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市場調査レポート
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1627724

処方薬の世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Prescription Drugs Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 155 Pages
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即日から翌営業日
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処方薬の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月23日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の処方薬の市場規模は、CAGR4.67%で拡大し、2025年の1兆2,680億800万米ドルから2030年末には1兆5,930億1,900万米ドルになると推定されます。

処方薬は市販薬(OTC薬)に比べて強力です。そのため、不適切な使用は深刻な副作用を引き起こす可能性があります。これらの医薬品は、医師の処方箋に基づいて顧客に渡されます。医師の処方箋メモ帳やほとんどの薬局の看板にある、Rxという記号が医療用処方の記号であることに気付いている方もいるかもしれません。世界の医薬品支出の増大は、予測期間中の市場成長に大きな影響を与えると思われます。

主な促進要因の1つは、特殊医薬品の高コストと治療利用の拡大です。希少疾患の蔓延が、予測期間中の市場をさらに後押しします。世界の慢性疾患の増加が、予測期間中の処方薬の売上をさらに押し上げています。また、世界のがん罹患数の増加も予測期間中の市場拡大を後押ししています。

さらに、世界の高齢者数の増加が、予測期間中の市場成長見通しを大幅に引き上げています。世界の先進地域、特に北米は、処方薬市場で大きなシェアを占めると予測されています。一方、アジア太平洋は、治療を必要とする人口が多いことから、最も急成長している地域の一つと見なされています。さらに、より良い医療施設を備えたヘルスケア・インフラの改善に向けた多額の投資が、予測期間中に市場が成長する機会をさらにもたらしています。

市場はタイプ別に、ジェネリック医薬品、希少疾病用医薬品、その他の処方薬に分類されます。用途別では、世界の処方薬市場は糖尿病、腫瘍、心血管疾患、自己免疫疾患、その他に分別されます。市場は流通チャネル別に院内薬局、ドラッグストアと小売薬局、オンライン薬局に区分されます。

処方薬市場の促進要因

  • 世界の慢性疾患の増加

世界の慢性疾患罹患率の大幅な増加が広く観察されています。その主な要因として、都市化の進展や不健康な生活環境の定着が挙げられます。さらに、世界の高齢者人口の増加が加齢に伴う疾患の増加に寄与しており、慢性疾患の増加をさらに増大させ、予測期間中の市場成長に拍車をかけています。アルツハイマー病、心血管疾患、肥満、糖尿病などの疾患は、慢性疾患の一部です。例えば、Alzheimer's Disease International(ADI)によると、2020年の時点で認知症患者は世界で5,500万人を超えています。この数は20年後にはほぼ倍増し、2030年には7,800万人、2050年には1億3,900万人に達する見通しです。その多くは発展途上国で増加します。

また、がん罹患率の上昇がさらに拍車をかけ、予測期間中の市場成長を後押ししています。例えば、国立医学図書館によると、2022年のインドにおける推定がん罹患率は146万1,427人でした。粗率では、人口100万人当たり100.4人です。インドでは、9人に1人が生涯にがんを発症します。男女とも、肺がんと乳がんが最も多いです。リンパ性白血病(男児:29.2%、女児:24.2%)は、インドの小児(0~14歳)がんの中で最も多い部位です。がん罹患率は、2020年と比較して2025年には12.8%増加すると推定されています。

心血管疾患の有病率の増加は、処方薬の売上にさらに貢献しており、予測期間の市場成長を促進しています。CDCによると、心臓と血管の障害からなる心血管疾患は、世界的に死亡と身体障害の原因の第1位にランクされています。この疾患の主な危険因子には高血圧や高血圧症が含まれ、世界全体で毎年1,000万人の死亡が予測されています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅する詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、正しい戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されているか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の影響、新製品開発、競合情報

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 処方薬の世界市場分析:タイプ別

  • イントロダクション
  • ジェネリック
  • 希少疾病用医薬品
  • その他

第6章 処方薬の世界市場分析:用途別

  • イントロダクション
  • 糖尿病
  • 腫瘍
  • 心血管疾患
  • 自己免疫疾患
  • その他

第7章 処方薬の世界市場分析:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • 院内薬局
  • ドラッグストアと小売薬局
  • オンライン薬局

第8章 処方薬の世界市場分析:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • サウジアラビア
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Novartis AG
  • Pfizer Inc.
  • Sanofi
  • Johnson & Johnson Services, Inc.
  • Merck & Co., Inc.
  • AbbVie Inc.
  • GlaxoSmithKline plc.
  • AstraZeneca
  • Bristol-Myers Squibb Company
  • Amgen Inc.
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Novo Nordisk A/S
  • Bayer AG
  • Gilead Sciences, Inc
  • Eli Lilly and Company
  • Allergan
  • Takeda Pharmaceutical Company Limited
  • Boehringer Ingelheim International GmbH
目次
Product Code: KSI061613887

The global prescription drug market is estimated to augment at a CAGR of 4.67%, increasing from US$1,268.008 billion in 2025 to US$1,593.019 billion by the end of 2030.

Prescription drugs are more potent in comparison to over-the-counter (OTC) drugs. Hence, their inappropriate use may lead to serious side effects. These medicines are handed over to customers based on doctors' prescriptions. One might have noticed on the doctor's prescription notepads and signs in most pharmacies that the symbol Rx is the symbol for medical prescription. Growing global pharmaceutical spending will have a significant impact on fueling the market growth during the forecast period.

One of the main drivers is the high cost of specialty medicines and the growing use of medical treatments. The prevalence of rare disorders further propels the market during the forecast period. The increasing number of chronic diseases worldwide is further raising the sales of prescription drugs in the forecast period. The growing number of cancer incidences worldwide is also driving the market expansion during the forecast period.

Furthermore, the growing number of elderly individuals worldwide has significantly raised market growth prospects in the forecast period. The developed regions of the world, particularly North America, is projected to hold a significant share in the prescription drug market. On the other hand, the Asia-Pacific region is regarded as one of the fastest-growing, owing to the prevalence of a large population requiring treatment. In addition, significant investments in improving healthcare infrastructure with better health facilities are further providing an opportunity for the market to grow during the forecast period.

Based on type, the market is categorized as generics, orphan drugs, and other prescription drugs. By application, the global prescription drug market is segregated into diabetes, oncology, cardiovascular diseases, autoimmune diseases, and others. The market is segmented by distribution channel into hospital pharmacies, drug stores, retail pharmacies, and online pharmacies.

Global Prescription Drugs Market Drivers

  • Rising incidences of chronic diseases worldwide

It has been observed on a wide scale that there is a significant rise in the global chronic disease burden. One of the major reasons includes growing urbanization and the adoption of unhealthy living conditions. Additionally, the growing geriatric population worldwide is contributing to the rise of age-associated diseases, further augmenting chronic disease growth and fueling the market growth in the forecast period. Diseases such as Alzheimer's disease, cardiovascular disease, obesity, and diabetes are some chronic diseases. For instance, according to Alzheimer's Disease International (ADI), there were over 55 million people worldwide who are living with dementia as of 2020. The number will almost double in 20 years, reaching 78 million in 2030 and 139 million in 2050. Much of the increase will be in developing countries.

The rising incidences of cancer are further providing an impetus, fueling the market growth in the forecast period. For instance, according to the National Library of Medicine, the estimated incidence of cancer cases in 2022 was 14,61,427 in India. With the crude rate, it was 100.4 cases per 1,00,000 population. In India, one in nine people develops cancer in their lifetime. In males and females, lung and breast cancers are most often found. Lymphoid leukemia (among boys: 29.2% and girls: 24.2%) was the most prevalent childhood (0-14 years) cancer site in India. The incidence of cancer cases is estimated to increase by 12.8 percent in 2025 compared to 2020.

The growing prevalence of cardiovascular diseases is further contributing to the sales of prescription drugs, fueling the market growth in the forecast period. As per the CDC, cardiovascular diseases, comprising disorders of the heart and blood vessels, are ranked as the number one cause of death and disability globally. The major risk factors for this disease include high blood pressure or hypertension, which are attributed to causing a predicted 10 million deaths globally every year.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
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  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
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  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Prescription Drugs market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Generics
  • Orphan Drugs
  • Others

By Application

  • Diabetics
  • Oncology
  • Cardiovascular Diseases
  • Autoimmune Diseases
  • Others

By Distribution Channel

  • Hospital Pharmacy
  • Drug Stores & Retail Pharmacy
  • Online Pharmacy

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL PRESCRIPTION DRUGS MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Generics
  • 5.3. Orphan Drugs
  • 5.4. Others

6. GLOBAL PRESCRIPTION DRUGS MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Diabetes
  • 6.3. Oncology
  • 6.4. Cardiovascular Diseases
  • 6.5. Autoimmune Diseases
  • 6.6. Others

7. GLOBAL PRESCRIPTION DRUGS MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Hospital Pharmacy
  • 7.3. Drug Stores & Retail Pharmacy
  • 7.4. Online Pharmacy

8. GLOBAL PRESCRIPTION DRUGS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. UK
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. United Arab Emirates
    • 8.5.2. Israel
    • 8.5.3. Saudi Arabia
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. Australia
    • 8.6.5. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Novartis AG
  • 10.2. Pfizer Inc.
  • 10.3. Sanofi
  • 10.4. Johnson & Johnson Services, Inc.
  • 10.5. Merck & Co., Inc.
  • 10.6. AbbVie Inc.
  • 10.7. GlaxoSmithKline plc.
  • 10.8. AstraZeneca
  • 10.9. Bristol-Myers Squibb Company
  • 10.10. Amgen Inc.
  • 10.11. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
  • 10.12. Novo Nordisk A/S
  • 10.13. Bayer AG
  • 10.14. Gilead Sciences, Inc
  • 10.15. Eli Lilly and Company
  • 10.16. Allergan
  • 10.17. Takeda Pharmaceutical Company Limited
  • 10.18. Boehringer Ingelheim International GmbH