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市場調査レポート
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1627666

天然食品香料市場:予測(2025年~2030年)

Natural Food Flavors Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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天然食品香料市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月11日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

天然食品香料市場はCAGR 7.53%で成長し、市場規模は2025年の80億6,500万米ドルから2030年には115億9,400万米ドルに達すると予想されます。

植物や動物などの天然源に由来する香料物質は、天然食品香料として知られています。これらの香料は、さまざまな食品の風味を改善しバランスをとるために利用されます。今後5年間、天然食品香料市場は安定した成長が見込まれます。この成長は、先進国と発展途上国の両方において、クリーンラベル製品の必要性に対する消費者の意識が高まっていることと、オーガニック製品に対する需要の高まりによるものです。顧客は自然由来の食品を好んで食べるようになっています。

さらに、今後5年間の市場成長を促進する主な要因のひとつは、食品製造会社による有機ベースの香料の使用拡大です。これに加え、特に工業化と都市化が急速に進んでいる新興国では、人々のライフスタイルが急速に変化しているため、加工食品への需要がさらに高まっており、今後5年間の市場の成長に大きな影響を与えると思われます。しかし、人工食品香料や天然食品香料などの代替品が入手可能であることが市場の抑制要因となり、予測期間を通じて市場拡大の妨げになると予想されます。

天然食品香料市場の促進要因

  • 消費者の嗜好の変化と健康志向の高まりが天然食品香料市場の成長に寄与しています。

食品香料に関する消費者の嗜好は顕著に変化しています。大半の消費者は、本物でオリジナルであることを証明するような、むしろ極端な風味付け体験を検討しています。ナチュラルとオーガニックは、様々な料理や健康志向の選択肢を代表する風味と同様に、選択されるようになった。このようなニーズから、様々な味覚や嗜好に応える刺激的で斬新な風味の創造が拡大しています。斬新で刺激的なフレーバー・オプションの開発に向けた食品メーカーの絶え間ない努力により、食品フレーバーの市場は、人々の嗜好の変化を提供するために未来に向かって結集し続けています。

さらに、ここ数年、世界の健康志向の高まりとともに、食品の動向は大きく変化しています。健康への衝動は、消費者を非人工的または合成的に作られた香料へと向かわせました。しかし、ナチュラルでクリーン・ラベルの味覚ソリューションは、人工成分や添加物への懸念から多くの関心を集めています。本物の果物、ハーブ、スパイスから風味を作り出すことに焦点を当てた研究開発への支出が増加することで、よりバランスの取れた健康的な製品群が出現します。

天然食品香料市場の地理的展望:

  • アジア太平洋地域は予測期間中に飛躍的な成長を遂げます。

新興経済諸国であるアジア太平洋地域は、人口が多く、専門職に従事する労働人口が多いです。アジア太平洋地域では、欧州や米国とはかなり異なる状況で乳製品が消費されています。これは、消費者の嗜好と、この基本的な原材料がヨーグルトから飲料まで多くのエキゾチックな製品に変身できるためです。人口動向は、食用香料市場を推進する主要なマクロ経済要因のひとつです。その他の特典として、いくつかの中堅企業は、国際企業、特に中国、インド、日本などの大国からの投資による利益を期待できます。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策および社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主な開発など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 天然食品香料市場:供給源別

  • イントロダクション
  • 動物性
  • 植物性

第6章 天然食品香料市場:用途別

  • イントロダクション
  • 乳製品
  • 飲料
  • パン・菓子類
  • その他

第7章 地域別天然食品香料市場

  • イントロダクション
  • 北米
    • 供給源別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 供給源別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 供給源別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 供給源別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 供給源別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Givaudan S.A.
  • Associated British Foods plc
  • ADM
  • DSM Firmenich SA
  • Kerry Inc.
  • Symrise
  • Sensient Technologies Corporation
  • International Flavors & Fragrances Inc.
  • Takasago International Corporation
  • Apple Flavor & Fragrance Group Co., Ltd.
  • Robertet Group
  • T.Hasegawa Inc.
  • MANE
  • Keva Flavours
  • Fab Flavours
目次
Product Code: KSI061613966

The natural food flavours market is expected to grow at a CAGR of 7.53%, reaching a market size of US$11.594 billion in 2030 from US$8.065 billion in 2025.

Flavouring substances derived from natural sources, such as plants and animals, are known as natural food flavours. These flavoring agents are utilized to improve and balance the flavor of different foods. Over the next five years, the market for natural food flavours is expected to grow steadily. This growth is due to the rising consumer awareness of the need for clean-labeled products in both developed and developing nations and the growing demand for organic products. Customers have shown a preference for eating foods that come from natural sources.

Further, one of the main factors driving the market's growth over the next five years is the growing use of organically based flavours by food manufacturing companies. This, along with the rapidly changing lifestyles of people, especially in emerging nations where industrialization and urbanization are occurring quickly, has further increased demand for processed foods, which will have a major impact on the market's growth over the next five years. However, the market is anticipated to be constrained by the availability of alternatives, such as artificial and natural food flavourings, hindering its expansion throughout the forecast period.

Natural Food Flavours Market Drivers

  • Changing consumer preferences and growing health and wellness trends are contributing to the natural food flavours market growth

Consumer tastes have notably changed about food flavours. Most customers are considering rather extreme flavoring experiences that prove authentic and original. Natural and organic have become the flavours of choice, as well as those representing various cuisines and health-conscious options. Because of this need, the creation of exciting and novel flavour profiles catering to various tastes and preferences has expanded. With the continuous endeavors of food producers toward developing flavor options that are novel and exciting, the market for food flavors continues to rally into the future to provide those changing tastes of people.

Moreover, food tastes have changed enormously in the last few years with the global health and wellness trend. The urge for health has turned the consumer toward non-artificial or synthetically made flavorings. However, natural and clean-label taste solutions garner a lot of interest owing to their artificial ingredients and additives concerns. A more balanced and healthier array of products emerges from increased spending in R&D focused on creating flavors from real fruits, herbs, and spices.

Natural food flavours Market Geographical Outlook:

  • Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period.

The developing economy of Asia Pacific has a widely populated and employed professional workforce. People consume dairy products in a quite different context in Asia Pacific compared to Europe and the US. This is because of consumers' preferences and because this basic ingredient can be transformed into many exotic products, from yoghurts to beverages. Population trends are among the major macroeconomic factors propelling the market for edible flavoring agents. Additionally, several mid-tier companies can expect to benefit from investments made by international companies, especially from large countries such as China, India, and Japan.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The natural food flavours market is segmented and analyzed as follows:

By Source

  • Animal
  • Plant

By Application

  • Dairy
  • Beverages
  • Bakery and Confectionery
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. NATURAL FOOD FLAVOURS MARKET BY SOURCE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Animal
  • 5.3. Plant

6. NATURAL FOOD FLAVOURS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dairy
  • 6.3. Beverages
  • 6.4. Bakery and Confectionery
  • 6.5. Others

7. NATURAL FOOD FLAVOURS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Source
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Source
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Source
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Spain
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Source
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Source
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Indonesia
      • 7.6.3.6. Taiwan
      • 7.6.3.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Givaudan S.A.
  • 9.2. Associated British Foods plc
  • 9.3. ADM
  • 9.4. DSM Firmenich SA
  • 9.5. Kerry Inc.
  • 9.6. Symrise
  • 9.7. Sensient Technologies Corporation
  • 9.8. International Flavors & Fragrances Inc.
  • 9.9. Takasago International Corporation
  • 9.10. Apple Flavor & Fragrance Group Co., Ltd.
  • 9.11. Robertet Group
  • 9.12. T.Hasegawa Inc.
  • 9.13. MANE
  • 9.14. Keva Flavours
  • 9.15. Fab Flavours