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市場調査レポート
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1440259

ボタニカル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Botanicals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 95 Pages | 納期: 2~3営業日

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ボタニカル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ボタニカル市場規模は2024年に1,134億8,000万米ドルと推定され、2029年までに1,564億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.63%のCAGRで成長します。

ボタニカル- 市場

ボタニカルには非常に効果的な医療特性があります。ボタニカルはボタニカル由来です。特に、健康とウェルネスの分野では、この用語は薬効や健康上の利点を持つボタニカルまたはボタニカルの一部を指します。ボタニカルはボタニカル製剤、ボタニカル、エッセンシャルオイルに加工されます。従来の医薬品の安全性、コスト、副作用に対する懸念が高まる中、これらの医薬品の人気が高まっています。ボタニカル健康製品は現在広く入手可能ですボタニカルはボタニカルに由来しています。特に、健康とウェルネスの分野では、この用語は薬効や健康上の利点を持つボタニカルまたはボタニカルの一部を指します。ボタニカルはボタニカル製剤、ボタニカル、エッセンシャルオイルに加工されます。従来の医薬品の安全性、コスト、副作用に対する懸念が高まる中、これらの医薬品の人気が高まっています。ボタニカル性健康製品は現在広く入手可能です。健康意識の高まりにより食生活への関心が高まり、予防ヘルスケアへの関心が高まることで消費者はボタニカル成分を使用するようになりました。COVID-19感染症のパンデミック後、人々の健康意識は非常に高まり、医療効果のある製品の使用にさらに熱心になりました。さらに、消費者ニーズの進化に応じた機能性飲料などの新たな応用分野の出現により、新たな製品開発の機会が開かれています。クリーンラベルで持続可能な原材料を求める消費者は、ボタニカル成分を含む製品に惹かれます。しかし、セージの葉やバラの花びらなどのボタニカル原料の使用は、ベーカリー、乳製品、菓子類などの分野でも増加しています。食品や飲料の中でも、消費者はボタニカルの「プレミアム」成分を考慮する傾向があります。どのボタニカルが最も人気があるかは、地元の味覚と入手可能性によって決まります。ボタニカル抽出物は、飲料から焼き菓子、乳製品、スープ、ソース、スナックなどの風味豊かなカテゴリーに至るまで、すべての主要セグメントにわたって発売される製品の数が増えています。同様に、それらは製品ラベルの観点から感覚的価値と透明性の両方を提供するため、ボタニカルベースの乳製品や肉の代替品においてより大きな役割を果たすことになるでしょう。

ボタニカル市場の動向

クリーンラベル製品に対する意識の向上

クリーンイーティングの概念は、天然食材と最も密接に関連しています。世界のパンデミックの影響で、消費者は自分自身をもっと大切にするようになりました。そして、彼らの健康は栄養から始まるという理解が深まってきています。このため、ボタニカル成分は動向の壁を打ち破りました。これらは、製品の利点をさらに強化しようとしている機能性食品ブランドのプレミアム製品開発プロジェクトにおいて、より一般的になってきています。ラベルを読む消費者の数が急激に増加する中、これらの消費者にアピールしたいと考えている飲料メーカーは、さまざまなカテゴリーでボタニカルベースの飲料を発売する数が増えています。ボタニカル由来のソースと起源のストーリーは、ますます持続可能性を意識する消費者にアピールします。したがって、ボタニカル成分によりラベルがきれいになります。健康動向の高まりにより、より健康的な食品への需要が高まっています。さらに、合成製品に対する天然製品の利点に関する意識の高まりと、調達とラベル表示における透明性に対する需要の高まりも、ボタニカル市場を推進する他の主要な要因の一部です。

例えば、米国では、成人の63%が、食品または飲料に含まれる成分が購入するものに少なくとも中程度の影響を与えていると回答し、64%がクリーンな成分で作られた食品を選ぶようにしていると述べています。 Food Information Council(IFIC)の2021年 6月の調査では、食品成分に対する「化学物質的な響き」から「クリーンな」消費者の視点までが取り上げられています。 IFICの2021年食品と健康調査によると、米国の消費者の22%は、ラベルにクリーンな成分が含まれていると宣伝されているため、食品や飲料を定期的に購入していると答えています。

欧州は最も急速に成長する市場になると予測されています。

欧州は、エッセンシャルオイル、スパイス、ハーブなどのさまざまなボタニカル抽出物の市場でかなりのシェアを占めています。スペインはパプリカとサフランの主要生産国であり、世界的に取引されています。スペイン産サフランの大部分は米国およびその他の国に輸出されています。ドイツはこの地域の主要市場として浮上しています。この国は、欧州市場におけるスパイスとハーブの主要輸入国の一つでもあります。進化する消費者の味の好み、健康的な生活習慣、利便性が、この地域のボタニカルエキス市場を押し上げる主な要因です。月桂樹、ローズマリー、オレガノ、カイエンペッパー、ノリなどのエキスはスペイン料理に広く使用されています。フランスの化粧品業界もナチュラルでクリーンな製品への移行を進めており、ボタニカルエキスの需要が高まっています。さらに、この地域ではオーガニックスパイスの消費が増加傾向にあります。消費者はハーブドリンク、お茶、煎じ薬に関心を持っています。消費者の健康意識の高まりにより、オーガニック食品に対する消費者の嗜好は高まっています。さらに、可処分所得の急増と生活水準の向上により、この地域の市場の成長が加速しました。したがって、消費者の要求に応えるために、さまざまな企業が製品を革新し、導入しています。

欧州における食品および飲料のボタニカル動向に焦点を当てたケリー氏の最新の白書「ボタニカルで繁栄する」によると、この地域の消費者はフルーツ、ココア、バニラ、コーヒー、茶、花のボタニカルを好みます。

スペインに本拠を置き、ボタニカル原料を製造する会社Nektiumは、2022年 4月に食品および飲料市場を含めて製品ラインを拡大しました。これは、同社の製品がサプリメント以外にも使用できることを意味します。

ボタニカル産業の概要

ボタニカル市場は細分化されており、世界的および地域的な多数のプレーヤーが活動しています。しかし、International Flavors &Fragrances Inc.、Bell Flavors &Fragrances、Firmenich SA、Martin Bauer Group、Givaudanなどの世界的企業が、成長戦略と組み合わせた広範な製品提供で市場を独占しました。著名な市場関係者は、新しい配合をターゲットにして、新しく革新的な製品の開発に注力してきました。さらに、これらの企業は研究開発活動に投資しながら、既存の工場の生産能力を増強したり、新しい生産設備を導入したりすることに注力してきました。したがって、調査対象の市場では、短期的に多様な消費者にリーチするためのビジネス上の関心としての拡大を維持しながら、製品イノベーションの大幅な成長が見込まれると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 原料別
    • ハーブ
    • スパイス
    • その他の原料
  • 用途別
    • 食品および飲料
      • ベーカリー・菓子類
      • ソースとドレッシング
      • 機能性飲料
      • その他の飲食品
    • 栄養補助食品
    • 動物の飼料
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Archer-Daniels-Midland Company
    • Firmenich SA
    • Synergy Flavors, Inc.
    • Blue Sky Botanics Ltd
    • International Flavors &Fragrances Inc.
    • Ransom Naturals Ltd
    • Bell Flavors &Fragrances
    • Blue Sky Botanics
    • Martin Bauer Group
    • Givaudan SA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 71946

The Botanicals Market size is estimated at USD 113.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 156.43 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.63% during the forecast period (2024-2029).

Botanicals - Market

Botanicals have very efficient medical properties. Botanicals are derived from plants. Specifically, in the health and wellness field, this term refers to plants or parts of plants with medicinal value or health benefits. Botanicals are modified into botanical preparations, botanical drugs, and essential oils. With rising concerns about the safety, cost, and adverse effects of conventional pharmaceutical drugs, these are gaining popularity. Botanical health products are now widely available Botanicals are derived from plants. Specifically, in the health and wellness field, this term refers to plants or parts of plants with medicinal value or health benefits. Botanicals are modified into botanical preparations, botanical drugs, and essential oils. With rising concerns about the safety, cost, and adverse effects of conventional pharmaceutical drugs, these are gaining popularity. Botanical health products are now widely available. Rising health consciousness has increased concerns over diet, and enhanced care towards preventive healthcare has made consumers use botanicals. After the COVID-19 pandemic, people have become very health conscious, and they are more keen on using products that have medical properties. Furthermore, the emergence of new application areas, such as functional beverages, in accordance with the evolution of consumer needs opens doors for new product development opportunities. Consumers who want clean-label and sustainable ingredients are attracted to products that contain botanicals. However, the use of botanical ingredients, such as sage leaf and rose petal, is also growing in categories including bakery, dairy, and confectionery. Among foods and beverages, consumers tend to consider botanical "premium" ingredients. Local palates and availability dictate which botanicals are most popular. Botanical extracts can be found in a growing number of product launches across all major segments, from beverages to baked goods and dairy products to savory categories such as soups, sauces, and snacks. Likewise, they are set to play a bigger role in plant-based dairy and meat alternatives since they provide both sensory value and transparency in terms of product labeling.

Botanical Market Trends

Increasing awareness regarding clean label products

The concept of clean eating is most closely associated with natural ingredients. As a result of the global pandemic, consumers have begun to look after themselves more. And there is an increased understanding that their health begins with nutrition. For this reason, botanical ingredients have broken through the trend barrier. They are becoming more commonplace in premium product development projects for functional food brands that are looking to further enhance the benefits of their products. As the number of label-reading consumers grows exponentially, beverage makers that are looking to appeal to these consumers are launching botanical-based beverages in increasing numbers across various categories. The source and origin stories carried by botanicals appeal to increasingly sustainability-minded consumers. Thus, botanical ingredients bring cleaner labels. Increasing health and wellness trends are driving demand for healthier food products. In addition, the increasing awareness regarding the benefits of natural products over synthetic products and the rising demand for transparency in sourcing and labeling are some of the other major factors driving the botanicals market.

For instance, in the United States, 63% of adults have said the ingredients in a food or beverage have at least a moderate influence on what they buy, and 64% said they try to choose foods made with clean ingredients, according to the International Food Information Council's (IFIC) June 2021 survey from "chemical-sounding" to "clean" consumer perspective on food ingredients. 22% of U.S. consumers also say they regularly buy foods and beverages because they are advertised on the label as having clean ingredients, according to IFIC's 2021 Food and Health Survey.

Europe is projected to be the fastest growing market.

Europe has a pretty big share of the market for different botanical extracts like essential oils, spices, and herbs. Spain is a major producer of paprika and saffron, which are traded globally. The majority of Spanish saffron is exported to the United States and other countries. Germany has emerged as the leading market in the region. The country is also one of the leading importers of spices and herbs in the European market. Evolving consumer taste preferences, healthy living habits, and convenience are the primary factors boosting the botanical extract market in the region. Extracts such as laurel, rosemary, oregano, cayenne pepper, and nori are widely used in Spanish dishes. The French cosmetics industry is also shifting toward natural and clean products, which is driving up demand for botanical extracts. Moreover, there is a growing trend of organic spice consumption in the region. Consumers are inclined toward herbal drinks, teas, and infusions. The consumer preference for organic food is on the rise owing to an increase in health consciousness among consumers. Further, the surge in disposable income and improvement in living standards have augmented market growth in the region. Therefore, to meet consumers' demands, various companies are innovating and introducing products.

Consumers in the area prefer fruit, cocoa, vanilla, coffee, tea, and floral botanicals, according to Kerry's latest white paper, "Flourishing with Botanicals," which focuses on the food and beverage botanical trend in Europe.

Nektium, a company based in Spain that makes botanical ingredients, expanded its product line in April 2022 to include the food and beverage market. This means that its products can be used for more than just supplements.

Botanical Industry Overview

The botanicals market is fragmented, with numerous global and regional players operating. However, global players such as International Flavors & Fragrances Inc., Bell Flavors & Fragrances, Firmenich SA, Martin Bauer Group, and Givaudan dominated the market with their extensive product offerings coupled with their growth strategies. The prominent market players have been focusing on developing new and innovative products by targeting new formulations. Additionally, these companies have been focusing on increasing the production capacities of their existing plants or introducing new production facilities while investing in R&D activities. Thus, the market studied is expected to witness significant growth in product innovation while keeping expansion as a business interest to reach a diverse set of consumers within a short-term period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Source
    • 5.1.1 Herbs
    • 5.1.2 Spices
    • 5.1.3 Flowers
    • 5.1.4 Other Sources
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food and Beverage
      • 5.2.1.1 Bakery and Confectionery
      • 5.2.1.2 Sauces and Dressings
      • 5.2.1.3 Functional Beverages
      • 5.2.1.4 Other Food and Beverages
    • 5.2.2 Dietary Supplements
    • 5.2.3 Animal Feed
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Germany
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Key Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Archer-Daniels-Midland Company
    • 6.3.2 Firmenich SA
    • 6.3.3 Synergy Flavors, Inc.
    • 6.3.4 Blue Sky Botanics Ltd
    • 6.3.5 International Flavors & Fragrances Inc.
    • 6.3.6 Ransom Naturals Ltd
    • 6.3.7 Bell Flavors & Fragrances
    • 6.3.8 Blue Sky Botanics
    • 6.3.9 Martin Bauer Group
    • 6.3.10 Givaudan S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS