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市場調査レポート
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1627741

自己発熱食品包装フィルムの世界市場:予測(2025年~2030年)

Self-Heating Food Packaging Films Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 130 Pages
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自己発熱食品包装フィルムの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の自己発熱食品包装フィルムの市場規模は、2025年に3,710万7,000米ドルでCAGR3.84%で成長し、2030年には4,479万6,000米ドルの市場規模に達すると推定されています。

自己発熱食品包装は、外部電源なしで食品内容物を加熱する能力と機能を持つ能動的包装の一形態です。近年、飲食品業界は、賞味期限が長く、すぐに食べられる便利な食品に対する需要の高まりにより、包装技術を進化させてきました。また、世界の都市部における人々の動きの速いライフスタイルも、飲食品用の革新的な包装に対する需要を高めています。

市場各社は、特に軍関係者や出張の多い人々のために、自己発熱食品包装に対する需要の高まりに対応するため、新製品の発売や便利なソリューションに投資しています。例えば、Ba Shu Lan Renは、水、スープ、マッシュポテト、乾燥野菜を必要とするインスタント食品を調理できる自己発熱インスタントホットスポットを発売しました。調査によると、消費者は外出先での利便性を求めており、飲食店には迅速さを求めています。消費者は、スタンドアップパウチからトレイ、カップ、ボウルまで、温かい飲食品を求めています。

自己発熱食品包装フィルム市場の促進要因:

  • 有機食品への需要の高まりが市場成長を促進する

世界の食品消費の増加は、市場における急速な製品発売と技術革新が自己発熱技術の台頭を後押ししているため、さらに拡大すると推定されます。多くの人々が有機食品の方が健康的であると考えているため、有機食品に対する需要が大幅に増加しています。この動向は、カナダや米国のような国々における肥満撲滅に向けた地方自治体の取り組みにも影響されています。こうした取り組みには、特に子供向けの有機食品を推進する教育キャンペーンや新しい栄養法が含まれます。

自己発熱食品包装フィルム市場の地理的展望

地域別では、自己発熱食品包装フィルム市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。中国、日本、インド、韓国などの主要経済国がアジア太平洋を支配しています。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。

北米の自己発熱食品包装フィルム市場は大きなシェアを占めると推定されます。食品包装業界におけるめまぐるしいライフスタイルの変化と技術革新により、飛躍的な成長が見込まれています。同地域における同包装ソリューションの需要は、主に新しい製品の入手可能性の増加や、市場で入手可能な食品に関する規制の芽生えにより増加すると推定されます。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、正しい戦略で市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス
  • データ検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 自己発熱食品包装フィルム市場:包装タイプ別

  • イントロダクション
  • パウチ
  • ボトル

第6章 自己発熱食品包装フィルム市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 食品
    • 簡便食品
    • その他
  • 飲料
    • スープ
    • その他

第7章 自己発熱食品包装フィルム市場:地域別

  • 世界の概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Tempra Technology
  • Luxfer Magtech
  • The 42 Degrees Company
  • HeatGen, LLC
  • HotCan
  • Maanshan Hengxi Self Heating Technology Development Co., Ltd
  • iSell Packaging
目次
Product Code: KSI061613508

The global self-heating food packaging film market is valued at US$37.107 million in 2025. The market is estimated to grow at a CAGR of 3.84% to reach a market size of US$44.796 million by 2030.

Self-heating food packaging is a form of active packaging that has the ability and function to heat food contents without an external power source. In recent years, the food and beverage industry has evolved its packaging techniques due to the growing demand for ready-to-eat and convenient food products with a longer shelf life. The fast-moving lifestyle of people in urban cities worldwide is also augmenting the demand for innovative packaging for food and beverages.

Market players are investing in new product launches and convenient solutions to meet the growing demand for self-heating food packaging, especially for military personnel and people who travel frequently. For instance, Ba Shu Lan Ren launched the self-heating instant hotspot, which can cook an instant food base that requires water, soup, mashed potatoes, and dried vegetables. Research proves consumers want on-the-go convenience, and they want eateries fast. They want hot food and beverages ranging from stand-up pouches to trays, cups, and bowls.

Self-heating food packaging film market drivers:

  • Rising demand for organic food will propel market growth

Increasing food consumption worldwide is estimated to grow further because of rapid product launches and innovations in the market, fuelling the rise of self-heating techniques. There is a significant increase in the demand for organic foods, as many people believe they are healthier. This trend is also influenced by local government efforts to combat obesity in countries like Canada and the United States. These efforts include educational campaigns and new nutrition laws that promote organic foods, particularly for children.

Self-heating food packaging film market geographical outlook:

By geography, the self-heating food packaging film market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

The self-heating food packaging film market in North America is estimated to hold a significant share. It is anticipated to grow exponentially due to the fast-moving lifestyle and technological innovation in the food packaging industry. The demand for this packaging solution in the region is estimated to increase primarily due to the increasing availability of newer products and budding regulations regarding the food items available in the market.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Self-Heating Food Packaging Film Market is analyzed into the following segments:

By Packaging Type

  • Cans
  • Pouches
  • Bottles

By End-User

  • Food
  • Ready-to-eat food
  • Others
  • Beverage
  • Soups
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process
  • 2.3. Data Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. SELF-HEATING FOOD PACKAGING FILM MARKET BY PACKAGING TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Cans
  • 5.3. Pouches
  • 5.4. Bottles

6. SELF-HEATING FOOD PACKAGING FILM MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Food
    • 6.2.1. Ready-to-eat food
    • 6.2.2. Others
  • 6.3. Beverage
    • 6.3.1. Soups
    • 6.3.2. Others

7. SELF-HEATING FOOD PACKAGING FILM MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Tempra Technology
  • 9.2. Luxfer Magtech
  • 9.3. The 42 Degrees Company
  • 9.4. HeatGen, LLC
  • 9.5. HotCan
  • 9.6. Maanshan Hengxi Self Heating Technology Development Co., Ltd
  • 9.7. iSell Packaging