デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627152

除草剤市場:予測(2025年~2030年)

Herbicide Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 141 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
除草剤市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年11月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

除草剤市場はCAGR5.45%で成長し、市場規模は2025年の488億2,900万米ドルから、2030年には636億7,700万米ドルに達すると予測されます。

除草剤は現代農業の重要な構成要素とみなされており、複数の要因から今後数年間の成長が見込まれています。除草剤は、不要な植物の成長を抑えたり、除去したりする強力な薬剤です。また、農地の有効活用や望ましい植物の生育を可能にするため、農地や庭園に欠かせない薬剤です。

除草剤市場の促進要因

  • 除草剤の需要の高まり:タイプ別

除草剤は、選択性除草剤と非選択性除草剤に大別されます。選択性除草剤は、特定の植物種のみを対象とし、他の植物種は対象外とします。これらの除草剤は、作物や望ましい植生にダメージを与えることなく雑草を管理するため、連作農法でよく使用されます。非選択性除草剤は、接触したあらゆる植物を枯らすため、荒地や工業用地の除草によく使われます。その散布方法には、葉面への散布、土壌への散布、水系への直接散布などがあり、それぞれに細胞分裂の阻害、光合成の阻害、アミノ酸生成の阻害、天然植物ホルモンの模倣などの作用様式があります。

除草剤が求められる理由はいくつかあります。その中には、増え続ける世界人口のためにより多くの食糧を生産する必要性と、農産物に対する厳しい基準があることが挙げられます。除草剤は、特に連作作物のような商業的農法において、雑草の生育を防いだり、改善したりすることで効率を高める、非常に重要なものです。また、森林管理や芝生や公園などの都市景観においても重要な役割を果たしています。業界では、クエン酸や酢のような植物由来の濃縮物を含み、環境への害が少ない、環境に優しい有機除草剤への動向が高まっています。

除草剤市場の地理的展望

  • 予測期間中、アジア太平洋地域が除草剤市場を独占します。

中国、日本、インド、韓国などの主要経済国がアジア太平洋地域を支配しています。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域の国もあります。

これらの国々には広大な農地があり、より高い食糧生産を求める人口が増加しています。中国では、一部の除草剤に耐性を持つ遺伝子組み換え(GM)作物の植林が進み、市場の状況が見直されています。これにより、農家は作物を傷めることなく、より効率的に除草剤の助けを借りることができます。インドでは、サトウキビのような高価値の換金作物では効果的な雑草管理が極めて重要であり、不適切な雑草管理は大幅な収量減につながりかねません。

消費者の意識と環境問題が、バイオ除草剤と持続可能な農法を採用する主な原動力となっています。生態系へのダメージを最小限に抑えながらバイオ除草剤をさらに刺激する有機農法は、ますます人気が高まっています。最後に、AIによるハーブの検出と、その結果としての的確な除草剤散布を含む精密農業の進歩は、除草剤散布の効率化に役立つと同時に、環境への悪影響や廃棄物を最小限に抑えます。

これまでのところ、アジア太平洋の除草剤市場では土壌散布が主要な方法です。この方法は、早期の雑草防除を目的として効率的であることが証明されており、作物の健全な定着に不可欠であることに変わりはありません。しかし、農家は作物の収量向上や抵抗性の効果的な管理における除草剤への認識を深めており、需要はさらに増加し続けると思われます。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策および社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
    • 代替品からの脅威
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 除草剤市場:タイプ別(2022年~2030年)(10億米ドル)

  • イントロダクション
  • 選択性除草剤
  • 非選択性除草剤

第6章 除草剤市場:用途別(2022年~2030年)(10億米ドル)

  • イントロダクション
  • 化学灌漑
  • 葉面散布
  • 燻蒸
  • 土壌治療

第7章 除草剤市場:作物タイプ別(2022年~2030年)(10億米ドル)

  • イントロダクション
  • 商業作物
  • 果物・野菜
  • 穀物
  • 豆類・油糧種子
  • 芝生・観賞用植物

第8章 除草剤市場:地域別(2022年~2030年)(10億米ドル)

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • ADAMA Agricultural Solutions Ltd
  • BASF SE
  • Bayer AG
  • Corteva Agriscience
  • FMC Corporation
  • Jiangsu Yangnong Chemical Co. Ltd
  • Nufarm Ltd
  • Sumitomo Chemical Co. Ltd
  • Syngenta Group
  • UPL Limited
目次
Product Code: KSI061617188

The herbicide market is expected to grow at a CAGR of 5.45%, reaching a market size of US$63.677 billion in 2030 from US$48.829 billion in 2025.

Herbicides are regarded as critical components in the modern agriculture industry, and they are expected to grow in the coming years owing to multiple factors. They are powerful agents meant to reduce or eliminate unwanted plant growth. They are imperative in agricultural landscapes or gardens since they enable the growth of desired plants and full utilization of farmland.

Herbicide market drivers

  • Rising demand for Herbicides by type

Herbicides can be divided into two broad categories: selective and non-selective herbicides. Selective herbicides target only certain species of plants whole, sparing others. These herbicides are often used in row-crop farming to manage weeds without damaging crops or desirable vegetation. Non-selective herbicides kill any plant material they come into contact with; hence, they are often used for clearing wastelands or industrial sites. Their methods of application include spraying onto foliage, applying to soils, or directly to aquatic systems, each with its own mode of action, such as inhibiting cell division, photosynthesis, amino acid production, or mimicking natural plant hormones.

There are a few reasons why herbicides are in demand. Among them is the need to produce more food for the ever-increasing world population and the availability of demanding standards for agricultural products. Herbicides are very important, especially in commercial farming practices like row crops, where they increase efficiency by preventing or remediating the growth of weeds. They also play a crucial role in forest management and urban landscaping, such as lawns and parks. The industry is witnessing an increasing trend towards eco-friendly organic herbicides that contain plant-derived concentrates like citric acid or vinegar, which are less hazardous to the environment.

Herbicide market geographical outlook

  • Asia Pacific region to dominate the herbicide market during the forecast period.

The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

These countries are equipped with vast areas of agricultural land with growing populations that demand higher food production. In China, the plantation of genetically modified (GM) crops resistant to some herbicides has reassessed the market situation. From this, the farmers can take the help of herbicides more efficiently without damaging their crops. This is evident in India, wherein effective weed management in high-value cash crops like sugarcane is crucial, and improper weed control can lead to significant yield loss.

Consumer awareness and environmental issues have been the primary drivers for the adoption of bioherbicides and sustainable agriculture practices. Organic farming methods, which further stimulate bioherbicides with minimal damage to ecosystems, are gaining popularity at an increasing rate. Finally, precision agriculture advancements, including AI detection of herbs and the consequent precisely targeted application of herbicides, help increase efficiency in applying herbicides while minimizing these negative impacts and waste in the environment.

So far, soil application is the leading method in the Asia-Pacific herbicide market. The method has proven efficient for early-season weed control purposes and remains critical for the healthy establishment of crops. However, farmers are becoming more aware of herbicides in crop yield improvement and effective management of resistance so that demand will continue to increase further.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The herbicide market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Selective Herbicides
  • Non-Selection Herbicides

By Application

  • Chemigation
  • Foliar
  • Fumigation
  • Soil Treatment

By Crop Type

  • Commercial Crops
  • Fruits & Vegetables
  • Grains & Cereals
  • Pulses & Oilseeds
  • Turf & Ornamental

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Threats from Substitutes
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. HERBICIDE MARKET BY TYPE (2022 TO 2030) (US$ BILLION)

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Selective Herbicides
  • 5.3. Non-Selective Herbicides

6. HERBICIDE MARKET BY APPLICATION (2022 TO 2030) (US$ BILLION)

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Chemigation
  • 6.3. Foliar
  • 6.4. Fumigation
  • 6.5. Soil Treatment

7. HERBICIDE MARKET BY CROP TYPE (2022 TO 2030) (US$ BILLION)

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Commercial Crops
  • 7.3. Fruits & Vegetables
  • 7.4. Grains & Cereals
  • 7.5. Pulses & Oilseeds
  • 7.6. Turf & Ornamental

8. HERBICIDE MARKET BY GEOGRAPHY (2022 TO 2030) (US$ BILLION)

  • 8.1. Global Overview
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Rest of South America
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Spain
    • 8.4.6. Rest of Europe
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. United Arab Emirates
    • 8.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 8.6. Asia-Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. India
    • 8.6.3. Japan
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Rest of Asia-Pacific

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. ADAMA Agricultural Solutions Ltd
  • 10.2. BASF SE
  • 10.3. Bayer AG
  • 10.4. Corteva Agriscience
  • 10.5. FMC Corporation
  • 10.6. Jiangsu Yangnong Chemical Co. Ltd
  • 10.7. Nufarm Ltd
  • 10.8. Sumitomo Chemical Co. Ltd
  • 10.9. Syngenta Group
  • 10.10. UPL Limited