デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627732

ベビー向け安全性・利便性の世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Baby Safety and Convenience Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 135 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.91円
ベビー向け安全性・利便性の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のベビー向け安全性・利便性の市場規模は、2025年に136億5,800万米ドルと評価され、CAGR 4.43%で成長し、2030年には169億6,600万米ドルに達すると予測されています。

発展途上国における急速な都市化と生活環境の改善が、ベビー向け安全性・利便性市場の拡大に寄与しています。その結果、新生児の安全を確保するために、世界中の人々が予測期間中により多くの資金を費やすことになる見込みです。

さらに、ベビー用品がオンラインで入手可能になり、インターネットの普及が進んだことも、世界のベビー用品市場の拡大に寄与しています。eバンキング・システムの利用率の上昇とスマートフォン所有者の増加は、ベビー用品のオンライン販売を強化する可能性が高いです。消費者は多忙なライフスタイルのため、実店舗を訪れるよりもオンラインショッピングの手軽さを好みます。

ベビー向け安全性・利便性市場の促進要因

  • 乳幼児の出生数の増加

乳幼児の出生数の増加が、ベビー向け安全性・利便性市場を直接後押ししています。乳幼児の出生数が増えるにつれて、チャイルドシート、ベビーカー、ベビーベッド、ベビーモニター、その他の関連商品など、安全で便利な商品に対する需要が増加します。このような需要の増加は、これらの製品の製造業者や小売業者の市場拡大につながり、業界の成長と革新につながっています。

例えば、米国疾病予防管理センターが発表したデータによると、2022年に米国で報告された出生数(366万7,758人)は、2021年(366万4,292人)を上回りました。2021年と比較すると、米国の15歳から44歳の女性1,000人当たりのGFRは56.3から2022年には56.0へと1%低下しました。

これとは別に、乳幼児の安全に焦点を当てた政府規制の高まりが電動ベビーカーの需要を促進しています。例えば、消費者製品安全委員会によると、ベビーカーとベビーカーの標準消費者安全性能仕様はASTM Internationalを通じて入手できます。これらの規格は、ベビーカーにフタル酸ジブチル(DBP)、フタル酸ジイソノニル(DINP)、フタル酸ジイソブチル(DIBP)、フタル酸ジ-n-ペンチル(DPENP)、フタル酸ジ-n-ヘキシル(DHEXP)、フタル酸ジシクロヘキシル(DCHP)を0.1%以上含まないことを求めています。

ベビー向け安全性・利便性市場は世界5地域に区分される:

地域別に見ると、ベビー向け安全性・利便性市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。欧州社会では子どもの安全と幸福が重視されており、欧州のベビー用安全・便利グッズ市場を牽引しています。このため、頑丈なチャイルドシート、頑丈なベビーカー、安全なベビーゲートなど、安全機能を優先した製品に対する需要が高いです。

英国地方自治協会が2022年に発表した報告書によると、イングランドでは2019年~2021年に交通事故で死傷した子どもの数が最も多く、死傷者総数は1,694人に上りました。北西部地域では291人の子供が負傷し、ロンドンでは188人が負傷しました。このため、政府は自動車所有者に対し、チャイルドシートの使用を義務付ける厳格なガイドラインを開始し、市場拡大に拍車をかけています。

また、欧州諸国の多くで可処分所得が増加していることも市場に影響を与えています。さらに、この業界のメーカーは、技術の進歩と子どもの安全に対する消費者の意識の高まりから、製品のイノベーションに注力しています。

例えば、2023年4月、マキシコシは、乳幼児と子供の移動オプションにおいて世界初の画期的な360プロファミリーを発表し、画期的な新技術スライドテックのデビューに胸を躍らせました。親が子供を車に乗せたり降ろしたりするとき、チャイルドシートは回転し、親に向かって動くことができ、人間工学に基づいた先例となりました。360プロファミリーは、英国およびアイルランドの信頼できるショップで購入できます。さらに2023年1月、ベビーク・コンバーチブル・チャイルドシートがCESで発表されました。このチャイルドシートは、安全性に対する包括的なアプローチの先駆者であり、その構成部品と組み込まれている技術の両方を強調しています。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域をカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ベビー向け安全性・利便性の世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ベビーカー
  • チャイルドシート

第6章 ベビー向け安全性・利便性の世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 ベビー向け安全性・利便性の世界市場:地域別

  • 世界の概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Pigeon Corporation
  • Newell Brands
  • ABC Design
  • Joie International Co., Limited
  • Jane Group
  • Artsana S.p.A.
  • Bebecar Group S.A.
  • Bugaboo International B.V.
  • iCandy World Limited
  • Britax
  • Dorel Juvenile
目次
Product Code: KSI061612871

The global baby safety and convenience market is evaluated at US$13.658 billion for 2025, growing at a CAGR of 4.43%, reaching a market size of US$16.966 billion by 2030.

Rapid urbanization and improving living conditions in developing nations are contributing to the expanding global baby safety and convenience market, where parents prefer to acquire quality baby care goods for their newborns. This results in individuals worldwide spending more money during the projected period to ensure the safety of their newborns.

Furthermore, the availability of baby items online and increased internet penetration contribute to the global baby product market expansion. The rising usage of e-banking systems and the increasing number of smartphone owners are likely to enhance online sales of baby items. Consumers prefer the ease of online shopping over visiting physical shops because of their hectic lifestyles, which offer immediate doorstep delivery and a variety of discounts and deals.

Global baby safety and convenience market drivers:

  • Increasing infant births

The increase in infant births directly fuels the baby safety and convenience market. As more babies are born, there is an increased demand for safety and convenience products such as car seats, strollers, cribs, baby monitors, and other related items. This increased demand results in a larger market for manufacturers and retailers of these products, leading to growth and innovation in the industry.

For instance, according to the data published by the Centers for Disease Control and Prevention, the number of births reported in the United States in 2022 (3,667,758) was higher than in 2021 (3,664,292). In comparison to 2021, the GFR for the United States dropped by 1% to 56.0 per 1,000 females aged 15 to 44 in 2022 from 56.3.

Apart from this, growing government regulations focusing on the safety of infants are fueling the demand for electric baby strollers. For instance, according to the Consumer Product Safety Commission, the Standard Consumer Safety Performance Specification for Carriages and Strollers can be obtained through ASTM International. These standards require strollers to not contain more than 0.1 percent of dibutyl phthalate (DBP), diisononyl phthalate (DINP), diisobutyl phthalate (DIBP), di-n-pentyl phthalate (DPENP), di-n-hexyl phthalate (DHEXP), and dicyclohexyl phthalate (DCHP).

The global baby safety and convenience market is segmented into five regions worldwide:

Geography-wise, the global baby safety and convenience market is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. A strong emphasis on child safety and well-being within European societies drives the European baby safety and convenience market. This translates into a high demand for products that prioritize safety features, such as robust car seats, sturdy strollers, and secure baby gates.

According to a report published by the United Kingdom Local Government Association in 2022, England experienced the highest number of children killed or injured in road accidents between 2019 and 2021, with a total of 1,694 casualties. In the North West region, 291 children were injured, while 188 were injured in London. Owing to this, the government has initiated strict guidelines for vehicle owners to use baby car seats, fueling the market expansion.

Besides, growth in disposable incomes in most European countries also impacts the market since parents are now able to afford the best and most expensive safety and convenience products for their children. Furthermore, manufacturers in the industry have been focusing on product innovations due to technological advancements and growing consumer awareness about their children's safety.

For instance, in April 2023, Maxi-Cosi introduced the 360 Pro-Family, a world-first breakthrough in infant and kid mobility options, and was thrilled to debut the ground-breaking new SlideTech technology. When a parent puts their kid in or takes them out of the car, the car seat may swivel and move towards them, setting an ergonomic precedent. The 360 Pro-Family is accessible from all reputable shops in the UK and Ireland. Additionally, in January 2023, the Babyark convertible car seat was debuted at the CES. The car seat pioneers a comprehensive approach to safety, emphasizing both the components it is built of and the technology it incorporates.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global baby safety and convenience market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Prams and Strollers
  • Car Seat

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL BABY SAFETY AND CONVENIENCE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Prams and Strollers
  • 5.3. Car Seat

6. GLOBAL BABY SAFETY AND CONVENIENCE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline

7. GLOBAL BABY SAFETY AND CONVENIENCE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Pigeon Corporation
  • 9.2. Newell Brands
  • 9.3. ABC Design
  • 9.4. Joie International Co., Limited
  • 9.5. Jane Group
  • 9.6. Artsana S.p.A.
  • 9.7. Bebecar Group S.A.
  • 9.8. Bugaboo International B.V.
  • 9.9. iCandy World Limited
  • 9.10. Britax
  • 9.11. Dorel Juvenile