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市場調査レポート
商品コード
1697434

OTCプロバイオティクスサプリメント市場:将来予測 (2025年~2030年)

OTC Probiotics Supplement Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 148 Pages
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OTCプロバイオティクスサプリメント市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2025年02月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
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概要

OTCプロバイオティクスサプリメント市場は、2025年に169億5,300万米ドルと評価され、CAGR 9.78%で成長し、2030年には270億2,900万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

OTCプロバイオティクスサプリメント市場は、個人の健康意識の高まりがプロバイオティクス・サプリメントの人気につながっています。さらに、プロバイオティクスの応用範囲の拡大が、今後数年間の需要を押し上げると予想されています。さらに、米国やドイツなどの先進国では、免疫力や精神的健康への関心が高まっているため、医療栄養に対する人々の見通しが良好であり、これが市場拡大の原動力となっています。さらに、OTCプロバイオティクスの入手のしやすさと利便性が市場の成長を後押ししています。

市場動向:

  • 用途の拡大がメーカーとベンダーに成長機会を創出:研究開発努力の増加に伴い、プロバイオティクスの潜在的な用途は予測期間中に拡大すると予想されます。OTC医薬品のプロバイオティクスが他の医薬品に取って代わる日も近いかもしれないです。プロバイオティクスの健康効果に対する消費者の認識が高まるにつれて、市場は飛躍的な成長が見込まれます。さらに、OTC医薬品プロバイオティクスの人気の高まりとともに、先進的で新しい風味のプロバイオティクス製品が導入されることで、メーカーやベンダーの成長機会がさらに拡大すると予想されます。
  • 革新的で利便性の高いプロバイオティクス形態への需要の高まり:グミ、チュアブル、粉末など、利便性の高いプロバイオティクス摂取形態への嗜好が高まっており、より使いやすい選択肢へのシフトが推進されています。
  • アジア太平洋地域の成長:アジア太平洋地域は、都市人口の拡大と可処分所得の増加による需要の増加に後押しされ、OTCプロバイオティクス市場の急成長が見込まれています。
  • 北米市場のリーダーシップ:北米は、確立された市場と健康志向の消費者に支えられ、OTCプロバイオティクスサプリメント市場で大きなシェアを占めています。同地域では、ターゲットを絞ったOTCプロバイオティクス製品の動向も高まっています。

当レポートで取り上げている主要企業には、デュポン、ダノン、Probi AB、Lifeway Foods, Inc.、Kibow Biotech、Pharmavite LLC、Osmotica Pharmaceuticals Corp、Dietary Pros, Inc.、Royal DSMなどがあります。

当レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータ(2022~2024年)と予測データ (2025~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

OTCプロバイオティクスサプリメント市場は以下のセグメント別に分析されます:

形状別

  • カプセル
  • 錠剤
  • 粉末・シロップ

成分別

  • Bacteria
  • Lactobacilli
  • Bifidobacterium
  • Streptococcus Thermophilus
  • Yeast

健康分野別

  • 腸の健康
  • 全般的な健康
  • 免疫力
  • 精神的な健康
  • その他

流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

地域別

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 南米
  • 中東・アフリカ

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な分析結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 OTCプロバイオティクスサプリメント市場:形状別

  • イントロダクション
  • カプセル
  • 錠剤
  • 粉末・シロップ

第6章 OTCプロバイオティクスサプリメント市場:成分別

  • イントロダクション
  • 細菌
    • 乳酸菌
    • ビフィズス菌
    • ストレプトコッカス・サーモフィルス
  • 酵母

第7章 OTCプロバイオティクスサプリメント市場:健康分野別

  • イントロダクション
  • 腸の健康
  • 一般的な健康
  • 免疫
  • 精神的な健康
  • その他

第8章 OTCプロバイオティクスサプリメント市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第9章 OTCプロバイオティクスサプリメント市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 形状別
    • 成分別
    • 健康分野別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 形状別
    • 成分別
    • 健康分野別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 形状別
    • 成分別
    • 健康分野別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 形状別
    • 成分別
    • 健康分野別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 形状別
    • 成分別
    • 健康分野別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • DuPont
  • Danone
  • Probi AB
  • Lifeway Foods, Inc.
  • Kibow Biotech
  • Pharmavite LLC
  • Osmotica Pharmaceuticals Corp
  • Dietary Pros, Inc.
  • Royal DSM

第12章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 分析手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061613807

The OTC Probiotics Supplement Market, valued at US$16.953 billion in 2025, is projected to grow at a CAGR of 9.78%, reaching a market size of US$27.029 billion by 2030.

The market for OTC probiotics supplements is driven by rising health awareness among individuals, leading to the popularity of probiotic supplements. In addition, the expanding scope of probiotics application is anticipated to boost the demand in the coming years. Furthermore, there is a favorable outlook of people toward medical nutrition in developed countries like the United States and Germany, among others, due to an increased focus on immunity and mental health, which is driving market expansion. Moreover, OTC probiotics' easy availability and convenience are propelling the market growth.

Market Trends:

  • Expanding Applications Create Growth Opportunities for Manufacturers and Vendors: With increasing research and development efforts, the potential applications of probiotics are expected to broaden during the forecast period. OTC pharmaceutical probiotics may soon replace other pharmaceutical agents. The market is poised for exponential growth as consumer awareness of the health benefits of probiotics rises. Additionally, the introduction of advanced and new flavored probiotic products, along with the growing popularity of OTC pharmaceutical probiotics, is expected to further expand growth opportunities for manufacturers and vendors.
  • Rising Demand for Innovative and Convenient Probiotic Formats: There is a growing preference for convenient probiotic delivery formats such as gummies, chewables, and powders, driving a shift toward more user-friendly options.
  • Asia-Pacific Growth: The Asia-Pacific region is expected to experience rapid growth in the OTC probiotics market, fueled by increasing demand from the expanding urban population and rising disposable incomes.
  • North America's Market Leadership: North America holds a significant share of the OTC probiotics supplement market, supported by its established market and health-conscious consumers. The region is also witnessing a growing trend toward targeted OTC probiotic products.

Some of the major players covered in this report include DuPont, Danone, Probi AB, Lifeway Foods, Inc., Kibow Biotech, Pharmavite LLC, Osmotica Pharmaceuticals Corp, Dietary Pros, Inc., and Royal DSM, among others.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

OTC Probiotics Supplement Market is analyzed into the following segments:

By Form

  • Capsules
  • Tablets
  • Powder & Syrups

By Ingredients

  • Bacteria
  • Lactobacilli
  • Bifidobacterium
  • Streptococcus Thermophilus
  • Yeast

By Health Area

  • Gut Health
  • General Health
  • Immunity
  • Mental Well-Being
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Region

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • South America
  • Middle East & Africa

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. OTC PROBIOTICS SUPPLEMENT MARKET BY FORM

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Capsules
  • 5.3. Tablets
  • 5.4. Powder & Syrups

6. OTC PROBIOTICS SUPPLEMENT MARKET BY INGREDIENTS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Bacteria
    • 6.2.1. Lactobacilli
    • 6.2.2. Bifidobacterium
    • 6.2.3. Streptococcus Thermophilus
  • 6.3. Yeast

7. OTC PROBIOTICS SUPPLEMENT MARKET BY HEALTH AREA

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Gut Health
  • 7.3. General Health
  • 7.4. Immunity
  • 7.5. Mental Well-Being
  • 7.6. Others

8. OTC PROBIOTICS SUPPLEMENT MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline

9. OTC PROBIOTICS SUPPLEMENT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Form
    • 9.2.2. By Ingredients
    • 9.2.3. By Health Area
    • 9.2.4. By Distribution Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Form
    • 9.3.2. By Ingredients
    • 9.3.3. By Health Area
    • 9.3.4. By Distribution Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Form
    • 9.4.2. By Ingredients
    • 9.4.3. By Health Area
    • 9.4.4. By Distribution Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Form
    • 9.5.2. By Ingredients
    • 9.5.3. By Health Area
    • 9.5.4. By Distribution Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Form
    • 9.6.2. By Ingredients
    • 9.6.3. By Health Area
    • 9.6.4. By Distribution Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. Japan
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Taiwan
      • 9.6.5.6. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. DuPont
  • 11.2. Danone
  • 11.3. Probi AB
  • 11.4. Lifeway Foods, Inc.
  • 11.5. Kibow Biotech
  • 11.6. Pharmavite LLC
  • 11.7. Osmotica Pharmaceuticals Corp
  • 11.8. Dietary Pros, Inc.
  • 11.9. Royal DSM

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key benefits for the stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations