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市場調査レポート
商品コード
1698467

オンデマンド輸送サービス市場:2025年~2030年の予測

On-Demand Transportation Services Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
オンデマンド輸送サービス市場:2025年~2030年の予測
出版日: 2025年03月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

オンデマンド輸送サービスの世界市場規模は、2025年の1,560億300万米ドルから2030年には2,348億6,600万米ドルとなり、CAGR 8.53%で成長すると予測されます。

オンデマンド輸送サービスには、ライドヘイリング、リース、レンタル、ライドソーシング組織など、さまざまな公共交通サービスが含まれます。このような事前予約は、各社のアプリ、または電話やSMSといったオフラインの手段を使って行われます。オンデマンド・サービスのニーズは、アプリを利用した簡単な事前予約、変更、キャンセルのオプションによって、かなり安い価格で増加すると思われます。

市場動向:

  • ゼロ・エミッション車:ゼロ・エミッション車(ZEV)は、オンデマンド交通に対する一般市民の需要や嗜好の変化に対応しつつ、運行効率を高めることが期待されます。バッテリーのコストが下がり続けているため、ZEVは時間の経過とともに手頃な価格になってきています。
  • 拡大する都市化:オンデマンド輸送サービスは都市化をサポートする好位置にあり、各国政府から注目されています。これを受けて、当局は業界の成長を促進するための政策と政策を制定しています。これには、安全性を確保し公正な市場競争を維持しながら、自律走行車や電気自動車に対応するためのインフラへの投資も含まれます。
  • 技術的進歩:オンデマンド交通市場は、迅速な技術進歩に後押しされて急速な拡大を経験しています。共有自律走行車、モビリティ・アズ・ア・サービス(MaaS)フレームワーク、先進マルチモーダルプラットフォーム、持続可能性主導型ソリューション、共有電気自動車フリート、人工知能統合、共有モビリティのための都市インフラ改善などのイノベーションが主要な推進力となっています。これらのアプリ内のリアルタイムの追跡やシームレスな決済システムなどの機能は、ユーザー体験をさらに向上させる。さらに、人工知能と機械学習の進歩が、ルートの最適化、待ち時間の短縮、全体的な業務効率の改善に拍車をかけています。
  • アジア太平洋:アジア太平洋地域のオンデマンド交通市場は、インターネットアクセスの拡大に後押しされ、急速に拡大するとみられます。スマートフォンの普及、インターネットの普及、アプリベースの輸送サービスの利便性が、この地域の市場を牽引すると予想されます。

本レポートで取り上げている主要企業には、ANI Technologies Pvt.(Ola Cabs)、Lyft, Inc.、Uber Technologies Inc.、Grab Holdings Inc.などが挙げられます:

本レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、正しい戦略で市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2024年までの過去データおよび2025年から2030年までの予測データ
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制の枠組み、および動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長および予測分析(国を含むセグメントおよび地域)
  • 企業プロファイリング(コンポーネント別、業界別、地域別)

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的推奨事項

第4章 技術展望

第5章 世界のオンデマンド輸送サービス市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ライドシェア
  • 車両レンタル/リース
  • ライドソーシング

第6章 世界のオンデマンド輸送サービス市場:車両タイプ別

  • イントロダクション
  • 乗用車
  • 小型商用車
  • 大型商用車
  • バス
  • マイクロモビリティ

第7章 世界のオンデマンド輸送サービス市場:ビジネスモデル別

  • イントロダクション
  • C2C
  • 企業向け
  • B2C

第8章 世界のオンデマンド輸送サービス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • インドネシア
    • タイ
    • 台湾
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • ANI Technologies Pvt. Ltd.(Ola Cabs)
  • Lyft, Inc.
  • Uber Technologies Inc.
  • Grab Holdings Inc.
  • Gett
  • Enterprise Holdings, Inc.
  • Avis Budget Group
  • Free2move

第11章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061612781

The Global on-demand transportation services market, valued at $234.866 billion in 2030 from $156.003 billion in 2025, is projected to grow at a CAGR of 8.53%.

On-Demand Transportation Services encompasses a range of public transportation services, including ride-hailing, leasing, rental, and ride-sourcing organizations. Such pre-bookings may be made using the company's apps or offline means such as phone calling or SMS. The need for on-demand services is likely to increase with easy pre-booking, modification, and options for cancellation through the use of apps at fairly cheap prices.

Market Trends:

  • Zero-Emission Vehicles: Zero-emission vehicles (ZEVs) are expected to enhance operational efficiency while meeting the changing demands and preferences of the public for on-demand transportation. As battery costs continue to drop, ZEVs are becoming more affordable over time. The on-demand transportation market is poised for substantial growth as more individuals transition to zero-emission vehicles, supported by government initiatives, incentive programs, and flexible payment options for vehicle batteries.
  • Growing Urbanization: On-demand transportation services are well-positioned to support urbanization, drawing attention from governments. In response, authorities are enacting policies and regulations to promote industry growth. This includes investing in infrastructure to accommodate autonomous and electric vehicles while ensuring safety and maintaining fair market competition.
  • Technological Advancements: The on-demand transportation market is experiencing rapid expansion, fueled by swift technological progress. Innovations such as shared autonomous vehicles, mobility-as-a-service (MaaS) frameworks, advanced multimodal platforms, sustainability-driven solutions, shared electric vehicle fleets, artificial intelligence integration, and improved urban infrastructure for shared mobility are key drivers. Features like real-time tracking and seamless payment systems within these apps further elevate the user experience. Additionally, advancements in artificial intelligence and machine learning are spurring improvements in route optimization, reduced wait times, and overall operational efficiency.
  • Asia Pacific: The on-demand transportation market in the Asia Pacific region is set to expand quickly, propelled by growing internet access. Increased smartphone adoption, widespread internet use, and the convenience of app-based transportation services are expected to drive this regional market forward.

Some of the major players covered in this report include ANI Technologies Pvt. Ltd. (Ola Cabs), Lyft, Inc., Uber Technologies Inc., and Grab Holdings Inc., among others:

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Global On-demand Transportation Services Market Segmentation:

By Type

  • Ride Sharing
  • Vehicle Rental/Leasing
  • Ride Sourcing

By Vehicle Type

  • Passenger Cars
  • Light Commercial Vehicles
  • Heavy Commercial Vehicles
  • Buses & Coaches
  • Micro Mobility

By Business Model

  • C2C
  • B2B
  • B2C

By Region

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • South America
  • Mi

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. GLOBAL ON-DEMAND TRANSPORTATION SERVICES MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Ride Sharing
  • 5.3. Vehicle Rental/Leasing
  • 5.4. Ride Sourcing

6. GLOBAL ON-DEMAND TRANSPORTATION SERVICES MARKET BY VEHICLE TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Passenger Cars
  • 6.3. Light Commercial Vehicles
  • 6.4. Heavy Commercial Vehicles
  • 6.5. Buses & Coaches
  • 6.6. Micro Mobility

7. GLOBAL ON-DEMAND TRANSPORTATION SERVICES MARKET BY BUSINESS MODEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. C2C
  • 7.3. B2B
  • 7.4. B2C

8. GLOBAL ON-DEMAND TRANSPORTATION SERVICES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Vehicle Type
    • 8.2.3. By Business Model
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Vehicle Type
    • 8.3.3. By Business Model
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Vehicle Type
    • 8.4.3. By Business Model
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Vehicle Type
    • 8.5.3. By Business Model
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Vehicle Type
    • 8.6.3. By Business Model
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. South Korea
      • 8.6.4.4. India
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Taiwan
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. ANI Technologies Pvt. Ltd. (Ola Cabs)
  • 10.2. Lyft, Inc.
  • 10.3. Uber Technologies Inc.
  • 10.4. Grab Holdings Inc.
  • 10.5. Gett
  • 10.6. Enterprise Holdings, Inc.
  • 10.7. Avis Budget Group
  • 10.8. Free2move

11. APPENDIX

  • 11.1. Currency
  • 11.2. Assumptions
  • 11.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 11.4. Key benefits for the stakeholders
  • 11.5. Research Methodology
  • 11.6. Abbreviations