デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1559928

自動車用空気清浄機の世界市場:動向、予測、競合分析(~2030年)

Car Air Purifier Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030


出版日
発行
Lucintel
ページ情報
英文 150 Pages
納期
3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円

ご注意: DRM (デジタル著作権管理システム) 付PDFになります。
制限内容は、上記ライセンスの[詳細]アイコンをクリックしてご確認ください。

自動車用空気清浄機の世界市場:動向、予測、競合分析(~2030年)
出版日: 2024年09月01日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の自動車用空気清浄機の市場規模は、2024~2030年にかけてCAGR 11.2%で成長し、2030年までに推定26億米ドルに達すると予測されています。この市場の主な促進要因は、新興国における自動車の販売台数の増加、従来の自動車用空気清浄機やイオナイザーへの新しい革新的技術の統合、従来の交通手段の有害な影響に対する意識の高まりです。自動車用空気清浄機の世界市場の将来は、OEM市場やアフターマーケットにおける機会によって有望視されています。

HEPAフィルターが手頃な価格、優れた品質、空気中の微粒子を除去する信頼性により、予測期間中HEPAが最大セグメントであり続けると予測しています。

アフターマーケットは、世界中にディストリビューター、小売業者、オフラインおよびオンラインの拠点が多数存在するため、引き続き急成長する分野です。

アジア太平洋は、自動車販売台数の増加、強固な製造基盤の存在、インドや中国などの国における生産増加のための有利な政府政策の増加により、予測期間中最も成長する地域です。

自動車用空気清浄機市場の新たな動向

自動車用空気清浄機市場は、その発展と成長を形成する新たな動向によって変化しています。これは、技術的な向上と自動車空気清浄ソリューションに対する顧客の嗜好によって説明できます。

  • スマート技術との相互接続性:モバイルアプリや音声コントロールなど、車載空気清浄機の設計にスマート技術を取り入れることは、現在進行中の動向です。これにより、ユーザーによる空気質のリアルタイムモニタリングと制御が可能になり、空気清浄の設定がより便利でカスタマイズ可能になります。
  • 高度なろ過技術:現在、高効率微粒子空気(HEPA)フィルター、活性炭フィルター、紫外線殺菌照射(UVGI)ライトなどの高度なろ過技術の利用が拡大しています。汚染物質、アレルゲン、バクテリアなどをより効果的に除去することで、これらの技術は室内空気全体の質を向上させるます。
  • コンパクトでスタイリッシュなデザイン:様々なメーカーが自動車用空気清浄機を設計する際、機能性を確保しながらも、自動車のインテリアに溶け込みやすいように、コンパクトさと美観が考慮されています。
  • 健康効果への注目の高まり:車内からアレルゲン、有害物質、細菌を除去するなど、このような製品に関連する健康上の利点が重視されるようになったため、マーケティング担当者は、健康志向の消費者をターゲットに、この側面を重視しています。

スマート技術の統合、高度なろ過、スタイリッシュなデザイン、健康上の利点の重視、エネルギー効率などの新たな動向が、自動車用空気清浄機市場の様相を変えつつあります。こうした変化は、顧客の要求が変化し続ける中で、空気清浄機をより魅力的なものにするための技術革新を促進しています。

自動車用空気清浄機市場における最近の動向

自動車用空気清浄機技術の進歩と購入者の嗜好の変化が、この市場の最近の変化の基礎となっています。これらは、空気清浄技術を向上させ、自動車分野のさまざまなニーズに対応することで、産業を再構築しています。

  • HEPAフィルターとUV-C技術のイントロダクション:新しい自動車用清浄機は、紫外線を利用しながらHEPAフィルターを組み込んでいます。空気中の粒子状物質はこのようなフィルターで捕捉され、UV-C光はバクテリアやウイルスの殺菌に役立つため、自動車の空気清浄に適したソリューションとなっています。
  • スマートな機能と接続性:現在、多くの自動車用空気清浄機には、アプリによる空気質のリアルタイムモニタリングや音声コントロールなどの機能が搭載されています。これらの改善により、ユーザーはより多くのオプションで自分のユニットをパーソナライズすることができるため、より高い利便性とユーザーエクスペリエンスが保証されます。
  • より小型のモデルが好まれる:生産者は現在、あらゆるサイズの車両に設置可能な、よりコンパクトで軽量なポータブル車載空気清浄機を設計しています。この動向は、効率的な製品を求めるが、スペースを重視する人に対応しています。
  • 予算重視の消費者のための経済的な選択肢:信頼性の高いろ過能力を持つ、より安価な自動車用空気清浄機が市場に出回るようになっています。このような選択肢は、人々の予算の制約を考慮することで、大気汚染に関連する問題に対処する際のコストパフォーマンスを高めています。

先進技術、スマートな機能、コンパクトなデザイン、低価格、自動車システムとの統合など、これらが自動車用空気清浄機市場の原動力となっています。そのため、これらの新しいアイデアは、大気の質の改善に影響を与え、自動車産業における消費者の多くのニーズに対応しています。

自動車用空気清浄機市場の戦略的成長機会

さまざまなアプリケーションには、自動車用空気清浄機市場にとっていくつかの戦略的成長機会があります。このような機会を活用することで、市場の拡大を促進し、より良い車内空気に対する絶えず変化するニーズを満たすことができます。

  • 高級車:高級車セグメントは、最先端の濾過システムと高品質の設計を備えた、より豪華な自動車フィルターへと動向しています。この分野では、高級車に健康と快適性の向上機能を求める個人から恩恵を受けています。
  • 量販車:手頃な価格で効率的な自動車用空気清浄機は、量販車にも普及しつつあります。この場合、成長機会は主に、ほとんどすべてのタイプの自動車に空気の質を改善する費用対効果の高い方法に焦点を当てます。
  • 車両管理:車両オペレーターは、保有する車両全体に良好な空気環境を確保するため、自動車用空気清浄機を導入するケースが増えています。その結果、多くの商業フリートオペレーター、ライドヘイルサービス、配送トラックは、 促進要因の快適性を高めるために車内の空気状態を改善することに関心を持つようになります。
  • アフターマーケットソリューション:顧客は既存の空気清浄機を変更または更新することを望んでいるため、アフターマーケット分野は時間とともに成長しています。これには様々な自動車が含まれ、自動車用空気清浄用のアフターマーケットシステムによって、カスタマイズや工場設置以上の性能を達成することができます。

このことは、高級車、量販車、車両管理サービス、ポストプロダクションソリューション、電気自動車など、幅広い用途と市場拡大の可能性を浮き彫りにしており、自動車用空気清浄機産業における戦略的成長の可能性を定義しています。このような可能性が、様々な方法で消費者や企業の需要を満たすだけでなく、発明を引き起こす原因となっています。

自動車用空気清浄機市場の促進要因・課題

この市場は、自動車用空気清浄機市場の成長に影響を与える様々な促進要因・課題・障害の影響を受けています。そのような要因には、技術開発、経済状況、規制の考慮事項などが含まれます。

自動車用空気清浄機市場を牽引する要因は以下の通り:

1.大気汚染物質の急増:大気汚染物質の急増:大気汚染レベルの増加により、自動車用空気清浄機のニーズが高まっています。顧客は車内の雰囲気を改善し、汚染物質のアレルギーから身を守る方法を模索しています。

2.技術の進歩:自動車用空気清浄機は、HEPAフィルターなどの新しいろ過技術のおかげで、より効率的になっています。これにより、高性能の空気清浄システムを望む顧客を引き付けることができるようになりました。

3.消費者の意識の高まり:室内空気の質の低下別影響に関する一般的な知識の高まりが、自動車用空気清浄機の需要増につながっています。室内環境と健康状態を向上させる製品を求める積極的な消費者の台頭が挙げられます。

4.自動車技術の発展:先進的な自動車システムとスマート技術(この場合は自動車用空気清浄機)の統合により、市場の拡大が達成されました。リアルタイムのモニタリングやアプリとの接続を可能にする機能などにより、これらのガジェットは非常に魅力的なものとなっています。

自動車用空気清浄機市場の課題は以下の通りです:

1.先進モードの高価格:一部の消費者は、高度な設備を備えたハイエンドの自動車用空気清浄機の価格を阻害要因と感じるかもしれないです。この価格設定の問題は、特定のセグメントにおける市場の成長を低下させ、値ごろ感に影響を与える可能性があります。

2.技術的複雑さとメンテナンス:高度な自動車用空気清浄機とその定期的な維持管理別、ユーザーの問題が生じる可能性があります。大量に受け入れられるためには、製品が扱いやすく、常時メンテナンスを必要としないことが必須です。

大気汚染の増加、技術の進歩、消費者の意識の向上、自動車技術の統合、規制当局の支援が自動車用空気清浄機市場を牽引しています。とはいえ、さらなる進歩の持続性を保証するためには、高価格、技術的な複雑さ、あるいは市場の飽和といった問題に対処する必要があります。

セグメント別自動車用空気清浄機

本調査では、世界の自動車用空気清浄機の技術別、車種別、販売チャネル別、地域別の予測を掲載しています。

自動車用空気清浄機市場の国別展望

自動車用空気清浄機市場は、空気の質改善とアップグレード技術の使用に対する消費者とメーカーの関心の高まりによって急速に変化しています。米国、中国、インド、ドイツ、日本における最新の動きは、自動車における大気汚染の解決に向けた明確な優先順位とイノベーションを示しています。

  • 米国:アメリカでは、車の空気清浄機に高度なHEPAフィルターやUV-Cライト技術が搭載されることが多くなっています。また、これらの機器はスマートフォンのアプリケーションに統合され、空気質の問題をリアルタイムで監視・制御できるようになっています。これにより、消費者の利便性と効率性が、汚染物質を取り除くための主な焦点となっています。
  • 中国:中国では、主に高効率微粒子(HEPA)フィルターとイオナイザーに集中した自動車用空気清浄機の重要な進歩が観察されています。技術に精通した購買層を引きつけるために、接続性を備えたスマートな機能を組み込むことが強く求められています。さらに、AQSに関する各国政府の厳しい規制は、自動車のVEQ基準の強化にもつながっています。
  • ドイツ:ドイツでは、自動車用エアフィルター市場に関しては、高性能ろ過システムと持続可能性が重視されています。革新的な技術には、環境に優しい素材やエネルギー効率の高い設計が含まれます。これに加えて、欧州の自動車排出ガスと大気質ガイドラインの厳格化が市場に影響を及ぼし、洗練された浄化ソリューションにつながっています。
  • インド:インドの公害問題により、自動車用空気清浄機の普及が進んでいます。小型車は、より小型で安価な自動車用空気清浄機への移行を促しています。メーカーは、高濃度アレルゲンや粒子状物質を除去するための費用と効果のバランスを取る必要があります。
  • 日本:日本は、リアルタイムモニタリングセンサーや自動調整機能といった先進技術を自動車用空気清浄機に組み込んでいます。利便性を高め、ユーザーフレンドリーな方法で空気品質を管理しやすくすることで、ユーザーの生活の質をいかに向上させることができるかを重視しています。また、車内のインテリアに調和するよう、コンパクトでスタイリッシュなデザインにする動向も出てきています。

よくある質問

Q.1自動車用空気清浄機の市場規模は?

A1.世界の自動車用空気清浄機市場は、2030年までに推定26億米ドルに達すると予想されています。

Q.2自動車用空気清浄機市場の成長予測は?

A2.世界の自動車用空気清浄機市場は、2024~2030年にかけてCAGR 11.2%で成長すると予想されています。

Q.3自動車用空気清浄機市場の成長に影響を与える主な促進要因は何ですか?

A3.この市場の主な促進要因は、新興国における自動車の販売台数の増加、従来の自動車用空気清浄機やイオナイザーへの新しい革新的技術の統合、従来の交通手段の有害な影響に対する意識の高まりです。

Q4.市場の主要セグメントは:

A4.自動車用空気清浄機市場の将来は、OEMとアフターマーケットにおける機会により有望です。

Q5.市場の主要企業は:

A5.自動車用空気清浄機の主要企業は以下の通りです:

  • Honeywell International
  • 3M
  • Panasonic Holdings
  • Eureka Forbes
  • DENSO Corporation
  • Sharp Electronics
  • Koninklijke Philips
  • Airbus Electronic Technology

Q6.今後、最大となる市場セグメントは:

A6.HEPAフィルターが手頃な価格、優れた品質、空気中の微粒子を除去する信頼性により、予測期間中HEPAが最大セグメントであり続けると予測しています。

Q7.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は:

A7.アジア太平洋は、自動車販売台数の増加、強固な製造基盤の存在、インドや中国などの国々での生産増加のための有利な政策の意味合いが強まっていることから、予測期間中最も成長率の高い地域であり続ける。

Q8.レポートのカスタマイズは可能か:

A8.はい、追加費用なしで10%のカスタマイズを提供します。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界の自動車用空気清浄機市場:市場力学

  • イントロダクション、背景、分類
  • サプライチェーン
  • 産業の促進要因と課題

第3章 市場動向と予測分析、2018~2030年

  • マクロ経済動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
  • 世界の自動車用空気清浄機市場の動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
  • 世界の自動車用空気清浄機市場:技術別
    • HEPA(高効率微粒子空気清浄機)
    • イオンフィルター
    • 活性炭
    • その他の技術
  • 世界の自動車用空気清浄機市場:車種別
    • 高級
    • エコノミカル
    • 中価格帯
  • 世界の自動車用空気清浄機市場:販売チャネル別
    • メーカー
    • アフターマーケット

第4章 市場動向と予測分析、地域別、2018~2030年

  • 世界の自動車用空気清浄機市場:地域別
  • 北米の自動車用空気清浄機市場
  • 欧州の自動車用空気清浄機市場
  • アジア太平洋の自動車用空気清浄機市場
  • その他の地域の自動車用空気清浄機市場

第5章 競合分析

  • 製品ポートフォリオ分析
  • 運用統合
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 成長機会と戦略分析

  • 成長機会分析
    • 技術別
    • 車種別
    • 販売チャネル別
    • 地域別
  • 世界の自動車用空気清浄機市場の新たな動向
  • 戦略分析
    • 新製品開発
    • 世界の自動車用空気清浄機市場の生産能力拡大
    • 世界の自動車用空気清浄機市場における合併、買収、合弁事業
    • 認証とライセンシング

第7章 主要企業の企業プロファイル

  • Honeywell International
  • 3M
  • Panasonic Holdings
  • Eureka Forbes
  • DENSO Corporation
  • Sharp Electronics
  • Koninklijke Philips
  • Airbus Electronic Technology
目次

Car Air Purifier Trends and Forecast

The future of the global car air purifier market looks promising with opportunities in the OEM and aftermarkets. The global car air purifier market is expected to reach an estimated $2.6 billion by 2030 with a CAGR of 11.2% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are growing sales of vehicles in emerging countries, integration of new innovative technologies to conventional car air purifiers as well as ionizers, and increasing awareness about the harmful effects of the traditional modes of transport.

Lucintel forecasts that HEPA will remain the largest segment over the forecast period due to its affordability, superior quality and reliability of HEPA filters in removing airborne particles.

Aftermarket will remain the fastest growing segment due to huge existence of distributors, retailers, and offline & online footprints across the globe.

APAC will remain the highest growing region over the forecast period due to rising sales of automobiles, presence of robust manufacturing base and increasing implication of favorable government policies to increase production in countries such as India and China.

Emerging Trends in the Car Air Purifier Market

The auto air purifier market is changing due to new trends that shape its development and growth which is explained by the technological improvements and customer preferences for car air quality solutions.

  • Interconnectedness with Smart Technology: Inclusion of smart technology into the design of car air purifiers such as mobile apps, voice control, etc. is an ongoing trend. This allows real-time monitoring and control of air quality by users hence making it more convenient and customizable in terms of air purification settings.
  • Advanced Filtration Technologies: Currently, there is a growing use of advanced filtration technologies such as high efficiency particulate air (HEPA) filters, activated carbon filters, ultraviolet germicidal irradiation (UVGI) lights among others. Through better removal of pollutants, allergens or bacteria etc., these technologies improve overall indoor air quality.
  • Compact and Stylish Designs: Compactness and aesthetics are some of the major factors being considered when designing car air purifiers by various manufacturers to blend easily with vehicle interiors while still ensuring their functionality.
  • Increased Focus on Health Benefits: The increased importance attached to health benefits associated with such products like eliminating allergens, toxins or bacteria from the vehicle has seen marketers emphasize on this aspect targeting health-conscious consumers.

Smart technology integration, advanced filtration, stylish designs, health benefits focus, and energy efficiency among other emerging trends are changing the landscape of the car air purifier market. These changes promote innovation in order to make air purifiers more attractive to customers as their demands keep on changing.

Recent Developments in the Car Air Purifier Market

Advances in auto air purifier technology and changing buyer preferences are the basis of recent changes in this market. They restructure the industry by improving air cleaning technologies and catering to different needs in the automotive field.

  • HEPA Filters and UV-C Technology Introduction: The new car purifiers have incorporated HEPA filters while exploiting ultraviolet light. Airborne particulate matter is captured by such a filter, whereas UV-C light helps kill bacteria and viruses making it a suitable solution for cars' air purification.
  • Smart Features and Connectivity: Many car air purifiers now come with features like real-time monitoring of air quality through an app and voice control. These improvements guarantee greater convenience as well as user experience because they provide users with more options to personalize their units.
  • Smaller Models Preferred: Producers are now designing more compact, lightweight, portable car air purifiers that can be set up on vehicles of all sizes. This trend caters for those who want efficient products but value space.
  • Economical Choices for Budget-Conscious Consumers: More inexpensive car air purifiers that have reliable filtration capabilities are becoming available in the market. Such alternatives consider people's budget constraints thereby providing good value for money when addressing issues related to air pollution.

These are driving forces in the car air purifier markets that include advanced technologies, smart features, compact designs, low prices and integration with car system. Therefore, these new ideas are influencing improvements in the quality of atmosphere and addressing many needs of consumers within automotive industry.

Strategic Growth Opportunities for Car Air Purifier Market

Different applications have several strategic growth opportunities for the car air purifier market. Such chances, when exploited can promote expansion of market and satisfy constantly changing needs for better automotive air.

  • Luxury Vehicles: The luxury vehicle segment is trending toward more luxurious auto filters, which have cutting-edge filtration systems and high-quality designs. This area benefits from individuals who require improved health and comfort features in their luxurious automobiles.
  • Mass Market Vehicles: Car air purifiers that are affordable and efficient are becoming popular among mass-market vehicles. In this case, the growth opportunity mainly focuses on cost-effective ways that give quality improvement of air to almost all types of cars.
  • Fleet Management: Fleet operators are increasingly incorporating car air purifiers to ensure good air quality throughout their fleets of vehicles. Consequently, many commercial fleet operators, ride-hail services as well as delivery trucks will be interested in improving the air condition inside their vehicles so as to enhance their driver's comfortability.
  • Aftermarket Solutions: With time the aftermarket segment is growing because customers want to change or update existing installations for air purifications. These include various automobiles where customization and better performance beyond what has been provided by factory installation can be achieved through an after-market system for vehicle air purification.

This highlights the wide-ranging applications and possibilities for market enlargement, such as luxury cars, mass market offerings, fleet management services, post-production solutions, and electric vehicles, which define possible strategic growth avenues in car air purifier industry. Such chances are what is causing invention to occur as well as meeting consumer and business demand in various ways.

Car Air Purifier Market Driver and Challenges

This market is influenced by various drivers and challenges and obstacles that influence growth in the car air purifier market. Such factors include technological developments, economic conditions, and regulatory considerations.

The factors responsible for driving the car air purifier market include:

1. Skyrocketing Air Pollutants: The need for car air purifiers arises due to increasing levels of air pollution. Customers are searching ways of improving their vehicles' in-car atmospheres as well as protecting themselves from pollutants' allergies.

2. Advance in Technology: Car air purifiers become more efficient thanks to the new filtration technologies like HEPA filters among others. This has helped attract customers who desire high-performing air purification systems.

3. Emerging Consumer Consciousness: A general increase in knowledge regarding the effects of poor quality indoor air has led to a rise in demand for car air purifiers. The rise of proactive consumers seeking products that enhance indoor environments and health status.

4. Car Technological Developments: Market expansion has been achieved due to integration of advanced vehicle system with smart technology in this case car air purifiers. Some features like those allowing real-time monitoring or connection with apps have made these gadgets very appealing.

Challenges in the car air purifier market are:

1. High cost of Advanced Mode: Some consumers may find the price of high-end automobile air purifiers equipped with advanced facilities to be inhibitive. This pricing issue can reduce market growth in certain segments and affect affordability.

2. Technical Complexity and Maintenance: User problems may arise from sophisticated automotive air purifiers and their periodic upkeep. For mass acceptance, it is a must that products are easy to handle and do not require constant maintenance.

Rising air pollution, technological advancements, increased consumer awareness, vehicle technology integration and regulatory support are driving the car air purifier market. Nevertheless, issues like expensive prices, technical complexities or even market saturations should be dealt with in order to guarantee further progressiveness sustainability.

List of Car Air Purifier Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies car air purifier companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the car air purifier companies profiled in this report include-

  • Honeywell International
  • 3M
  • Panasonic Holdings
  • Eureka Forbes
  • Denso Corporation
  • Sharp Electronics
  • Koninklijke Philips
  • Airbus Electronic Technology

Car Air Purifier by Segment

The study includes a forecast for the global car air purifier by technology, vehicle type, sales channel, and region

Car Air Purifier Market by Technology [Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • HEPA
  • Ionic Filters
  • Activated Carbon
  • Other Technologies

Car Air Purifier Market by Vehicle Type [Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Luxury
  • Economical
  • Medium-Priced

Car Air Purifier Market by Sales Channel [Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • OEM
  • Aftermarket

Car Air Purifier Market by Region [Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • The Rest of the World

Country Wise Outlook for the Car Air Purifier Market

Market for car air purifiers is changing fast with increased attention from consumers and manufacturers on air quality improvement and the use of upgraded technologies. The latest occurrences in the US, China, India, Germany and Japan indicate distinct priorities and innovations aimed at solving air pollution in cars.

  • United States: Car air purifiers are now integrating advanced HEPA filters as well as UV-C light technology more often in America. These devices are also being integrated into smartphone applications allowing for real-time monitoring and control of air-quality issues. This has made consumer convenience and efficiency the main focus to get rid of contaminants.
  • China: In China, important advancements in car air purifiers have been observed that concentrate mainly on high-efficiency particulate (HEPA) filters and ionizers. There has been an urge to incorporate smart features with connectivity so that it can attract tech-savvy buyers. Furthermore, strict regulations by governments regarding AQS have also led to tighter VEQ standards for automobiles.
  • Germany: In Germany, focus is on high-performance filtration systems and sustainability when it comes to auto-air-filter market. Innovations include environmentally friendly materials as well as energy efficient designs. Besides this, stricter European vehicle emissions as well as air quality guidelines have affected the market leading to sophisticated purification solutions.
  • India: The pollution problem in India has made the use of car air purifiers more popular. Smaller cars are encouraging a shift to smaller and cheaper car air purifiers. The manufacturers have to balance between the expenses and effectiveness of filtering high allergens as well as particulate matter.
  • Japan: Japan is integrating advanced technology such as real-time monitoring sensors and automatic adjustment facilities into car air purifiers. It emphasizes on how it can improve the quality of life for its users by increasing convenience and making it easier to manage air quality in a user-friendly manner. There's also an emerging trend towards making these devices compact and stylish so that they blend perfectly well with vehicle interiors.

Features of the Global Car Air Purifier Market

Market Size Estimates: Car air purifier market size estimation in terms of value ($B).

Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.

Segmentation Analysis: Car air purifier market size by various segments, such as by technology, vehicle type, sales channel, and region in terms of value ($B).

Regional Analysis: Car air purifier market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.

Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different technologies, vehicle types, sales channels, and regions for the car air purifier market.

Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the car air purifier market.

Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.

If you are looking to expand your business in this market or adjacent markets, then contact us. We have done hundreds of strategic consulting projects in market entry, opportunity screening, due diligence, supply chain analysis, M & A, and more.

FAQ

Q.1 What is the car air purifier market size?

Answer: The global car air purifier market is expected to reach an estimated $2.6 billion by 2030.

Q.2 What is the growth forecast for car air purifier market?

Answer: The global car air purifier market is expected to grow with a CAGR of 11.2% from 2024 to 2030.

Q.3 What are the major drivers influencing the growth of the car air purifier market?

Answer: The major drivers for this market are growing sales of vehicles in emerging countries, integration of new innovative technologies to conventional car air purifiers as well as ionizers, and increasing awareness about the harmful effects of the traditional modes of transport .

Q4. What are the major segments for car air purifier market?

Answer: The future of the car air purifier market looks promising with opportunities in the OEM and aftermarkets.

Q5. Who are the key car air purifier market companies?

Answer: Some of the key car air purifier companies are as follows:

  • Honeywell International
  • 3M
  • Panasonic Holdings
  • Eureka Forbes
  • DENSO Corporation
  • Sharp Electronics
  • Koninklijke Philips
  • Airbus Electronic Technology

Q6. Which car air purifier market segment will be the largest in future?

Answer: Lucintel forecasts that HEPA will remain the largest segment over the forecast period due to its affordability, superior quality and reliability of HEPA filters in removing airborne particles.

Q7. In car air purifier market, which region is expected to be the largest in next 5 years?

Answer: APAC will remain the highest growing region over the forecast period due to rising sales of automobiles, presence of robust manufacturing base and increasing implication of favorable government policies to increase production in countries such as India and China.

Q.8 Do we receive customization in this report?

Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

  • Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the car air purifier market by technology (HEPA, ionic filters, activated carbon, and other technologies), vehicle type (luxury, economical, and medium-priced), sales channel (OEM and aftermarket), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
  • Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
  • Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
  • Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
  • Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
  • Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
  • Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
  • Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
  • Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
  • Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
  • Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?
  • Market Report

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Car Air Purifier Market : Market Dynamics

  • 2.1: Introduction, Background, and Classifications
  • 2.2: Supply Chain
  • 2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030

  • 3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.2. Global Car Air Purifier Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.3: Global Car Air Purifier Market by Technology
    • 3.3.1: HEPA (High Efficiency Particulate Air)
    • 3.3.2: Ionic Filters
    • 3.3.3: Activated Carbon
    • 3.3.4: Other Technologies
  • 3.4: Global Car Air Purifier Market by Vehicle Type
    • 3.4.1: Luxury
    • 3.4.2: Economical
    • 3.4.3: Medium-Priced
  • 3.5: Global Car Air Purifier Market by Sales Channel
    • 3.5.1: OEM
    • 3.5.2: Aftermarket

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030

  • 4.1: Global Car Air Purifier Market by Region
  • 4.2: North American Car Air Purifier Market
    • 4.2.1: North American Car Air Purifier Market by Technology: HEPA, Ionic Filters, Activated Carbon, and Other Technologies
    • 4.2.2: North American Car Air Purifier Market by Sales Channel: OEM and Aftermarket
  • 4.3: European Car Air Purifier Market
    • 4.3.1: European Car Air Purifier Market by Technology: HEPA, Ionic Filters, Activated Carbon, and Other Technologies
    • 4.3.2: European Car Air Purifier Market by Sales Channel: OEM and Aftermarket
  • 4.4: APAC Car Air Purifier Market
    • 4.4.1: APAC Car Air Purifier Market by Technology: HEPA, Ionic Filters, Activated Carbon, and Other Technologies
    • 4.4.2: APAC Car Air Purifier Market by Sales Channel: OEM and Aftermarket
  • 4.5: ROW Car Air Purifier Market
    • 4.5.1: ROW Car Air Purifier Market by Technology: HEPA, Ionic Filters, Activated Carbon, and Other Technologies
    • 4.5.2: ROW Car Air Purifier Market by Sales Channel: OEM and Aftermarket

5. Competitor Analysis

  • 5.1: Product Portfolio Analysis
  • 5.2: Operational Integration
  • 5.3: Porter's Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis

  • 6.1: Growth Opportunity Analysis
    • 6.1.1: Growth Opportunities for the Global Car Air Purifier Market by Technology
    • 6.1.2: Growth Opportunities for the Global Car Air Purifier Market by Vehicle Type
    • 6.1.3: Growth Opportunities for the Global Car Air Purifier Market by Sales Channel
    • 6.1.4: Growth Opportunities for the Global Car Air Purifier Market Region
  • 6.2: Emerging Trends in the Global Car Air Purifier Market
  • 6.3: Strategic Analysis
    • 6.3.1: New Product Development
    • 6.3.2: Capacity Expansion of the Global Car Air Purifier Market
    • 6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Car Air Purifier Market
    • 6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players

  • 7.1: Honeywell International
  • 7.2: 3M
  • 7.3: Panasonic Holdings
  • 7.4: Eureka Forbes
  • 7.5: DENSO Corporation
  • 7.6: Sharp Electronics
  • 7.7: Koninklijke Philips
  • 7.8: Airbus Electronic Technology