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市場調査レポート
商品コード
1627673
低カロリー食品の世界市場:予測(2025年~2030年)Global Low Calories Food Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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低カロリー食品の世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月12日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 162 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界の低カロリー食品市場はCAGR 6.28%で成長し、市場規模は2025年の141億5,700万米ドルから2030年には191億9,800万米ドルに達すると予想されます。
低カロリー食品市場は、健康への関心の高まりとライフスタイルの変化により、健康食品業界で急成長しています。低カロリー食品はさまざまな健康問題の解決に役立つため、こうした製品の消費拡大につながります。食間の間食とは、包装されたスナック菓子のような加工品など、少量の食品を消費することを指します。スナック食品は、タンパク質、ビタミン、ミネラル、その他の栄養成分を含む製品です。ベーグル、パンケーキ、クッキーなどの焼き菓子や、キャンディー、チョコレート、レーズンなどの甘いお菓子など、低カロリーのスナック菓子は、従来のスナック菓子とは異なり、健康的でグルテンフリーの原材料を使用しています。
さらに、健康的な生活のあらゆる側面を包括する総合的な幸福感の高まりから、食生活を意識する消費者が増えています。肥満、体重増加、栄養不良の増加など、従来のスナック菓子の悪影響が指摘される中、低カロリー食品の消費を重視し、より気を配った食習慣を採用する人が増えています。低カロリー・スナック業界の成長は、こうした食品に対する需要の増加、消費者の消費力の上昇(特に新興経済圏)、および外出先での間食傾向の高まりが原動力となっています。
低カロリー食品の世界市場の促進要因
適切な食生活の必要性に対する意識は年々高まっており、慢性疾患がこの意識の高まりを後押ししています。人々の食生活や日課は劇的に変化し、健康を維持したり健康問題に対処したりするために特定の食事療法を採用するよう促しています。この開発における顕著な進歩のひとつが、低カロリー・スナック製品の導入です。これらのスナックは有害な化学物質を含まず、消費カロリーは健康的な体重維持に必要な量の半分以下です。
しかし、これらの製品の製造に遺伝子組み換え作物を使用することは、臓器不全や免疫・胃腸系の障害、未熟児や不妊症などの問題を含む有害な副作用と関連しています。低カロリーのオーガニックスナックという新たな利点は、フィットネスや健康に対する消費者の意識の高まりと相まって、スナック製品業界の需要拡大を牽引しています。その結果、この需要が低カロリー・スナック市場の成長を生み出しています。
北米は他のどの地域よりもファストフードやクイックサービス・レストランが多いです。低カロリーのような健康的で良質な食品やスナックへの支出が増加しているのは、一人当たり所得が高く、より健康的な食事へと進化している動向の結果です。さらに、スナック菓子のような製品の利便性に関連した消費の増加や、フィットネスや健康への関心の高まりも背景にあります。また、北米は小売業のインフラが非常に近代化されており、消費者が食料品や食品などほとんどのものに簡単にアクセスできるようになっています。低カロリーのスナック菓子など、手軽に入手できるため販売量が多いものもあります。
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業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The global low-calorie food market is expected to grow at a CAGR of 6.28%, reaching a market size of US$19.198 billion in 2030 from US$14.157 billion in 2025.
The market for low-calorie foods is growing rapidly in the health food industry due to increasing health concerns and shifting lifestyles. Low-calorie foods help address various health issues, leading to greater consumption of these products. Between-course snacking refers to the small consumption of food, such as processed items like packaged snack foods. Snack foods are products that contain proteins, vitamins, and minerals, as well as other nutritious constituents. Low-calorie snacks, including baked goods like bagels, pancakes, and cookies, as well as sweet treats like candies, chocolates, and raisins, differ from traditional snacks because they contain healthier, gluten-free ingredients.
Moreover, an increasing number of consumers are becoming conscious of their diets due to a rising holistic sense of overall well-being, which encompasses all aspects of healthy living. With the negative consequences of traditional snacks-including rising instances of obesity, weight gain, and poor nutrition-people are increasingly emphasizing low-calorie food consumption and adopting more mindful eating habits. The growth of the low-calorie snack industry is driven by increased demand for these foods, rising consumer spending power-especially in emerging economies-and the growing trend of on-the-go snacking.
Global low-calorie food Market Drivers
Awareness of the necessity for a proper diet has developed over the years, with chronic ailments driving this rising awareness. People's diets and routines have changed dramatically, prompting them to adopt specific dietary regimens to stay fit or address health issues. One notable advancement in this development is the incorporation of low-calorie snack products. These snacks do not contain harmful chemicals and have calories that burn at less than half the amount required for healthy weight maintenance.
However, the use of GMOs in the production of these products has been associated with harmful side effects, including organ failures and disorders of the immune and gastrointestinal systems, as well as issues like prematurity and infertility. The emerging advantages of low-calorie organic snack items, coupled with increased consumer awareness regarding fitness and health, are driving greater demand in the snack product industry. Consequently, this demand is generating growth in the market for low-calorie snacks.
North America has more fast food and quick service restaurants than any other region. The increasing expenditure on healthy, good-quality foods and snacks such as low-calories, is a result of high per capita income and the trend that is evolving toward healthier eating. Moreover, rise in convenience-related consumption of products like snacks and increasing fitness and health concerns. North America also has a very modernized retailing infrastructure which enhances easy access for a consumer to most things such as grocery and food. Some of these including low-calorie snacks even have a higher volume of sales because they are readily available.
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