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市場調査レポート
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1698364

デジタルメディアアダプタの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Digital Media Adapters Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 148 Pages
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即日から翌営業日
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デジタルメディアアダプタの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2025年02月24日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

デジタルメディアアダプタ市場は、4.11%の緩やかなCAGRで拡大し、2025年の38億9,000万米ドルから2030年には47億6,000万米ドルになると見られています。

デジタルメディアアダプタは、コンピュータをホームメディアシステムに接続するために使用される装置であり、電子機器やメディア機器との間でデジタルファイルやオーディオコンテンツの転送を可能にします。デジタルメディアアダプタは、主にビデオ・コンテンツの視聴に使用されます。これらは、Wi-Fiネットワークとテレビに接続するためのHDMIポートを内蔵した小型のセットトップ・ボックスまたはドングルです。デジタルメディアアダプタの市場を牽引しているのは、ブロードバンドの高速化であり、これによって人々はより多くのインターネットを利用し、より多くのコンテンツをオンラインで見るようになっています。インターネットの普及率は、2007年の22.96%から2017年には49.72%、さらに2024年第2四半期には67.1%へと大きく伸びており(Statista)、DMA利用の増加を支えています。

市場動向:

  • オールインワン・スマートTVの人気上昇:デジタルメディアアダプタ(DMA)の需要は、オールインワン・スマートTVの普及とともに拡大しています。DMAはオーバー・ザ・トップ(OTT)コンテンツにアクセスする一般的な方法となっており、ユーザーはインターネットからテレビにビデオメディアをストリーミングできます。この利便性が、インターネット・サービスを通じてビデオ・コンテンツを簡単に検索・アクセスできることと相まって、デジタルメディアアダプタ市場を牽引しています。
  • 市場成長を牽引する動画コンテンツ:ストリーミングサービスの急増と動画コンテンツ量の増加は、デジタルメディアアダプタ市場を牽引する重要な要因です。Apple TV、Fire TV、Rokuなどの人気機器には、あらかじめチャンネルやストリーミングサービスが搭載されており、ユーザーの利便性を高めています。デジタルメディアアダプタを購入すると、ストリーミング・サービスの利用料が割引になる企業もあります。
  • 北米が市場を独占:地域別に見ると、デジタルメディアアダプタ市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。北米は、堅牢なネットワークインフラ、先進技術の早期導入、ビデオストリーミングソリューションへの高い需要により、最大の市場シェアを占めています。また、大手市場プレイヤーの存在やスマート・ホーム・エンターテインメント・システムの普及も、同地域の市場成長に寄与しています。一方、アジア太平洋地域は、スマートTVの人気の高まりと、Amazon Prime、Sony Liv、Netflixなどのプラットフォームが人気を集めているOTT市場の拡大により、最も速い成長が見込まれています。南米、中東・アフリカも、スマートホーム・ソリューションへの支出の増加とビデオ・ストリーミング・サービスへの需要の高まりに支えられ、大きな成長が見込まれています。

当レポートでカバーされている主要企業には、Roku Inc.、Apple Inc.、Google Inc.、Amazon.com, Inc.、Netgear, Inc.、Cisco Systems, Inc.、Samsung Electronics Co.などがあります。

当レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータ(2022~2024年)と予測データ (2025~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

デジタルメディアアダプタ市場のセグメンテーション

デジタルメディアアダプタ市場は、接続性別に以下のように分析されます:

  • 有線
  • 無線(ワイヤレス)

デジタルメディアアダプタ市場はコンテンツ別に以下のように分析されます:

  • 音声(オーディオ)
  • 動画(ビデオ)

デジタルメディアアダプタ市場:流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

デジタルメディアアダプタ市場:エンドユーザー別セグメンテーション

当レポートでは、デジタルメディアアダプタ市場を3つのエンドユーザーセグメントに分けて分析しました:

  • 住宅用
  • 商業
  • その他

デジタルメディアアダプタ市場:地域別セグメンテーション:

この分析レポートは、デジタルメディアアダプタ市場を以下の地域に分類し、国別の予測や分析を掲載しています:

  • 北米(米国、カナダ、メキシコ)
  • 南米(ブラジル、アルゼンチン、その他南米)
  • 欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、その他欧州)
  • 中東・アフリカ(サウジアラビア、UAE、その他中東・アフリカ地域)
  • アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、タイ、インドネシア、その他)

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的推奨事項

第4章 技術展望

第5章 デジタルメディアアダプタ市場:接続性別

  • イントロダクション
  • 有線
  • 無線

第6章 デジタルメディアアダプタ市場:コンテンツ別

  • イントロダクション
  • 音声
  • 動画

第7章 デジタルメディアアダプタ市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 デジタルメディアアダプタ市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 住宅用
  • 商業用
  • その他

第9章 デジタルメディアアダプタ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Roku Inc.
  • Apple Inc.
  • Google Inc.
  • Amazon.com, Inc.
  • Netgear, Inc.
  • Cisco Systems, Inc.
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Magna-Tech Electronic Co., Inc.

第12章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 分析手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061610542

The digital media adapters market is set to expand at a modest CAGR of 4.11% to be worth US$4.76 billion in 2030 from US$3.89 billion in 2025.

Digital Media Adapters are devices used for connecting a computer to a home media system that enable the transfer of digital files and audio content to and from electronic and media devices. Digital media adapters are mostly used for viewing video content; these are small set-top boxes or dongles that have a built-in Wi-Fi network and HDMI ports for connecting to a television. The market for digital media adapters is being driven by increasing broadband speeds, which are making people use more of the internet and view more content online. The penetration of the internet has grown significantly, from 22.96% in 2007 to 49.72% in 2017, and further to 67.1% by Q2 2024 (Statista), supporting increased DMA usage.

Market Trends:

  • Rising Popularity of All-in-One Smart TVs: The demand for digital media adapters (DMAs) is growing alongside the increasing adoption of all-in-one smart TVs. DMAs have become a popular way to access over-the-top (OTT) content, allowing users to stream video media from the internet to their television sets. This convenience, combined with the ease of locating and accessing video content through internet services, is driving the digital media adapters market. The market is expected to experience positive growth over the next five years, fueled by the proliferation of online media platforms and rising viewership.
  • Video Content Driving Market Growth: The surge in streaming services and the growing volume of video content are key factors propelling the digital media adapters market. Popular devices like Apple TV, Fire TV, and Roku come with pre-loaded channels and streaming services, enhancing user convenience. Some companies even offer discounts on streaming subscriptions when customers purchase their digital media adapters. These devices provide high-quality streaming, eliminate issues like freeze-frames, and deliver a seamless viewing experience, further boosting their demand.
  • North America Dominates the Market: Regionally, the digital media adapters market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. North America holds the largest market share, driven by its robust network infrastructure, early adoption of advanced technologies, and high demand for video streaming solutions. The presence of major market players and the widespread use of smart home entertainment systems are also contributing to the region's market growth. Meanwhile, the Asia Pacific is expected to witness the fastest growth due to the rising popularity of smart TVs and the expanding OTT market, with platforms like Amazon Prime, Sony Liv, and Netflix gaining traction. South America, the Middle East, and Africa are also projected to see significant growth, supported by increasing spending on smart home solutions and growing demand for video streaming services.

Some of the major players covered in this report include Roku Inc., Apple Inc., Google Inc., Amazon.com, Inc., Netgear, Inc., Cisco Systems, Inc., Samsung Electronics Co., Ltd., and Magna-Tech Electronic Co., Inc. among others.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Digital Media Adapters Market Segmentation:

The Digital Media Adapters Market is analysed By Connectivity into the following:

  • Wired
  • Wireless

The Digital Media Adapters Market is analysed By Content into the following:

  • Audio
  • Video

Digital Media Adapters Market Segmentation By Distribution Channel:

  • Online
  • Offline

Digital Media Adapters Market Segmentation By End-User:

The report analysed the Digital Media Adapters Market across 3 end-user segments as following:

  • Residential
  • Commercial
  • Others

Digital Media Adapters Market Segmentation By Regions:

The study also analysed the Digital Media Adapters Market into the following regions, with country level forecasts and analysis as below:

  • North America (US, Canada and Mexico)
  • South America (Brazil, Argentina, and Rest of South America)
  • Europe (Germany, UK, France, Spain and Rest of Europe)
  • Middle East and Africa (Saudi Arabia, UAE and Rest of Middle East and Africa)
  • Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Thailand, Indonesia, and Others)

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study

2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. DIGITAL MEDIA ADAPTERS MARKET BY CONNECTIVITY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Wired
  • 5.3. Wireless

6. DIGITAL MEDIA ADAPTERS MARKET BY CONTENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Audio
  • 6.3. Video

7. DIGITAL MEDIA ADAPTERS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. DIGITAL MEDIA ADAPTERS MARKET BY END-USERS

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Residential
  • 8.3. Commercial
  • 8.4. Others

9. DIGITAL MEDIA ADAPTERS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. Japan
    • 9.6.3. India
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Roku Inc.
  • 11.2. Apple Inc.
  • 11.3. Google Inc.
  • 11.4. Amazon.com, Inc.
  • 11.5. Netgear, Inc.
  • 11.6. Cisco Systems, Inc.
  • 11.7. Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 11.8. Magna-Tech Electronic Co., Inc.

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key benefits for the stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations