![]() |
市場調査レポート
商品コード
1627716
グアナバナ市場:予測(2025年~2030年)Guanabana Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
グアナバナ市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
グアナバナ市場は予測期間中にCAGR8.86%で成長し、2025年の1億3,831万1,000米ドルから、2030年には2億1,140万8,000米ドルの市場規模に達すると予測されます。
消費者の選好の変化により、新興国市場ではトロピカルフルーツの消費量が増加傾向にあり、これがグアナバナ市場を世界的に牽引すると予想されます。さらに、グローバル化も市場を新たな段階に押し上げると予想されます。これは主に、保護主義から解放され、さまざまな国家間の貿易協定によって促進される、単一の世界市場の形成によるものです。最も新しいものは、EUとベトナム間の欧州連合ベトナム自由貿易協定(EVFTA)とEUベトナム経済統合協定(EVIPA)です。この貿易協定の庇護の下、EUからベトナムへの輸出の65%が廃止されると言われています。これに対し、残りは今後19年間で段階的に廃止されると報じられています。
さらに、ベトナムからの輸出品に課される関税の71%が廃止され、残りは今後7年間で撤廃されます。この協定は、ベトナムとEU間の関税の99%近くを撤廃することを目的としています。この野心的な取り組みにより、食品・飲料産業や、グアナバナの用途が拡大している医薬品やパーソナルケアなどの分野への戦略的投資が促進されることが期待されます。ベトナムの労働集約型産業と農業食品部門は競争力があり、EUはその品質管理と技術的専門知識で世界的に有名です。この2つの要素は互いに補完し合い、特に加工食品部門にとって、現在の市場環境を好転させることが期待されます。駐ベトナム欧州連合代表部の報告書で伝えられているもうひとつの利点は、EUの輸出業者に対する関税撤廃により、食品加工品が7年後に無税になることです。
フィンランド産業協力基金(Finnfund)と共に、サワーソップピューレ/NFCジュースを提供しています。 この投資は、ロンアン省にある同社工場の付加価値農産物の生産ライン・システムに対するものとされています。グアナバナの市場拡大を助けるもう一つの要因は、その高い耐塩性です。これは、特に塩水浸入の影響を受けやすい地域に適しています。
これは、都市化率の上昇により、グアナバナのような食品から派生した栄養化粧品やその他のパーソナルケア製品を取り入れるライフスタイルが急速に広まっていることも一因です。可処分所得の増加は、伝統的な生活様式から都市生活者に一般的な生活様式への移行を促進します。
急速な都市化は、人口が比較的多いため、質の高い教育を受け、より高いレベルを達成することにつながり、その結果、高所得を生み出す能力につながると予想されます。その結果、さまざまなパーソナル・ケア製品を使った身だしなみ活動への投資が活発になります。これらの製品には、グアナバナのような食品やそれらに由来する成分がますます取り入れられるようになっています。この動向は、ひいては健全な市場の成長を支えると思われます。
グアナバナ市場の地理的展望
地域別では、グアナバナ市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。
中国の急速な経済成長に伴い、グアナバナに関連するさまざまな商品がオンラインやオフラインのチャネルで販売されています。例えば、alibaba.comでは175タイプのグアナバナ製品が販売されています。このような製品セグメントの増加は、グアナバナの需要を押し上げると考えられています。
このレポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The Guanabana market is expected to grow at a compound annual growth rate of 8.86% over the forecast period to reach a market size of US$211.408 million in 2030, up from US$138.311 million in 2025.
The change in consumer preferences, which has resulted in a shift towards higher consumption of tropical fruits in developed regions, is expected to drive the guanabana market globally. Moreover, globalization is also expected to drive the market to a new echelon. This is mainly due to the ensuing creation of a single global market that is free of protectionism and is promoted by trade agreements among various nations. The most recent is the European Union Vietnam Free Trade Agreement (EVFTA) & EU-Vietnam Economic Integration Agreement (EVIPA) between the EU and Vietnam. Under the aegis of this trade agreement, 65% of EU exports to Vietnam will be reportedly abolished. In contrast, the remaining will reportedly be phased out over the next 19 years.
Furthermore, 71% of duties levied on the exports from Vietnam will be abolished, while the remaining will be eliminated over the next 7 years. The agreement aims to eliminate nearly 99% of customs duties between Vietnam and the EU. This ambitious initiative is expected to encourage strategic investments in the food and beverage industry and sectors such as pharmaceuticals and personal care, where Guanabana is finding increasing applications. Vietnam's labour-intensive industries and agri-food sector are competitive, and the EU is globally renowned for its quality management and technological expertise. These two factors complement each other and are expected to render the prevailing market conditions favorable, particularly for the processed food sector. Another benefit reportedly mentioned in a report by the Delegation of the European Union to Vietnam is that food preparations will become duty-free after 7 years due to tariff elimination for EU exporters.
Within the purview of the processed food category, Nafoods Group, which is known for its portfolio of fresh and processed fruits, among others, and also offers Soursop Puree/NFC Juice along with the Finnish Industrial Cooperation Fund (Finnfund), has reportedly signed a financial cooperation agreement in the form of a long-term loan with collateral worth 5 million USD within 6 years. The investment is allegedly intended for a production line system for value-added agricultural products at its factory located in Long An province. Another factor that will aid in the Guanabana market expansion is its high salt tolerance level. This is particularly pertinent to areas that are susceptible to salt-water intrusion.
This is partly dependent on the growing rate of urbanization, which has resulted in the rapid adoption of lifestyles that have increasingly accommodated the inclusion of nutricosmetics and other personal care products derived from food products like guanabana. The increasing availability of disposable income would facilitate the transition from the traditional way of living to lifestyles common among urban dwellers.
Rapid urbanization is expected to lead to receiving quality education and achieving higher levels because of the comparatively large population, which would result in a high-income generation capability. This will result in a committed investment in personal grooming activities using various personal care products. These products are increasingly incorporating food products and ingredients derived from them, such as Guanabana. This trend will, in turn, support the healthy market growth.
Guanabana market geographical outlook
By geography, the guanabana market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.
With the rapid economic growth in China, different products related to guanabana are available in online and offline channels. For instance, there are 175 types of guanabana products available on alibaba.com. This increased variety of product segments will boost the demand for guanabana.
Reasons for buying this report:-
What do businesses use our reports for?
Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence