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市場調査レポート
商品コード
1627741
自己発熱食品包装フィルムの世界市場:予測(2025年~2030年)Self-Heating Food Packaging Films Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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自己発熱食品包装フィルムの世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自己発熱食品包装は、外部電源なしで食品内容物を加熱する能力と機能を持つ能動的包装の一形態です。近年、飲食品業界は、賞味期限が長く、すぐに食べられる便利な食品に対する需要の高まりにより、包装技術を進化させてきました。また、世界の都市部における人々の動きの速いライフスタイルも、飲食品用の革新的な包装に対する需要を高めています。
市場各社は、特に軍関係者や出張の多い人々のために、自己発熱食品包装に対する需要の高まりに対応するため、新製品の発売や便利なソリューションに投資しています。例えば、Ba Shu Lan Renは、水、スープ、マッシュポテト、乾燥野菜を必要とするインスタント食品を調理できる自己発熱インスタントホットスポットを発売しました。調査によると、消費者は外出先での利便性を求めており、飲食店には迅速さを求めています。消費者は、スタンドアップパウチからトレイ、カップ、ボウルまで、温かい飲食品を求めています。
世界の食品消費の増加は、市場における急速な製品発売と技術革新が自己発熱技術の台頭を後押ししているため、さらに拡大すると推定されます。多くの人々が有機食品の方が健康的であると考えているため、有機食品に対する需要が大幅に増加しています。この動向は、カナダや米国のような国々における肥満撲滅に向けた地方自治体の取り組みにも影響されています。こうした取り組みには、特に子供向けの有機食品を推進する教育キャンペーンや新しい栄養法が含まれます。
地域別では、自己発熱食品包装フィルム市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。中国、日本、インド、韓国などの主要経済国がアジア太平洋を支配しています。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。
北米の自己発熱食品包装フィルム市場は大きなシェアを占めると推定されます。食品包装業界におけるめまぐるしいライフスタイルの変化と技術革新により、飛躍的な成長が見込まれています。同地域における同包装ソリューションの需要は、主に新しい製品の入手可能性の増加や、市場で入手可能な食品に関する規制の芽生えにより増加すると推定されます。
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業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
Self-heating food packaging is a form of active packaging that has the ability and function to heat food contents without an external power source. In recent years, the food and beverage industry has evolved its packaging techniques due to the growing demand for ready-to-eat and convenient food products with a longer shelf life. The fast-moving lifestyle of people in urban cities worldwide is also augmenting the demand for innovative packaging for food and beverages.
Market players are investing in new product launches and convenient solutions to meet the growing demand for self-heating food packaging, especially for military personnel and people who travel frequently. For instance, Ba Shu Lan Ren launched the self-heating instant hotspot, which can cook an instant food base that requires water, soup, mashed potatoes, and dried vegetables. Research proves consumers want on-the-go convenience, and they want eateries fast. They want hot food and beverages ranging from stand-up pouches to trays, cups, and bowls.
Increasing food consumption worldwide is estimated to grow further because of rapid product launches and innovations in the market, fuelling the rise of self-heating techniques. There is a significant increase in the demand for organic foods, as many people believe they are healthier. This trend is also influenced by local government efforts to combat obesity in countries like Canada and the United States. These efforts include educational campaigns and new nutrition laws that promote organic foods, particularly for children.
By geography, the self-heating food packaging film market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.
The self-heating food packaging film market in North America is estimated to hold a significant share. It is anticipated to grow exponentially due to the fast-moving lifestyle and technological innovation in the food packaging industry. The demand for this packaging solution in the region is estimated to increase primarily due to the increasing availability of newer products and budding regulations regarding the food items available in the market.
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