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市場調査レポート
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1742701

肉由来のパラタント市場:2025年~2030年の予測

Meat Based Palatant Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 144 Pages
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即日から翌営業日
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肉由来のパラタント市場:2025年~2030年の予測
出版日: 2025年05月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

肉由来のパラタント市場は、2025年の2億9,861万3,000米ドルから2030年には3億6,272万4,000米ドルに成長し、CAGRは3.97%と予測されています。

パラタントは、栄養バランスを保ちながらペットフード、おやつ、サプリメントの味を向上させるために設計された特殊成分です。嗜好性とペットは、動物の通常の食事と相容れない可能性のある栄養製品の消費を促すように設計されています。米国ペット用品協会は最新の「COVID-19パルス調査」で、米国の1,138万世帯がパンデミックの間に新しいペットを飼い始めたと報告しています。また、ペットの飼い主の4人に3人が、COVID-19の期間中にペットと過ごした後はストレスが減り、幸福感が増すと答えており、人間と動物の絆は依然として強いです。米国におけるペットフードのオンライン小売販売は77%増加しました。米国ペット用品協会の推定によると、アメリカ人はフード、ペット用アクセサリー、獣医療を含むペットに990億米ドルを費やすと予想されています。製造技術における最近の動向は、大手企業によるものです。例えば、AFB InternationalのETT(電子舌技術)は、ペットフードの匂いや味の分析に役立ちました。ペットフードメーカーは、非遺伝子組み換え、グルテンフリー、低分子のペットフード製品を開発したほか、2019年にはペットフード包装用の高バリアフィルムも開発し、これらすべてが2019年の肉由来のパラタント市場の成長に寄与しています。

アレルギーのため、多くの非伝統的な肉源が人気となっています。ドライフードは、脂肪を添加し「より肉らしい」味を与えることで嗜好性を高めています。しかし、ウェットフードやローフードには自然な香りがあります。世界中のペットオーナーが健康的でおいしいフードを求めており、これが世界のパラタント市場を牽引する大きな要因となっています。栄養素が豊富なフレーバーは、皮膚アレルギーや感染症を減らし、ペットの寿命を延ばす効果もあります。さらに、品種別製品、年齢・サイズ別容器、魅力的なパッケージの成長も、新たな顧客を惹きつけると思われます。

  • 成長要因

ペット飼育率の上昇

ペットを飼う傾向のある若者の増加は、ペットフード市場の成長を緩和すると予想されます。肉由来のパラタントの市場成長は、人口の間で健康的なペットフードへの需要が高まっていることに影響されると予測されます。米国ペット用品協会(APPA)によると、2020年には米国でのペット飼育率は67%から70%に上昇しました。COVID-19パンデミックの間、ペットはアメリカ人を慰める中心的な役割を果たしてきました。2020年に実施されたペットの飼い主を対象とした調査によると、35%が前年よりも前の12ヶ月の方がペットのために出費が多かったと回答しています。この調査によると、Z世代とミレニアル世代のペット所有者の49%から50%が、ペットのためにより多くのお金を費やしました。ミレニアル世代は米国のペット所有者全体の32%を占めています。さらに、ペットの所有はペット用品の売上増加につながっています。例えば、PetCoは"WOOF"というティッカーでNasdaqに再上場すると発表しました。2020年の売上高は40億米ドル近くに達し、前年から10%近く増加しました。国民の間でペットの飼育が盛んなため、北米は愛情、交友関係、ストレス解消を理由に、肉由来のパラタント市場を独占しています。さらに、ペットの持久力と健康の向上が、予測期間中の肉由来のパラタント市場の開拓を後押しします。

