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市場調査レポート
商品コード
1647380
世界の電気自動車製造エコシステムへの戦略的洞察:OEM戦略、自動化とAI統合の進展、サーキュラー・エコノミーの原則 - 2035年までの予測Strategic Insights Into The Global EV Manufacturing Ecosystem OEM Strategies, Advancements in Automation and AI Integration, and Circular Economy Principles - Global Forecast To 2035 |
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カスタマイズ可能
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世界の電気自動車製造エコシステムへの戦略的洞察:OEM戦略、自動化とAI統合の進展、サーキュラー・エコノミーの原則 - 2035年までの予測 |
出版日: 2024年11月27日
発行: MarketsandMarkets
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 即納可能
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電気自動車の市場規模は、2024年の1,570万7,000台から2035年には4,631万5,000台に、CAGR10.3%で成長すると予測されています。
EVメーカーの将来は、より迅速な生産とカスタマイズを可能にするモジュール式でスケーラブルな組立プラットフォームへのシフトによって形作られると思われます。テスラは、コードネーム"Redwood"と呼ばれる次世代車のために、"NV9X"と呼ばれる電気自動車プラットフォームを開発しており、社内でこのアーキテクチャを使用する予定です。さらに、オートメーションと人工知能を駆使した製造工程が主流となり、効率を高めてコストを削減します。メーカー各社は、バッテリーのリサイクルと持続可能な素材を重視し、循環型経済の実践をますます取り入れるようになると予測されます。特に固体電池やナトリウムイオン電池の進歩のためには、電池メーカーとの協力がカギとなります。さらに、EVメーカーは、高度なコネクティビティと自律走行機能を備えたプレミアム製品とともに、大量普及を達成するために手頃な価格のモデルに注力します。
調査範囲 | |
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調査対象年 | 2024年~2035年 |
基準年 | 2024年 |
予測期間 | 2024年~2035年 |
対象台数 | 台数(1,000台) |
セグメント別 | 車種別(乗用車、商用車)、地域別 |
対象地域 | 中国、アジア太平洋(中国を除く)、北米、欧州 |
乗用車セグメントは、政府のインセンティブ、厳しい排ガス規制、電気自動車に対する消費者の嗜好の高まりが相まって、中国での市場シェアを独占しています。中国政府は、免税、購入奨励金、インフラ投資を通じてEV導入に多額の補助金を出しており、EVをより手頃な価格にしています。さらに、環境問題に対する意識の高まりとバッテリー技術の進歩により、電気自動車は消費者にとってますます魅力的なものとなっています。この動向を活用するため、BYD、NIO、Geely、SAICなどの中国OEMは、意欲的な取り組みでEV生産を強化しています。これには、ソリッドステート・バッテリーやリン酸鉄リチウム(LFP)バッテリーなどの先進バッテリー技術の開発、世界展開の拡大、スマート製造施設への投資などが含まれます。
各社はまた、競争の激しい電気自動車市場で差別化を図るため、自律走行やコネクティッドカー技術などのソフトウェアの統合を模索しています。さらに、リチウムやコバルトなどの原材料を確保するための世界的サプライヤーや国内サプライヤーとの提携は、持続可能なサプライチェーンへのコミットメントを強調しています。今後、中国のOEMは、革新的なモデルを導入し、生産能力を拡大し、国内外における手頃な価格のプレミアムEVの需要増に対応することで、世界のEV市場をリードしようと努力しています。
プラットフォーム化とプラットフォーム共有は、電気自動車メーカーが拡張性、コストパフォーマンス、市場投入までの時間短縮を獲得するための重要な技術として浮上しています。VolkswagenのMEBプラットフォーム、HyundaiのE-GMP、RenaultのCMF-EVなど、モジュール化された屈曲性のあるEVアーキテクチャを開発することで、自動車メーカーは複数のモデルやブランドを通じてコンポーネントを標準化し、生産の複雑さを軽減し、規模の経済を達成することができます。現代自動車と起亜自動車の社内プラットフォーム共有戦略は、主流車種から高級車まで、セグメントを超えたスケールメリットを最大化します。
欧州は、野心的な気候政策、政府による多額のインセンティブ、厳しい排出ガス規制によって、電気自動車製造において最も急成長する市場のひとつとなる見込みです。欧州のOEMは、カーボンニュートラルの達成と急増する需要への対応に重点を置いた主要な取り組みにより、電気自動車の生産能力を増強しています。Volkswagenは「アクセラレート」戦略で先頭に立ち、2030年までに欧州で80%のEV販売を目標に掲げ、PowerCo部門傘下のバッテリー・ギガ工場に多額の投資を行っています。BMWは、2030年までに販売台数の少なくとも50%を電気自動車にすることを約束しており、「ノイエクラッセ」プラットフォームが次世代EVを支えることになります。Mercedes-Benzは、電動化された生産設備とバッテリー開発のためのパートナーシップに支えられ、条件の許す市場で2030年までにオール電化に移行しようとしています。一方、PolestarやFiskeのような小規模OEMは、ニッチな需要を満たすために最先端のEVモデルを投入しています。この地域はまた、欧州バッテリー・アライアンスのようなイニシアティブに支えられたバッテリー・サプライチェーンの強固なエコシステムと、持続可能なEV製造のための再生可能エネルギー統合への投資からも恩恵を受けています。
当レポートでは、世界の電気自動車市場について調査し、電気自動車製造動向、地域別動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどをまとめています。
The Electric Vehicle market size is projected to grow from 15,707 thousand units in 2024 to 46,315 thousand units by 2035, at a CAGR of 10.3%. The future of EV manufacturers will be shaped by a shift to modular and scalable assembly platforms that enable faster production and customization. Tesla is developing an electric car platform called "NV9X" for their next-generation vehicle, codenamed "Redwood," which will use this architecture internally. Further, Automation and artificial intelligence-driven manufacturing processes will dominate, increasing efficiency and reducing costs. Manufacturers will increasingly integrate circular economy practices, emphasizing battery recycling and sustainable materials. Collaboration with battery manufacturers will be key, especially for the advancement of solid-state and sodium-ion batteries. In addition, EV manufacturers will focus on affordable models to achieve mass adoption, alongside premium offerings with advanced connectivity and autonomous driving capabilities.
Scope of the Report | |
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Years Considered for the Study | 2024-2035 |
Base Year | 2024 |
Forecast Period | 2024-2035 |
Units Considered | Volume (Thousand Units) |
Segments | by Vehicle type (Passenger Cars and Commercial Vehicles), and Region |
Regions covered | China, Asia Pacific (excl. China), North America, and Europe |
"Passenger cars segment is estimated to hold the largest market share during the forecast period."
The passenger car segment dominates market share in China thanks to a combination of government incentives, strict emissions regulations and growing consumer preference for electric vehicles. The Chinese government has heavily subsidized EV adoption through tax exemptions, purchase incentives and infrastructure investment, making EVs more affordable. Further, rising awareness of environmental issues and advances in battery technology have made electric vehicle increasingly attractive to consumers. To capitalize on this trend, Chinese OEMs such as BYD, NIO, Geely and SAIC are ramping up EV production with ambitious initiatives. These include developing advanced battery technologies such as solid-state and lithium iron phosphate (LFP) batteries, expanding global footprints and investing in smart manufacturing facilities. Companies are also looking to integrate software such as autonomous driving and connected car technology to differentiate themselves in the competitive electric vehicle market. Additionally, partnerships with global and domestic suppliers to secure raw materials such as lithium and cobalt underline their commitment to a sustainable supply chain. Looking ahead, Chinese OEMs are striving to lead the global EV market by introducing innovative models, expanding production capacity, and meeting the growing demand for affordable and premium EVs at domestically and internationally.
"Development in EV platformization and platform sharing boosting the EV manufacturing process"
Platformization and platform sharing have emerged as important techniques for electric vehicle manufacturers to acquire scalability, cost performance, and faster time-to-market. By developing modular and bendy EV architectures, inclusive of Volkswagen's MEB platform, Hyundai's E-GMP, and Renault's CMF-EV, automakers can standardize components throughout multiple models and brands, decreasing production complexity and achieving economies of scale. Hyundai and Kia's internal platform-sharing strategy maximizes economies of scale across segments, from mainstream to luxury vehicles. The Electric Global Modular Platform (E-GMP) underpins models like Hyundai Ioniq 5/6/7, Kia EV6, and Genesis GV60. Further, These systems assist various automobile types, together with sedans, SUVs, and even business vehicles, enabling producers to cater to diverse market segments with minimum layout modifications. In May 2024, SAIC Motor and Audi officially signed a cooperation agreement to jointly expand the Advanced Digitized Platform, following a memorandum of information signed in July 2023. This trend not only lowers production costs but also facilitates advancements in battery technology, software integration, and autonomous driving systems, as shared platforms provide a consistent foundation for implementing new features across a wider vehicle lineup. As an end result, platform sharing is poised to accelerate the transition to electrification at the same time as improving profitability and sustainability for producers globally.
"Europe is anticipated to be one of the fastest markets over the forecast period."
Europe is poised to be one of the fastest-growing market for electric vehicle manufacturing, driven by ambitious climate policies, significant government incentives, and stringent emissions regulations. European OEMs are ramping up their EV production capacities, with major initiatives focused on achieving carbon neutrality and meeting surging demand. Volkswagen is leading the charge with its "Accelerate" strategy, targeting 80% EV sales in Europe by 2030 and investing heavily in battery gigafactories under its PowerCo division. BMW is committed to making at least 50% of its sales electric by 2030, with its "Neue Klasse" platform set to underpin its next-generation EVs. Mercedes-Benz is transitioning to an all-electric future by 2030 in markets where conditions allow, supported by its electrified production facilities and partnerships for battery development. Meanwhile, smaller OEMs like Polestar and Fisker are introducing cutting-edge EV models to meet niche demands. The region also benefits from a robust ecosystem of battery supply chains, supported by initiatives like the European Battery Alliance, and investments in renewable energy integration for sustainable EV manufacturing.
Future of EV manufacturing market is segmented by vehicle type (Passenger Cars and Commercial Vehicles) and region (China, Asia Pacific (excl. China), Europe, and North America). The market study includes future strategies by OEMs, EV Ecosystem, Current and Future Trends in EV manufacturing and Regulatory Framework.
The report will provide market leaders and new entrants with information on the closest approximations of the sales numbers for the EV market and its subsegments. It will also help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies.
Technology Analysis: Insights on current and upcoming technologies, future investments, and critical OEMs and supplier strategies. Covered major electric components, technological trends such as the platform sharing, and market players providing these.