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市場調査レポート
商品コード
1560309

通信サービス市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析

Telecommunications Services Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030


出版日
発行
Lucintel
ページ情報
英文 150 Pages
納期
3営業日
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価格
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通信サービス市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析
出版日: 2024年09月01日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 3営業日
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概要

通信サービスの動向と予測

世界の通信サービス市場は、2024~2030年のCAGRが6.8%で、2030年までに推定2兆8,567億6,000万米ドルに達すると予想されます。この市場の主要促進要因は、モバイル・データ・トラフィックの増加と、接続に必要なファイバーの導入です。世界の通信サービス市場の将来は、消費者市場とビジネス市場に機会があり、有望視されています。

Lucintelの予測では、スマートフォンユーザーの増加により、モバイルデータサービスが予測期間中に最も高い成長を遂げる見込みです。

この市場では、リモートワークや広範で強力な接続性へのニーズの高まりから、消費者向けが引き続き大きなセグメントとなります。

北米は、オンデマンドサービス、リアルタイム・ユーザー・コンタクト、ストレージ管理に対する企業の需要が高いことから、予測期間中に最も高い成長が見込まれます。

通信サービス市場の新たな動向

通信サービス市場の変化は、新技術の採用、消費者ニーズの変化、同セグメントの参入企業の再配置によってもたらされるダイナミックなものです。世界の接続の増加や急速なデジタル化とともに、将来の電気通信を形成するいくつかの重要な動向も特定できます。これらの動向は、ネットワーク・システムの進化や、提供される新しいソリューション、より生産的でユーザー満足度の高いサービスの実践に関係しています。利害関係者にとって、これらの動向を理解することは不可欠です。なぜなら、これらの動向は、通信サービスに対する将来の需要がどのように満たされるかに影響すると考えられるからです。

  • 5Gネットワークの成長:近年、5G技術の急速な展開が通信事業における注目すべき動向となっています。5Gネットワークは、データ・伝送の速度が速く、遅延が少ないだけでなく、トラフィック容量も大きいです。この進歩は、拡大現実(AR)、仮想現実(VR)、モノのインターネット(IoT)などの新しい用途を可能にします。5Gの成長と発展は、インフラ整備への資金投入を促すだけでなく、スマートシティ開発、自動運転車、産業オートメーションなど多くの領域で創造性を促進します。世界のより多くの地域でオンライン化が進めば、世界のどこに位置するかに関連したサービスの提供にも波及的な影響が及ぶと考えられます。
  • AIと機械学習の統合:人工知能(AI)と機械学習技術の統合は、運用効率と顧客体験の向上を視野に入れた通信サービスへの付加価値であり、多くのビジネス・用途が予測保守を開発し、ネットワークの最適化を開発するとともに、通信事業者により良い管理を可能にする不正行為の管理技術を開発しました。データ提供は、顧客の意思決定プロセスを説明し、適切な顧客サポートを提供するのに役立つように、多くのウェブページで活用されています。これにより、サービスの提供における生産性が向上し、電気通信セクターの効率的な運営管理により、これらのサービスはユーザーにとってより適切で柔軟なものとなっています。
  • IoTとスマート技術の成長:モノのインターネット(IoT)は、市場で入手可能なコネクテッド・デバイスやスマート技術の増加に伴い、急速な成長を続けています。通信事業者は、ネットワーク容量やデータ管理能力の向上を含むIoTフレームワークのソリューションを構築しています。スマートIoT用途は、ホームオートメーション、医療、製造オートメーション、農業など、さまざまな業界をカバーしています。モノのインターネットの成長は、より多くのサービス機会とそれぞれのサービスセグメントを提供し続け、通信事業者に現在の技術とインフラを受け入れさせています。
  • デジタルトランスフォーメーションとオートメーションへの注目:デジタルトランスフォーメーションは通信業界における基本的な動向のひとつであり、企業は自動化によって社内プロセスやサービス提供を向上させようとしています。電気通信事業者は、クラウドベースの用途、自動プロビジョニング、セルフサービス・ポータルの活用により、冗長性の削減と顧客満足度の向上を図っています。ネットワーク管理、カスタマーケア、課金システムの自動化により、多くのプロセスでコスト削減とパフォーマンスの向上が実現されています。これは主に、電気通信会社が直面している競合や、絶え間なく急速に変化する市場、過剰で高度な技術を持つ顧客の結果です。
  • 持続可能性とグリーン・技術への傾向:業界が成熟するにつれ、持続可能性と環境への配慮が通信業界の主要な重点セグメントのひとつになりつつあります。通信事業者はまた、省エネルギー技術や環境に配慮したネットワーク・インフラや慣行の利用による二酸化炭素排出量の削減にも注力しています。再生可能なエネルギー源やエネルギー効率の高い機器への投資も、このような動向を決定づける要素のひとつです。持続可能性の追求は、規制と政策、企業の社会的責任方針、環境問題に対する一般市民の関心を遵守する必要性の高まりの結果です。グリーン・技術の採用により、電気通信事業者は営業経費を削減し、健全な環境を維持するための世界の取り組みを支援し、評判を高めることができます。

5Gネットワークの成長、AIと機械学習の応用、IoTとスマート技術の拡大、デジタル化と自動化プロセス、持続可能性への注目など、通信サービス市場における新たな動向は、何らかの形で業界の改善に寄与しています。進化的動向は、技術の発展と消費者ニーズの変化に伴う通信システムの変化を包含します。世界の競争から脱落することなく、市場機会をとらえて成長し、事業領域を革新していくためには、通信セグメントの関係者が現在進行中のさまざまな動きに常に注意を払うことが不可欠です。

通信サービス市場における最近の動向

通信サービス市場は、技術の進歩、消費者ニーズの変化、規制の変化などにより、急速に進化しています。最近の動向は、ネットワーク・インフラ、サービス提供、デジタルトランスフォーメーションにおける著しい進歩を反映しています。通信会社はこうした変化に対応しながら、接続性の強化、サービス提供の拡大、新たな課題への対応を進めています。

  • 5Gネットワークの展開:5Gネットワークの世界の展開は、通信における変革をもたらすものです。5G技術は、旧世代と比較して高速化、低遅延化、大容量化を実現しています。この展開により、モバイルブロードバンドの進歩が可能になり、拡大現実(AR)や仮想現実(VR)などの新しい用途がサポートされ、モノのインターネット(IoT)の成長が促進されます。5Gネットワークの拡大は、接続性とサービス能力を大幅に向上させ、さまざまな業界のイノベーションを促進し、通信事業者に新たな収益源を生み出しています。
  • 光ファイバーネットワークの拡大:光ファイバー・ネットワークの拡大により、インターネットの速度と信頼性が向上し、広帯域幅の用途に対する需要の高まりに対応しています。通信プロバイダーは、より高速で安定したブロードバンドサービスを提供するため、インフラのアップグレードに投資しています。光ファイバー・ネットワークが接続性を向上させ、デジタルデバイドの解消に貢献しています。高速インターネットの利用可能性が高まることで、経済成長が促進され、新たなデジタルサービスが可能になり、通信市場の競合が高まります。
  • AIと自動化の統合:人工知能(AI)と自動化の統合は通信業務に革命をもたらしています。AIはネットワークの最適化、予知保全、顧客サービスの強化に活用され、自動化はプロビジョニング、請求、サポートのプロセスを合理化しています。これらの技術は業務効率を改善し、コストを削減し、顧客体験を向上させています。AIと自動化を活用することで、通信会社は複雑なネットワークをより効率的に管理し、よりパーソナライズされたサービスを提供できるようになり、市場全体の成長とサービス革新に貢献しています。
  • 衛星接続の進歩:最近の衛星技術の進歩により、特に遠隔地やサービスが行き届いていない地域での世界の接続が拡大しています。地球低軌道(LEO)衛星コンステレーションは、従来のインフラが限られた場所でも高速インターネットアクセスを提供しています。この発展は、消費者と企業の双方にとっての接続性を向上させ、厳しい環境での通信サービスを支えています。衛星接続の強化は、農業や災害対応向けのIoTソリューションなど、新たな用途やサービスも育成し、通信サービスの提供範囲をさらに広げています。
  • ネットワークセキュリティとプライバシーの重視:サイバー脅威やデータ漏洩が蔓延する中、通信会社はネットワークのセキュリティとプライバシーをより重視しています。最近の動向としては、セキュリティ・プロトコルの強化、暗号化技術、高度な脅威検知システムなどが挙げられます。強固なネットワークセキュリティを確保することは、機密データを保護し、顧客の信頼を維持する上で極めて重要です。このようなセキュリティ重視の動きは、規制要件やプライバシー問題に対する消費者の意識の高まりにも後押しされており、IT・通信セグメントにおける投資・開発の主要セグメントとなっています。

5Gの展開、光ファイバー網の拡大、AIと自動化の統合、衛星接続の進歩、ネットワークセキュリティの重視など、通信サービス市場における最近の動向は、業界の形を変えつつあります。これらの進展は、接続性を強化し、イノベーションを促進し、新たな課題に対処しています。通信各社は、サービス提供の向上、市場範囲の拡大、消費者や企業の進化するニーズへの対応に、こうした進歩を活用しています。こうした動向が進化を続けるにつれて、通信市場の今後の方向性に大きな影響を与えると考えられます。

通信サービス市場の戦略的成長機会

通信サービス市場は、技術と消費者の嗜好の進化に伴い、数多くの戦略的成長機会を提供しています。通信事業者は、主要な用途に注力することで、新たな動向を利用し、サービスの提供を拡大することができます。このような機会は、高度な通信ソリューションに対する需要の高まりに対応し、イノベーションを起こす業界の潜在力を反映しています。

  • 5Gベースの用途:5Gネットワークの展開は、スマートシティ、自律走行車、産業オートメーションなど、さまざまな用途に大きな成長機会をもたらします。5Gの高速・低遅延機能は、リアルタイムのデータ処理や接続性を必要とする高度な用途をサポートします。通信企業は、こうした新興国市場に対応する専門的なサービスやソリューションを開発することで、イノベーションを促進し、新たな収益源を生み出すことができます。また、5Gベースの用途の成長により、ネットワーク機能が強化され、さらなる技術進歩が促進されます。
  • モノのインターネット(IoT)ソリューション:IoTの拡大は、通信プロバイダーが幅広いデバイスや向けの接続ソリューションを提供する新たな機会を生み出しています。IoTソリューションは、スマートホーム、産業オートメーション、遠隔監視などの使用事例を可能にします。IoTプラットフォームやサービスを開拓することで、通信事業者はコネクテッドデバイスやデータ管理に対する需要の高まりに対応し、消費者市場と企業市場の成長を促進することができます。IoTはまた、新たなビジネスモデルやサービスの提供をサポートし、市場全体の可能性を高めています。
  • クラウドベースの通信サービス:クラウドベースの通信サービスへのシフトは、通信会社に成長機会をもたらしています。クラウドソリューションは、ユニファイド・コミュニケーション(UC)やコンタクトセンターサービスなど、企業に拡大性、柔軟性、コスト効率を記載しています。通信事業者は、クラウドベースの通信プラットフォームを提供することで、通信インフラの近代化やリモートワークのサポートを求める企業のニーズに応えることができます。この動向は、より広範なデジタルトランスフォーメーションの取り組みと一致し、通信事業者がサービスポートフォリオを拡大する機会を記載しています。
  • マネージドサービスとNaaS(Network-as-a-Service):マネージドサービスとNetwork-as-a-Service(NaaS)の需要は、企業がネットワーク管理とインフラ・ニーズのアウトソーシングを求めるにつれて高まっています。NaaSを利用すれば、企業は物理的なインフラに投資することなく、スケーラブルなネットワーク・リソースにアクセスできます。通信プロバイダーは、このようなニーズに対応するため、ネットワークの監視、セキュリティ、最適化などのマネージドサービスを提供できます。この成長機会により、通信企業は包括的で信頼性の高いネットワークソリューションを提供することで、経常収益を生み出し、顧客との関係を強化することができます。
  • サイバーセキュリティソリューション:サイバー脅威の増加に伴い、通信業界ではサイバーセキュリティソリューションに対する需要が高まっています。プロバイダーには、脅威の検出、データ保護、ネットワークセキュリティなど、高度なセキュリティサービスを提供する機会があります。サイバーセキュリティをサービス内容に組み込むことで、通信事業者は顧客の進化するセキュリティ・ニーズに対応し、機密データの保護を確実にすることができます。このようなサイバーセキュリティへの注力は、規制要件やデータプライバシーに対する消費者の関心の高まりと合致し、市場に大きな成長機会を生み出しています。

通信サービス市場で確認されている潜在的な成長手段には、5G用途、IoTソリューション、CPaaS、マネージドサービスとNaaS、サイバーセキュリティサービスなどがあります。これらは技術や消費者の需要の変化に沿ったものであり、通信事業者が提供するサービスを変革し多様化する機会を生み出すものです。これにより、通信事業者は市場での地位を向上させ、収益を増やし、拡大し続けるコネクテッドワールドの需要を満たすことができます。

通信サービス市場促進要因・課題

技術、経済システム、規制など、多くの要因が通信サービス市場の事業に影響を与えます。また、この業界は、その成長と経営環境に影響を与える主要な機会と阻害要因の影響を受けます。このような要因に関する知識は、市場の活用を視野に入れつつ、市場リスクに立ち向かいながら、市場内で適切な舵取りをするために必要です。

通信サービス市場を牽引する要因は以下の通りです。

1.5G技術の迅速な展開:5G技術の迅速な展開:5G技術の展開は通信市場の成長に大きく寄与しています。5Gはより高速で、デバイスの効率を高め、AR、VR、IoT機能を備えた用途を可能にしながら、多くの出力を供給します。5Gの大量導入は、様々なセグメントで新たな市場と機会を生み出すため、インフラ支出を生み出しています。電気通信事業者は、サービス品質、新たな展望、提供の強化に関連する要求の高まりにより、5Gネットワークの追加展開を進めており、市場開拓への大きな前進となっています。

2.高速インターネットへのニーズの高まり:より多くのユーザーが接続された高速インターネットを必要としているため、高速インターネットの需要は増加傾向にあります。このような需要は、リモートワーク、オンライン映画、デジタルサービスなどの要因別生じています。電気通信事業者は、光ファイバー網を引き込み、システムを近代化することでサービスを強化し、提供チャネルを増やしています。市場競合を維持し、顧客を満足させるためには、この衝動を満たす必要があります。

3.デジタルトランスフォーメーション・イニシアチブの範囲:CRM、人工知能、自動化をベースとした、より改善されたソリューションへの移行に伴い、新技術の出現が通信業界のデジタルトランスフォーメーションの出現に大きく寄与しています。デジタルトランスフォーメーションの結果は、効率性の向上、コストの削減、顧客満足度の向上です。通信が競合や顧客ニーズの変化に対応するためには、技術やサービスをアップグレードする方法があります。すでに述べたように、このデジタル化の動向は、電気通信事業者の創造性を高め、洗練されたよりバンドルされたサービスを顧客に提供することを可能にするため、重要な成長セグメントです。

4.IoTとスマート技術の拡大:モノのインターネット(IoT)やその他のスマート技術の拡大は、高度な接続性の必要性を高めています。IoTの応用には、多数の動作デバイス間の情報トラフィックの急増に対応し、それを可能にする強固なネットワーク設計が必要となります。より優れた接続性とデータ管理を備えたIoTサポートソリューションに乗り出している通信会社もあります。IoTの普及率の高まりは、新たな収益創出の流れを開くと同時に、新たなサービスの提供を可能にし、それ別通信業界の成長を記録しています。

5.パーソナライズされたサービスに対する消費者の期待の高まり:消費者が最も高く評価するサービスは、消費者の好みや通信プロバイダーとの経験に合わせたサービスです。AIやデータ分析の利用が拡大するにつれ、通信事業者は、個人やその習慣に応じた個別のプラン、提案、支援を提供できるようになりました。このような要求がなされると、顧客の会社への忠誠心が高まり、満足度が向上し、市場が拡大します。顧客中心主義は、このセグメントのサービス提供において非常に重要な要素になりつつあり、通信会社の製品サービス戦略に影響を与えています。

通信サービス市場における課題は以下の通りです。

1.規制遵守とデータ・プライバシー電気通信市場におけるもう一つの大きな障害は、法令遵守とデータ・プライバシーの確保です。GDPRやCCPAのような法律は、データがどのように保護され、プライバシーが守られるかについて非常に高いガイドラインを示しています。通信サービスを提供するすべての企業は、このような要求を満たし、同時に運用コストを抑制するために適切な措置を講じなければならないです。法的責任を負わず、このセグメントにとって重要な側面である顧客を維持するために、コンプライアンスを適切に展開することが重要です。

2.サイバーセキュリティの脅威サイバーセキュリティの脅威は、通信会社が重要なインフラや機密データに対する攻撃の対象となるため、通信会社が直面する大きな負担のひとつです。ネットワークは、侵入、マルウェア、さらにはハッカーから保護されるべきであり、そのようなセキュリティを促進する技術や慣行に多くの資金を費やす必要があります。技術の変化に伴い、IT・通信プロバイダーにとって、顧客のネットワークやデータを保護するためにシステムを継続的にアップグレードすることは必須となっています。

3.市場の飽和と競合:通信業界には厳しい競合が存在し、市場シェアをめぐって多くのサービス・プロバイダーがひしめき合っています。深刻な競争は通常、価格の引き下げを引き起こし、利益の水準にもひずみをもたらします。競合を維持するために、通信業界の有力者の間で、完璧なサービス、技術的進歩、顧客サービスの満足度を追求する余地はほとんどないです。市場の飽和と競合に対処するには、十分な投資を行い、基本サービス以外のサービスに集中する必要があります。

通信サービス市場は、5G技術の登場、ブロードバンド需要の増加、技術革新の誘引、IoTエコシステムの拡大、超個別化サービスに対する顧客の期待の高まりなどの要因によって牽引されています。しかし、規制の問題、サイバーセキュリティの問題、市場競争など、これらに限定されない課題も存在し、これらは業界にも影響を及ぼしています。通信会社が新たな機会を生かし、サービス提供を向上させ、この新興かつ非常に複雑な市場環境で事業を展開するためには、これらの市場促進要因・課題を考慮することが重要です。これらの要因を理解することは、通信業界の経済動向の中で的確な意思決定を行い、業界を前進させる一助となると考えられます。

セグメント別通信サービス

この調査には、世界の通信サービスのサービスタイプ別、伝送別、最終用途産業別、地域別の予測が含まれています。

通信サービス市場の国別展望

通信サービス市場は、技術の進歩、消費者行動の変化、主要国の規制変更の影響を受け、急速に進化しています。デジタルトランスフォーメーションに向けた世界の動きに伴い、米国、中国、ドイツ、インド、日本のような国々は、通信セグメントで著しい発展を遂げています。こうした動きには、次世代ネットワークの展開、サービス提供の強化、インフラへの戦略的投資などが含まれます。

  • 米国:米国では、5Gネットワークの展開と高速インターネットサービスへの需要増加を背景に、通信市場が大きく成長しています。大手プロバイダーは5Gインフラを拡大し、より広帯域で低遅延のネットワーク機能を強化しています。さらに、デジタルデバイドの解消を目指した民間と公的セクターのイニシアティブにより、サービスが行き届いていない地域におけるブロードバンドアクセスの改善に注目が集まっています。規制の変化も市場に影響を与えており、競争慣行と消費者保護を確保するためのM&Aに対する監視が強化されています。
  • 中国:中国の通信セクターは急速に進歩しており、特に5G技術の普及が著しいです。同国は5Gインフラの世界的リーダーであり、広範なネットワークカバレッジと高速接続が標準になりつつあります。中国の通信大手はまた、人工知能(AI)やモノのインターネット(IoT)をサービス提供に統合するために多額の投資を行っています。さらに中国は、スマートシティ構想やデジタル経済の目標をサポートするため、国内通信インフラの強化に注力しており、一方で規制政策は市場力学や国際貿易関係を形成し続けています。
  • ドイツ:ドイツは、5Gネットワークの拡大とデジタルインフラの強化に重点を置き、通信市場で大きな前進を遂げています。同国はデジタル戦略の一環として、農村部やサービスが行き届いていない地域の接続性向上に注力しています。また、電気通信セグメントでは、グリーン技術と持続可能性の実践を統合する動きが活発化しています。さらに、ドイツはGDPRの要件に沿って、データプライバシーとセキュリティを確保するための規制枠組みを強化する一方、戦略的パートナーシップと次世代技術への投資を通じてイノベーションを促進しています。
  • インド:インドの通信市場は、4Gの拡大と5G展開の準備によって変革期を迎えています。政府のデジタルインディアへの注力により、全国で高速インターネットとモバイルサービスの導入が加速しています。大手通信事業者は、サービスのリーチと品質を高めるため、ネットワークのアップグレードと地方への接続に投資しています。さらに、大規模で多様な消費者層に対応するため、手頃なデータプランと革新的なサービス提供が重視されるようになっています。競争と市場統合の課題に対処するため、規制面での取り組みも行われています。
  • 日本:日本の通信市場は、高度なインフラと5G技術の急速な導入が特徴です。日本では高速ネットワークの導入が進んでおり、自律走行車やスマートシティなど、さまざまなセグメントで5Gの応用が模索されています。日本の通信会社はまた、サービス提供と業務効率を高めるため、AIとIoTの統合に注力しています。さらに、先進的なデジタルサービスを通じて顧客体験を向上させ、市場競争と規制監督の両方によってネットワークの信頼性とセキュリティを高い水準で維持することに重点が置かれています。

よくある質問

Q.1通信サービスの市場規模は?

回答:世界の通信サービス市場は、2030年までに推定2兆8,567億6,000万米ドルに達すると予想されています。

Q.2通信サービス市場の成長予測は?

回答:世界の通信サービス市場は、2024~2030年にかけてCAGR 6.8%で成長すると予測されています。

Q.3通信サービス市場の成長に影響を与える主要促進要因は何ですか?

回答:この市場の主要促進要因は、モバイルデータトラフィックの増加と、接続に必要なファイバーの導入です。

Q4.市場の主要セグメントは?

回答:通信サービス市場の将来は、コンシューマー市場とビジネス市場に機会があり、有望です。

Q5.市場の主要企業は?

回答:主要通信サービス企業は以下の通りです。

  • Alcatel Lucent
  • AT&T
  • Bharti Airtel
  • Cisco Systems
  • China Mobile
  • Deutsche Telekom
  • International Business Machine
  • Juniper Network
  • KT
  • Nippon Telegraph And Telephone

Q6.今後、最大となる市場セグメントは?

回答:Lucintelは、スマートフォンユーザーの増加により、モバイルデータサービスが予測期間中に最も高い成長を遂げると予測しています。

Q7.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は?

回答:北米は、オンデマンドサービス、リアルタイム・ユーザー・コンタクト、ストレージ管理に対する企業の需要が高いため、予測期間中に最も高い成長が見込まれます。

Q8.レポートのカスタマイズは可能か?

回答:はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを記載しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界の通信サービス市場:市場力学

  • イントロダクション、背景、分類
  • サプライチェーン
  • 業界の促進要因と課題

第3章 2018~2030年の市場動向と予測分析

  • マクロ経済動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
  • 世界の通信サービス市場の動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
  • サービスタイプ別の世界の通信サービス市場
    • モバイルデータサービス
    • 固定インターネットアクセスサービス
    • モバイル音声サービス
    • 固定音声サービス
    • 有料テレビサービス
    • モバイルメッセージング
  • 伝送別の世界の通信サービス市場
    • 無線
    • 有線
  • 最終用途産業別の世界の通信サービス市場
    • 消費者
    • 仕事

第4章 2018~2030年の地域別市場動向と予測分析

  • 地域別の世界の通信サービス市場
  • 北米の通信サービス市場
  • 欧州の通信サービス市場
  • アジア太平洋の通信サービス市場
  • その他地域通信サービス市場

第5章 競合分析

  • 製品ポートフォリオ分析
  • 運用統合
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 成長機会と戦略分析

  • 成長機会分析
    • サービスタイプ別の世界の通信サービス市場の成長機会
    • 伝送別の世界の通信サービス市場の成長機会
    • エンドユーザー産業別の世界の通信サービス市場の成長機会
    • 地域別の世界の通信サービス市場の成長機会
  • 世界の通信サービス市場における新たな動向
  • 戦略分析
    • 新製品開発
    • 世界の通信サービス市場の容量拡大
    • 世界の通信サービス市場における合併、買収、合弁事業
    • 認証とライセンシング

第7章 主要企業の企業プロファイル

  • Alcatel Lucent
  • AT&T
  • Bharti Airtel
  • Cisco Systems
  • China Mobile
  • Deutsche Telekom
  • International Business Machine
  • Juniper Network
  • KT
  • Nippon Telegraph and Telephone
目次

Telecommunications Services Trends and Forecast

The future of the global telecommunications services market looks promising with opportunities in the consumer and business markets. The global telecommunications services market is expected to reach an estimated $2,856.76 billion by 2030 with a CAGR of 6.8% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increased mobile data traffic and fiber deployment required for connectivity.

Lucintel forecasts that mobile data services is expected to witness highest growth over the forecast period due to rowing number of smart phone users.

Within this market, consumer will remain the larger segment due to remote working and growing need for wide and strong connectivity.

North America is expected to witness highest growth over the forecast period due to high demand from businesses for on-demand services, real-time user contact, and storage management.

Emerging Trends in the Telecommunications Services Market

Changes in the telecommunications services market are dynamic which is brought about by the introduction of new technologies, changing needs of the consumers, and the repositioning of players in the sector. Along with the growth of global connections and rapid digitization, several other key trends can be identified which are shaping the telecoms of the future. These trends have to do with the evolution of network systems and new solutions offered and practices of concentrating on more productivity and user satisfaction. It is essential for stakeholders to understand these trends as they are likely to inform how future demand for telecommunications services will be met.

  • Growth of 5G Networks: In recent years the fast deployment of 5G technology has been a notable trend in the telecommunications business. The 5G networks have faster data transmission speeds and less delays as well as larger traffic capability. This progress helps improved deepened also allows new applications, such as augmented reality, virtual reality, and the Internet of things. The growth and development of 5G encourages the investment of funds in the development of infrastructure as well as promoting creativity in a number of domains like smart city development, self-driving cars, and industrial automation. As more and more regions in the world come online, there will be a ripple influence on the delivery of services in relation to where they are situated in the world.
  • Integration of AI and Machine Learning: Integration of Artificial Intelligence (AI) and machine learning technologies is a value addition to the telecommunications services with a view to operational efficiency and enhancing customer experience a lot of business applications have developed predictive maintenance, developed optimizations of the network as well as techniques to manage fraud which enables better management to telecom operators. Data offerings are being utilized by a number of web pages so that they explain the customer's decision making process and help in offering appropriate customer support. Due to this, there is an increase in productivity when it comes to the provision of services and the efficient management of the operations of the telecom sector making these services more suitable and flexible to the users.
  • Growth of IoT and Smart Technologies: The Internet of Things (IoT) continues to grow at a rapid rate as there is more connected devices and smart technologies available in the market. Telecom companies are creating solutions for the IoT frameworks which include the rise in the network capacity as well as the data management capabilities. Smart IoT applications cover various industries such as home automation, healthcare, manufacturing automation, agriculture, and many more. The internet of things growth continues to provide more and more service opportunities and the respective service areas making the telecom operators embrace the present-day technologies, and infrastructures.
  • Pay More Attention Towards Digital Transformation and Automation: Digital transformation is one of the fundamental trends in the telecommunications industry where companies endeavor to advance their internal processes as well as service delivery through automation. Telecom operators are resorting to the use of cloud-based applications, automated provisioning as well as self-service portals to reduce redundancies and improve customers' satisfaction. There are cost savings and enhanced performance within a lot of processes due to the usage of network management, customer care and billing systems automation. This is mainly as a result of the competition which telecom firms are faced with and the ever and fast changing market and the over and highly technological clients.
  • Tendency Towards Sustainability and Green Technology: As the industry matures, sustainability and environmental concerns are increasingly becoming some of the primary focus areas of the telecommunications industry. Operators are also concentrating on the reduction of carbon emissions through the use of energy saving technologies and green network infrastructure and practices. Renewable energy sources and energy-efficient equipment investment are also some of the defining aspects of such a trend. The quest for sustainability is as a result of the increasing need to comply with regulations, corporate social responsibility policies, and the general public's concern for environmental issues. The adoption of green technology allows telecom business firms to lower their operating expenses, support global efforts to maintain a healthy environment and enhance their reputation.

Emerging trends in the telecommunications services market, such as 5G network growth, AI and machine learning application, expansion of the IoT and smart technologies, digitalization and automation processes, and attention to sustainability, are contributing in one way or another to the improvement of the Industry. Evolutionary trends embrace changes in the telecommunications system as the technology develops and consumer needs change. It is essential for those in the telecommunications sphere to stay alert to various ongoing developments so that they do not fall out of the global competition and seize market opportunities to grow and innovate in their area of business.

Recent Developments in the Telecommunications Services Market

The telecommunications services market is evolving rapidly, driven by advancements in technology, changing consumer needs, and regulatory shifts. Recent developments reflect significant progress in network infrastructure, service delivery, and digital transformation. As telecommunications companies adapt to these changes, they are enhancing connectivity, expanding service offerings, and addressing emerging challenges.

  • 5G Network Rollouts: The global deployment of 5G networks is a transformative development in telecommunications. 5G technology offers higher speeds, lower latency, and increased capacity compared to previous generations. This rollout is enabling advancements in mobile broadband, supporting new applications such as augmented reality (AR) and virtual reality (VR), and facilitating the growth of the Internet of Things (IoT). The expansion of 5G networks is significantly enhancing connectivity and service capabilities, driving innovation across various industries and creating new revenue streams for telecommunications providers.
  • Expansion of Fiber Optic Networks: The expansion of fiber optic networks is enhancing internet speed and reliability, addressing the growing demand for high-bandwidth applications. Telecommunications providers are investing in upgrading infrastructure to deliver faster and more stable broadband services. This development is particularly impactful in underserved and rural areas, where fiber optic networks are improving connectivity and bridging the digital divide. The increased availability of high-speed internet is fostering economic growth and enabling new digital services, driving competitiveness in the telecommunications market.
  • Integration of AI and Automation: The integration of artificial intelligence (AI) and automation is revolutionizing telecommunications operations. AI is being used for network optimization, predictive maintenance, and customer service enhancements, while automation is streamlining provisioning, billing, and support processes. These technologies are improving operational efficiency, reducing costs, and enhancing the customer experience. By leveraging AI and automation, telecommunications companies are able to manage complex networks more effectively and offer more personalized services, contributing to overall market growth and service innovation.
  • Advances in Satellite Connectivity: Recent advancements in satellite technology are expanding global connectivity, particularly in remote and underserved regions. Low Earth Orbit (LEO) satellite constellations are providing high-speed internet access where traditional infrastructure is limited. This development is improving connectivity for both consumers and businesses, supporting telecommunication services in challenging environments. Enhanced satellite connectivity is also fostering new applications and services, such as IoT solutions for agriculture and disaster response, further broadening the scope of telecommunications offerings.
  • Focus on Network Security and Privacy: As cyber threats and data breaches become more prevalent, telecommunications companies are placing greater emphasis on network security and privacy. Recent developments include enhanced security protocols, encryption technologies, and advanced threat detection systems. Ensuring robust network security is critical for protecting sensitive data and maintaining customer trust. This focus on security is also driven by regulatory requirements and increasing consumer awareness of privacy issues, making it a key area of investment and development in the telecommunications sector.

Recent developments in the telecommunications services market, including the rollout of 5G, expansion of fiber optic networks, integration of AI and automation, advances in satellite connectivity, and a focus on network security, are reshaping the industry. These developments are enhancing connectivity, driving innovation, and addressing emerging challenges. Telecommunications companies are leveraging these advancements to improve service delivery, expand their market reach, and meet the evolving needs of consumers and businesses. As these trends continue to evolve, they will significantly impact the future direction of the telecommunications market.

Strategic Growth Opportunities for Telecommunications Services Market

The telecommunications services market offers numerous strategic growth opportunities as technology and consumer preferences evolve. By focusing on key applications, telecommunications companies can capitalize on emerging trends and expand their service offerings. These opportunities reflect the industry's potential to innovate and meet the growing demand for advanced communication solutions.

  • 5G-Based Applications: The rollout of 5G networks presents significant growth opportunities in various applications, including smart cities, autonomous vehicles, and industrial automation. 5G's high-speed and low-latency capabilities support advanced applications that require real-time data processing and connectivity. Telecommunications companies can develop specialized services and solutions to cater to these emerging markets, driving innovation and creating new revenue streams. The growth of 5G-based applications will also enhance network capabilities and foster further technological advancements.
  • Internet of Things (IoT) Solutions: The expansion of IoT is creating new opportunities for telecommunications providers to offer connectivity solutions for a wide range of devices and applications. IoT solutions enable smart homes, industrial automation, and remote monitoring, among other use cases. By developing IoT platforms and services, telecom companies can address the growing demand for connected devices and data management, driving growth in both consumer and enterprise markets. IoT also supports new business models and service offerings, enhancing overall market potential.
  • Cloud-Based Communication Services: The shift towards cloud-based communication services is opening up growth opportunities for telecommunications companies. Cloud solutions offer scalability, flexibility, and cost-efficiency for businesses, including unified communications (UC) and contact center services. By providing cloud-based communication platforms, telecom providers can meet the needs of organizations seeking to modernize their communication infrastructure and support remote work. This trend aligns with broader digital transformation efforts and presents opportunities for telecom companies to expand their service portfolios.
  • Managed Services and Network-as-a-Service (NaaS): The demand for managed services and Network-as-a-Service (NaaS) is growing as businesses seek to outsource their network management and infrastructure needs. NaaS allows companies to access scalable network resources without investing in physical infrastructure. Telecommunications providers can offer managed services, including network monitoring, security, and optimization, to meet these needs. This growth opportunity enables telecom companies to generate recurring revenue and strengthen their customer relationships by providing comprehensive and reliable network solutions.
  • Cybersecurity Solutions: With increasing cyber threats, there is a growing demand for cybersecurity solutions within the telecommunications sector. Providers have the opportunity to offer advanced security services, including threat detection, data protection, and network security. By integrating cybersecurity into their service offerings, telecom companies can address the evolving security needs of their customers and ensure the protection of sensitive data. This focus on cybersecurity aligns with regulatory requirements and growing consumer concerns about data privacy, creating a significant growth opportunity in the market.

Some potential avenues for growth that have been identified in the telecommunications services market are 5G applications, IoT solutions, CPaaS, managed services and NaaS, and cybersecurity services. These are in line with the changing nature of technology and consumer demand creating opportunities for telco firms to transform and diversify their offerings. This can help telcos to improve their standing in the marketplace, increase revenue and satisfy the demand of the ever growing connected world.

Telecommunications Services Market Driver and Challenges

A number of factors that include technology, economic system, and regulation affect the undertakings in the telecommunications services market. The industry is also affected by key opportunities and restraint factors which affect its growth and operational environment. The knowledge of such factors is necessary for proper maneuvering within the market with a view of utilizing the market while also confronting the market risks.

The factors responsible for driving the telecommunications services market include:

1. Quick Roll-Out of 5G Technology: The roll-out of 5G technology is a significant contributor of growth in the telecommunications market. 5G has higher speeds, enhanced device efficiency, and supplies plenty of output while allowing applications with AR, VR, and IoT features. The introduction of 5G on a mass scale is generating infrastructure spending because it creates new markets and business opportunities in various sectors. Telecoms are rolling out additional 5G networks due to the heightened demands in relation to quality of service, new prospects and enhancement of provision, thus, it is a major foray into market development.

2. Growing Need for High-Speed Internet: The search in high-speed internet has been on the rise as more and more users need a connected and fast internet. This demand has been generated by factors like remote work, online movies and digital services. Telecoms are enhancing their services by pulling up fiber optic networks and modernizing the systems so that they can increase their delivery channels. This urge must be satisfied if you are to remain competitive and keep a happy set of clients; hence it is a major contributor in the market.

3. The Scope of Digital Transformation Initiatives: The advent of new technologies has largely contributed to the emergence of digital transformation of the telecom sector as they move towards more improved solutions based on CRMs, Artificial Intelligence and automation. The result of the digital transformation is better efficiency, lower costs and increased customer satisfaction. There are ways by which telecommunications may keep up with the competition and the changing needs of the customers, and that is by upgrading their technologies and offerings. This trend of digitalization as already noted is a key growth area since it boosts the creativity of the telecom providers and enable them to provide sophisticated and more bundled services to the customers.

4. Expansion of IoT and Smart Technologies: The expansion of the Internet of Things (IoT) and other smart technologies enhances the need for high-level connectivity. Applications of IoT will call for a solid network design that will accommodate and allow thriving information traffic among many operating devices. There are telecommunications companies that are venturing into IoT support solutions with better connectivity and data management. The increasing penetration rate of IoT is opening up fresh revenue generation streams as well as fresh service offerings thereby recording growth in the telecom industry.

5. Growing Consumer Expectations for Personalized Services: Among the services that consumers appreciate the most are those that are shaped to their liking and experience with the telecommunications providers. With growth in the use of AI and data analytics, telecom providers are able to offer individual plans, suggestions, and help according to person and their habits. When these demands are made, the satisfaction level increases with customers remaining loyal to the company, expanding the market. Customer centricity is becoming a very important element in the provision of services in the sector which impacts on the product and service strategy for the telecommunications companies.

Challenges in the telecommunications services market are:

1. Regulatory compliance and data privacy: Another big obstacle in the telecoms market is ensuring legislation includes compliance and data privacy. Laws like GDPR and CCPA have put very high guidelines on how data is protected and privacy observed. All the companies that provide telecommunications services have to take adequate steps to fulfill such demands and at the same time keep operational costs under control. It is important to appropriately develop compliance so as to not incur legal liabilities and to keep customers which is an important aspect for the sector.

2. Cybersecurity Threats: The menace of cyber security threats is one of the major tolls faced by telecommunications companies since they become the targets for attacks on critical infrastructure and sensitive data. Networks should be safeguarded from breaking in, malware and even hackers, which means a lot of money should be spent on technologies and practices that promote such security. With the changing technology, it has become a must for a telecommunication provider to continuously upgrade their system in order to protect networks and data of their customers, which is why cyber security is a tough one.

3. Market Saturation and Competition: There is stiff competition in the telecommunication industry and the industry is over-crowded by too many service providers for the share of the market. Serious rivalry usually causes cuts in prices and also strains on the level of the profits made. There is little room for picture perfect service, technological advances and customer service satisfaction amongst the telecom hotshots to maintain their competitive edge. Contending with market saturation and competition entails making sure there is adequate investment and makes sure there is concentration on non basic services, and given that these are problems for telecom providers.

The telecommunications services market is driven by such factors as launching of 5G technologies, increased demand for broadband, invitation of technological changes, expansion of the IoT ecosystem, and rising customer expectations on hyper-personalized services. Yet there are challenges including, but not limited to, regulatory issues, cybersecurity issues, and competition in the market that also affect the industry. It is important for telecommunications companies to consider these drivers and challenges in order to capitalize on emerging opportunities, improve service delivery, and operate in this emerging and quite complex market environment. An understanding of these factors will aid in making sound decisions in the context of economic movements in the telecommunications industry and moving the industry forward.

List of Telecommunications Services Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies telecommunications services companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the telecommunications services companies profiled in this report include-

  • Alcatel Lucent
  • AT&T
  • Bharti Airtel
  • Cisco Systems
  • China Mobile
  • Deutsche Telekom
  • International Business Machine
  • Juniper Network
  • KT
  • Nippon Telegraph And Telephone

Telecommunications Services by Segment

The study includes a forecast for the global telecommunications services by service type, transmission, end use industry, and region.

Telecommunications Services Market by Service Type [Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Mobile Data Services
  • Fixed Internet Access Services
  • Mobile Voice Services
  • Fixed Voice Services
  • Pay-TV Services
  • Mobile Messaging

Telecommunications Services Market by Transmission [Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Wireless
  • Wireline

Telecommunications Services Market by End Use Industry [Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Consumer
  • Business

Telecommunications Services Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • The Rest of the World

Country Wise Outlook for the Telecommunications Services Market

The telecommunications services market is rapidly evolving, influenced by advancements in technology, shifts in consumer behavior, and regulatory changes across major economies. With the global push towards digital transformation, countries like the United States, China, Germany, India, and Japan are witnessing significant developments in their telecommunications sectors. These developments include the deployment of next-generation networks, enhancements in service offerings, and strategic investments in infrastructure.

  • United States: In the U.S., the telecommunications market is experiencing substantial growth driven by the rollout of 5G networks and increased demand for high-speed internet services. Major providers are expanding their 5G infrastructure, enhancing network capabilities with higher bandwidth and lower latency. Additionally, there is a growing focus on improving broadband access in underserved areas, with both private and public sector initiatives aimed at bridging the digital divide. Regulatory changes are also influencing the market, with increased scrutiny on mergers and acquisitions to ensure competitive practices and consumer protection.
  • China: China telecommunications sector is advancing rapidly, particularly with the widespread deployment of 5G technology. The country is a global leader in 5G infrastructure, with extensive network coverage and high-speed connectivity becoming a standard. Chinese telecom giants are also investing heavily in integrating artificial intelligence (AI) and the Internet of Things (IoT) into their service offerings. Additionally, China is focusing on enhancing its domestic communication infrastructure to support its Smart City initiatives and digital economy goals, while regulatory policies continue to shape market dynamics and international trade relations.
  • Germany: Germany is making significant strides in its telecommunications market with an emphasis on expanding 5G network coverage and enhancing digital infrastructure. The country is focusing on improving connectivity in rural and underserved areas as part of its digital strategy. There is also an increased push towards integrating green technologies and sustainability practices within the telecom sector. Additionally, Germany is strengthening its regulatory framework to ensure data privacy and security, in line with GDPR requirements, while fostering innovation through strategic partnerships and investments in next-generation technologies.
  • India: India telecommunications market is undergoing a transformative phase, driven by the expansion of 4G and preparations for 5G rollouts. The government's focus on Digital India is accelerating the adoption of high-speed internet and mobile services across the country. Major telecom operators are investing in network upgrades and rural connectivity to enhance service reach and quality. Additionally, there is a growing emphasis on affordable data plans and innovative service offerings to cater to the large and diverse consumer base. Regulatory efforts are also in place to address competition and market consolidation challenges.
  • Japan: Japan telecommunications market is characterized by its advanced infrastructure and rapid adoption of 5G technology. The country is leading in the implementation of high-speed networks and exploring applications of 5G in various sectors, including autonomous vehicles and smart cities. Japanese telecom companies are also focusing on integrating AI and IoT to enhance service offerings and operational efficiency. Additionally, there is a strong emphasis on improving customer experience through advanced digital services and maintaining high standards of network reliability and security, driven by both market competition and regulatory oversight.

Features of the Global Telecommunications Services Market

Market Size Estimates: Telecommunications services market size estimation in terms of value ($B).

Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.

Segmentation Analysis: Telecommunications services market size by service type, transmission, end use industry, and region in terms of value ($B).

Regional Analysis: Telecommunications services market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.

Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different service type, transmission, end use industry, and regions for the telecommunications services market.

Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the telecommunications services market.

Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.

If you are looking to expand your business in this or adjacent markets, then contact us. We have done hundreds of strategic consulting projects in market entry, opportunity screening, due diligence, supply chain analysis, M & A, and more.

FAQ

Q.1 What is the telecommunications services market size?

Answer: The global telecommunications services market is expected to reach an estimated $2,856.76 billion by 2030.

Q.2 What is the growth forecast for telecommunications services market?

Answer: The global telecommunications services market is expected to grow with a CAGR of 6.8% from 2024 to 2030.

Q.3 What are the major drivers influencing the growth of the telecommunications services market?

Answer: The major drivers for this market are increased mobile data traffic and fiber deployment required for connectivity.

Q4. What are the major segments for telecommunications services market?

Answer: The future of the telecommunications services market looks promising with opportunities in the consumer and business markets.

Q5. Who are the key telecommunications services market companies?

Answer: Some of the key telecommunications services companies are as follows:

  • Alcatel Lucent
  • AT&T
  • Bharti Airtel
  • Cisco Systems
  • China Mobile
  • Deutsche Telekom
  • International Business Machine
  • Juniper Network
  • KT
  • Nippon Telegraph And Telephone

Q6. Which telecommunications services market segment will be the largest in future?

Answer: Lucintel forecasts that mobile data services is expected to witness highest growth over the forecast period due to rowing number of smart phone users.

Q7. In telecommunications services market, which region is expected to be the largest in next 5 years?

Answer: North America is expected to witness highest growth over the forecast period due to high demand from businesses for on-demand services, real-time user contact, and storage management.

Q.8 Do we receive customization in this report?

Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

  • Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the telecommunications services market by service type (mobile data services, fixed internet access services, mobile voice services, fixed voice services, pay-TV services, and mobile messaging), transmission (wireless and wireline), end use industry (consumer and business), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
  • Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
  • Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
  • Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
  • Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
  • Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
  • Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
  • Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
  • Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
  • Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
  • Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?
  • Market Report

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Telecommunications Services Market : Market Dynamics

  • 2.1: Introduction, Background, and Classifications
  • 2.2: Supply Chain
  • 2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030

  • 3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.2. Global Telecommunications Services Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.3: Global Telecommunications Services Market by Service Type
    • 3.3.1: Mobile Data Services
    • 3.3.2: Fixed Internet Access Services
    • 3.3.3: Mobile Voice Services
    • 3.3.4: Fixed Voice Services
    • 3.3.5: Pay-TV Services
    • 3.3.6: Mobile Messaging
  • 3.4: Global Telecommunications Services Market by Transmission
    • 3.4.1: Wireless
    • 3.4.2: Wireline
  • 3.5: Global Telecommunications Services Market by End Use Industry
    • 3.5.1: Consumer
    • 3.5.2: Business

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030

  • 4.1: Global Telecommunications Services Market by Region
  • 4.2: North American Telecommunications Services Market
    • 4.2.1: North American Telecommunications Services Market by Service Type: Mobile Data Services, Fixed Internet Access Services, Mobile Voice Services, Fixed Voice Services, Pay-TV Services, and Mobile Messaging
    • 4.2.2: North American Telecommunications Services Market by End Use Industry: Consumer and Business
  • 4.3: European Telecommunications Services Market
    • 4.3.1: European Telecommunications Services Market by Service Type: Mobile Data Services, Fixed Internet Access Services, Mobile Voice Services, Fixed Voice Services, Pay-TV Services, and Mobile Messaging
    • 4.3.2: European Telecommunications Services Market by End Use Industry: Consumer and Business
  • 4.4: APAC Telecommunications Services Market
    • 4.4.1: APAC Telecommunications Services Market by Service Type: Mobile Data Services, Fixed Internet Access Services, Mobile Voice Services, Fixed Voice Services, Pay-TV Services, and Mobile Messaging
    • 4.4.2: APAC Telecommunications Services Market by End Use Industry: Consumer and Business
  • 4.5: ROW Telecommunications Services Market
    • 4.5.1: ROW Telecommunications Services Market by Service Type: Mobile Data Services, Fixed Internet Access Services, Mobile Voice Services, Fixed Voice Services, Pay-TV Services, and Mobile Messaging
    • 4.5.2: ROW Telecommunications Services Market by End Use Industry: Consumer and Business

5. Competitor Analysis

  • 5.1: Product Portfolio Analysis
  • 5.2: Operational Integration
  • 5.3: Porter's Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis

  • 6.1: Growth Opportunity Analysis
    • 6.1.1: Growth Opportunities for the Global Telecommunications Services Market by Service Type
    • 6.1.2: Growth Opportunities for the Global Telecommunications Services Market by Transmission
    • 6.1.3: Growth Opportunities for the Global Telecommunications Services Market by End Use Industry
    • 6.1.4: Growth Opportunities for the Global Telecommunications Services Market by Region
  • 6.2: Emerging Trends in the Global Telecommunications Services Market
  • 6.3: Strategic Analysis
    • 6.3.1: New Product Development
    • 6.3.2: Capacity Expansion of the Global Telecommunications Services Market
    • 6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Telecommunications Services Market
    • 6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players

  • 7.1: Alcatel Lucent
  • 7.2: AT&T
  • 7.3: Bharti Airtel
  • 7.4: Cisco Systems
  • 7.5: China Mobile
  • 7.6: Deutsche Telekom
  • 7.7: International Business Machine
  • 7.8: Juniper Network
  • 7.9: KT
  • 7.10: Nippon Telegraph and Telephone