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市場調査レポート
商品コード
1627731

電子レンジの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Microwave Oven Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 152 Pages
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即日から翌営業日
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電子レンジの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月23日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

電子レンジ市場はCAGR 6.10%で成長し、市場規模は2025年の144億3,000万米ドルから2030年には194億300万米ドルに達すると予想されます。

電子レンジは、電気を使用して食品を素早く調理、加熱、解凍する台所用品です。電子レンジは、従来の方法よりも早く食品を調理することができます。電子レンジは効率性と、最も重要な利便性を提供し、顧客は食品を調理し、残った食品を再加熱することができます。そのため、時間の節約と利便性から、一般家庭や業務用厨房で広く求められています。

都市化の進展と相まって、購買力と生活水準が上昇していることが、電子レンジ市場の主な促進要因となっています。労働人口の増加と多忙なライフスタイルは、消費者の嗜好を革新的なキッチン家電へとシフトさせ、電子レンジの需要をエスカレートさせています。多忙なライフスタイルにより、人々はより多くの調理済み食品、冷凍食品を消費しています。消費者の嗜好やライフスタイルの変化に伴い、スタイリッシュで便利なキッチン家電へのニーズが高まっていることも、電子レンジの売上増加につながっています。エネルギー消費の増加に関する懸念の高まりも、消費者に革新的で費用対効果が高く、エネルギー効率の高い台所電化製品を選ばせており、電子レンジの需要にプラスの影響を与えています。

電子レンジ市場の促進要因

  • 都市化の進展により、時間の節約と利便性を提供する革新的なキッチン家電の需要が増加しています。

世界的に都市化が進んでいます。この急速な都市化の進展が、電子レンジを含む革新的なキッチン家電の需要を高めています。都会的なライフスタイルの台頭と多忙なスケジュールが、時間の節約と利便性を提供する製品を好む人々を導いています。電子レンジは利便性を提供し、食品を調理し、残った食品を再加熱することを従来の方法より早く可能にし、時間とエネルギーを節約します。

電子レンジ市場の地理的展望:

  • 予測期間中、アジア太平洋地域が最も急成長すると予測される

電子レンジ市場は地理的に北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。

アジア太平洋地域は、インドやオーストラリアのような国々でのレストランチェーンの拡大により、予測期間中に大幅なCAGRを示すことになります。家庭でお菓子作りの技術を高めようとする人々の嗜好の高まりは、高度な電子レンジの需要を増大させるもう一つの要因であり、その結果、地域全体の市場成長にプラスの影響を与えます。

APAC諸国の人々の一流台所電化製品への傾斜の高まりは、この地域の電子レンジ需要をさらにエスカレートさせています。

新技術の早期採用とこの地域の主要な市場プレーヤーの存在により、北米が大きな市場シェアを占めています。家庭や商業施設での革新的な電子レンジの高い使用率が電子レンジの需要を促進しています。米国やカナダのような国々で確立されたレストランも電子レンジの地域市場成長に貢献しています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界の電子レンジ市場:製品種類別

  • イントロダクション
  • ソロ
  • グリル
  • コンベクション (対流)

第6章 世界の電子レンジ市場:構造別

  • イントロダクション
  • 組込型
  • 卓上型

第7章 世界の電子レンジ市場:用途別

  • イントロダクション
  • 家庭用
  • 商業用

第8章 世界の電子レンジ市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第9章 世界の電子レンジ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品種類別
    • 構造別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品種類別
    • 構造別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品種類別
    • 構造別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品種類別
    • 構造別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 製品種類別
    • 構造別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • LG Electronics
  • SAMSUNG
  • Whirlpool
  • Haier Inc.
  • Electrolux
  • BSH Hausgerate GmbH
  • Panasonic
  • Sharp Corporation
  • Midea Group
  • DAEWOO Electronics UK Ltd
目次
Product Code: KSI061613759

The Global Microwave Oven Market is expected to grow at a CAGR of 6.10%, reaching a market size of US$19.403 billion in 2030 from US$14.430 billion in 2025.

A microwave oven is a kitchen appliance that uses electricity for cooking, heating and defrosting foods quickly. Microwave ovens allow food to cook faster than traditional methods. They offer efficiency and, most importantly, convenience, allowing customers to cook up their foods and reheat the leftover foods. Thus, it is widely demanded by households and commercial kitchens for saving time and offering convenience.

Rising purchasing power and living standards, coupled with increasing urbanization, are the major drivers of the global microwave oven market. The growing working population and hectic lifestyle are shifting consumers' preference toward innovative kitchen appliances, escalating the demand for a microwave oven. With a busy lifestyle, people are consuming more ready-to-eat, pre-cooked, and frozen food items. This is also leading to a rise in sales of microwave ovens as the need for stylish and convenient kitchen appliances is rising with changing consumer preferences and lifestyle patterns. Growing concerns regarding increasing energy consumption are also forcing consumers to opt for innovative, cost-effective, and energy-efficient kitchen appliances, thus positively impacting the demand for microwave ovens.

Global Microwave Oven Market Drivers

  • Growing urbanization is increasing demand for innovative kitchen appliances that save time and offer convenience

Globally, there is an increase in urbanization. This rapid growth in urbanization is increasing the demand for innovative kitchen appliances, including microwave ovens. The rising urban lifestyle and their busy schedule are leading people to prefer products that can save time and offer convenience. Microwave ovens offer convenience, allowing customers to cook their foods and reheat the leftover foods faster than traditional methods, saving time and energy.

Global Microwave Oven Market Geographical Outlook:

  • Asia Pacific is anticipated to be the fastest-growing region during the forecast period

Geographically, the global microwave oven market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and Asia Pacific.

The Asia Pacific will witness a substantial CAGR during the forecast period owing to the expansion of restaurant chains in countries like India and Australia. The growing preference of people enhancing their baking skills at home is another factor augmenting the demand for advanced microwave ovens, thus positively impacting the overall regional market growth.

The growing inclination of people in APAC countries towards first-rate kitchen electrical appliances is further escalating the demand for microwave ovens in this region.

Due to the early adoption of new technologies and the presence of major market players in the region, North America accounted for a significant market share. High usage of innovative microwave ovens in homes and commercial places is driving the demand for microwave ovens. Well-established restaurants in countries like the U.S. and Canada also contribute to the regional market growth of microwave ovens.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Microwave Oven Market is segmented and analyzed as follows:

By Product Type

  • Solo
  • Grill
  • Convection

By Structure

  • Built-In
  • Countertop

By Application

  • Residential
  • Commercial

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • India
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL MICROWAVE OVEN MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Solo
  • 5.3. Grill
  • 5.4. Convection

6. GLOBAL MICROWAVE OVEN MARKET BY STRUCTURE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Built-In
  • 6.3. Countertop

7. GLOBAL MICROWAVE OVEN MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Residential
  • 7.3. Commercial

8. GLOBAL MICROWAVE OVEN MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline

9. GLOBAL MICROWAVE OVEN MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Product Type
    • 9.2.2. By Structure
    • 9.2.3. By Application
    • 9.2.4. By Distribution Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Product Type
    • 9.3.2. By Structure
    • 9.3.3. By Application
    • 9.3.4. By Distribution Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Product Type
    • 9.4.2. By Structure
    • 9.4.3. By Application
    • 9.4.4. By Distribution Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Product Type
    • 9.5.2. By Structure
    • 9.5.3. By Application
    • 9.5.4. By Distribution Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Israel
      • 9.5.5.4. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Product Type
    • 9.6.2. By Structure
    • 9.6.3. By Application
    • 9.6.4. By Distribution Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. Japan
      • 9.6.5.3. South Korea
      • 9.6.5.4. Australia
      • 9.6.5.5. India
      • 9.6.5.6. Indonesia
      • 9.6.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. LG Electronics
  • 11.2. SAMSUNG
  • 11.3. Whirlpool
  • 11.4. Haier Inc.
  • 11.5. Electrolux
  • 11.6. BSH Hausgerate GmbH
  • 11.7. Panasonic
  • 11.8. Sharp Corporation
  • 11.9. Midea Group
  • 11.10. DAEWOO Electronics UK Ltd