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市場調査レポート
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1627604

コンシェルジュサービスの世界市場:予測(2025年~2030年)

Concierge Services Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 146 Pages
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即日から翌営業日
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コンシェルジュサービスの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のコンシェルジュサービスの市場規模は、CAGR6.13%で成長し、2025年の7億9,108万2,000米ドルから2030年には10億6,522万4,000米ドルに達すると予測されます。

コンシェルジュとは、旅行、食事、イベント管理、ショッピングなどの業務を支援するために、個人または法人に様々なサービスを提供する個人または組織のことです。コンシェルジュサービスは、このように、ほぼすべての側面でクライアントのニーズを支援する、個人または企業のような組織によって提供される多くの多様なサービスです。一般的に提供されるサービスは、旅行管理、ライフスタイル管理、企業イベントの企画と実行、ペットの世話、買い物支援、高齢者ケア、食事の手配、およびその他の有料サービスです。

可処分所得の増加に伴い、人々のライフスタイルは変化しており、旅行支援、家事支援、イベント管理など、さまざまなサービスに対する需要が伸びています。特に、富裕層は時間と労力を節約するために、こうした作業の支援を必要としており、コンシェルジュ市場の拡大に大きく貢献しています。同時に、24時間365日の顧客フィードバックのための人工知能など、パーソナライズされた体験を進化させる技術革新と創造的破壊も、この市場の成長を後押ししています。

コンシェルジュサービス市場の促進要因

  • 都市部のハイクラス人口の増加がコンシェルジュサービスの市場成長を後押し

高い経済成長により、人々の可処分所得が増加し、観光、旅行、ホテルなどの贅沢品への需要が高まっています。可処分所得の増加によるライフスタイルの変化に伴い、人々は時間を節約してお金を稼ぐ効率を上げるために、こうしたサポートサービスを求めるようになっています。このように、可処分所得が多い都市部のハイクラス層の増加が、コンシェルジュサービス市場の成長につながっています。

例えば、ビリオネア・コンシェルジュは、ニューヨーク、シカゴ、ムンバイ、モスクワ、ソウル、香港、ロンドン、バンコク、シドニー、ケープタウンなど、都市部の富裕層をターゲットにコンシェルジュサービスを提供している企業です。このように、同社はハイクラスの個人を顧客基盤として拡大しています。

コンシェルジュサービス市場の地理的展望

  • アジア太平洋がコンシェルジュサービスの急成長市場となる

地域別に見ると、世界市場はアジア太平洋、北米、南米、欧州、中東・アフリカに区分されます。アジア太平洋は、コンシェルジュサービスの予測期間において最も急成長する市場となると思われます。

現在、北米はコンシェルジュサービス市場の最大株主であり、予測期間終了まで最大であると思われます。しかし、アジア太平洋は予測期間中に最も急成長する市場です。この高い成長は、インド、中国、日本、オーストラリア、ベトナム、タイ、韓国、フィリピンといったアジア太平洋の経済圏で、都市部の上流階級が増加しているためです。都市部の上流階級の増加と経済成長は、旅行、企業向けイベント管理、ライフスタイル管理、ショッピング補助、医療などの支援やコンシェルジュサービスの需要の増加につながります。

2024年4月のフォーブスの報道によると、2024年の中国の億万長者数は406人で、2020年の324人から増加しています。インドの億万長者数も2020年の102人から2024年には200人に増加しています。さらに、アジア太平洋諸国では億万長者の数も増加しています。このように、都市部の富裕層の増加が、この地域のコンシェルジュサービス市場を牽引しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、正しい戦略で市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されているか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 コンシェルジュサービス市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 旅行・ホテルコンシェルジュサービス
  • イベント管理コンシェルジュサービス
  • ライフスタイル管理コンシェルジュサービス
  • 医療コンシェルジュサービス
  • その他

第6章 コンシェルジュサービス市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 企業
  • 個人

第7章 コンシェルジュサービス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • American Express Concierge
  • Quintessentially
  • Innerplace Concierge
  • John Paul Group
  • Lov angels
  • One Concierge
  • Knightsbridge Circle
  • Pure Entertainment Group
  • The Fixer Lifestyle Group
  • Velocity Black
  • Bon Vivant
  • QuintEvents
  • Prototravel International LLC
  • My concierge
  • Luxury Attache
目次
Product Code: KSI061614183

The Concierge Service Market is expected to grow at a CAGR of 6.13%, reaching a market size of US$1,065.224 million in 2030 from US$791.082 million in 2025.

A concierge is a person or an organization that offers various services to a person or corporation to assist them with tasks like managing traveling, dining, event management, shopping, etc. Concierge services are thus many varied services offered by a person or an organization like a company that helps clients with their needs in almost all aspects. The services generally provided are travel management, lifestyle management, corporate event planning and execution, pet care, shopping aid, senior member care, dining arrangements, and other services charging fees in return.

With the growing disposable income, people are changing their lifestyles, leading to a growth of demand for services like traveling assistance, household assistance, event management, and many more. Particularly, the high-net-worth section of the population needs assistance with these tasks to save time and energy, becoming the major contributor to the concierge market's expansion. At the same time, technological innovation and disruption in evolving personalized experiences, such as artificial intelligence for 24*7 customer feedback, are also driving this market's growth.

Concierge Services Market Drivers

  • The growing urban high-class population is pushing the market growth of concierge services

Due to higher economic growth, the disposable income of the people is increasing, leading to increased demand for luxuries like tourism, traveling, hotels, etc. As the lifestyle due to increased disposable income is growing, people are demanding these support services to save their time to increase their efficiency in earning money. Thus, this growth of urban high-class people with more disposable income is leading to the concierge services market's growth.

For example, Billionaire Concierge is a company offering concierge services targeting urban high-profile individuals to significant wealth holders in cities like New York, Chicago, Mumbai, Moscow, Seoul, Hong Kong, London, Bangkok, Sydney, Cape Town, and many more. Thus, the company has a growing high-class of individuals as its customer base.

Concierge Services Market geographical outlook

  • Asia-Pacific would be the fastest-growing market for concierge services

Region-wise, the global market is segmented into Asia-Pacific, North America, South America, Europe, Middle East and Africa. Asia-Pacific will be the fastest-growing market for concierge services in the forecast period.

Currently, North America is the largest shareholder in the concierge service market, and it will be the largest till the end of the forecast period. Still, Asia-Pacific will be the fastest-growing market in concierge services in the forecast period. This high growth is due to the growing urban high class in economies of Asia-Pacific like India, China, Japan, Australia, Vietnam, Thailand, Korea, Philippines. The growing urban high class and the growing economies would lead to increased demand for assistance in traveling, event management for corporations, lifestyle management, shopping aids, medical, etc., and concierge services.

As per reports by Forbes in April 2024, China has 406 billionaires in 2024, which has increased from 324 in 2020. India's number of billionaires has also increased from 102 in 2020 to 200 in 2024. Furthermore, the number of millionaires is also increasing in the Asia-Pacific countries. Thus, the growing rich urban would be driving the regional concierge services market.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Concierge Services market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Travel & Hotel Concierge Service
  • Event Management Concierge Service
  • Lifestyle Management Concierge Service
  • Medical Concierge Service
  • Others

By End-User

  • Corporates
  • Personal

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. CONCIERGE SERVICES MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Travel & Hotel Concierge Service
  • 5.3. Event Management Concierge Service
  • 5.4. Lifestyle Management Concierge Service
  • 5.5. Medical Concierge Service
  • 5.6. Others

6. CONCIERGE SERVICES MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Corporates
  • 6.3. Personal

7. CONCIERGE SERVICES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. UK
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. Israel
    • 7.5.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. American Express Concierge
  • 9.2. Quintessentially
  • 9.3. Innerplace Concierge
  • 9.4. John Paul Group
  • 9.5. Lov angels
  • 9.6. One Concierge
  • 9.7. Knightsbridge Circle
  • 9.8. Pure Entertainment Group
  • 9.9. The Fixer Lifestyle Group
  • 9.10. Velocity Black
  • 9.11. Bon Vivant
  • 9.12. QuintEvents
  • 9.13. Prototravel International LLC
  • 9.14. My concierge
  • 9.15. Luxury Attache