デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1775587

モノクローナル抗体市場:2025年から2030年までの予測

Monoclonal Antibodies Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 142 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.26円
モノクローナル抗体市場:2025年から2030年までの予測
出版日: 2025年07月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

モノクローナル抗体市場は、2025年の2,014億2,900万米ドルから2030年には3,407億米ドルに成長し、CAGRは11.08%と予測されています。

免疫系は感染症に応答して自然に抗体を産生します。モノクローナル抗体は、がんや感染症などの侵入者に対する身体の自然な免疫系反応を増強するように設計された分子です。モノクローナル抗体は実験室で開発されるため、人工医薬品に分類されます。モノクローナル抗体は、感染プロセスの本質的な部分を特異的に標的とするように作られているため、他のタイプの感染症治療よりも優れています。白血球を特定のウイルスタンパク質にさらすことによって作られます。その後、そのウイルスを標的とする抗体を大量生産するためにクローン化されます。モノクローナル抗体は、エボラ出血熱や狂犬病など、いくつかのウイルス感染症を治療するために開発されました。モノクローナル抗体は、エボラ出血熱や狂犬病などいくつかのウイルス感染症の治療薬として開発され、COVID-19のパンデミックの際には、臨床試験により重症度の軽減に有効であることが証明されたため、広く使用されました。

モノクローナル抗体市場成長の促進要因:

  • モノクローナル抗体に対する需要の増加

世界保健機関(WHO)によると、2020年には世界中で約1,000万人ががんが原因で死亡するとされています。がん治療にはモノクローナル抗体が大いに役立つため、手頃な価格のがん治療薬へのニーズが高まっています。さらに、COVID-19のパンデミックの間、新しい薬物療法を開発するために多くのモノクローナル抗体の臨床試験が行われ、COVID-19治療における緊急使用のために幅広い製品承認がなされました。

モノクローナル抗体医薬品の需要が高まる中、市場開拓にも注力しています。これは、複雑で重篤な疾患に対して特異性の高い治療を提供するための措置です。さらに、モノクローナル抗体市場の成長ポテンシャルを刺激すると思われます。

モノクローナル抗体市場の地理的展望:

  • 北米は予測期間中に大きな市場シェアを占めると予想される

北米諸国はヘルスケアインフラが発達しています。しかし、この地域ではアルコールの多量摂取やジャンクフード/ファーストフード文化が肥満を招き、国民ががんに感染するリスクが高くなっています。

さらに、がん患者の治療に役立つ新しいワクチン/医薬品の開発も進んでいます。Amneal Pharmaceuticals社は、米国でベバシズマブ・マリー(Alymsys)を発売すると発表しました。この薬剤はベバシズマブ(アバスチン、ジェネンテック社)のバイオシミラーです。ベバシズマブ・マリーはmAbxience社が開発しました。転移性大腸がん、非扁平上皮非小細胞肺がんの一次治療、持続性・再発性・転移性子宮頸がん、上皮性卵巣がん・卵管がん・原発性腹膜がんの治療に有用です。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 市場セグメンテーション

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 業界内の競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 モノクローナル抗体市場、適応症別、2020~2030年

  • イントロダクション
  • 炎症性疾患
  • がん
  • 微生物性疾患
  • その他

第6章 モノクローナル抗体市場、供給源別、2020~2030年

  • イントロダクション
  • ヒト化
  • ヒト
  • キメラ
  • マウス

第7章 モノクローナル抗体市場、用途別、2020~2030年

  • イントロダクション
  • 診断
  • 治療
  • その他

第8章 モノクローナル抗体市場、エンドユーザー別、2020~2030年

  • イントロダクション
  • 病院とクリニック
  • 研究室

第9章 モノクローナル抗体市場、地域別、2020~2030年

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • タイ
    • 台湾
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第11章 企業プロファイル

  • Eli Lilly and Company
  • AbbVie, Inc.
  • Novartis AG
  • Bristol Myers Squibb
  • F.Hoffmann-La Roche Ltd.
  • Johnson & Johnson Services, Inc.
  • Amgen Inc.
  • Merck & Co. Inc.
  • AstraZeneca PLC
目次
Product Code: KSI061610595

The Monoclonal Antibodies Market is expected to grow from US$201.429 billion in 2025 to US$340.700 billion in 2030, at a CAGR of 11.08%.

