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市場調査レポート
商品コード
1627625

ネクターの世界市場- 2025年から2030年までの予測

Global Nectar Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 142 Pages
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即日から翌営業日
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ネクターの世界市場- 2025年から2030年までの予測
出版日: 2024年12月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ネクター市場はCAGR 6.05%で成長し、市場規模は2025年の79億2,400万米ドルから2030年には106億3,000万米ドルに達すると予測されています。

ネクタージュースは、果肉ジュースまたはネクター飲料とも呼ばれ、果肉と果肉を含む飲料です。ネクター・ジュースは天然の果肉または濃縮果肉から作られ、繊維質の果実材料とペクチンを含んでいます。このジュースは一般に、果実の固形分を残し、より果実本来の味を表現しています。フレーバー・ソーダやコーラを含む炭酸飲料の消費量は、特に新興経済諸国において、大衆の健康志向の高まりにより、世界的に着実に減少しています。清涼飲料水には、多量の砂糖、リン酸、人工着色料、人工甘味料、カフェインなど、人体や健康を害する成分が含まれています。

ネクター市場開発の主な理由は、清涼飲料水が人体に悪影響を及ぼすという認識が広まったことです。消費者は現在、清涼飲料水やソーダなどの炭酸飲料に代わる、より健康的なものを好むようになっています。その結果、ネクターの需要は徐々に増加し、ネクター市場の成長にプラスの影響を与えています。人々は健康的な生活のためにライフスタイルや食生活を意識するようになっています。また、可処分所得の増加、生活水準の向上、新興国における都市化の進展は、世界のネクター市場に付随的な影響を及ぼしています。

ネクター市場促進要因

  • 健康志向の高まりがネクター市場の成長に貢献

持続可能性への注目の高まりにより、消費者の間では環境に優しい慣行を組み込んだ製品への嗜好が高まっています。これらの消費者は、環境に優しいパッケージ関連や持続可能な原料供給元に関するメッセージに対して、ブランド・ロイヤルティを示す非常に強いオーディエンスを形成しています。また、生産者は、スーパーフードやエキゾチックフルーツをブレンドしたネクターやジュースを作るなど、従来のネクターやジュースに固執することなく、新しいフレーバーの組み合わせやプロファイルを試みています。これによって、多様な味覚に対応できる新製品を試すことがより面白くなります。

さらに、天然の糖分を多く含む炭酸飲料の人気は低下しています。天然ネクターは、一般的な食事に加える高級で栄養価の高いものと見なされるようになってきているため、主に好まれています。これは、主に若い消費者の健康志向が、人工的な成分を含まないクリーンな製品に傾いているためです。

ネクター市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げます。

同市場は、自然で加工度の低い製品やより健康的な飲料オプションに対する消費者の需要の高まりにより、着実に拡大しています。

北米の消費者の健康志向が高まるにつれ、糖分の多い炭酸飲料よりも健康的な選択肢と認識されるネクター飲料の消費量が増加しています。様々な消費者の多様な期待を満たすため、メーカーは現在、機能性成分やスーパーフードを特徴とする調合物を含め、果物やフレーバーのユニークな組み合わせを試みています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探る。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(特に主要な開発)。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ネクターの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • オレンジ
  • グアバ
  • パパイヤ
  • マンゴー
  • アプリコット
  • アガベ
  • その他

第6章 ネクターの世界市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品・飲料
  • ベーカリー

第7章 ネクターの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 ネクターの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Dohler
  • Kanegrade
  • The Tierra Group
  • Malt Products Corporation
  • ciranda, inc.
  • Nectar Pharma
  • Nectar Fresh
  • Tetra Pak
  • Siveele B.V., Breda
  • Citrofrut
  • Rabenhors
目次
Product Code: KSI061613972

The global nectar market is expected to grow at a CAGR of 6.05%, reaching a market size of US$10.630 billion in 2030 from US$7.924 billion in 2025.

Nectar juice, also called pulp juice or nectar drink, is a drink that contains fruit pulps and flesh. Nectar fruit juice is made out of natural fruit pulp or concentrated pulps and contains fibrous fruit materials as well as pectins. This juice generally represents a more original taste of fruits, reserving some solid content of fruit. The increased consumption of carbonated soft drinks, including flavored sodas and colas, is steadily declining worldwide due to increased health concerns from the masses, especially in developed economies. Soft drinks include ingredients such as sugar in high amounts, phosphoric acid, artificial coloring, artificial sweeteners, and caffeine that harm the human body and human health.

A major reason for the global nectar market development is the awareness of the adverse effects of soft drinks on human health. Consumers now prefer healthier alternatives to carbonated drinks, such as soft drinks and sodas. As a result, demand for nectar is shooting up gradually and positively influencing the global nectar market growth. People are becoming aware of their lifestyle and dietary habits for healthy living. Besides, growing disposable income, living standards, and increasing urbanization in emerging countries have collateral influences on the world nectar market.

Global Nectar Market Drivers

  • Rising health consciousness is contributing to the global nectar market growth

The increasing focus on sustainability has led to a growing preference among consumers for products that integrate environment-friendly practices. These form some very strong audiences showing brand loyalty towards those eco-friendly package-related and sustainable ingredient source messages. The producers are also attempting new flavor combinations and profiles rather than sticking to the regular and conventional nectars and juices that might even include some superfoods or exotic fruit blends. This makes it more interesting to try out new products with the myriad of palates that it could cater to.

Further, natural sugar-rich carbonated drinks are declining in popularity. Natural nectars are predominantly preferred as they are increasingly regarded as a premium, nutritious addition to the general diet. This has come about mainly because of young consumers whose health concerns lean toward products labeled as clean and devoid of artificial ingredients.

Global Nectar Market Geographical Outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period.

The market is expanding steadily due to rising consumer demand for natural and minimally processed products and healthier beverage options.

As North American consumers have become increasingly health and wellness conscious, higher volumes of consumption of nectars are recorded for such beverages, which are generally perceived to be healthier options than sugar-laden carbonated drinks. To satisfy the diverse expectations of various consumers, manufacturers now experiment with unique combinations of fruits and flavors, including concoctions that feature functional ingredients and superfoods.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global nectar market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Orange
  • Guava
  • Papaya
  • Mango
  • Apricot
  • Agave
  • Others

By Application

  • Food and Beverage
  • Bakery

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL NECTAR MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Orange
  • 5.3. Guava
  • 5.4. Papaya
  • 5.5. Mango
  • 5.6. Apricot
  • 5.7. Agave
  • 5.8. Others

6. GLOBAL NECTAR MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Food and Beverage
  • 6.3. Bakery

7. GLOBAL NECTAR MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. GLOBAL NECTAR MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Spain
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Dohler
  • 10.2. Kanegrade
  • 10.3. The Tierra Group
  • 10.4. Malt Products Corporation
  • 10.5. ciranda, inc.
  • 10.6. Nectar Pharma
  • 10.7. Nectar Fresh
  • 10.8. Tetra Pak
  • 10.9. Siveele B.V., Breda
  • 10.10. Citrofrut
  • 10.11. Rabenhors