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市場調査レポート
商品コード
1627800
紙用コーティング材料の世界市場:予測(2025年~2030年)Global Paper Coating Materials Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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紙用コーティング材料の世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界の紙用コーティング材料市場は、2025年の24億7,800万米ドルから、2030年までには29億5,600万米ドルに達し、CAGR3.59%で成長すると推定されます。
紙用コーティング材料は、紙の特性を変えたり、特定の用途での効果を高めたりするために紙に使用できる製品です。例えば、印刷時の溶解性を高めたり、物理的強度を高めたり、湿気やその他の悪天候に対する耐性を高めたり、さらには美化のために使用されるなどです。
環境に優しい包装材料に対する関心や法的基準の高まり、紙コーティング材の品質を高める技術の先進化によって、紙コーティング材市場は世界的に拡大しています。
これに加えて、eコマースやオンラインショッピングの増加に伴い、コート紙を使用したパッケージングが増加しています。
例えばIBEFによると、インドのeコマース市場は2022年の830億米ドルから、2026年には約1,850億米ドルに達すると予想されています。インターネットユーザーとスマートフォンの増加が、インドのeコマース市場を牽引する重要な要因です。その結果、インドではFMCG市場も大きく成長し、2020年の1,140億米ドルから、2023年には1,670億米ドルに達します。この成長には、段ボール包装や印刷媒体を活用し、ブランドの体裁を整え、配送時に製品の価値を認識させることが必要です。
世界の紙用コーティング材料市場の促進要因
様々な分野で包装材料に対するニーズが高まっていることが、紙用コーティング材料の市場を促進すると予想されます。コーティングされた紙製品の包装性能と美的価値の両方に対する消費者の意識の高まりに伴い、この分野の製品をアップグレードする必要性が不可避となっています。このような需要は、オンラインショップや配送の増加に伴い、輸送中に安全に梱包された商品と、梱包を解くための付加的なエンターテイメントを望む企業にも生じています。さらに、この材料は機械的・化学的保護や印刷適性の向上も実現しています。
国際貿易局によると、包装資材の生産は2022年にメキシコ全体のGDPの1.8%を占めました。包装機械部門は、その革新的な技術と近接性により、アメリカの輸出業者にとって有利な見通しを持っています。さらに、包装機械工業会(PMMI)によると、メキシコは米国から包装機械を相当量輸入しており、ドイツとイタリアに次いで多いです。
これと並んで、インド包装産業協会によると、インドの包装産業は2025年に2,048億1,000万米ドルになると予想されています。一方、中国の包装産業は、Sea Circularに記載されているように、2025年までに13.5%のCAGRを記録すると予想されています。
これに加えて、環境の持続可能性に重点を置くことで、リサイクル可能なコーティング材料やバイオベースのコーティング材の使用が促進され、環境に優しいパッケージングオプションに対する法的要件や顧客の選好に適合しています。環境への影響を低減するため、Electrolux Groupは2023年3月に再生紙と紙ベースの包装を導入し、インク消費量も70%削減しました。2023年から、ElectroluxとAEGの小型家電に新しいパッケージが採用されました。このパッケージは紙を原料とし、FSC認証を取得したもので、インクの使用量を70%削減した4色プロセスを採用しています。さらに、類似商品を区別するためのシールを貼ることで、パッケージの交換頻度を半分に減らしました。この戦略では、主に複数の商品が同じ箱に収まるようにすることで、パッケージの無駄を最小限に抑えようとしました。
世界の紙用コーティング材料市場の地理的変化
アジア太平洋地域は大きなシェアを維持すると予想されます。これは、インドや中国などの国々における建設活動や住宅開発の増加によるものです。この成長はさらに、新興国における包装産業の成長と結びついています。
アジア太平洋地域は、主に中国とインドで、都市化とインフラの開発を継続的に経験しており、パッケージングと紙への印刷の高い用途を示しています。食品産業と包装産業の成長によって煽られている最も明白な2つの分野は、コート紙の消費レベルが大幅に上昇している新興経済国です。多文化主義や環境に優しい製品に対する意識の高まりも、紙の特性を向上させる新しい多機能コーティングの需要を生み出しています。
中国では、都市化やインフラ整備が急速に進んでおり、これが紙ベースの包装や印刷物の成長の重要な要因となっています。これは主に、食品産業や消費財産業などの産業が急成長し、コート紙の消費が増加していることに起因しています。人口密度の増加や可処分所得の増加による経済成長により、中国の消費者市場は、高品質の包装紙やブランド紙製品への需要を満たすために、より良い紙用コーティング材料を要求し、必要とする軌道に乗りました。この点で、中国は可処分所得の増加を示し、2019年の4万9,282.94人民元から、2023年には5万1,821人民元に達しました。一方、中国の可処分個人所得は2023年に平均5万1,821.00人民元となり、史上最高を記録しました。
本レポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The global paper coating materials market is estimated to reach US$2.956 billion by 2030 from US$2.478 billion in 2025, growing at a CAGR of 3.59%.
Paper coating material is a product that can be used on papers to alter their characteristic or enhance their effectiveness on specific uses. Paper coating materials have special properties; for instance, they enhance the solubility of the material in printing, enhance its physical strength, enhance its resistance to moisture and other unfavorable weather conditions, and are even used for beautification.
The paper coating materials market is expanding globally stimulated by the increasing concerns and legal standards about environment-friendly packaging materials and technological advancement in enhancing the qualities of paper coating materials.
In addition to this, with the growth in e-commerce and online shopping, packaging made using coated paper is on the rise.
For instance, according to IBEF, the Indian e-commerce market is expected to reach around US$185 billion in the year 2026 from US$83 billion in 2022. The increasing number of internet users and smartphones is a significant factor that is driving the e-commerce market in India. Consequently, the FMCG market has also grown substantially in India, where it reached US$167 billion in 2023 from USD$114 billion in 2020. This growth requires the utilization of corrugated packaging and printing media to improve the facade of the brand and the perceived worth of the product during delivery.
Global paper coating materials market drivers
The growing need for packaging materials in various sectors is expected to propel the market for paper coating materials. With the increase in consumers' awareness of both packaging performance and the aesthetic value of coated paper products, the need to upgrade the products in the subject area has become inevitable. This demand is also arising with the increase in the uptake of online shops and deliveries as the company wishes the goods packed safely in transit and as additional entertainment to un-box the package. In addition, the material further offers mechanical and chemical protection and improved printability.
As per the International Trade Administration, packaging material production accounted for 1.8 percent of Mexico's overall GDP in 2022. The packing machinery sector has favorable prospects for American exporters due to its innovative technology and proximity. Additionally, according to the Packaging Machinery Manufacturers Institute (PMMI), Mexico imports packaging equipment from the United States in a substantial amount, coming only after Germany and Italy.
Alongside this, as per the Packaging Industry Association of India, the Indian Packaging Industry is expected to be US$204.81 billion in 2025. The Chinese packaging industry, on the other hand, is expected to register a CAGR of 13.5% by 2025, as stated in Sea Circular.
Besides this, the focus on environmental sustainability encourages the use of recyclable and bio-based coating materials, which comply with legal requirements and customer preferences for environmentally friendly packaging options. To reduce its environmental impact, Electrolux Group deployed recycled and paper-based packaging in March 2023, as well as a 70% decrease in ink consumption. Starting in 2023, Electrolux and AEG small appliances received new packaging. The packaging is made from paper-based materials and FSC certified and features a four-color process using 70% less ink. In addition, the frequency of package changes was cut in half by applying stickers to distinguish between similar goods. This strategy tried to minimize packaging waste mainly by ensuring that multiple goods could fit in the same box.
Global paper coating materials market geographical
The Asia-Pacific region is expected to maintain a significant share. This is due to increased construction activity and residential development in countries such as India and China. The growth is further coupled with the growth in the packaging industry in emerging nations.
The APAC region is continuously experiencing urbanization and development in infrastructure, primarily China & India, showing higher uses of packaging & printing on paper. Two of the most obvious areas that have been fuelled by the growth in the food and packaging industries are the emerging economies that have seen a considerable rise in the consumption level of coated paper. Increased multiculturalism and awareness for environmentally friendly products also create demand for new multifunctional coatings for paper, which improve its characteristics.
China is experiencing significant growth in the paper coating materials market due to several key factors, such as the rapid growth of urbanization and infrastructure in China, which is the key factor to the growth of paper-based packing and prints. This has been driven mainly by the upsurge ending industries like the food industry and consumer goods industries hence causing a rise in the consumption of coated paper. The increase in population density, as well as the economic growth from the increasing disposable income, set China's consumer market on a trajectory where it demands and requires improved paper coating materials to fulfill its demand for high-quality packaged and branded paper products. In this regard, China witnessed an increase in its disposable income, reaching 51,821 CNY in 2023 from 49,282.94 CNY in 2019. Whereas the disposable personal income in China is averaged at 51,821.00 CNY in 2023, reaching an all-time high.
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