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市場調査レポート
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1627778

フットケア製品市場:予測(2025年~2030年)

Foot Care Products Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 147 Pages
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即日から翌営業日
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フットケア製品市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

フットケア製品市場はCAGR6.23%で成長し、市場規模は2025年の118億9,100万米ドルから、2030年には160億7,200万米ドルに達すると予想されています。

フットケアは、化粧品による足のケアの一種であり、クリーム、ジェル、マッサージ製品、マスクなど様々なタイプの矯正ケア製品を塗布することが含まれます。フットケア製品は、消費者が足の古い角質を除去し、さまざまな真菌感染を予防するのに役立ちます。また、足の血液循環を改善し、皮膚に潤いを与えます。

フットケア製品の需要を押し上げている主な要因として、世界の高齢化人口の増加が挙げられます。世界中の高齢者の足の真菌感染症は、最も一般的で、増加する問題の一つであり、適切なフットケア製品を適用することにより、予防し、治すことができます。

同様に、フットマッサージャー、靴の中敷き、足用ローションなどの需要も、世界の高齢者人口の増加とともに増加しています。世界銀行は、その世界人口報告書の中で、世界の高齢者の総人口は年々増加の一途をたどっていると述べています。

フットケア製品市場の促進要因

  • フットケアに対する意識の高まりがフットケア製品市場を押し上げると予測される

足の健康に対する積極的なアプローチを奨励することで、健康意識の高まりがフットケア製品市場に大きな影響を与えています。顧客は、フットケアをしっかり行い、タコや真菌感染症、足の痛みなどの症状を避けることの価値を認識するようになっています。保湿剤、抗真菌トリートメント、装具インサート、特殊な靴など、様々なフットケア製品の需要は、このような理解によって促進されています。さらに、人々が健康全般をより重視するようになるにつれ、快適さとサポートを提供する製品を求めるようになり、特定の足の問題に対処するために設計された独創的なソリューションの開発に拍車がかかっています。このため、フットケア製品の市場は、変化する消費者の需要を満たすために成長し続けています。

2023年には、糖尿病性足潰瘍(DFU)に対する改良された多方面からの創傷治療を開発するため、アメリカ国立衛生研究所から数百万米ドルの助成金が寺崎研究所(TIBI)とネブラスカ大学医療センター(UNMC)の研究グループに与えられました。

フットケア製品市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域は予測期間中に急激な成長を遂げると予想されます。

フットケア製品市場は、いくつかの理由からアジア太平洋地域で大きく拡大しています。都市化率の上昇、可処分所得の増加、ライフスタイルの進化により、消費者の足の衛生と健康に対する意識が高まっています。さらに、この地域では糖尿病や肥満などの疾病の有病率が高いため、関連する結果を治療するための専門的なフットケア製品の必要性が高まっています。さらに、eコマース産業の成長により、フットケア用品の品揃えが豊富になり、市場は拡大しています。アジア太平洋地域は、人口が多く多様性に富んでいるため、フットケア・ソリューションの需要拡大を活用できるメーカーや小売業者に大きな可能性を提供しています。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 フットケア製品市場:製品別

  • イントロダクション
  • 足の修復軟膏
  • フットクリーム
  • フットクレンジングローション
  • スラウスクラブ製品
  • その他

第6章 フットケア製品市場:用途別

  • イントロダクション
  • スポーツ・陸上競技
  • 医学
  • 個人的な快適さ

第7章 フットケア製品市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • ドラッグストア・薬局
  • 病院・診療所
  • オンラインストア
  • その他

第8章 フットケア製品市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • A.G. Organica
  • Zoic Cosmetics
  • Aadhunik Ayurveda Vitals
  • Suryaveda Cosmeceuticals Private Limited
  • Orchid Lifesciences
  • Diabetic Foot Care India Pvt. Ltd.
  • Aetna Foot Products
  • Alva-Amco Pharmacal, Inc.
  • Glaxosmithkline Plc
  • HoMedics , Inc.
  • GEHWOL Foot Care
  • Artificial Limbs Manufacturing Corporation of India
  • My Dear Cosmetics Pvt Ltd
  • Innovative Pharma
  • Metro Orthics
目次
Product Code: KSI061616756

The foot care product market is expected to grow at a CAGR of 6.23%, reaching a market size of US$16.072 billion in 2030 from US$11.891 billion in 2025.

Foot care is a type of cosmetics care procedure for feet, which includes applying various types of corrective care products, like creams, gel, massaging products, or masks. The foot care products help consumers eliminate dead skin from the feet and prevent various fungal infections. It also helps in improving blood circulation in the feet and moisturizes the skin.

The growing ageing population globally is among the key factors pushing the demand for foot care products forward. The cases of foot fungal infections in the older population worldwide are among the most common and increasing problems, which can be prevented and cured by the application of proper foot care products.

Similarly, the demand for foot massagers, insoles for shoes, and lotions for feet also increases with the global older population. The World Bank, in its global population report, stated that the total population of the global older population witnessed a constant increase over the years. The organisation stated that in 2021, the total population above 65 years was recorded at 758.732 million, which increased to 779,736 million in 2022. In 2023, the total population above the age of 65 years in the globe was recorded at 805.167 million.

Foot care product market drivers

  • Increasing awareness about foot care is anticipated to boost the foot care product market

By encouraging a proactive approach to foot health, rising health awareness has had a substantial impact on the market for foot care products. Customers are becoming more aware of the value of maintaining good foot care and avoiding conditions like calluses, fungal infections, and foot pain. Demand for a range of foot care products, such as moisturizers, anti-fungal treatments, orthotic inserts, and speciality footwear, is fueled by this understanding. Furthermore, as people place a higher priority on their general well-being, they look for products that provide comfort and support, which has sparked the development of creative solutions designed to deal with particular foot issues. Because of this, the market for foot care products keeps growing to satisfy changing consumer demands.

In 2023, a multimillion-dollar grant from the National Institutes of Health was given to a group of researchers from the Terasaki Institute for Biomedical Innovation (TIBI) and the University of Nebraska Medical Center (UNMC) to develop an improved, multi-pronged wound treatment for diabetic foot ulcers (DFUs).

Foot care product market geographical outlook

  • Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period.

The market for foot care products is expanding significantly in the Asia-Pacific area for several reasons. Rising rates of urbanization, rising disposable incomes, and evolving lifestyles have made consumers more conscious of foot hygiene and wellness. Additionally, the region's high prevalence of diseases like diabetes and obesity has increased the need for specialized foot care products to treat associated consequences. Furthermore, the market is expanding due to the growing e-commerce industry, which has made a wide selection of foot care goods more accessible. The Asia-Pacific region offers manufacturers and retailers tremendous potential to leverage the growing demand for foot care solutions because of its huge and diversified population.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The foot care product market is segmented and analyzed as follows:

By Product

  • Foot Repair Ointments
  • Foot Creams
  • Foot Cleansing Lotions
  • Slough Scrub Products
  • Others

By Application

  • Sports and Athletics
  • Medical
  • Personal Comfort

By Distribution Channel

  • Drug Stores and Pharmacies
  • Hospital and Clinics
  • Online Stores
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FOOT CARE PRODUCT MARKET BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Foot Repair Ointments
  • 5.3. Foot Creams
  • 5.4. Foot Cleansing Lotions
  • 5.5. Slough Scrub Products
  • 5.6. Others

6. FOOT CARE PRODUCT MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Sports and Athletics
  • 6.3. Medical
  • 6.4. Personal Comfort

7. FOOT CARE PRODUCT MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Drug Stores and Pharmacies
  • 7.3. Hospital and Clinics
  • 7.4. Online Stores
  • 7.5. Others

8. FOOT CARE PRODUCT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Spain
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
      • 8.6.4.2. China
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Taiwan
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Indonesia
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. A.G. Organica
  • 10.2. Zoic Cosmetics
  • 10.3. Aadhunik Ayurveda Vitals
  • 10.4. Suryaveda Cosmeceuticals Private Limited
  • 10.5. Orchid Lifesciences
  • 10.6. Diabetic Foot Care India Pvt. Ltd.
  • 10.7. Aetna Foot Products
  • 10.8. Alva -Amco Pharmacal, Inc.
  • 10.9. Glaxosmithkline Plc
  • 10.10. HoMedics , Inc.
  • 10.11. GEHWOL Foot Care
  • 10.12. Artificial Limbs Manufacturing Corporation of India
  • 10.13. My Dear Cosmetics Pvt Ltd
  • 10.14. Innovative Pharma
  • 10.15. Metro Orthics