デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627564

不透明化剤の世界市場:予測(2025年~2030年)

Opacifiers Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
不透明化剤の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の不透明化剤の市場規模は、予測期間中にCAGR4.25%で成長し、2025年の275億7,200万米ドルから2030年には339億5,100万米ドルになると予測されています。

不透明化剤は、材料に添加される成分で、光を表面内に分散させて不透明にすることで、あたかも固形物のように見せ、透明性を低下させます。塗料やコーティング、紙、プラスチック、セラミックなど、さまざまな分野で不透明化剤が利用されています。すべての不透明化剤の中で、二酸化チタンセグメントが最大のシェアを占めているのは、その優れた不透明性、白色度、ユーザーに提供されるコストパフォーマンスによるものです。他のタイプの不透明化剤には、ケイ酸ジルコニウム、酸化亜鉛などの特定の用途があります。

二酸化チタンは、表面積をカバーできるため、塗料の中で最も使用されている不透明化剤です。紙は粘土や二酸化チタンを使って不透明化され、美観や機能性の目的でプラスチックに添加するなど、多くの用途があります。箔は、酸化スズやジルコンなどの不透明化剤を使用して、陶器やタイル用の不透明な釉薬を形成します。繊維製品、果物、医薬品にもこの物質が含まれています。したがって、不透明化剤の種類は、要求される不透明度のレベル、使用される材料、耐熱性、化学的安定性、その他の仕様によって異なります。

不透明化剤市場は、塗料、プラスチック、セラミックス、製紙、パーソナルケア製品などの産業からの世界的な需要拡大により、継続的に上昇しています。

都市化の進展、工業化、可処分所得の増加、建設活動などが市場成長を促進する要因となっています。しかし、課題は原材料価格の変化と環境問題であり、必要な市場拡大を減速させる可能性があります。

不透明化剤市場の促進要因

  • 塗料・コーティング業界における需要の拡大は、不透明化剤市場の拡大を促進すると予測

塗料・コーティング産業は急成長しており、最終用途産業からの需要は不透明化剤市場に成長効果をもたらすと予測されます。不透明化剤市場は、建設、自動車、工業分野でこのような高級塗料が使用されていることから成長が見込まれています。さらに、不透明化剤市場は、新しく開発された建物やインフラプロジェクトにおける保護と美観のための新しい建設活動により、塗料・コーティングの需要が増加しているため、直接的な正の相関関係を持つと予想されます。例えば、米国国勢調査局によると、米国の2024年9月の総建設支出は2兆1,488億米ドル(SARR)と推定され、これは民間および公共建設支出の両方を含み、2023年9月の推定を4.6%上回りました。

さらに、車両の仕上げ、腐食防止、美観は、塗料・コーティングが不可欠な用途のほんの一部に過ぎません。設備保護、耐食性、高温耐性は、製造業や機械産業で求められる機能の1つです。OICAの統計によると、2023年の世界の自動車販売台数は9,272万4,668台に達しました。これは、過去最高だった2022年の8,287万1,094台から増加し、このうち2023年の商用車の販売台数は2,745万2,301台、乗用車の販売台数は6,527万2,367台でした。

さらに、不透明化剤は、隠蔽力と不透明度の向上という点で、製品性能に付加価値を与えています。業界の開発とともに、メーカーは不透明化剤の使用法を改善することに注力しています。このため、塗料・コーティング市場の拡大は、不透明化剤の使用需要の増加につながる可能性が高いです。

不透明化剤市場の地理的展望:

  • アジア太平洋が不透明化剤市場で大きなシェアを占める。

不透明化剤市場の成長に関しては、アジア太平洋が地域的優位を占めると予想されます。これは、中国やインドなどの国々における急速な工業化、建設部門の継続的な開発、自動車産業の成長、消費者需要の増加によって促進されています。OICAによると、中国の2023年の自動車生産台数は3,016万966台で、2022年比で12%増加し、インドの2023年の生産台数は585万1,507台で、昨年比で7%増加しました。

さらに、この地域の急速な工業化により、塗料、コーティング剤、プラスチック、その他不透明化剤を必要とする材料の需要が高まると予想されます。また、同地域では都市化が進んでおり、包装食品、パーソナルケア、家庭用品の需要が増加しています。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に富んだ分析:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策および社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的動きを理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されているか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、トレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと国々を含む地域の収益の成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 不透明化剤市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 二酸化チタン(TiO2)
  • 酸化亜鉛(ZnO)
  • ケイ酸ジルコニウム(ZrSiO4)
  • 炭酸カルシウム(CaCO3)
  • 不透明ポリマー
  • その他

第6章 不透明化剤市場:用途別

  • イントロダクション
  • コーティングと塗料
  • プラスチック
  • 陶磁器と釉薬
  • 化粧品とパーソナルケア製品
  • 紙と板紙

第7章 不透明化剤市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Dow
  • Arkema S.A.
  • Ashland
  • Tronox Holdings Plc.
  • Kronos Worldwide, Inc.
  • AMGEEN MINERALS
  • Indulor Chemie GmbH
  • Venator Materials PLC.
  • TAYCA Co., Ltd.
  • Ti-Pure(The Chemours Company)
目次
Product Code: KSI061617220

The opacifiers market is expected to grow at a CAGR of 4.25% during the forecasted period and account for US$33.951 billion by 2030 from US$27.572 billion in 2025.

Opacifiers are the ingredients added to the material, making it opaque with light dispersed within the surface, which makes it look like it has a solid and reduced transparency. The different fields, such as paints and coatings, paper, plastics, and ceramics, utilize opacifiers. Among all opacifiers, the titanium dioxide segment holds the largest share due to its superb opacity, whiteness, and cost-value ratio provided to the user. Other types of opacifiers have specific applications like zirconium silicate, zinc oxide, and others.

Titanium dioxide is the most used opacifier among paints because of its coverage under surface areas. Paper is rendered opaque using clay, titanium dioxide, and many other applications, such as adding it to plastics for aesthetic or functional purposes. Foils uses opacifiers like tin oxide and zircon to form opaque glazes for pottery and tile. Textiles, fruits, and pharmaceuticals also contain this substance. Therefore, the opacifier types depend on the level of opacity required, material used, heat resistance, chemical stability, and other specifications.

The opacifier market is rising continuously due to increasing global demand from industries such as paints, plastics, ceramics, paper, and personal care products.

Growing urbanization, industrialization, increase in disposable incomes, and construction activities are a few market growth promoters. However, the challenge is changing raw materials prices and environmental concerns, which could slow down needed market expansion.

Opacifiers market drivers

  • Growing demand in the paints & coatings industry is predicted to promote the opacifiers market expansion.

The paint and coatings industry has been growing rapidly, and demand from the end-user industries is anticipated to have a growing effect on the opacifiers market. The opacifiers market is expected to grow due to the application of such premium coatings in the construction, automotive, and industrial sectors. Further, it is expected that the opacifiers market will have a direct positive correlation due to the increasing demand for paints and coatings due to new construction activities for protection and aesthetics in newly developed buildings and infrastructure projects. For example, according to the U.S. Census Bureau, total construction spending of the USA was estimated at a SARR of $2,148.8 billion for September 2024, which includes both private and public construction spending and was above the September 2023 estimate by 4.6 percent.

Additionally, vehicle finishing, corrosion protection, and aesthetic appeal are just a few applications for which paints and coatings are essential. Equipment protection, corrosion resistance, and high-temperature resistance are among the features required in manufacturing and machinery industries. According to OICA statistics, sales of vehicles worldwide in 2023 reached 92,724,668 units. This is an increase from the previous record number of 82,871,094 units in 2022, of which 27,452,301 units accounted for commercial vehicle sales, while passenger cars totaled global sales of 65,272,367 units in 2023.

Additionally, opacifiers add to product performances in terms of better hiding power and opacity. With industry development, manufacturers focus on improving the usage of opacifiers since these shall be the new demands of this emerging domain. With this, the expansion in the paints and coatings market is very likely to lead to increased demand for the use of opacifiers.

Opacifiers market geographical outlook:

  • Asia Pacific will hold significant shares of the opacifier market.

Regional domination is expected to be taken over by the Asia Pacific region regarding opacifier market growth. This is facilitated by rapid industrialization in countries such as China and India, the continued development of the construction sector, the growing automotive industry, and the increase in consumer demand. As per OICA, automotive production in China was 30,160,966 units in 2023, with an increase of 12% compared to 2022, while India's valued at 5,851,507 production vehicle units in 2023, which was 7% higher than last year.

Furthermore, rapid industrialization in this region will result in high demand for paints, coatings, plastics, and other materials requiring opacifiers. The growing urbanization in the region also increases demand for packaged food, personal care, and household goods, which will require extra packaging materials, usually increasing the incorporation of opacifier requirements.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Opacifiers Market is segmented and analyzed as below:

By Type

  • Titanium Dioxide (TiO2)
  • Zinc Oxide (ZnO)
  • Zirconium Silicate (ZrSiO4)
  • Calcium Carbonate (CaCO3)
  • Opaque Polymer
  • Others

By Application

  • Coatings and Paints
  • Plastics
  • Ceramics and Glazes
  • Cosmetics and Personal Care Products
  • Paper and Paperboard

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. OPACIFIERS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Titanium Dioxide (TiO2)
  • 5.3. Zinc Oxide (ZnO)
  • 5.4. Zirconium Silicate (ZrSiO4)
  • 5.5. Calcium Carbonate (CaCO3)
  • 5.6. Opaque Polymer
  • 5.7. Others

6. OPACIFIERS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Coatings and Paints
  • 6.3. Plastics
  • 6.4. Ceramics and Glazes
  • 6.5. Cosmetics and Personal Care Products
  • 6.6. Paper and Paperboard

7. OPACIFIERS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Spain
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Indonesia
      • 7.6.3.6. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Dow
  • 9.2. Arkema S.A.
  • 9.3. Ashland
  • 9.4. Tronox Holdings Plc.
  • 9.5. Kronos Worldwide, Inc.
  • 9.6. AMGEEN MINERALS
  • 9.7. Indulor Chemie GmbH
  • 9.8. Venator Materials PLC.
  • 9.9. TAYCA Co., Ltd.
  • 9.10. Ti-Pure (The Chemours Company)