8 Tokyo Spring Industry Co. Ltd
    • 6.2.9 Tempur
    • 6.2.10 Paramount Bed
    • 6.2.11 Nitori Net
    • 6.2.12 Nihon Bed Manufacturing Co. Ltd

7 7 FUTURE OF THE MARKET

8 8 ABOUT US