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市場調査レポート
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1775575

Hi-Fiシステム市場 - 2025年から2030年までの予測

Hi-Fi System Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 144 Pages
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Hi-Fiシステム市場 - 2025年から2030年までの予測
出版日: 2025年07月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
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概要

Hi-Fiシステム市場は、2025年の164億1,600万米ドルから2030年には207億1,900万米ドルに成長し、CAGRは4.77%と予測されています。

ハイファイ(一般にHi-FiまたはHiFiと略される)とは、オーディオ・レンダリングの高品質を指します。ハイファイ機器は通常、可聴ノイズや歪みが極めて少ないか、まったくなく、明瞭度が高く、心地よい音のオーディオを生み出します。Fi・オーディオ・システムは、ユーザーに高品質のオーディオ体験を提供するために、自動車分野で広く使用されています。

Hi-Fiシステムの市場動向:

Hi-Fiシステムの世界市場は、主に自動車産業での採用拡大により、大幅な成長が見込まれています。また、スマートホームデバイスの普及がHi-Fiシステムの需要を高め、市場規模の拡大につながっています。アジア太平洋地域は、自動車分野の急速な市場開拓により、最大の市場シェアを有すると報告されています。また、アジア太平洋地域はこの分野で最も高い成長率を示しており、予測期間中も市場をリードし続けると予想されています。

Hi-Fiシステム市場成長要因:

  • スマートホーム技術の開発

Hi-Fiシステムは、より明瞭で歪みの少ない、より良い音質のオーディオを提供するため、従来のオーディオシステムよりも優れた代替品として機能します。スマートホーム技術が急速に開発され、Hi-Fiシステム市場の需要が急増しています。

ソノスは最近、Matter規格を策定したConnectivity Standards Allianceに参加することを発表しました。Matter規格は、スマートホームデバイスに統一プラットフォームを提供し、他のスマートホームデバイスを連携させることを目的としています。このアライアンスには他に、グーグル、アップル、イケア、サムスン、アマゾン、オッポが加盟しています。

ソニーは以前、新しい360 Reality Audioワイヤレス・スピーカーとビデオ・ストリーミング・サービスを発表しました。このスピーカーは、ユーザーに没入型のオーディオ体験を提供し、360度のサラウンド・サウンド効果を生み出すように設計されています。このスピーカーは、ハイレゾオーディオの認定を受けており、音声コマンドを拾うこともできるため、スマートホーム体験を向上させることができます。

スマートホーム技術は、人々の間で新たな市場動向となっています。スマートホーム技術の開発とHi-Fiオーディオシステムの進歩により、Hi-Fiシステム市場は拡大すると予想されます。

  • 自動車開発の増加

自動車業界では、オーディオやインフォテインメント・システムの分野で数多くの進歩が見られます。Hi-Fiシステム市場は、このような理由から急速な発展と需要の急増が報告されています。

米国のオーディオ機器メーカーであるドルビーは最近、世界の自動車部品メーカーであるシネモとの提携を発表しました。ドルビーは、世界トップクラスのDolby Atmos没入型オーディオ・インターフェースを自動車業界で実現し、自動車ドライバーに最高のオーディオ出力を体験してもらうことを目指しています。Cinemoは、高級車のインフォテインメント・システムやディスプレイも提供しており、今回の提携により、車内で最高の音楽体験を提供したい考えです。

ハーマンカードンは、自動車分野で没入型オーディオ体験を提供するための新しいLive Interactive Virtual Experience(L.I.V.E)プラットフォームのコンセプトを発表しました。ハーマンは、5G技術を使用して、自動車、携帯電話、スマートデバイスでライブ演奏をストリーミングすると述べました。ユーザーは曲のリクエストや投票という形でアーティストと交流することもできます。さらにハーマンは、すべての人に個別のオーディオ体験を提供する新しいJBLスピーカー搭載ヘッドレストも公開しました。

Hi-Fiシステム市場抑制要因:

  • エネルギー消費

電力需要は世界的に絶えず増加しており、各国はこのエネルギー需要に対応することが難しくなっています。スタンバイ・デバイスのエネルギー消費は、世界中の政府にとって大きな懸念となっています。欧州委員会によると、欧州市民は、テレビ、DVD、Hi-Fiシステム、モデムなどの機器の待機電力消費に150億ユーロ(158億1,000万米ドル)近くを支払っています。Hi-Fiシステムは、年間約26kWhの待機電力を消費することが知られています。この待機時消費量の増加に伴い、エネルギー会社は需要に追いつくことが難しくなっています。このようなエネルギー消費の増加と電気料金の上昇により、Hi-Fiシステム市場は需要の減少に直面する可能性があります。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的提言

第4章 技術展望

第5章 Hi-Fiシステム市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • スピーカーとサウンドバー
  • ブルーレイプレーヤー
  • ネットワークメディアプレーヤー
  • DVDプレーヤー
  • その他

第6章 Hi-Fiシステム市場:接続性別

  • イントロダクション
  • ワイヤー
  • 無線
    • Bluetooth
    • Wi-Fi
    • その他

第7章 Hi-Fiシステム市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 Hi-Fiシステム市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 住宅
  • 商業
  • 産業

第9章 Hi-Fiシステム市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Bose Corporation
  • Panasonic Corporation
  • Yamaha Corporation
  • Sony Corporation
  • Koninklijke Phillips N.V.
  • Bowers and Wilkins(Masimo Corporation)
  • Samsung Corporation
  • Chord Electronics
  • LG Electronics

第12章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061610269

The Hi-Fi System Market is expected to grow from US$16.416 billion in 2025 to US$20.719 billion in 2030, at a CAGR of 4.77%.

High fidelity (commonly abbreviated as Hi-Fi or HiFi) refers to the high quality of audio rendering. High-fidelity equipment usually has very minimal or no audible noise or distortion, producing high clarity and pleasant-sounding audio. Hi-fi audio systems are extensively used in the automotive sector to provide a high-quality audio experience for the user.

Hi-Fi System Market Trends:

The global Hi-Fi system market is expected to grow substantially, mainly due to its increasing adoption in the automotive industry. The prevalence of smart home devices has also increased the demand for Hi-Fi systems, leading to an increase in the market size. The Asia Pacific region has been reported to have the largest market share, due to the rapid developments in the automotive sector. The Asia Pacific region has also noticed the highest growth rate in the sector and is expected to continue leading the market in the forecasted period.

Hi-Fi System Market Growth Factors:

  • Developments in smart home technology

Hi-Fi systems act as a better alternative to traditional audio systems since they provide better-sounding audio with enhanced clarity and minimal distortion. Smart home technology has reported rapid developments in the sector, which have led to a surge in the demand for the Hi-Fi system market.

Sonos recently announced that it is joining the Connectivity Standards Alliance, which created the Matter standard. The Matter standard is designed to provide a unified platform for smart home devices, which allows other smart home devices to work together. Other members of this alliance include Google, Apple, Ikea, Samsung, Amazon, and Oppo.

Sony previously launched its new 360 Reality Audio wireless speakers and video streaming service. The speakers are designed to provide an immersive audio experience for the user, creating a 360-degree surround sound effect. The speakers are certified for Hi-Res audio and can also pick up voice commands, enhancing the smart home experience.

Smart home technology has been a new market trend among people. With the developments in smart home technology and the advancements in hi-fi audio systems, the hi-fi system market is expected to rise.

  • Increasing Automotive Developments

The automotive industry has seen numerous advancements in the field of audio and infotainment systems. The Hi-Fi systems market has reported rapid development and a surge in demand owing to this reason.

Dolby, an American audio devices manufacturer, recently announced its partnership with Cinemo, a global automotive parts manufacturer. Dolby aims to achieve its world-class Dolby Atmos immersive audio interface in the automotive industry, to ensure that car drivers experience the best audio output. Cinemo has also provided infotainment systems and displays in higher-end luxury cars and hopes to provide the best music experience in vehicles with this partnership.

Harman Kardon released a concept of its new Live Interactive Virtual Experience (L.I.V.E) platform to deliver an immersive audio experience in the automotive sector. Harman said that it would use 5G technologies to stream live performances in cars, mobile phones, and smart devices. The users would also be able to interact with the artists in the form of song requests or voting. Additionally, Harman also revealed its new JBL speaker-mounted headrests to provide individual audio experiences for everyone.

Hi-Fi System Market Restraints:

  • Energy Consumption

Electricity has been facing a constant global demand, and countries have been finding it difficult to keep up with this energy demand. The energy consumption for standby devices has been a major concern for governments worldwide. According to the European Commission, European citizens pay almost EU€ 15 billion (US$ 15.81 billion) for standby electricity consumption of devices such as TVs, DVDs, Hi-Fi systems, modems, etc. Hi-Fi systems have been known to consume about 26 kWh on standby annually. With this increasing standby consumption, it becomes difficult for energy companies to keep up with the demand. With this increasing energy consumption and the increasing electricity prices, the Hi-Fi system market may face a decrease in demand.

Hi-Fi System Companies:

  • Bose Corporation
  • Panasonic Corporation
  • Yamaha Corporation
  • Sony Corporation
  • Koninklijke Phillips N.V.
  • Bowers and Wilkins (Masimo Corporation)
  • Samsung Corporation
  • Chord Electronics
  • LG Electronics

Hi-Fi System Market Segmentation

By Product Type

  • Speakers & Soundbars
  • Blu-Ray Players
  • Network Media Players
  • DVD Players
  • Others

By Connectivity

  • Wired
  • Wireless
  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By End-User

  • Residential
  • Commercial

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. HI-FI SYSTEM MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Speakers & Soundbars
  • 5.3. Blu-Ray Players
  • 5.4. Network Media Players
  • 5.5. DVD Players
  • 5.6. Others

6. HI-FI SYSTEM MARKET BY CONNECTIVITY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Wires
  • 6.3. Wireless
    • 6.3.1. Bluetooth
    • 6.3.2. Wi-Fi
    • 6.3.3. Others

7. HI-FI SYSTEM MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. HI-FI SYSTEM MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Residential
  • 8.3. Commercial
  • 8.4. Industrial

9. HI-FI SYSTEM MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Germany
    • 9.4.2. France
    • 9.4.3. United Kingdom
    • 9.4.4. Spain
    • 9.4.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Indonesia
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Bose Corporation
  • 11.2. Panasonic Corporation
  • 11.3. Yamaha Corporation
  • 11.4. Sony Corporation
  • 11.5. Koninklijke Phillips N.V.
  • 11.6. Bowers and Wilkins (Masimo Corporation)
  • 11.7. Samsung Corporation
  • 11.8. Chord Electronics
  • 11.9. LG Electronics

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key Benefits for the Stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations