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市場調査レポート
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1627589

オーガニックココアパウダーの世界市場:予測(2025年~2030年)

Organic Cocoa Powder Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 130 Pages
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即日から翌営業日
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オーガニックココアパウダーの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年11月20日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のオーガニックココアパウダーの市場規模は、CAGR8.11%で成長し、2025年の市場規模2億8,529万2,000米ドルから2030年には4億2,129万7,000米ドルに達すると予想されています。

ココアは、血圧を下げ、むくみを取る抗酸化物質であるポリフェノールの強力な供給源です。製品配合の汎用性から、ココアベースのアイテムは飲食品業界で非常に人気があります。また、体に健康的な栄養素を与え、ダークチョコレートの調製にも使用されます。

オーガニックココアパウダー市場の成長をもたらした2つの主な理由には、チョコレートの消費に関連する健康上の利点に関する消費者の意識の高まり、特に新興経済諸国における近年の動向、および個人の家計所得水準の向上が含まれます。また、抗菌作用や抗酵素作用があることから、医薬品の治療における粉末の用途が増加していることも市場成長の要因となっています。また、飲食品市場では食品用ココアパウダーの需要が高まっています。

オーガニックココアパウダーの市場は、持続可能なカカオ農法の採用範囲の拡大により、さらなる成長機会に拡大すると思われます。オーガニックココアパウダーの市場シェアは、オンラインショッピングプラットフォームの利用の増加、新興市場を中心としたeコマース市場の成長と拡大、欧米文化の採用によって上昇しています。新たな飲食品を生み出す中核的な要素としてココアパウダーへの注目が高まるにつれ、市場シェアは拡大する見込みです。

オーガニックココアパウダー市場の促進要因

  • オーガニック食品に対する需要の高まりがオーガニックココアパウダー市場の成長に寄与している

世界的に、消費者のペースの速い現代生活は、短期間で食品を購入するようになりました。消費者は、保護を確実にし、健康増進を促進する製品をより多く求める傾向にあります。オーガニック製品は農薬を使用する必要がないため、安全に栽培できます。このため、オーガニック・無農薬食品に対する消費者の需要が高まり、飲食品セクターのココア市場は楽観的な見通しとなっています。また、オーガニックのチョコレート菓子類、デザート、ベーカリー、飲料を求める人が増え、市場は近年拡大しています。

ココア加工・製造企業も、より幅広い顧客にリーチするため、新製品開発への投資に注力しており、これも市場拡大の要因となります。今後、オーガニックココア市場は、オーガニック食品のサプライチェーンの拡大やオーガニック農法の改善によって、その発展が促進されると予想されます。

オーガニックココアパウダー市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に急激な成長を遂げる

オーガニックココア製品市場は北米でよく開拓されており、消費者はその利点を高く評価し、最高のクリーンフードを求めています。ここでは、健康志向の消費者の細分化された市場がオーガニックチョコレートを好みます。主要な市場企業、確立された小売ネットワーク、多種多様なオーガニックココア製品の入手可能性が、この市場に貢献しています。さらに、厳しいオーガニック基準や自然農法に重点を置くオーガニックココア製品にとっても、この市場はまたとない市場機会です。市場成長の背景には、多くの乳製品系ショコラティエの存在、組織化されたサプライチェーンネットワーク、消費者の間での高級オーガニックココア製品への需要があります。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策および社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されているか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 オーガニックココアパウダー市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第6章 オーガニックココアパウダー市場:最終用途産業別

  • イントロダクション
  • 飲料
  • 食品
    • ベーカリー
    • その他
  • 化粧品
  • 家庭用

第7章 オーガニックココアパウダー市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 流通チャネル別
    • 最終用途産業別
    • 国別
  • 南米
    • 流通チャネル別
    • 最終用途産業別
    • 国別
  • 欧州
    • 流通チャネル別
    • 最終用途産業別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 流通チャネル別
    • 最終用途産業別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 流通チャネル別
    • 最終用途産業別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Barry Callebaut
  • BATA FOOD
  • Royal Forest
  • Little Plant Pantry
  • Neotea
  • Navitas Organics
  • Cacao Forest
  • Naturevibe Botanicals
  • Cargill
目次
Product Code: KSI061614161

The organic cocoa powder market is expected to grow at a CAGR of 8.11%, reaching a market size of US$421.297 million in 2030 from US$285.292 million in 2025.

Cocoa is a potent source of polyphenol, an antioxidant that helps to decrease blood pressure and reduce swelling. Due to their versatility in product formulation, cocoa-based items are very popular in the food and beverage industry. It also provides healthy nutrient content to the body and is used to prepare dark chocolate.

The two main reasons responsible for the organic cocoa powder market's growth include increased awareness among consumers regarding the health benefits associated with chocolate consumption, especially in recent years among developing economies, and increased individual household income levels. This market growth is also attributed to the increasing application of the powder in the treatment of drugs due to its antibacterial and anti-enzymatic properties. There is also a rising demand for food-grade cocoa powder in the food and beverage market.

The market for organic cocoa powder will extend to additional growth opportunities due to the increasing scope of sustainable cocoa farming practices adoption. A rise in the market share of organic cocoa powder will occur due to the increasing use of online shopping platforms, the growth and expansion of the e-commerce market, particularly in emerging markets, and the adoption of Western culture. The market share will grow as a focus on Cocoa powder as a core implementation in creating new food and beverage products grows.

Organic cocoa powder market drivers

  • Rising demand for organic food products is contributing to the Organic cocoa powder market growth

Globally, consumers' fast-paced contemporary lives have altered purchasing food in a very short time. Consumers tend to gravitate towards more products that ensure protection and promote health enhancement. It is safe to grow organic products because they do not require the use of pesticides. This pulls the cocoa market in the food and beverage sector into an optimistic outlook due to consumers' increasing demand for organic and pesticide-free food products. The market has also expanded in recent years as people look for organic chocolate confectionery, desserts, bakeries, and drinks.

Cocoa processing and production companies are also focusing on investments in developing new products to reach a wider scope of customers, which will also be a factor for market growth. In the future, it is anticipated that the advancement of the organic cocoa market will be propelled by the expansion of the organic food supply chain and the improvement of organic agricultural methods..

Organic cocoa powder market geographical outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period

The organic cocoa products market is well developed in North America, where consumers appreciate its benefits and look for the best clean food. Here, the segmented market of health-conscious consumers prefers organic chocolates. Key market players, a well-established retail network, and the availability of a wide variety of organic cocoa products have contributed to this market. Moreover, it is another market opportunity for organic cocoa products with strict organic standards and a strong focus on natural farming. The market growth is due to the presence of many dairy chocolatiers, a well-organized supply chain network, and the demand for high-end organic cocoa products among consumers.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Organic cocoa powder market is analyzed into the following segments:

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By End-User Industry

  • Beverage
  • Food
  • Bakery
  • Others
  • Cosmetic
  • Household

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. ORGANIC COCOA POWDER MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Online
  • 5.3. Offline

6. ORGANIC COCOA POWDER MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Beverage
  • 6.3. Food
    • 6.3.1. Bakery
    • 6.3.2. Others
  • 6.4. Cosmetic
  • 6.5. Household

7. ORGANIC COCOA POWDER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Distribution Channel
    • 7.2.2. By End-User Industry
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Distribution Channel
    • 7.3.2. By End-User Industry
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Distribution Channel
    • 7.4.2. By End-User Industry
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
      • 7.4.3.2. France
      • 7.4.3.3. UK
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Distribution Channel
    • 7.5.2. By End-User Industry
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Israel
      • 7.5.3.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Distribution Channel
    • 7.6.2. By End-User Industry
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Indonesia
      • 7.6.3.6. Taiwan
      • 7.6.3.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Barry Callebaut
  • 9.2. BATA FOOD
  • 9.3. Royal Forest
  • 9.4. Little Plant Pantry
  • 9.5. Neotea
  • 9.6. Navitas Organics
  • 9.7. Cacao Forest
  • 9.8. Naturevibe Botanicals
  • 9.9. Cargill