ペットの健康と栄養ニーズの認識

多くの企業では、消費者の要望に応えてカスタマイズされたパラタントを製造しています。現在のパラタント市場の状況において、新製品の発売を計画している市場関係者も少なくないです。例えばKemin Nutrisuranceは、2019年6月にPALTEVA Natural Palatantsと呼ばれるパラタントの新ラインを発売しましたが、これは自然な風味で安全な肉由来のパラタントに対する市場の高まる需要を満たすことを目的としています。現在、各動物のサプリメントニーズに応じてさまざまな製品を提供するプレーヤーが数多く存在します。動物によって異なる細菌レベルや風味を含むペットフードが必要とされます。現在、猫、犬、鳥など特定の動物種に適した特定の栄養製品を発売するメーカーが増え、消費者の購買意欲は高まっています。Bond Pet FoodsとBecause Animalsは、今後数年以内に細胞培養肉ペットフードの製造・販売を計画しています。培養肉は理論上、環境に良い影響を与えます。米国だけでも、1億6,300万頭の犬と猫が肉を食べています(出典:newsroom.ucla.edu)。

  • 抑制要因

植物性パラタント

動物性パラタントの安全性への懸念から、近年キャットフードやドッグフードに植物性パラタントを使用するケースが増えています。さまざまな理由から、多くの大手企業が植物性パラタントの生産に移行しています。肉由来の製品の輸入には厳しい国際規制があるため、肉由来のパラタントは衛生上の問題からパラタントのグローバルサプライチェーンを混乱させる可能性もあります。さらに、植物由来のパラタントは国境を越えるハードルが低いため、複数の企業が製品の幅を広げようとしています。2021年10月、ペットフード業界に原材料を供給するKerry Inc.,は、ペットと飼い主の両方のニーズを満たすように設計された新しい植物性パラタント剤「ピュアパル」を発表しました。米国北東部では、Bramble Petsが2021年7月に植物由来の消費者直販の新鮮なドッグフードを発売しました。ドッグフードの新しい2つのレシピは、獣医師免許を持つ栄養士が開発したもので、エンドウ豆タンパク質のほか、ニンジン、リンゴ、ブルーベリー、サツマイモなど栄養豊富な原材料を使用しています。

  • 競合考察:

肉由来のパラタント市場は適度に統合されており、複数の主要企業が技術革新、品質、世界供給能力を牽引しています。この市場の主要企業には、Kemin Industries Inc.、AFB International、Trilogy Essential Ingredients Inc.、Ohly GmbH(ABF Ingredients)、Innov Ad NV/SA、Essentia Protein Solutions、Archer Daniels Midland Company(ADM)、BHJ A/S、Kerry Group PLC、Symrise AG(Diana Pet Food)、Zoetis Inc.、Sensient Technologies Corporationなどがあります。

肉由来のパラタントの市場セグメンテーション

ソース別

  • 鶏肉由来のパラタント
  • 牛肉由来のパラタント
  • 魚介由来のパラタント
  • 豚肉由来のパラタント
  • 混合肉由来のパラタント
  • その他動物由来のパラタント

用途別

  • ペットフード
  • その他
  • 飼料
  • おやつ、チューイング、サプリメント

形態別

  • ドライパラタント
  • リキッドパラタント

流通経路別

  • オフライン
  • オンライン

地域別

  • 南北アメリカ
  • 米国
  • カナダ
  • ブラジル
  • チリ
  • その他
  • 欧州中東・アフリカ
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • スペイン
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • タイ
  • その他

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的提言

第4章 技術展望

第5章 肉由来のパラタント市場分析:ソース別

  • イントロダクション
  • 鶏肉由来のパラタント
  • 牛肉由来のパラタント
  • 魚介由来のパラタント
  • 豚肉由来のパラタント
  • 混合肉由来のパラタント
  • その他の動物由来のソース

第6章 肉由来のパラタント市場分析:用途別

  • イントロダクション
  • ペットフード
    • その他
  • 動物飼料
  • おやつ、チューイング、サプリメント

第7章 肉由来のパラタント市場分析:形態別

  • イントロダクション
  • ドライパラタント
  • リキッドパラタント

第8章 肉由来のパラタント市場分析:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オフライン
  • オンライン

第9章 肉由来のパラタント市場分析:地域別

  • イントロダクション
  • 南北アメリカ
    • 米国
    • カナダ
    • ブラジル
    • チリ
    • その他
  • 欧州、中東・アフリカ
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • タイ
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第11章 企業プロファイル

  • Kemin Industries Inc.
  • AFB International
  • Trilogy Essential Ingredients Inc.
  • Ohly GmbH(ABF Ingredients)
  • Innov Ad NV/SA
  • Essentia Protein Solutions
  • Archer Daniels Midland Company(ADM)
  • BHJ A/S
  • Kerry Group PLC
  • Symrise AG(Diana Pet Food)
  • Zoetis Inc.
  • Sensient Technologies Corporation
目次
Product Code: KSI061614153

The Meat Based Palatant Market is expected to grow from US$298.613 million in 2025 to US$362.724 million in 2030, at a CAGR of 3.97%.

Palatants are specialty ingredients designed to enhance the taste of pet foods, treats, and supplements while maintaining a nutritional balance. Palatable and pets are designed to encourage the consumption of nutritional products that may be incompatible with the normal diet of the animal. In its latest "COVID-19 Pulse Study," the American Pet Products Association reports that 11.38 million U.S. households have acquired a new pet during the pandemic. Additionally, the human-animal bond remains strong as 3 out of 4 pet owners say they reduce their stress and increase their sense of well-being after spending time with their pets during COVID-19. The U.S. retail sale of pet food online rose 77%. Based on estimates from the American Pet Products Association, Americans are expected to spend a record $99 billion on pets including food, pet accessories, and veterinary care. Recent developments in manufacturing technologies have been made by major players. For example, AFB International's ETT (Electronic Tongue Technology) helped in the analysis of pet food smells and tastes. Pet food manufacturers have developed non-GMO, gluten-free, and low-molecular-weight pet food products, as well as high barrier films for pet food packaging in 2019, all contributing to the growth of the meat based palatants market in 2019.

A number of non-traditional meat sources have become popular because of allergies. Dry foods are made palatable by adding fats and giving them a "meatier" taste. However, wet and raw foods have a natural aroma. Pet owners across the globe are in search of healthy and delicious foods, and this is a major factor driving the global palatants market. Flavors rich in nutrients also reduce skin allergies & infections, as well as increase the life expectancy of pets. In addition, the growth of breed-specific products, age- and size-specific containers, and attractive packaging will attract new customers.

  • Growth Factors:

Rise in pet ownership

The increase in young people who are inclined to adopt pets is expected to cushion the growth of the pet food market. Market growth of meat-based palatants is forecast to be impacted by the growing demand for healthy pet food among the population. In 2020, pet ownership in the U.S. rose from 67% of households to 70%, according to American Pet Products Association (APPA). Pets have played a central role in comforting Americans during the COVID-19 pandemic. According to a survey of pet owners conducted in 2020, 35% reported spending more on their pets in the previous 12 months than in the previous year. 49-50% of Gen Z and millennial pet owners have spent more money on their pets, according to the study. The millennial segment comprised 32% of total pet owners in the U.S. Additionally, pet ownership has led to an increase in pet supply sales. For instance, PetCo announced that it will be listed on the Nasdaq again under the ticker "WOOF." Sales hit nearly $4 billion in 2020, up almost 10% from the previous year. Due to the popularity of pet ownership among the population, North America dominates the market for meat-based palatants due to love, companionship, and stress relief. Moreover, the improvement of the endurance and health of pets will boost the development of the meat based palatant market during the forecast period.

Awareness of the pet's health and nutritional needs.

In a number of companies, customized palatants are being manufactured in response to consumer demands. A few market players are planning to launch new products in the current landscape of the palatants market. Kemin Nutrisurance, for instance, launched a new line of palatants in June 2019 called PALTEVA Natural Palatants that is aimed at satisfying the growing market demand for naturally flavored and safe meat-based palatants. There are now many players that offer different products for each animal's supplement needs. Pet food containing different bacteria levels and flavors is required for different animals. Consumer acquisition is currently increasing as manufacturers launch specific nutritional products suited for particular species of animals, such as cats, dogs, and birds. Bond Pet Foods and Because Animals plan to manufacture and sell cell-cultured meat pet foods within the coming years. Cultured meat, in theory, has a positive impact on the environment. In the U.S. alone, 163 million dogs and cats consume meat ( Source: newsroom.ucla.edu).

  • Restraints

Plant-based palatants

There has been an increase in plant-based palatants for cat and dog food in recent years due to the safety concerns associated with animal-based palatants. Due to a variety of reasons, a number of major companies are moving toward producing plant-based palatants. Due to the stringent international regulations on the import of meat-based products, meat-based palatants may also disrupt the global supply chain of palatants due to the sanitary issues they pose. Furthermore, as plant-based palatants have fewer cross-border hurdles, several companies are seeking to expand their product range. In October 2021, Kerry Inc., an ingredient provider to the pet food industry, unveiled its new plant-based palatant, PurePal, designed to satisfy both pet and pet owner needs. In the northeastern United States, Bramble Pets launched its plant-based, direct-to-consumer, fresh dog food in July 2021. The two new recipes for dog food are developed by board-licensed veterinary nutritionists and contain pea protein as well as carrots, apples, blueberries, sweet potatoes, and other nutrient-rich ingredients.

  • Competitive Insights:

The meat-based palatants market is moderately consolidated, with several key players driving innovation, quality, and global supply capabilities. Leading companies in this market include Kemin Industries Inc., AFB International, Trilogy Essential Ingredients Inc., Ohly GmbH (ABF Ingredients), Innov Ad NV/SA, Essentia Protein Solutions, Archer Daniels Midland Company (ADM), BHJ A/S, Kerry Group PLC, Symrise AG (Diana Pet Food), Zoetis Inc., and Sensient Technologies Corporation.

Meat-Based Palatant Market Segmentation

By Source

  • Poultry-Based Palatants
  • Beef-Based Palatants
  • Fish-Based Palatants
  • Pork-Based Palatants
  • Mixed Meat-Based Palatants
  • Others Animal-Based Sources

By Application

  • Pet Food
  • Dog
  • Cat
  • Others
  • Animal Feed
  • Treats, Chews and Supplements

By Form

  • Dry Palatants
  • Liquid Palatants

By Distribution Channel

  • Offline
  • Online

By Geography

  • Americas
  • United States
  • Canada
  • Brazil
  • Chile
  • Others
  • Europe Middle East and Africa
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. MEAT-BASED PALATANT MARKET ANALYSIS, BY SOURCE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Poultry-Based Palatants
  • 5.3. Beef-Based Palatants
  • 5.4. Fish-Based Palatants
  • 5.5. Pork-Based Palatants
  • 5.6. Mixed Meat-Based Palatants
  • 5.7. Other Animal-Based Sources

6. MEAT-BASED PALATANT MARKET ANALYSIS, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Pet Food
    • 6.2.1. Dog
    • 6.2.2. Cat
    • 6.2.3. Others
  • 6.3. Animal Feed
  • 6.4. Treats, Chews and Supplements

7. MEAT-BASED PALATANT MARKET ANALYSIS, BY FORM

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Dry Palatants
  • 7.3. Liquid Palatants

8. MEAT-BASED PALATANT MARKET ANALYSIS, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Offline
  • 8.3. Online

9. MEAT-BASED PALATANT MARKET ANALYSIS, BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Americas
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Brazil
    • 9.2.4. Chile
    • 9.2.5. Others
  • 9.3. Europe, Middle East and Africa
    • 9.3.1. Germany
    • 9.3.2. France
    • 9.3.3. United Kingdom
    • 9.3.4. Spain
    • 9.3.5. Others
  • 9.4. Asia Pacific
    • 9.4.1. China
    • 9.4.2. India
    • 9.4.3. Japan
    • 9.4.4. South Korea
    • 9.4.5. Thailand
    • 9.4.6. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Vendor Competitiveness Matrix

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Kemin Industries Inc.
  • 11.2. AFB International
  • 11.3. Trilogy Essential Ingredients Inc.
  • 11.4. Ohly GmbH (ABF Ingredients)
  • 11.5. Innov Ad NV/SA
  • 11.6. Essentia Protein Solutions
  • 11.7. Archer Daniels Midland Company (ADM)
  • 11.8. BHJ A/S
  • 11.9. Kerry Group PLC
  • 11.10. Symrise AG (Diana Pet Food)
  • 11.11. Zoetis Inc.
  • 11.12. Sensient Technologies Corporation