市場調査レポート
商品コード
1198348
スキンケア製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Skincare Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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スキンケア製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 187 Pages
納期: 2~3営業日
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スキンケア製品市場は、予測期間である2022-2027年にCAGR4.69%を記録すると予測されています。
消費者の支出パターンやショッピングの選択は、COVID-19の流行に影響されました。複数の政府がCOVID-19の蔓延を制限するために複数の措置を講じた結果、市場の成長は若干鈍化しています。社会的隔離ガイドライン、営業時間制限、旅行制限などは、パンデミック時の基本的なアプローチのほんの一部です。しかし、オンラインでの販売は増加しました。
都市部では、可処分所得の拡大、広告宣伝活動の活発化、メーカーによる革新的な製品の登場などにより、顧客の各種スキンケア製品への志向が高まっています。消費者は、皮膚の病気や治療に対する意識が高まり、スキンケア製品を早めに使用するようになっており、これが市場の成長を後押ししています。アンチエイジング製品を選ぶ女性が増えており、スキンケア製品産業の重要な分野を占めています。
また、オーガニック成分に対する需要の高まりにより、市場全体の消費者がオーガニックスキンケア製品に傾倒しており、これが調査期間中の市場成長を促進すると予想されます。さらに、化学物質や合成製品の有害性に対する認識が高まっていることも、市場の成長を増大させる要因のひとつです。消費者の多くは、天然素材やオーガニックの表示がある製品を購入する傾向にあり、これが市場成長の原動力となっています。
しわ取りクリーム、フェイスクリーム、美容液、アイクリームなどのアンチエイジング製品は、市場で高い需要があります。さらに、汚染や硬水などの問題が、このような製品の必要性を高めています。公害が肌に与える影響を意識する人が増えているのです。英国では、約8割のお客様が生活習慣のストレスが肌に与える影響について認識しています。その結果、お客様は若いうちからスキンケアにお金をかける傾向が強くなっています。アンチエイジング製品に多くの時間とお金を割いているのです。若い肌を保つためのアンチエイジング・スキンケア製品や、ビタミンC、E、コラーゲンなど、老化を遅らせる成分を豊富に含んだスキンケア製品への関心が高まっていることから、製品イノベーション、M&Aなどさまざまな戦略を通じてこの有利な市場に参入しようとするメーカーが増加しています。
中国、韓国、インド、インドネシアなどの高成長国では、人口の増加、急速な都市化、パーソナルケア製品への一人当たりの支出増などが、この地域のスキンケア市場の成長に寄与しています。さらに、手頃な価格のスキンケア製品が入手可能になりつつあることも、スキンケア市場の成長に寄与しています。さらに、フェイシャルケア製品の消費は中国のTier 1メガシティで最も多く、Tier 2とTier 3の都市では浸透が進んでいます。これらの都市では、中国の中間層が増加し、スキンケアおよびパーソナルケア製品の消費全体が増加しています。その結果、主要プレイヤーは、検討中の市場を統合するための主要な戦略として、製品イノベーションとM&Aに大きく注力しています。
インドのほとんどの都市で美容室が増え、大都市圏のショッピングモールでは主要なパーソナルケアブランドの美容・スキンケア製品がより充実していることから、インドは巨大な市場を形成しているといえます。美容・健康関連ショップの新規出店数が他の小売店よりはるかに多かった欧州と同様、インドでもファッション・美容産業が活況を呈しています。
スキンケア製品市場は競争が激しく、世界および地域のトップ企業が市場シェアを獲得するために熾烈な競争を行っています。スキンケア製品市場の主要プレイヤーには、Procter &Gamble Company、Beiersdorf AG、The Estee Lauder Companies Inc.、Unilever、L'Orealなどがいます。主要プレイヤーは、市場支配力を強化するための戦略として、M&Aに着手しています。主要企業は、この戦略によって生産施設を拡張し、現地での市場プレゼンスを高めようと常に努力しています。
The skincare products market is projected to register a CAGR of 4.69% during the forecast period, 2022-2027.
Consumer spending patterns and shopping selections were influenced by the COVID-19 epidemic. As a result of several governments taking multiple measures to restrict the spread of COVID-19, market growth has slowed slightly. Social isolation guidelines, business operating hours restrictions, and travel restrictions were just a few of the basic approaches during the pandemic. However, online sales of the product increased.
Urban areas have seen an increase in customers' propensity toward various skincare products because of expanding disposable income, intense advertising activities, and the debut of innovative products by manufacturers. Consumers are using skincare products earlier as they become more aware of skin illnesses and treatments, which is helping the market grow. An increasing number of women are opting for anti-aging products, which make up a significant sector of the skincare products industry.
With the growing demand for organic ingredients, consumers across the market are inclined toward organic skin care products, which is expected to drive the market growth during the study period. Furthermore, the rising awareness about the harmful effects of chemicals and synthetic products is another factor augmenting the growth of the market. Most consumers tend to buy products with natural or organic labeling, which drives market growth.
Anti-aging products such as anti-wrinkle cream, face cream, serum, and eye cream are in high demand on the market. Furthermore, problems such as pollution and hard water conditions are blasting the need for such products. A growing number of people are becoming aware of the effects of pollution on the skin. Nearly 80% of customers in the United Kingdom are aware of the effects of lifestyle stress on the skin. As a result, customers are more likely to spend money on skincare treatments while they are younger. They devote a large amount of time and money to anti-aging products. As a result of the growing interest in anti-aging skincare products for younger skin and skincare products enriched with vitamins C, E, collagen, and other ingredients to delay aging, an increasing number of manufacturers are attempting to break into this lucrative market through various strategies such as product innovation and mergers and acquisitions.
In highly growing economies such as China, South Korea, India, and Indonesia, rising population, rapid urbanization, and increased per capita spending on personal care products all contribute to the region's skincare market's growth. Furthermore, the growing availability of affordable skincare products contributes to the growth of the skincare market. Furthermore, facial care product consumption is most common in China's tier 1 megacities, with increasing penetration in tier 2 and tier 3 cities, which have seen an increase in China's growing middle class and overall skin and personal care product consumption. As a result, key players are focusing heavily on product innovation and mergers and acquisitions as their primary strategies for consolidating the market under consideration.
As the growing beauty salons are now omnipresent across most Indian towns and cities, with more extensive shopping malls in metropolitan centers stocking beauty and skincare products of major mainstream personal care brands, India provides a massive market. Just like Europe, where the growing number of new beauty and wellness shops was far higher than any other retailing outlet type, India is also observing a boom in the fashion and beauty industries.
The skincare products market is highly competitive, with the top global and regional players competing fiercely to garner market share. Some major key players in the skincare products market include Procter & Gamble Company, Beiersdorf AG, The Estee Lauder Companies Inc., Unilever, and L'Oreal. The key players are embarking on mergers and acquisitions as a strategy to strengthen their market dominance. The major players are constantly trying to expand their production facilities and increase their market presence locally via this strategy.