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市場調査レポート
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1627827

天然ビタミンEの世界市場:予測(2025年~2030年)

Natural Vitamin E Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 145 Pages
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天然ビタミンEの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

世界の天然ビタミンEの市場規模は、予測期間中にCAGR5.42%で成長し、2025年の8億4,635万6,000米ドルから2030年には11億180万8,000米ドルに増加すると予測されています。

天然ビタミンEは、細胞を損傷から保護する抗酸化特性で知られる化合物群に属します。個人の健康とウェルネスの急速な高まりは、ビタミンやサプリメントを食生活に取り入れる消費者の動機付けとなっています。さらに、世界の研究開発費の増加も、天然ビタミンE市場の成長につながっています。

その他の原動力としては、天然製品やオーガニック製品に対する需要の増加、強化食品や機能性飲食品の人気の高まり、天然成分の使用を促進する政府の取り組み、動物飼料市場の需要増加などが挙げられます。こうした原動力により、主要企業は需要を養うために適切な手を打っています。

  • 天然ビタミンE市場は、高齢者用サプリメント製品への天然ビタミンEの応用が増加しています。さらに、ビタミンEを摂取することの利点に関する人々の意識の高まりが、予測期間中の市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。

天然ビタミンE市場の促進要因

  • 動物飼料産業からの需要増加

天然ビタミンEトコフェロールP粉末はオフホワイトから淡褐色で、動物飼料に使用されます。動物由来の高品質な肉の需要は世界的に高まっています。それゆえ、BTSAのOXABIOL Eのような動物飼料製品におけるビタミンEの需要が高まっています。オキサビオールEは非遺伝子組み換え野菜から抽出され、動物栄養学に不可欠な化合物です。オキサビオールE飼料は、250~1,300の国際単位まで、さまざまな形態と濃度で入手可能です。BTSAは、動物飼料用天然ビタミンEの欧州における主要メーカーのひとつです。

もうひとつのExcelViteのEVMixは、マレーシア産パーム油(非遺伝子組み換え)から抽出されたカロテンとビタミンE複合体(トコトリエノールとα-トコフェロール)の天然由来の混合物です。これらは動物の成長と繁殖に必要な天然化合物です。

さらに、EUにおけるヒツジとヤギ肉の輸入量は、2022年の15万2,319トンから2023年には15万8,304トンに拡大し、欧州における食肉輸入需要の増加を示しています。このような食肉需要の増加は、家畜の飼料市場が拡大していることを示しています。

天然ビタミンE市場の地理的展望

地域別では、天然ビタミンE市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。国別に見ると、アジア太平洋の天然ビタミンE市場は、中国、日本、インド、韓国、インドネシア、台湾、その他に区分されます。

インドは今後数年間、天然ビタミンEの世界市場の成長を牽引する重要な存在になると予想されます。人口の多さ、健康志向の高まり、可処分所得の増加などが、天然ビタミンEサプリメントや製品の需要急増に寄与しています。

ビタミンEは強力な抗酸化物質で、細胞をダメージから守り、免疫機能をサポートし、健康な肌や髪を促進します。こうした効能を知るインドの人々が増えるにつれ、サプリメントや栄養強化食品、パーソナルケア製品を通じて、食生活にビタミンEを取り入れる傾向が強まっています。

インドの製薬・栄養補助食品産業の成長も、インドにおけるビタミンE市場の需要を牽引しながら大きなシェアを占めると予想されます。Invest Indiaによると、製薬産業は500億米ドル規模の重要な役割を担っています。さらに、インドは医薬品の主要輸出国であり、200カ国以上に輸出されています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的動きを理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス
  • データ検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 天然ビタミンE市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • トコフェロール
  • トコトリエノール

第6章 天然ビタミンE市場:用途別

  • イントロダクション
  • 栄養補助食品
  • 強化/機能性食品および飲料
  • 美容およびパーソナルケア製品
  • 医薬品
  • 動物飼料

第7章 天然ビタミンE市場:地域別

  • 世界の概要
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • BASF SE
  • Archer Daniels Midland Company
  • Dsm N.V
  • Brenntag AG
  • Merck KGaA(Sigma Aldrich)
  • Excel Vite, Inc.
  • Parachem Fine & Specialty Chemicals
  • Kuala Lumpur Kepong Berhad(Davos Life Science)
  • Kensing, LLC
  • Haihang Industry
目次
Product Code: KSI061615372

The natural vitamin E market is projected to grow at a CAGR of 5.42% over the forecast period, increasing from US$846.356 million in 2025 to US$1,101.808 million by 2030.

Natural vitamin E belongs to a group of compounds known for their antioxidant properties that help to protect cells from damage. The rapid increase in personal health and wellness is motivating consumers to incorporate vitamins and supplements into their diets. Further, the increasing R&D spending worldwide also leads to the growth of the Natural Vitamin E market's growth.

Other driving forces included increasing demand for natural and organic products, growing popularity of fortified and functional food and beverage products, government initiatives promoting the use of natural ingredients, and rising demand for the animal feed market. These driving factors are causing key players to make appropriate moves to feed the demand.

  • A key driver for the increase is the rise in consumer preferences, which have shifted towards products that have organically produced key vitamins such as vitamin E. The trend of new naturally derived Vitamin E has significantly boosted the demand for beauty and personal care products.
  • The natural vitamin E market is the increasing application of natural vitamin E for geriatric supplement products.
  • Additionally, rising awareness about the benefits of consuming vitamin E among people is expected to have a will positively impact on the market's growth in the projected period.

Natural Vitamin E Market drivers

  • Rising demand from animal feed industry

The natural vitamin E tocopherol P powder is off-white to light brown and used in animal feed. and It contains all isomers of Vitamin E, providing comprehensive nutritional benefits. The demand for animal-quality meat is rising globally. Hence, the demand for Vitamin E in animal feed products such as OXABIOL E by BTSA. It is extracted from non-GMO vegetables and is an essential compound in animal nutrition. Oxabiol E feed is available in different formats and concentrations, from 250 to 1300 International Units. BTSA is one of the leading European manufacturers of Natural Vitamin E for animal feed.

Another, EVMix by ExcelVite, is a naturally occurring mixture of carotenes, and vitamin E complex (tocotrienols and alpha-tocopherol), extracted from Malaysian palm oil (non-GMO). These are necessary natural compounds for growth and reproduction in animals.

Additionally, the sheep and goat meat imports in the European Union have expanded from 152,319 tonnes in 2022 to 158,304 tonnes in 2023, displaying the increased demand for meat imports in Europe. These increased demands for meat indicate the growing animal feed market for feeding cattle.

Natural vitamin E market geographical outlook

By geography, the natural vitamin E market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region such as ASEAN countries. Country-wise, the Asia Pacific global natural vitamin E market has been segmented into China, Japan, India, South Korea, Indonesia, Taiwan, and others. China and South Korea.

India is expected to be a key driver of growth in the global natural vitamin E market in the coming years. The country's large population, rising health consciousness, and increasing disposable incomes are all contributing to the surging demand for natural vitamin E supplements and products.

One of the major factors fueling India's natural vitamin E market is the growing awareness among consumers about its health benefits. of vitamin E. Vitamin E is a powerful antioxidant that helps protect cells from damage, supports immune function, and promotes healthy skin and hair. As more Indians become educated about these benefits, they are increasingly incorporating natural vitamin E into their diets through supplements, fortified foods, and personal care products.

India's growing pharmaceutical and nutraceutical industry will is also expected to hold a significant share while driving the market demand for the Vitamin E market in India. According to Invest India, the pharmaceutical industry plays an imperative role which is valued at $50 billion. Furthermore, India is also regarded as to be a major exporter of pharmaceuticals, with over 200+ countries served.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Natural Vitamin E Market is analyzed into the following segments:

By Product Type

  • Tocopherols
  • Tocotrienols

By Application

  • Dietary Supplements
  • Fortified/Functional Food And Beverage
  • Beauty And Personal Care Products
  • Pharmaceuticals
  • Animal Feed

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process
  • 2.3. Data Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. NATURAL VITAMIN E MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Tocopherols
  • 5.3. Tocotrienols

6. NATURAL VITAMIN E MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dietary Supplements
  • 6.3. Fortified/functional Food And Beverage
  • 6.4. Beauty And Personal Care Products
  • 6.5. Pharmaceuticals
  • 6.6. Animal Feed

7. NATURAL VITAMIN E MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Spain
      • 7.4.3.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. United Arab Emirates
      • 7.5.3.3. Israel
      • 7.5.3.4. Rest of Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. India
      • 7.6.3.3. Japan
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Taiwan
      • 7.6.3.6. Thailand
      • 7.6.3.7. Indonesia
      • 7.6.3.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BASF SE
  • 9.2. Archer Daniels Midland Company
  • 9.3. Dsm N.V
  • 9.4. Brenntag AG
  • 9.5. Merck KGaA (Sigma Aldrich)
  • 9.6. Excel Vite, Inc.
  • 9.7. Parachem Fine & Specialty Chemicals
  • 9.8. Kuala Lumpur Kepong Berhad (Davos Life Science)
  • 9.9. Kensing, LLC
  • 9.10. Haihang Industry