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市場調査レポート
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1627691

アルファルファ乾草市場:将来予測 (2025年~2030年)

Alfalfa Hay Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 133 Pages
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アルファルファ乾草市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 133 Pages
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概要

アルファルファ乾草市場の2025年の市場規模は185億8,500万米ドルと推定され、2030年には234億2,300万米ドルに達すると予測され、CAGRは4.74%です。

アルファルファ乾草市場の主な促進要因は、畜産業、特に酪農と食肉生産における高品質飼料に対する需要の増加であり、アルファルファの高タンパク質と栄養成分が動物の最適な健康と生産性を支えています。世界の家畜頭数の増加と効率的な動物栄養への関心の高まりが需要を押し上げています。

世界の農業は、これまで以上に食料安全保障を確保する使命を負っています。世界人口は2009年から2050年の間に23億人増加すると予想されています。人口増加は主に発展途上国の開発によってもたらされると予測され、サブサハラアフリカでは114%増と最も速い成長率が見込まれています。対照的に、東アジアと東南アジアの成長率は最も遅く、13%増と予想されます。さらに、2050年には世界人口の70%を都市部が占め、現在の49%から増加すると推定されます。

さらに、2050年の一人当たり所得は現在の何倍かになると予測されます。国連食糧農業機関 (FAO) が指摘するように、2050年に91億人の人口を養うには、2005/07年から2050年の間に食糧生産全体を約70%引き上げる必要があります。

予測される肉、乳製品、魚、養殖製品への需要の伸びは、発展途上国の農業GDPの30%を占める畜産業の拡大を促進します。開発途上国における購買力の向上は、食生活の嗜好の変化をもたらし、動物性食品志向が強まり、植物性主食離れが進むと予想されます。

さらに、予測される世界成長のうち、食肉消費全体が82%を占めると予想されます。中国とブラジルを筆頭とする中南米カリブ地域とアジア太平洋地域が、今後10年間で、OECD諸国の成長を上回る拡大の大半を占めると予測されます。能力開発、農業の改善、近代化され集約化された生産技術の統合の増加が、これらの国々における成長の触媒となると予想されます。

ブラジル、中国、インド、そして独立国家共同体 (CIS) 諸国では、鶏肉部門がある程度上記のことを証明しています。さらに、家畜は世界の農家の約半数にとって有機肥料の供給源であり、有機生産食品に対する需要の高まりに応えることを可能にしていることにも注目すべきです。

世界のアルファルファ乾草市場の地理的展望:

  • 予測期間中、アジア太平洋地域がアルファルファ乾草市場で大きなシェアを占める見込み。

アジア太平洋地域は、食肉輸出の増加により、アルファルファ乾草市場で大きなシェアを占めると予測されています。例えば、China International Import Expo Bureau, National Exhibition and Convention Centre (上海) によると、中国は2024年に牛肉輸入の多様化への取り組みを強化しており、オーストラリアやロシアなどの国々で中国への牛肉販売が承認される輸出業者が増えています。中国のオブザーバーによると、これにより、特定の市場に過度に依存することによる市場の変動を抑えることができる一方、高レベルの開放を通じて他の国により多くの機会を提供することができるといいます。

さらに、生乳生産量の増加は、今後数年間の市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。例えば、米国食糧農業機関 (FAO) によると、世界の生乳生産量は過去30年間で77%以上増加しました。1992年の5億2,400万トンから、2022年には9億3,000万トンにまで増加しています。インドは世界最大の生乳生産国で、世界生産量の約22%を占め、米国、パキスタン、中国、ブラジルがこれに続きます。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
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  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 包装の需要の高まり
    • 持続可能性への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 環境問題
    • 高い生産コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 アルファルファ乾草市場:製品種類別

  • イントロダクション
  • ベール
  • キューブ
  • ペレット

第6章 アルファルファ乾草市場:用途の種類別

  • イントロダクション
  • 乳製品・肉類飼料
  • 馬用飼料
  • 家禽飼料
  • その他

第7章 アルファルファ乾草市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 アルファルファ乾草市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • エジプト
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • 韓国
    • インド
    • インドネシア
    • オーストラリア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Barr-Ag Ltd.
  • Cubeit Hay Company
  • Alf Nutricao Animal
  • Al Dahra Acx, Inc.
  • Hill Top Farmers
  • Alfalfa Monegros S.L.
  • Gruppo Carli
  • Forbes Lucerne
  • Sl Follen Company
  • Border Valley Trading
目次
Product Code: KSI061613917

The alfalfa hay market is estimated to be valued at US$18.585 billion in 2025 and is expected to reach US$23.423 billion by 2030, with a CAGR of 4.74%.

A key driver for the alfalfa hay market is the increasing demand for high-quality forage in livestock industries, particularly in dairy and meat production, where alfalfa's high protein and nutrient content support optimal animal health and productivity. Increasing global livestock populations and a growing focus on efficient animal nutrition boost demand.

The global agriculture industry is tasked with ensuring food security more than ever. The world population is expected to grow by 2.3 billion people between 2009 and 2050. Population growth is projected to be primarily driven by developments in developing nations, with sub-Saharan Africa expected to see the fastest growth rate at +114%. In contrast, East and South East Asia are anticipated to experience the slowest growth at +13%. Further, urban areas are estimated to account for 70% of the global population in 2050, up from 49% at present.

Additionally, the per capita income in 2050 is projected to be a multiple of current levels. As the Food and Agriculture Organization (FAO) of the United Nations noted, feeding a population of 9.1 billion people in 2050 would require raising overall food production by some 70% between 2005/07 and 2050.

The projected growth in demand for meat, dairy, fish, and aquaculture products will drive the expansion of livestock farming, which currently accounts for 30% of agricultural GDP in the developing world. The increased purchasing power in developing nations is expected to result in a change in dietary preferences, which would be increasingly oriented towards animal-source foods and away from staple foods of vegetal origin.

Moreover, of the projected global growth, overall meat consumption is expected to account for 82% of it. The APAC region, led by China and the LACs, with Brazil at the forefront, is projected to account for most of the expansion, surpassing the growth in OECD countries over the next decade. Capacity building, improved agriculture, and increasing integration of modernized and intensive production technologies are expected to catalyze the growth in these countries.

To a certain extent, the poultry sector is a testimony to the aforesaid in Brazil, China, and India, as well as with the Commonwealth of Independent States (CIS) countries. Further, it should be noted that livestock is a source of organic fertilizer for approximately half of the world's farmers, enabling them to respond to the growing demand for organically produced food products.

Global Alfalfa Hay Market Geographical Outlook:

  • The APAC region is poised to hold a substantial share of the alfalfa hay market in the forecasted period.

The APAC region is poised to hold a substantial share of the alfalfa hay market, owing to the rising meat exports. For instance, according to the China International Import Expo Bureau, National Exhibition and Convention Centre (Shanghai), China has stepped up efforts on diversifying beef imports in 2024, with more exporters in countries such as Australia and Russia being approved to sell beef to China. Chinese observers said that this will help reduce market fluctuations due to over-reliance on any single market while providing more opportunities for other countries through high-level opening-up.

Furthermore, increasing milk production is anticipated to positively influence market growth in the coming years. For instance, according to the Food and Agriculture Organization of the United States (FAO), global milk production has increased by more than 77% in the last three decades. From 524 million tonnes in 1992, it had risen to 930 million tonnes in 2022. India is the world's largest milk-producing country, accounting for around 22% of world production, followed by the United States of America, Pakistan, China, and Brazil.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
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  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Alfalfa Hay market is segmented and analyzed as follows:

By Product Type

  • Bales
  • Cubes
  • Pellets

By Application Type

  • Dairy/Meat animal feed
  • Horse Feed
  • Poultry Feed
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • UK
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Egypt
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • South Korea
  • India
  • Indonesia
  • Australia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Growing Demand for Packaging
    • 4.1.2. Increasing Focus on Sustainability
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Environmental Concerns
    • 4.2.2. High Production Cost
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. ALFALFA HAY MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Bales
  • 5.3. Cubes
  • 5.4. Pellets

6. ALFALFA HAY MARKET BY APPLICATION TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dairy/Meat animal feed
  • 6.3. Horse Feed
  • 6.4. Poultry Feed
  • 6.5. Others

7. ALFALFA HAY MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. ALFALFA HAY MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. North America
    • 8.1.1. USA
    • 8.1.2. Canada
    • 8.1.3. Mexico
  • 8.2. South America
    • 8.2.1. Brazil
    • 8.2.2. Argentina
    • 8.2.3. Others
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Germany
    • 8.3.2. UK
    • 8.3.3. France
    • 8.3.4. Spain
    • 8.3.5. Others
  • 8.4. Middle East and Africa
    • 8.4.1. Egypt
    • 8.4.2. Saudi Arabia
    • 8.4.3. South Africa
    • 8.4.4. Others
  • 8.5. Asia Pacific
    • 8.5.1. Japan
    • 8.5.2. China
    • 8.5.3. South Korea
    • 8.5.4. India
    • 8.5.5. Indonesia
    • 8.5.6. Australia
    • 8.5.7. Thailand
    • 8.5.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Barr-Ag Ltd.
  • 10.2. Cubeit Hay Company
  • 10.3. Alf Nutricao Animal
  • 10.4. Al Dahra Acx, Inc.
  • 10.5. Hill Top Farmers
  • 10.6. Alfalfa Monegros S.L.
  • 10.7. Gruppo Carli
  • 10.8. Forbes Lucerne
  • 10.9. Sl Follen Company
  • 10.10. Border Valley Trading