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市場調査レポート
商品コード
1627635
クローブ精油の世界市場:予測(2025年~2030年)Global Clove Essential Oil Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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クローブ精油の世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のクローブ精油の市場規模は、CAGR8.38%で成長し、市場規模は2025年の3億2,668万1,000米ドルから2030年には4億8,846万8,000米ドルに達すると予測されています。
クローブは、シジギウム・アロマティクムとして知られる樹木の乾燥した花芽から得られるスパイスで、一般に高さ8~12フィート(約1.5~2.5メートル)の常緑樹です。この木はインドネシア原産ですが、現在はインドネシア、マダガスカル、スリランカ、タンザニアなどで栽培されています。クローブは、南アジアや東南アジアの文化的伝統の中で、料理や薬、儀式に使われてきました。クローブには様々な用途があり、一般的に医薬品、飲食品、化粧品に使用されています。抗炎症作用、抗菌作用、消化促進作用があるため、消化器系疾患、歯痛、呼吸器系疾患などの治療に使用されています。鎮静作用やリラックス効果のある香りから、アロマセラピーにも利用されています。
クローブ精油は、クローブの葉、つぼみ、茎から水蒸気蒸留法で抽出され、さらに処理された後、さまざまなグレードのオイルが作られます。クローブ精油の使い勝手の良さから、歯科業界やアロマセラピー業界などでは、切り傷や噛み傷、真菌感染症などにクローブオイルの需要が高まっています。クローブ精油はまた、より良い品質とより多くの利点を提供するために他のオイルとブレンドされています。
クローブオイルの健康効果に対する消費者の意識の高まりと、使いやすいパッケージや機能による利便性と使いやすさが、世界の精油市場の成長を促進しています。市場はクローブ精油のアブソリュート、ブレンド、その他の製品タイプに区分されます。一般的に、オンラインショップや実店舗を通じて小売されます。市場はアジア太平洋、北米、南米、中東に区分されますが、生産のほとんどはアジア太平洋のインドネシアに限られています。化粧品、医薬品、飲食品、その他に用途があり、予測期間では化粧品が市場シェアをリードしています。
クローブ精油市場の促進要因
南部および南東部の人々は伝統的にクローブを料理、薬、儀式に使用してきました。しかしここ数年、クローブ精油の抗菌、抗炎症、芳香、香味特性に対する認識が高まっています。健康とウェルネス産業におけるトレンドの高まりにより、健康に役立つオーガニック製品や伝統的な製品に対する需要が高まっています。消費者は、パーソナルケアや健康のために自然でオーガニックな製品を求めるようになっており、クローブ精油市場の拡大に繋がっています。
そのため、クローブ精油はアロマセラピー、歯科、パーソナルケア、化粧品業界でますます使用されるようになり、市場拡大に繋がっています。
クローブ精油市場の地理的展望
地域別に見ると、世界市場はアジア太平洋、北米、南米、欧州、中東・アフリカに区分されます。アジア太平洋は引き続きクローブ精油市場をリードする見通しです。
クローブの生産は東南アジア、特にインドネシアに非常に集中しています。タンザニア、スリランカ、マダガスカルなど他の地域でもクローブが生産されていますが、生産はインドネシアに集中しています。生産とともに、クローブ精油は主に南・東南アジアの消費者に使用されています。従って、アジア太平洋はクローブ精油の最大市場シェアを占めており、特にインドネシアが大きいです。
国連食糧農業機関の報告によると、クローブの世界生産量は2008年~2014年の間に9万9,567トンから15万2,968トンに増加しました。2021年のクローブの世界生産量は18万6,969トンで、需要増による世界生産量の増加を示唆しており、インドネシアが74%を占めています。
本レポートを購入する理由
どのような用途で利用されているか?
業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The Global Clove Essential Oil Market is expected to grow at a CAGR of 8.38%, reaching a market size of US$488.468 million in 2030 from US$326.681 million in 2025.
Cloves are spices derived from the dried flower buds from a tree known as Syzygium aromaticum, which is generally 8-12 feet tall & evergreen. These trees are native to Indonesia, though presently cultivated in Indonesia, Madagascar, Sri Lanka, Tanzania, and some other places in limited quantity. Cloves have been a part of South and Southeast Asian cultural traditions in their culinary, medicinal, and ritual practices. There are a wide variety of applications of cloves, and they are generally used in medicine, food & beverages, and cosmetics. It is being used to treat ailments like digestive issues, toothaches, and respiratory issues as they have anti-inflammatory, anti-microbial, and digestive benefits. It is useful in aromatherapy for its soothing and relaxing aroma.
Clove essential oil is extracted from the leaves, buds, and stems of the clove plant through the process of steam distillation and, after further processing, producing different grades of oil. Due to the convenience of clove essential oil in its usage, there is increasing demand for clove oil in cuts, bites, and fungal infections in the dentistry industry, the aromatherapy industry, and many more. Clove essential oil is also blended with other oils to offer better quality and more benefits.
The growing awareness among consumers about the health benefits of clove oil, along with its convenience and ease of use due to its user-friendly packaging and features, is driving the market growth of global essential oil. The market is segmented into absolute, blend, and other product types of clove essential oil. Generally, it is retailed through online and physical stores. The market is segmented into Asia-Pacific, North America, South America, and the Middle East, though most of its production is limited to Asia-Pacific in Indonesia. It has applications in Cosmetics, pharmaceuticals, food & beverages, and others, with cosmetics leading the market share in the forecast period.
Global Clove Essential Oil Market Drivers
Southern and Southeastern people have traditionally used cloves in their culinary, medicinal, and ritual practices. Still, the past few years have witnessed increasing awareness about clove essential oil for its anti-microbial, anti-inflammatory, aromatic, and flavoring properties. The growing trend in the health and wellness industry has increased demand for organic and traditional products with health benefits. Consumers are increasingly demanding natural and organic products for personal care and health, leading to the clove essential oil market's expansion.
Thus, Clove essential oil is increasingly used by the aromatherapy, dentistry, personal care, and cosmetic industries, hence leading to market growth.
Global Clove Essential Oil Market Geographical Outlook
Region-wise, the global market is segmented into Asia-Pacific, North America, South America, Europe, Middle East and Africa. Asia-Pacific. Asia-Pacific will continue to lead the global clove essential oil market.
The production of cloves is highly concentrated in Southeast Asia, particularly Indonesia. Other regions also produce cloves, like Tanzania, Sri Lanka, and Madagascar, yet the production is highly concentrated in Indonesia. Along with production, clove essential oil is mainly used by South & Southeast Asian consumers due to their cultural roots with cloves. Hence, Asia-Pacific is holding the largest market share of clove essential oil, especially in Indonesia.
As per reports by the Food and Agricultural Organizations of the United Nations, the global production of cloves has increased from 99,567 tonnes to 1,52,968 tonnes between 2008 and 2014. In 2021, the global production of cloves stood at 186969 tonnes, suggesting the increase in global production owing to increased demand, with Indonesia accounting for 74%.
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