デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627799

オンライン教育の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Online Education Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
オンライン教育の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

オンライン教育市場はCAGR7.75%で拡大し、2025年の3,888億400万米ドルから2030年には5,647億8,500万米ドルになると予測されています。

オンライン教育は、インターネットを利用して教師と生徒が教育リソースを共有できるようにする、コンピュータ支援によるバーチャル学習環境です。教育費の削減は大きな注目を集めており、オンライン学習、携帯電話の利用、eラーニングへのアクセス拡大を奨励する世界の政府のイニシアティブが数多く後押しし、オンライン市場の継続的な成長に寄与しています。さらに、柔軟で適応性の高い学習への関心の高まりや、AIを活用したeラーニング・ソリューションのリリースは、市場の拡大を促進すると予想されます。

さらに、クラウドベースの取り決めへの動向や、クラウドベースの教育プラットフォームのセキュリティと安定性を向上させようとする大手市場プレイヤーの思惑の高まりにより、教育機関が利用できる選択肢の幅も広がっています。さらに、市場には多くのサービス・プロバイダーやコンテンツ・プロバイダーが存在するため、膨大な量の教育コンテンツがオンラインで利用できます。例えば、Eurostatによると、2023年にはEUの16歳から74歳のユーザーの30%が過去3ヵ月間にオンラインコースやその他の種類のeラーニング教材にアクセスしており、これは28%だった前年(2022年)から2%増加しています。

さらに、人工知能(AI)や機械学習(ML)の人気が高まっているのは、首尾一貫したアプローチを提供し、個々の学生の予備知識に応じてコンテンツを調整できるからです。さらに、AIとMLは、膨大な量のデータを迅速に分析し、より良い学習体験を支援するパターンと動向を開発する能力において、eラーニング・システムで高く評価されています。さらに、品質を犠牲にすることなく、コース作成のシンプルさ、スピード、敏捷性を向上させる。

オンライン教育市場の促進要因

  • アダプティブ・ラーニングに対する需要の高まり。

eラーニングのリソースは自己完結型であり、実際の授業の有無にかかわらず、学生はいつでもアクセスできます。eラーニングのリソースは自己完結型であり、学生が教室に物理的にいなくても、いつでも利用することができます。さらに、学生はこのシステムを使って、後で使用するためにコース教材をダウンロードして保存することができます。eラーニング・プラットフォームでは、従来の教室ベースの学習システムよりも頻繁に参考資料を更新することができます。学習教材は、一度システムに登録されれば、より長い期間アクセスし、再利用することができます。Eラーニングは、多くの学生にとって実用的な学習方法です。さらに、学生はすでに理解している学習教材を読み飛ばすことができます。

世界中どこからでも学習教材にアクセスできるeラーニングは、世界な学習社会の実現に貢献します。現在のシステムでは、学生は教材に追加することができ、常に最新の内容を学習することができます。そのため、アダプティブ・ラーニングへの要望が高まる中、オンライン・トレーニングを扱う企業には、多くの展望が待ち受けていることが予想されます。国際通信連合によると、インターネット・ユーザーは2022年に53億人を突破すると推定されています。

その結果、携帯電話は今や、どの国でも教育コンテンツにアクセスするための標準装備とみなされています。この柔軟性は、生涯学習の機会を求める人々、大学生、多忙な社会人にアピールすると思われます。さらに、モバイルeラーニング・プラットフォームは通常、インタラクティブ機能やカスタマイズされた学習体験を提供していることも、人気の高まりに貢献しています。

オンライン教育市場地理的展望

  • 北米地域の米国がオンライン教育市場で大きなシェアを占めると予想されます。

同国では、多くの教育機関が便利な教育の提供方法としてオンラインプラットフォームによる取り込みを加速させているため、オンライン教育が普及しています。オンライン教育は、米国内はもちろん、国際的にも、地理的な制約を超えて教育機関に大きなリーチを可能にし、このような環境の変化の中で適切な競争力を維持するために、多くの大学やカレッジが需要の高まりに対応するマーケティング戦略や手法を採用しています。

さらに、オンライン教育は、柔軟性を必要とし、移動に時間を取られない社会人のような非正規雇用の学生層にとって最良の選択肢と考えられています。さらに、政府もオンライン教育の利点を認識しており、人々の新しい学習方法を可能にするための投資によって、教育における通信技術の利用を促進しています。このような官民パートナーシップは、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。例えば2024年、米国教育省(ED)は、遠隔学習プログラムが学生にどのように役立っているかについて、より一貫したデータによる洞察を得るため、遠隔学習ガイドラインの変更を提案しました。

さらに、国内のいくつかの大学では、学生に従来のオンキャンパスコースに登録するか、MOOCを通じて授業の並行バージョンに申し込むかの選択肢を与え始めています。これは、今後数年間における同国のオンライン教育市場の成長の可能性をさらに反映しています。さらに、リーチ・キャピタルの推計によると、米国では、2022年にエドテック企業が調達した投資資金は約52億米ドルに達しました。これは、幼児教育、幼稚園から高校まで、あるいはそれ以上の教育など、あらゆるレベルの投資であり、オンライン教育の有利な機会を反映しています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

オンライン教育市場は以下のようにセグメント化され、分析されています:

種類別

  • 学術
  • 企業

技術別

  • eラーニング
  • Learning Management System
  • Application Simulation Tool
  • Rapid E-Learning
  • Podcasts
  • Virtual Classrooms

ベンダー別

  • サービスプロバイダー
  • コンテンツプロバイダー

エンドユーザー別

  • 高等教育機関
  • K-12学校
  • K-5
  • 6-8
  • 9-12
  • その他

提供方式別

  • オンライン
  • ブレンド

分野別

  • K-12
  • 言語
  • 数学、科学、社会科学
  • 健康・フィットネス、芸術、コンピューター、その他
  • 高等教育機関
  • 学部
  • 大学院
  • 専門・スキル強化

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • オーストラリア
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界のオンライン教育市場:種類別

  • イントロダクション
  • 学術
  • 企業

第6章 世界のオンライン教育市場:技術別

  • イントロダクション
  • モバイル/eラーニング
  • 学習管理システム (LMS)
  • アプリケーションシミュレーションツール
  • 速成eラーニング
  • ポッドキャスト
  • 仮想教室

第7章 世界のオンライン教育市場:ベンダー別

  • イントロダクション
  • サービスプロバイダー
  • コンテンツプロバイダー

第8章 世界のオンライン教育市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 高等教育機関
  • K-12学校
    • K-5
    • 6-8
    • 9-12
  • その他

第9章 世界のオンライン教育市場:提供方式別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • ブレンド (混合学習)

第10章 世界のオンライン教育市場:分野別

  • イントロダクション
  • K-12
    • 言語
    • 数学、科学、社会科学
    • 健康・フィットネス、芸術、コンピューター、その他
  • 高等教育機関
    • 学部
    • 大学院
    • 専門・スキル強化

第11章 世界のオンライン教育市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 種類別
    • 技術別
    • ベンダー別
    • エンドユーザー別
    • 提供方式別
    • 分野別
    • 国別
  • 南米
    • 種類別
    • 技術別
    • ベンダー別
    • エンドユーザー別
    • 提供方式別
    • 分野別
    • 国別
  • 欧州
    • 種類別
    • 技術別
    • ベンダー別
    • エンドユーザー別
    • 提供方式別
    • 分野別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 種類別
    • 技術別
    • ベンダー別
    • エンドユーザー別
    • 提供方式別
    • 分野別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 種類別
    • 技術別
    • ベンダー別
    • エンドユーザー別
    • 提供方式別
    • 分野別
    • 国別

第12章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第13章 企業プロファイル

  • Adobe
  • Apollog Education Group, Inc.
  • Anthology Inc.
  • Cisco
  • Citrix Systems, Inc.
  • McGraw-Hill Education
  • Microsoft Corporation
  • Oracle
  • Pearson
  • SAP
  • MPS Limited
  • OESDuolingo
  • BYJU'S
  • Docebo
目次
Product Code: KSI061611039

The Global online education market is predicted to expand at a CAGR of 7.75% to account for US$564.785 billion by 2030 from US$388.804 billion in 2025.

Online education is a computer-assisted virtual learning environment that uses the internet to allow teachers and students to share educational resources. Reducing the expense of education has garnered significant attention, bolstered by numerous global government initiatives encouraging online learning, mobile phone use, and expanded access to e-learning, contributing to the online market's ongoing growth. Furthermore, rising interest in flexible and adaptive learning and the release of AI-enabled e-learning solutions are anticipated to drive market expansion.

Further, the range of options available to educational institutions is also growing due to the trend towards cloud-based arrangements and the growing speculation by major market players to improve the security and stability of cloud-based education platforms. Moreover, due to the many service and content providers in the market, vast amounts of educational content are available online. For instance, according to Eurostat, 30% of EU users aged 16 to 74 accessed an online course or other kinds of e-learning material in the preceding three months in 2023 and that is a 2% rise from the previous year (2022) when it was 28%.

Further, Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) popularity has been rising because they can provide coherent approaches and tailor content according to individual students' prior knowledge. Moreover, AI and ML are featured highly in the e-learning system in their capacity to rapidly analyze huge amounts of data to develop patterns and trends that would aid better learning experiences. Additionally, it increases the simplicity, speed, and agility of course creation without sacrificing quality.

Global online education market drivers

  • Growing demand for adaptive learning.

E-learning resources are self-contained and can be accessed by students at any time, regardless of whether they are in actual class or not. Resources for e-learning are self-contained and may be available to students at any time without their physical presence in the classroom. Additionally, students can download and store their course materials for later use using this system. Study materials can be updated more frequently by e-learning platforms than by traditional classroom-based learning systems. Study materials can be accessed and reused for longer periods once they are in the system, and they can be updated without replacing the entire set. E-learning is a practical learning method for a lot of students. Additionally, students can skip over study materials they already understand.

By enabling anyone to access study materials from anywhere in the world, e-learning technologies help to create a global learning society. With the systems that are now available, students can add to the study materials, keeping the contents current. So, with an increase in the request for adaptive learning, it is expected that there could be many prospects waiting for the firms dealing in online training. Internet users are estimated to surpass 5.3 billion in 2022, according to the International Telecommunication Union.

As a result, mobile phones are now regarded as standard equipment for accessing educational content in all countries. This flexibility will appeal to people looking for opportunities to learn for the rest of their lives, college students, and busy professionals. Furthermore, the fact that mobile e-learning platforms usually offer interactive features and customized learning experiences contributes to their increasing popularity.

Global online education market Geographical outlooks

  • The United States in the North American region is expected to hold significant shares of the Global online education market.

The Online education has become more prevalent in the country as a large number of institutions are accelerating their incorporation through online platforms as a convenient delivery of education. Online education allows greater reach for institutions beyond geographical limitations, both in the US across states and internationally, and to remain relevant and compete in this changing environment, many universities and colleges are adopting marketing strategies and techniques to cater to the growing demand.

In addition, online education is considered the best option for non-traditional student populations like working adults who require flexibility and avoid wasting time on transportation. Besides, the government is also recognizing the benefits of online education and is also promoting the use of communication technology in education by investments to enable new ways of learning for people. Such public-private partnerships are expected to drive the market growth in the coming years. For instance- in 2024, the U.S. Department of Education (ED) proposed changes in its distance learning guidelines in order to get more consistent data insights on how remote learning programs are helping students.

Furthermore, several universities in the country have started to give students the choice to either enroll in the traditional on-campus course or sign up for a parallel version of the class through MOOC. This further reflects the potential for the online education market growth in the country over the course of the next few years. Moreover, as per the estimates from Reach Capital, in the United States, the investment capital raised by ed-tech companies reached around US$5.2 billion in 2022. This represents investment across all levels, including early childhood, K-12 or higher, among others, thereby reflecting lucrative opportunities for online education.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global online education market is segmented and analyzed as below:

By Type

  • Academic
  • Corporate

By Technology

  • E-Learning
  • Learning Management System
  • Application Simulation Tool
  • Rapid E-Learning
  • Podcasts
  • Virtual Classrooms

By Vendor

  • Service Provider
  • Content Provider

By End-User

  • Higher Education Institutions
  • K-12 Schools
  • K-5
  • 6-8
  • 9-12
  • Others

By Delivery

  • Online
  • Blended

By Subject Area

  • K-12
  • Languages
  • Maths, Science & Social Science
  • Health & Fitness, Arts, Computers & Others
  • Higher Education Institutions
  • Undergraduate
  • Post Graduate
  • Specialization and Skill Enhancement

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL ONLINE EDUCATION MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Academic
  • 5.3. Corporate

6. GLOBAL ONLINE EDUCATION MARKET BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Mobile E-Learning
  • 6.3. Learning Management System
  • 6.4. Application Simulation Tool
  • 6.5. Rapid E-Learning
  • 6.6. Podcasts
  • 6.7. Virtual Classrooms

7. GLOBAL ONLINE EDUCATION MARKET BY VENDOR

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Service Provider
  • 7.3. Content Provider

8. GLOBAL ONLINE EDUCATION MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Higher Education Institutions
  • 8.3. K-12 Schools
    • 8.3.1. K-5
    • 8.3.2. 6-8
    • 8.3.3. 9-12
  • 8.4. Others

9. GLOBAL ONLINE EDUCATION MARKET BY DELIVERY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Online
  • 9.3. Blended

10. GLOBAL ONLINE EDUCATION MARKET BY SUBJECT AREA

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. K-12
    • 10.2.1. Languages
    • 10.2.2. Maths, Science & Social Science
    • 10.2.3. Health & Fitness, Arts, Computers & Others
  • 10.3. Higher Education Institutions
    • 10.3.1. Undergraduate
    • 10.3.2. Post Graduate
    • 10.3.3. Specialization and Skill Enhancement

11. GLOBAL ONLINE EDUCATION MARKET BY GEOGRAPHY

  • 11.1. Introduction
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. By Type
    • 11.2.2. By Technology
    • 11.2.3. By Vendor
    • 11.2.4. By End-User
    • 11.2.5. By Delivery
    • 11.2.6. By Subject Area
    • 11.2.7. By Country
      • 11.2.7.1. USA
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. South America
    • 11.3.1. By Type
    • 11.3.2. By Technology
    • 11.3.3. By Vendor
    • 11.3.4. By End-User
    • 11.3.5. By Delivery
    • 11.3.6. By Subject Area
    • 11.3.7. By Country
      • 11.3.7.1. Brazil
      • 11.3.7.2. Argentina
      • 11.3.7.3. Others
  • 11.4. Europe
    • 11.4.1. By Type
    • 11.4.2. By Technology
    • 11.4.3. By Vendor
    • 11.4.4. By End-User
    • 11.4.5. By Delivery
    • 11.4.6. By Subject Area
    • 11.4.7. By Country
      • 11.4.7.1. United Kingdom
      • 11.4.7.2. Germany
      • 11.4.7.3. France
      • 11.4.7.4. Italy
      • 11.4.7.5. Spain
      • 11.4.7.6. Others
  • 11.5. Middle East and Africa
    • 11.5.1. By Type
    • 11.5.2. By Technology
    • 11.5.3. By Vendor
    • 11.5.4. By End-User
    • 11.5.5. By Delivery
    • 11.5.6. By Subject Area
    • 11.5.7. By Country
      • 11.5.7.1. Saudi Arabia
      • 11.5.7.2. UAE
      • 11.5.7.3. Others
  • 11.6. Asia Pacific
    • 11.6.1. By Type
    • 11.6.2. By Technology
    • 11.6.3. By Vendor
    • 11.6.4. By End-User
    • 11.6.5. By Delivery
    • 11.6.6. By Subject Area
    • 11.6.7. By Country
      • 11.6.7.1. China
      • 11.6.7.2. Japan
      • 11.6.7.3. India
      • 11.6.7.4. South Korea
      • 11.6.7.5. Australia
      • 11.6.7.6. Indonesia
      • 11.6.7.7. Others

12. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 12.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 12.2. Market Share Analysis
  • 12.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 12.4. Competitive Dashboard

13. COMPANY PROFILES

  • 13.1. Adobe
  • 13.2. Apollog Education Group, Inc.
  • 13.3. Anthology Inc.
  • 13.4. Cisco
  • 13.5. Citrix Systems, Inc.
  • 13.6. McGraw-Hill Education
  • 13.7. Microsoft Corporation
  • 13.8. Oracle
  • 13.9. Pearson
  • 13.10. SAP
  • 13.11. MPS Limited
  • 13.12. OESDuolingo
  • 13.13. BYJU'S
  • 13.14. Docebo