The immune system naturally produces antibodies in response to an infection. A monoclonal antibody is a molecule designed to enhance the body's natural immune system response against an invader, such as cancer or an infection. It is developed in a laboratory and hence comes under man-made drugs. Monoclonal antibodies are created to specifically target an essential part of the infectious process, and therefore, they have an advantage over other types of treatment for infections. It is created by exposing a white blood cell to a particular viral protein. It is then cloned to mass-produce antibodies, which target that virus. The monoclonal antibodies are developed to treat several viral infections, such as Ebola and rabies. They were widely used during the COVID-19 pandemic, as the clinical trials proved that the antibodies are effective in reducing the severity.

Monoclonal Antibodies Market Growth Drivers:

  • Increased demand for monoclonal antibodies

According to the World Health Organization, around 10 million people died due to cancer worldwide in 2020. For cancer treatment, monoclonal antibodies are significantly helpful, therefore, there is an increasing need for affordable cancer therapies. Moreover, during the COVID-19 pandemic, many monoclonal antibodies' clinical trials took place in order to develop novel drug therapy, as well as a wide range of product approvals were made for emergency use in COVID-19 treatment.

With its growing demand, the market players have a strong focus on the development as well as the discovery of monoclonal antibody therapeutics. The step has been taken to offer highly specific treatment for complex and severe diseases. Furthermore, it will stimulate the monoclonal antibodies market growth potential.

Monoclonal Antibodies Market Geographical Outlook:

  • North America is expected to hold a significant market share during the anticipated period

North American countries have a well-developed healthcare infrastructure. However, the high intake of alcohol and junk/fast food culture in this region is leading to obesity and putting the population at a high risk of being infected with cancer.

Furthermore, new vaccines/drugs are being developed to help in the treatment of cancer patients. Amneal Pharmaceuticals announced the launch of bevacizumab-maly (Alymsys) in the United States. The drug is a biosimilar reference of bevacizumab (Avastin, Genentech). Bevacizumab-maly is developed by mAbxience. The drug will be useful in the treatment of metastatic colorectal cancer, first-line non-squamous non-small cell lung cancer, persistent, recurrent, or metastatic cervical cancer, and epithelial ovarian, fallopian tube, or primary peritoneal cancer.

Monoclonal Antibodies Market Segmentation:

By Indication

  • Inflammatory Disease
  • Cancer
  • Microbial Disease
  • Others

By Source

  • Humanized
  • Human
  • Chimeric
  • Murine

By Application

  • Diagnostic
  • Therapeutic
  • Others

By End-User

  • Hospitals & Clinics
  • Research Laboratories

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Market Segmentation

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. MONOCLONAL ANTIBODIES MARKET, BY INDICATION (2020-2030)

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Inflammatory Disease
  • 5.3. Cancer
  • 5.4. Microbial Disease
  • 5.5. Others

6. MONOCLONAL ANTIBODIES MARKET, BY SOURCE (2020-2030)

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Humanized
  • 6.3. Human
  • 6.4. Chimeric
  • 6.5. Murine

7. MONOCLONAL ANTIBODIES MARKET, BY APPLICATION (2020-2030)

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Diagnostic
  • 7.3. Therapeutic
  • 7.4. Others

8. MONOCLONAL ANTIBODIES MARKET, BY END-USER (2020-2030)

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Hospitals & Clinic
  • 8.3. Research Laboratories

9. MONOCLONAL ANTIBODIES MARKET, BY GEOGRAPHY (2020-2030)

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Germany
    • 9.4.2. France
    • 9.4.3. United Kingdom
    • 9.4.4. Spain
    • 9.4.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. Japan
    • 9.6.3. South Korea
    • 9.6.4. India
    • 9.6.5. Thailand
    • 9.6.6. Taiwan
    • 9.6.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Vendor Competitiveness Matrix

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Eli Lilly and Company
  • 11.2. AbbVie, Inc.
  • 11.3. Novartis AG
  • 11.4. Bristol Myers Squibb
  • 11.5. F.Hoffmann-La Roche Ltd.
  • 11.6. Johnson & Johnson Services, Inc.
  • 11.7. Amgen Inc.
  • 11.8. Merck & Co. Inc.
  • 11.9. AstraZeneca PLC