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市場調査レポート
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1604562

陸上輸送用燃料市場:将来予測 (2025年~2030年)

Ground Transportation Fuel Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
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即日から翌営業日
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陸上輸送用燃料市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年11月07日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

陸上輸送用燃料市場のCAGRは4.13%で、2025年の8,567億3,300万米ドルから2030年には1兆490億6,400万米ドルに成長すると推定されます。

道路輸送は最大の燃料市場であり、世界の輸送燃料使用の90%を占めています (energy.gov)。世界貿易を支える海運と航空燃料市場の重要性は、その規模が比較的小さいにもかかわらず、過小評価されるべきではありません。さらに、各輸送部門は、その性能と依存量に関連した特定の燃料品質を好みます。快適さ、移動時間の短さ、手頃な価格といった点でより多くの利点があるため、人々は公共交通機関よりも自家用交通機関を選ぶようになっています。

世界の自動車販売の増加が、世界の陸上輸送用燃料の売上を押し上げると予測されています。世界の自動車販売の増加に伴い、ガソリン・CNG・水素など、さまざまな種類の燃料の需要が大幅に増加します。同様に、世界の原油生産量の増加も陸上輸送用燃料市場を押し上げると推定されています。

陸上輸送用燃料市場の促進要因

  • 自動車販売の増加が市場を後押し

世界の陸上輸送用燃料市場を推進している主な要因は、世界の自動車販売の増加です。国際自動車工業会 (OICA) は、その販売報告書の中で、世界の乗用車販売台数が増加したと述べています。同機構によると、2021年の乗用車総販売台数は5,727万6,000台を記録し、2022年には5,864万4,000台に増加しました。2023年には、乗用車の世界販売台数は6,527万2,000台に増加しました。

同報告書はさらに、2023年にはアジア/オセアニア/中東地域が最大の自動車生産地域のひとつとなり、約4,257万2,000台の乗用車を販売する一方、米国地域の乗用車販売台数は1,499万8,000台に達するとしています。同様に、2023年にはアメリカ地域で約690万台の乗用車が販売されます。

陸上輸送用燃料市場の地理的展望

  • アジア太平洋が陸上輸送用燃料市場で大きなシェアを占めると予測されます。

アジア太平洋は、予測期間中により大きな市場シェアを獲得すると予測されます。アジア太平洋は世界最大の自動車生産国のひとつです。アジア太平洋、特にインド、中国、日本、韓国などの国々における自動車販売は、過去数年間で大幅に増加しました。国際自動車工業会 (OICA) は、2023年の世界販売台数報告書の中で、アジアにおける自動車販売は他の地域と比較して大幅な伸びを示したと述べています。同機関によると、中国では2021年に約2,151万8,000台の自動車が販売され、2022年には約2,356万3,000台、2023年には2,606万2,000台に増加しました。同様にインドでも、2021年の自動車販売台数は約308万2,000台で、2022年には379万2,000台に急増しました。2023年には、全国で合計約410万1,000台の自動車が販売されました。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な分析結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 陸上輸送用燃料市場:種類別

  • イントロダクション
  • ディーゼル
  • ガソリン
  • バイオ燃料
  • 天然ガス
  • その他

第6章 陸上輸送用燃料市場:車種別

  • イントロダクション
  • 小型車両
  • 大型車両

第7章 陸上輸送用燃料市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 種類別
    • 車種別
    • 国別
  • 南米
    • 種類別
    • 車種別
    • 国別
  • 欧州
    • 種類別
    • 車種別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 種類別
    • 車種別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 種類別
    • 車種別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Occidental Petroleum Corporation
  • Shell Plc
  • Exxon Mobil
  • British Petroleum Plc
  • Chevron Corporation
  • Total Energies
  • Indian Oil Corporation Ltd
  • Bharat Petroleum Corporation Limited
  • Indraprastha Gas Limited
  • Hindustan Petroleum Corporation Ltd.
  • Adani Group
  • Powergas
目次
Product Code: KSI061614196

The ground transportation fuel market is estimated to grow at a CAGR of 4.13%, from US$856.733 billion in 2025 to US$1,049.064 billion in 2030.

Road transportation is the largest fuel market, accounting for 90% of global transportation fuel use (energy.gov). The importance of maritime and aviation fuel markets in supporting global trade should not be underestimated despite their relatively small size. Furthermore, each transportation sector favors a particular fuel quality linked to its performance and amount of reliance. People have started to opt for private transport over public transport as it includes more advantages in terms of comfort, less time to travel, and affordability.

The rising sales of automobiles worldwide are forecasted to boost the sales of global ground transportation fuel. With the increasing sales of automobiles across the globe, the demand for different types of fuels, like petrol, gasoline, CNG, and hydrogen, among others, will increase significantly. Similarly, the growing global crude oil production is also estimated to boost the ground transportation fuel market.

Ground transportation fuel market drivers

  • Increasing sales of automotive is propelling the market

A major factor propelling the global ground transportation fuel market is the increasing sales of automobiles worldwide. The International Organization of Motor Vehicle Manufacturers, or OICA, in its sales report, stated that global passenger vehicle sales increased. The organization stated that in 2021, the total sales of passenger automobiles were recorded at 57.276 million, which increased to 58.644 million in 2022. In 2023, the global sales of passenger automobiles increased to 65.272 million units.

The report further stated that in 2023, the Asia/Oceania/Middle East region is among the biggest producers of automobiles, selling about 42.572 million units of passenger automobiles, whereas the sales of passenger vehicles in the European region reached 14.998 million. Similarly, in 2023, about 6.9 million units of passenger automobiles were sold in the American region.

Ground transportation fuel market geographical outlook

  • Asia Pacific is forecasted to hold a major share of the ground transportation fuel market.

The Asia Pacific region is estimated to attain a greater market share during the forecasted timeline. The Asia Pacific region is among the biggest producers of automotives across the globe. The sales of automobiles in the Asia Pacific region, especially in nations like India, China, Japan, and South Korea, increased massively over the past few years. The International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA), in its global sales report of 2023, stated that the sales of automobiles in Asia observed massive growth compared to the other regions. The organization stated that in China, about 21.518 million automobiles were sold in 2021, which increased to about 23.563 million in 2022 and 26.062 million in 2023. Similarly, in India, the sales of automobiles were recorded at about 3.082 million in 2021, which surged to 3.792 million in 2022. In 2023, a total of about 4.101 million automobile units were sold nationwide.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The ground transportation fuel market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Diesel
  • Gasoline
  • Biofuel
  • Natural Gas
  • Others

By Vehicle Type

  • Light Vehicle
  • Heavy Vehicle

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GROUND TRANSPORTATION FUEL MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Diesel
  • 5.3. Gasoline
  • 5.4. Biofuel
  • 5.5. Natural Gas
  • 5.6. Others

6. GROUND TRANSPORTATION FUEL MARKET BY VEHICLE TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Light Vehicle
  • 6.3. Heavy Vehicle

7. GROUND TRANSPORTATION FUEL MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Vehicle Type
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Others
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Vehicle Type
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Vehicle Type
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Vehicle Type
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. Israel
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Vehicle Type
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Indonesia
      • 7.6.3.6. Thailand
      • 7.6.3.7. Taiwan
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Occidental Petroleum Corporation
  • 9.2. Shell Plc
  • 9.3. Exxon Mobil
  • 9.4. British Petroleum Plc
  • 9.5. Chevron Corporation
  • 9.6. Total Energies
  • 9.7. Indian Oil Corporation Ltd
  • 9.8. Bharat Petroleum Corporation Limited
  • 9.9. Indraprastha Gas Limited
  • 9.10. Hindustan Petroleum Corporation Ltd.
  • 9.11. Adani Group
  • 9.12. Powergas