表紙:クエン酸ナトリウム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1273467

クエン酸ナトリウム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Sodium Citrate Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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クエン酸ナトリウム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クエン酸ナトリウムの世界市場は、予測期間中、推定CAGR3%以上の健全な成長を記録すると推定されます。

COVID-19は、2020年の市場にマイナスの影響を与えました。パンデミックのシナリオにより、世界のいくつかの国がウイルスの拡散を抑制するために封鎖状態になりました。しかし、この状況は2021年に回復し、予測期間中に調査された市場の成長に寄与しました。

主なハイライト

  • 市場成長の主な要因は、飲食品の消費量の増加です。
  • 長期使用に伴う健康問題は、市場成長の妨げになる可能性が高いです。
  • 医療業界からの需要の増加も、今後数年間の市場成長を後押しすると思われます。
  • アジア太平洋地域が市場を独占し、予測期間中に最も高いCAGRで推移すると予想されます。

クエン酸ナトリウムの市場動向

市場を独占する飲食品セグメント

  • クエン酸ナトリウムは、主に食品の風味付けや保存のための食品添加物として使用されています。ある種のクラブソーダでは、クエン酸ナトリウムは香味料として使用されます。
  • さらに、クエン酸ナトリウムは、多くの既製飲料、ゼラチンミックス、アイスクリーム、プロセスチーズ、お菓子などの風味付けとして使用されています。さらに、クエン酸ナトリウムは、含水および無水の両方で使用されています。
  • さらに、クエン酸ナトリウムは、多くの飲食品用途でpHを維持するための緩衝剤として、クエン酸と組み合わされます。また、ベビー用品、メイクアップ用品、バス用品、染毛剤・着色料、スキンケア用品など、さまざまな化粧品に使用されています。
  • 2022年、世界の化粧品市場は前年比16%以上の成長を遂げました。2021年現在、フランスの化粧品会社L'Orealは、約350億米ドルの収益を上げ、世界有数の美容メーカーとなっています。
  • クエン酸ナトリウムは、クエン酸の天然ナトリウム塩です。クエン酸の酸味を保持し、酸塩風味の添加物や食品保存料として使用されます。主にノンアルコール飲料、特にレモンライム系の清涼飲料水に使用されています。また、酸味の調節や安定剤としても使用されています。
  • 飲食品産業は、特にアジア太平洋とGCC(主にUAE)において有利な産業です。UAEでは、飲食品に対する需要が急速に高まっており、今後数年間はこの傾向が続くと予想されています。
  • ドバイ経済観光省によると、ドバイには13,000の飲食品店舗があります。UAEの飲食品貿易は着実に増加し、2021年の最初の9カ月で200億米ドルに達しました。
  • これらの要因から、クエン酸ナトリウムの市場は予測期間中に世界的に成長すると思われます。
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アジア太平洋地域が市場を独占する

  • アジア太平洋地域は、中国やインドなどの国々の飲食品、医療、パーソナルケア産業からの需要増加により、市場を独占すると予想されます。
  • 中国は、飲食品ともに世界最大の輸入国です。2022年12月の中国における清涼飲料水の生産量は約1,380万トンで、前年同期比4.6%増を示しました。
  • 医薬品業界では、pHをコントロールし、アルカリ化剤および緩衝剤、乳化剤、封鎖剤、利尿剤、去痰剤として使用することができます。また、血液を引き出すための抗凝固剤としての働きもあります。
  • 中国は、世界第2位の医薬品市場です。中国の医薬品産業は、同国が世界貿易機関(WTO)に加盟した際に急速な発展を遂げました。2021年現在、中国は世界の医薬品市場の12%を占め、世界の総売上高の40%を占める米国に次ぐ地位を占めています。
  • 2021年、中国の水酸化ナトリウム生産量は3,800万トンを超え、次いで日本の416万トン、韓国の223万トンとなっています。
  • 工業情報化省によると、2022年1月~4月、大手飲料会社の飲料生産量は5,790万トンで、2021年同期比1%増となっています。
  • 現在、インドにおけるパーソナルケア製品の普及率は、先進国やその他の新興経済諸国と比較して比較的低いです。しかし、経済環境の改善とインド国民の購買力の向上により、同国におけるパーソナルケア製品の普及が進むと予想されます。
  • このような要因から、アジア太平洋地域のクエン酸ナトリウム市場は、予測期間中に安定的に成長すると予想されます。
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クエン酸ナトリウムの産業概要

クエン酸ナトリウム市場は、部分的に統合された性質を持っています。市場の主要企業には、Pan Chem Corporation、Jungbunzlauer Suisse AG、Cargill, Incorporated、ADM、ATPGroupなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 飲食品の消費拡大
    • 医療業界からの需要の増加
  • 抑制要因
    • 長期間の使用に伴う健康問題
    • その他の制約事項
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い
  • 価格動向分析
  • 貿易分析

第5章 市場セグメンテーション

  • グレード
    • 食品
    • 医薬品
    • 産業用
  • アプリケーション
    • 飲食品用
    • 医薬品
    • 化粧品
    • 石鹸・洗剤
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米地域
    • 中東およびアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、コラボレーション、契約など
  • 市場シェア分析
  • 主要企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • ATPGroup
    • Cargill, Incorporated
    • COFCO
    • FBC Industries
    • Foodchem International Corporation
    • FUSO CHEMICAL CO., LTD.
    • Gadot Biochemical Industries LTD.
    • HUANGSHI XINGHUA BIOCHEMICAL CO.LTD.
    • HUNAN DONGTING CITRIC ACID CHEMICALS CO., LTD.
    • Jungbunzlauer Suisse AG
    • Juxian Hongde Citric Acid Co., Ltd
    • Lianyungang Mupro Food
    • natural biological group
    • Pan Chem Corporation
    • S.A. Citrique Belge N.V.
    • Tate & Lyle

第7章 市場機会および将来動向

目次
Product Code: 61793

The global sodium citrate market is estimated to register healthy growth, at an estimated CAGR of over 3%, over the forecast period.

