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市場調査レポート
商品コード
1627615
船舶用塗料の世界市場:予測(2025年~2030年)Global Marine Paints Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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船舶用塗料の世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月03日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界の船舶用塗料市場はCAGR5.15%で成長し、2025年の市場規模31億1,213万米ドルから、2030年には39億9,990万米ドルに達すると予測されています。
船舶用塗料は、船舶、ボート、フェリー、その他の水上船舶、定期的に水にさらされる建物用の塗料です。これらの塗料は、湿気や汽水、海水を寄せ付けません。鉄の腐食や錆から守るため、海上石油掘削施設に塗られます。船舶用塗料の需要は一般的な用途で高く、特に海運業界では船舶の運航で使いやすい製品となっています。塗料を使用することで、船舶を腐食性要素から守ります。
さらに、海運業における船舶用塗料の非常に重要な利点は、船体を滑らかにし、海からの摩擦抵抗を分散させ、船舶の運航のための燃料消費を減少させることです。海洋構造物における船舶用塗料の主な利点は、優れた色と光沢の保持力です。同時に、船舶用塗料は、チョーキングや黄変などの風雨による損傷から構造物を保護します。
船舶用塗料市場の促進要因
船舶用防錆コーティングは、船舶の金属部品を湿気、塩水噴霧、酸化から保護する価値あるソリューションとして急速に台頭しています。防錆分野は船舶用コーティングの全売上高の40%近くを占めています。さらに、需要の目覚ましい増加に伴い、業界各社は増大するニーズに効果的に対応し、幅広い顧客を引き付けるため、より革新的な提案を進めています。例えば、Nippon Paint Marineは、防汚性能のレベルと一貫性を高める新しい防汚技術を提供しています。また、塗膜を厚くし、塗布時間を短縮するとしています。
アジア太平洋の船舶用塗料市場は今後も世界的に支配的であり、今後数年間は急成長が予測されます。中国は船舶用塗料の消費においてアジア太平洋地域と世界をリードしています。造船、メンテナンス、乾ドック活動の地域的拡大が主に影響しています。
中国市場に続くのは韓国の船舶用塗料市場です。日本の船舶用コーティング市場は市場シェアで3位にランクされています。シンガポールでは船主の数が増加しており、アジア太平洋地域の船舶用塗料市場に拍車をかけると予想されます。インド市場も予測期間中に船舶用コーティング分野の強力なライバルに成長する可能性が高いです。
本レポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The global marine paints market is expected to grow at a CAGR of 5.15%, reaching a market size of US$3,999.90 million in 2030 from US$3,112.13 million in 2025.
Marine paints are the kind of paint for ships, boats, ferries, other watercraft, and buildings that are exposed regularly to water. These paints hold apart moisture, brackish water, and saltwater. They are painted on offshore oil rigs for preservation against iron corrosion and rusting. The demand for marine paints is high in general application, particularly as an easy-to-use product by ship operations in the shipping industry. It surrounds marine vessels from corrosive elements with the use of paints.
Moreover, a very important advantage of marine paints in the shipping industry is that they smoothen the ship hull, displacing frictional resistance from the seas and thus decreasing fuel consumption for the vessel's operation. The primary advantage of marine paints on offshore structures is superior colour and gloss retention so that the structure looks best under all conditions. At the same time, marine paints also avoid and protect the structure from weather damage, such as chalking and yellowing.
Global Marine Paints Market Drivers
Anti-corrosion marine coatings are rapidly emerging as valuable solutions for vessels by shielding their metal parts from moisture, salt spray, and oxidation. The anti-corrosion segment accounts for nearly 40% of all sales for marine coatings. Moreover, with an impressive increase in demand, industry players are progressing with more innovative offers to effectively meet growing needs and attract a wider range of customers. For instance, Nippon Paint Marine offers new antifouling technology to enhance the level and consistency of antifouling performance. It also claims that the process thickens the film and reduces application time.
The APAC marine coatings market will continue to rule globally, with rapid growth predicted over the next several years. China leads the APAC region and the world regarding marine coating consumption. The regional expansion of shipbuilding, maintenance, and dry-docking activities is mostly influencing this.
The Chinese market is followed by South Korea's marine coatings market. The marine coatings market in Japan ranks third in terms of market share. The growing number of ship owners in Singapore is expected to fuel the marine coatings market in the APAC region. The Indian market will also likely grow into a strong rival in the marine coatings sector over the forecast period.
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