COVID-19 negatively impacted the market in 2020. Several countries worldwide went into lockdown to curb the virus spreading due to the pandemic scenarios. However, the condition recovered in 2021, benefiting the market growth studied over the forecast period.

Key Highlights

  • The primary factor driving the studied market's growth is the growing consumption of packed food & beverages.
  • Health issues associated with long-term usage will likely hinder the market's growth.
  • Increasing demand from the medical industry is also likely to augment the market growth in the coming years.
  • Asia-Pacific region is expected to dominate the market and is also likely to witness the highest CAGR during the forecast period.

Sodium Citrate Market Trends

Food and Beverages Segment to Dominate the Market

  • Sodium citrate is primarily used as a food additive to flavor or preserve food. In certain types of club soda, sodium citrate is used as a flavoring agent.
  • In addition, sodium citrate is used as a flavoring agent in many ready-to-drink beverages, gelatin mix, ice creams, processed cheese, and sweets, among many others. Moreover, sodium citrate is used in both hydrous & anhydrous forms.
  • Furthermore, sodium citrate is combined with citric acid as a buffering agent to maintain pH in many food & beverage applications. It is used in various cosmetic products, including baby products, make-up, bath products, hair dyes and colors, and skin care products.
  • In 2022, the global cosmetics market experienced growth of over 16% in comparison to the previous year. As of 2021, the French cosmetics company L'Oreal was the leading beauty manufacturer in the world, generating revenues of about USD 35 billion.
  • Sodium Citrate is the natural sodium salt of citric acid. It retains citric acid's sour taste and is used as a sour salt flavor additive and food preservative. It is majorly used in non-alcoholic beverages, specifically lemon-lime soft drinks. It is also used to control acidity and acts as a stabilizer.
  • According to the estimates by Statista, the non-alcoholic drinks market amounts to USD 1.48 tons in 2023 and is expected to grow annually by 4.65% by 2027.
  • The food & beverage industry is lucrative, especially in Asia-Pacific and GCC (primarily in UAE). The demand for food & beverage products is increasing rapidly in the UAE, which is anticipated to continue in the next few years.
  • According to the Dubai Department of Economy and Tourism, Dubai includes 13,000 food and beverage outlets. The UAE's Food and beverage trade increased steadily, reaching USD 20 billion in the first nine months of 2021.
  • Owing to all these factors, the market for sodium citrate will likely grow worldwide during the forecast period.
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Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific region is expected to dominate the market owing to the increasing demand from the food & beverage, medical, and personal care industries in the countries such as China and India.
  • China is the world's largest importer of both food and beverages. In December 2022, approximately 13.8 million metric tons of soft drinks were produced in China, indicating a 4.6% increase compared to the same period of the previous year.
  • In the pharmaceutical industry, it controls pH and can be used as an alkalizing and buffering agent, emulsifier, sequestering agent, diuretic and expectorant. Also, it acts as an anticoagulant for blood withdrawal.
  • China is the second-largest market for pharmaceuticals globally. China's pharmaceutical industry experienced rapid progress when the country entered the World Trade Organization. As of 2021, China holds 12% of the global pharmaceutical market, following the United States, responsible for 40% of the total revenue worldwide.
  • In 2021, China produced over 38 million metric tons of sodium hydroxide, followed by Japan with 4.16 million metric tons and South Korea with 2.23 million metric tons.
  • According to the Ministry of Industry and Information Technology, in January-April 2022, major beverage firms produced 57.9 million tons of beverages, up 1% from the same period in 2021.
  • Presently, the penetration of personal care products in India is comparatively lower than in developed or other developing economies. However, improving the economic environment and increasing purchasing power of the Indian population is expected to increase the personal care products adoption in the country.
  • Due to all such factors, the sodium citrate market in the Asia-Pacific region is expected to grow steadily during the forecast period.
Sodium Citrate Market - IMG2

Sodium Citrate Industry Overview

The sodium citrate market is partially consolidated in nature. Some of the major players in the market include Pan Chem Corporation, Jungbunzlauer Suisse AG, Cargill, Incorporated, ADM, and ATPGroup, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Consumption of Packed Food & Beverages
    • 4.1.2 Increasing Demand from the Medical Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Health Issues Associated with Long-term Usage
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Price Trend Analysis
  • 4.6 Trade Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Grade
    • 5.1.1 Food
    • 5.1.2 Pharmaceutical
    • 5.1.3 Industrial
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Cosmetics
    • 5.2.4 Soaps and Detergents
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share Analysis**
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 ATPGroup
    • 6.4.3 Cargill, Incorporated
    • 6.4.4 COFCO
    • 6.4.5 FBC Industries
    • 6.4.6 Foodchem International Corporation
    • 6.4.7 FUSO CHEMICAL CO., LTD.
    • 6.4.8 Gadot Biochemical Industries LTD.
    • 6.4.9 HUANGSHI XINGHUA BIOCHEMICAL CO.LTD.
    • 6.4.10 HUNAN DONGTING CITRIC ACID CHEMICALS CO., LTD.
    • 6.4.11 Jungbunzlauer Suisse AG
    • 6.4.12 Juxian Hongde Citric Acid Co., Ltd
    • 6.4.13 Lianyungang Mupro Food
    • 6.4.14 natural biological group
    • 6.4.15 Pan Chem Corporation
    • 6.4.16 S.A. Citrique Belge N.V.
    • 6.4.17 Tate & Lyle

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS